Oud 31-08-2004, 19:35
=zwart wit=
Avatar van =zwart wit=
=zwart wit= is offline
culturele kunstzinnige vorming.

wij moeten een paar culturele activiteiten bezoeken. heeft mss iemand tips of ideeen om ergens naar toe te gaan? waar ben je zelf geweest? ik moet nog 3 dingen bezoeken, maar ik zou niet weten wat . en schilderijencollecties heb ik ondertussen ook wel gezien .

en wat vind je eigenlijk van deze onzin ? van het hele vak?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 31-08-2004, 19:37
Ghost
Avatar van Ghost
Ghost is offline
Ben je 10 jaar geleden ooit eens in Parijs geweest ofzo? (London, whatever) Dan maak je gewoon een verslagje over de Eiffeltoren of Trafalgar Square oid.. Klaar!
Met citaat reageren
Oud 31-08-2004, 20:01
=zwart wit=
Avatar van =zwart wit=
=zwart wit= is offline
Citaat:
Ghost schreef op 31-08-2004 @ 19:37 :
Ben je 10 jaar geleden ooit eens in Parijs geweest ofzo? (London, whatever) Dan maak je gewoon een verslagje over de Eiffeltoren of Trafalgar Square oid.. Klaar!
men gaat er van uit dat je musea's, exposities en concerten (klassiek!!) ed bezoekt . om je kunstzinnige kennis te verbreden ofzo.

alleen het rietveldhuis enzo is zo bijster saai . of van gogh. afschuwelijk . en een strijkorkest...
Met citaat reageren
Oud 31-08-2004, 20:07
YPrue
Avatar van YPrue
YPrue is offline
Je kunt naar het filmhuis gaan, het concert van een band bezoeken die je leuk vindt, naar cabaret gaan kijken enz. Theatervoorstellingen hoeven echt niet altijd saai te zijn. Pak gewoon eens een programmaboekje van een theater bij jou in de buurt en kijk wat voor voorstellingen erbij zitten.
Ik ben zelf ook naar het filmhuis geweest, heb een concert bezocht, ben naar Hans Klok geweest, heb een theatervoorstelling bezocht.
__________________
Boogie, ik zal je nooit vergeten...

Laatst gewijzigd op 31-08-2004 om 20:11.
Met citaat reageren
Oud 31-08-2004, 20:13
Verwijderd
Mogen musicals niet? En theater kan idd ook erg leuk zijn. Cabaret zo mogelijk nog leuker. En er worden ook zat leuke concerten gehouden. En ballet- of andere dansvoorstellingen zijn soms ook nog wel aardig.
Met citaat reageren
Oud 31-08-2004, 20:14
Verwijderd
Maar de topic hoort op het forum voor creatieve vakken.
Met citaat reageren
Oud 31-08-2004, 21:49
Verwijderd
weet je heel zeker dat architectuur niet mag? Want dat is ook kunst.. ik heb de domtoren beklommen en gewoon alles wat de gids vertelde opgeschreven
en ik ben naar een balletvoorstelling geweest, best leuk om 'ns te zien
en met school gingen we naar een kerk in nijmegen waar we ook in het grootste orgel mochten. Ja, erin!
en zo heb ik nog 7 dingen gedaan.. vooral musea en architectuur geloof ik. en een culturele avond op school.

en binnenkort ga ik geheel vrijwillig naar de musical Mama Mia Dat lijkt me helemaal niet saai 't is alleen wel erg duur

en verder ben 'k het met leonoor eens
Met citaat reageren
Oud 31-08-2004, 23:10
annetjuh
Avatar van annetjuh
annetjuh is offline
het is onzin.
maar je kunt naar een dansvoorstelling.
ik ben naar een koor geweest via via trouwens.
een bloemtentoonstelling.
we hebben trainspotting gezien in de klas.
musical op school mochten we allemaal als culturele activiteit doen.
heb het daaraast niet echt officieel afgesloten.
Maar er waseen probleem met het vak bij ons op school.
dus iedereen die de eindopdracht had in geleverd en voldoende had het vak afgesloten. Daar zat ik dus ook bij
__________________
-o0o- Je hebt mensen en pennen, beiden schrijven -o0o-
Met citaat reageren
Oud 31-08-2004, 23:51
droppiej
Avatar van droppiej
droppiej is offline
jaaah , k vind het ook onzin maarjah
k moet het ook inleveren voor december
k heb al 1->vagina monologen (???vraag me why).

2->tumba festival
3->film
4..moe k nog verzinnen

musea ofzo
Met citaat reageren
Oud 01-09-2004, 00:16
Ghost
Avatar van Ghost
Ghost is offline
Oh, maar je mag ook films bezoeken toch? Volgens mij heb ik 4 films gedaan, de architectuur van de St Pauls Cathedral uit London beschreven en nog wat prut..
Met citaat reageren
Oud 01-09-2004, 00:20
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
- Toneelvoorstelling
- Cabaretvoorstelling
- Musical
- Dans / ballet
- Opera/operette
- Bioscoop
- Plaatselijke kerk beschrijven
- Voorwerp beschrijven
- Beeld of ander kunstwerk beschrijven
- Concert
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 04-09-2004, 11:45
alpha
Avatar van alpha
alpha is offline
Ik vond CKV leuk! Maar het verplichte gedeelte is minder, het principe is gewoon goed! Persoonlijk dus maar kom op, uiteindelijk denk je toch 'het was best leuk'. tenminste, dat is de bedoeling.
__________________
I like to say what I want to say
Met citaat reageren
Oud 04-09-2004, 14:29
=zwart wit=
Avatar van =zwart wit=
=zwart wit= is offline
Citaat:
alpha schreef op 04-09-2004 @ 11:45 :
Ik vond CKV leuk! Maar het verplichte gedeelte is minder, het principe is gewoon goed! Persoonlijk dus maar kom op, uiteindelijk denk je toch 'het was best leuk'. tenminste, dat is de bedoeling.
het is nog altijd beter als wiskunde, frans, duits, natuurkunde, scheikunde, economie....



alleen, ik hou wel van cultuur, maar niet van cultuurverbreden. dus niet dingen doen, die ik totaal niet interessant vind. en dat moet dus juist wel .

maar wel bedankt allemaal natuurlijk
Met citaat reageren
Oud 04-09-2004, 14:51
Verwijderd
Citaat:
GanzenVeer schreef op 04-09-2004 @ 14:29 :
dus niet dingen doen, die ik totaal niet interessant vind. en dat moet dus juist wel .
Dan moet je zorgen dat die dingen die je niet interessant vindt gaan over dingen die je wel interessant vindt. Dus bv. je vindt theater enorm duf, kies dan één of ander bijzonder toneelstuk uit of één of andere bijzondere uitvoering ergens van.

En je kunt mij niet vertellen dat je bv. alle cabaretiers dom vindt ed. En er zijn ook wel leuke musea te vinden, alleen moet je even zoeken. Zelfde geldt voor concerten...of bezoek 'rare' concerten, Klezmermuziek (weet niet of ik het goed geschreven heb) of Gospel ofzo. Die zijn bovendien hartstikke cultureel verantwoord.
Met citaat reageren
Oud 04-09-2004, 17:58
Verwijderd
Wij moeten uit elke categorie van ckv1 minimaal 1 activiteit doen en daarnaast nog 3 of 4 activiteiten zelf kiezen.

Dus : 1 film, 1 theatervoorstelling, 1 muziekvoorstelling, 1 architectuur iets, 1 iets met literatuur, 1 dansvoorstelling.

Ik ga waarschijnlijk met een groepje naar het fvan gogh museum, het rijksmuseum en dan nog wat voorstellingen het is niet zo moeilijk, organiseerd je school geen activiteiten?
Met citaat reageren
Oud 05-09-2004, 00:58
Verwijderd
filmfestival ofzo, met allerlei onbekende/nieuwe films, erg leuk om te zien.
dingen die je zelf doet, muziek maken enzo.. of eigen kunst.. al weet ik niet of dat mag.
Met citaat reageren
Oud 05-09-2004, 19:45
Ghost
Avatar van Ghost
Ghost is offline
1 - Film; LotR - The Fellowship
2 - Film; LotR - The Two Towers
3 - Film; Harry Potter 2
4 - Film; The Matrix; Reloaded
5 - Boek; Van den vos Reynaerde
6 - Architectuur; St. Nicolaaskerk
7 - Architectuur; St. Paul's Cathedral
8 - Theater; Blood Brothers
9 - Theater; Frankenstein
10 - Kunsttentoonstelling; Zwaluwenburg

Had ik, maarrrrrrr
het zijn maar ff wat voorbeeldjes he
Met citaat reageren
Oud 09-09-2004, 18:11
xineof
Avatar van xineof
xineof is offline
Zelf ben ik naar Youp van 't Hek geweest, naar LOTR, naar een toneelvoorstelling enz. Leuke ideeën:

- plaatselijke exposities (als je in een wat grotere stad woont), soms hebben kunstenaars zelfs wel eens 'open dag' in hun atelier.
- musicals (The Lion King, dat soort dingen, sleep je moeder gewoon mee ).
- plaatselijke toneelvoorstellingen, in de muziekschool bijv.
- caberetiers ed.
- vaak zijn bepaalde films ook nog geoorloofd, er zijn ook bioscopen die op een bepaalde avond in de week zo'n avond hebben wanneer er 'kcv'-verantwoorde films worden gedraait.
__________________
eight days a week
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 12-09-2004, 16:05
Eva*
Avatar van Eva*
Eva* is offline
Voor een MBO-opleiding heb ik een zelfde soort opdracht gekregen. Ik heb toen deze cultuuractiviteiten bezocht:
- De film "Heaven" in het filmtheater.
- Concert van Within Temptation.
- Franse Barok door de Utrechtse Studenten Cantorij en het Kunstorkest.
- Cabaret-voorstelling van Brigitte Kaandorp.
- Dansvoorstelling van een plaatselijke dansschool.
Als je van cultuur houdt, dan is het vast niet zo moeilijk om een activiteit te vinden die jóu leuk of interessant lijkt. Laat je niet verplichten tot iets dat jij suf vindt, als dat niet nodig is. Je docent weet immers niet wat jij al kent en wat dus niet verbredend voor je zal zijn.
Met citaat reageren
Oud 13-09-2004, 19:41
Verwijderd
2 architectuur gedaan (op Sicilie)
wereldliteratuur
een dansvoorstelling --> moderne dans op skates (ISH 4)
een concert
cabaret (hans teeuwen)

en nu moet ik er nog 4
Met citaat reageren
Oud 20-09-2004, 17:26
=zwart wit=
Avatar van =zwart wit=
=zwart wit= is offline
en d'r worden er ook nog door school georganiseerd: morgen naar de Dom in Utrecht. nou ja, je mag iig nog kiezen .

voor de rest kan ik nog even kijken, bedankt wel .
Met citaat reageren
Oud 21-09-2004, 16:53
Verwijderd
uhm, zolang het vak bij ons op school bestaat, leveren hele kuddes mensen op het einde van het jaar al hun verslagen tegelijk in.
Hiervan komt 80% van internet/anderen/of uit hun fantasie...
(= misschien wel een optie?)
Met citaat reageren
Oud 23-09-2004, 20:50
Sasbeest
Avatar van Sasbeest
Sasbeest is offline
Mag je geen literatuur doen?

Bij ons mag dat nl. wel, zolang het maar een buitenlands (vertaald wel natuurlijk) boek is uit een taal die niet op school wordt gegeven. (Frans, Engels, Duits,..) Heb ik ook gedaan, het grote voordeel is dat je alleen een boek moet lezen, en niet ergens heen hoeft ofzo.
(Als je niet echt van lezen houdt is dit natuurlijk niet echt een slim plan)
__________________
Liefde was als de regen, ze veranderde in ijs of verdween
Met citaat reageren
Oud 10-10-2004, 14:29
kos
hee mensen ckv is best leuk als je leuke dingen gaat doen! wij zijn naar gtst geweest en hebben gefigureerd daar we zijn ook nog naar andere tv opnames geweest. je moet gewoon leuke dingen verzinnen dan is het zo stom nog niet!
succes!! dikke kus marjolein
Met citaat reageren
Oud 12-10-2004, 09:35
Lady Lazarus
Avatar van Lady Lazarus
Lady Lazarus is offline
Het is alweer een hele tijd geleden dat ik het vak CKV volgde, maar ik kan me nog herinneren dat ik mijn eerste verslag maakte over een voorstelling van de dansgroep van Kriztina de Châtel. Ik geloof dat de voorstelling 'Waterlanders' heette. Daarvoor was ik ook al een keer naar een voorstelling van deze dansgroep geweest, waarin een combinatie van dans en skaten te zien was! Zeker een aanrader !
__________________
Dying. Is an art, like everything else. I do it exceptionally well. || "It's a wonder I'm here at all. My pussy got soaking wet."
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 13-10-2004, 20:24
perfectme
Avatar van perfectme
perfectme is offline
- Festival "Leffingeleuren"
- Expositie van Delphine Boël
- Zelfportretten expositie van Delvaux
- Filmfestival van Vlaanderen
- Panamarenko
ed
Met citaat reageren
Oud 01-11-2004, 00:04
Fantôme
Avatar van Fantôme
Fantôme is offline
ik heb 2 films bezocht, ben naar een toneelvoorstelling geweest (van die lui van ZAAI oid) en naar Twarres (die traden op bij ons in de schouwburg toen), ik heb het krollermullermuseum gebruikt (ik was daar het jaar eerder geweest, ook met school, en die kaartjes had ik nog, dus vandaar). Verder mocht bij ons een openluchtoptreden ook. Toevallig organiseerden ze toen zoiets bij ons in de stad, dus dat heb ik ook gebruikt. Wij mochten trouwens ook een boek (maar dan wel Nederlandse literatuur) lezen, dus ik heb een boekverslag van Nederlands gebruikt en die in een ander mapje gedaan om het vervolgens bij CKV in te leveren.
__________________
Dit is een coole sig.
Met citaat reageren
Oud 01-11-2004, 19:42
idontcare
Avatar van idontcare
idontcare is offline
ik had

- bios
- concert (gewoon een bandje, volgens mij was het no use for a name )
- cabaret
- architectuur in den haag (was met de hele klas)
- toneel
- beeldententoonstelling
- hmmm wat had ik nou nog meer... musical denk ik
__________________
hoii
Met citaat reageren
Oud 12-11-2004, 23:01
Wiltine
Avatar van Wiltine
Wiltine is offline
k heb het ook, ja
ik heb:
- holland boys choir ( )
- kröller müller museum
- activiteiten van school georganiseerd
en een concert geloof ik
en o ja, mag je geen wereldliteratuur lezen? Mijn naam is Asjer Lev (Chaim Potok) is léúk!!!

maar verder vind ik ckv eigenlijk niet leuk!! veel te verplicht, ik houd best van cultuur, maar dan wat ik zelf leuk vind.
__________________
-
Met citaat reageren
Oud 23-11-2004, 07:51
Verwijderd
Ik up dit topic, want ik denk dat ze bij ons 0op school heel streng doen met ckv over wat je wél en niet mag doen.

Ik doe vwo en dus moet ik 10 culturele activiteiten doen.
Van 6 daarvan moet ik een ervaringsverslag maken en van 4 moet ik een praktische opdracht maken.

Nu heb ik al een paar keer gehad dat de docent de culturele activiteit "te amateuristisch" vond.

Bijvoorbeeld :
--> Muziek avond (klassiek) van school.
--> Literatuuravond (door 6v en docenten georganiseerd) van school.
--> De musical van school.
--> De dansvoorstellingen van de vooropleiding van het Nationaal Ballet
--> Een voorstelling van het Almeers Jeugd Symfonie Orkest.

Ze zegt steeds "ja, maar ik kan dat ook wel doen" en soms heb ik het gevoel alsof ze gewoon een gefrustreerde kunstenaar is

Jullie?
Met citaat reageren
Oud 24-11-2004, 21:06
PV
PV is offline
@ Evatjuhhhh, je doet vwo, dan mag een docent wel een bepaald niveau eisen. Zij blijft degene die jou gaat beoordelen straks. Dan kun je er maar beter voor zorgen dat je doet wat ze vraagt, denk ik? Wat doen je klasgenoten voor opdrachten? Misschien kun je dezelfde doen, of een soortgelijke. Of iets wat in deze topic al is genoemd
Met citaat reageren
Oud 25-11-2004, 07:30
Verwijderd
Citaat:
PV schreef op 24-11-2004 @ 21:06 :
@ Evatjuhhhh, je doet vwo, dan mag een docent wel een bepaald niveau eisen. Zij blijft degene die jou gaat beoordelen straks. Dan kun je er maar beter voor zorgen dat je doet wat ze vraagt, denk ik? Wat doen je klasgenoten voor opdrachten? Misschien kun je dezelfde doen, of een soortgelijke. Of iets wat in deze topic al is genoemd
Dit gebeurt ook op de havo hoor...

Ze mag natuurlijk wel een bepaald niveau eisen maar als je zo ver gaat dat ik meer dan 5 euro moet gaan betalen voor iets wat ik niet wil zien dan gaat het me te ver snapje?

Je zou kunnen zeggen "je hebt ckv bonnen" maar die moest ik dus allemaal inleveren omdat school vind dat je drie keer met hun naar het theather moet en dan al je bonnen kwijt bent

Maargoed ik heb gewoon een hekel aan dit dwingende vak
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie culturele activiteit CKV1 gezocht over toneelstuk/cabaret!!!!!!
Nah
3 08-06-2001 10:44
Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie Culturele Activiteiten gezocht!!!
In-2-Deep
0 27-05-2001 19:32
Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie Wie heeft er een culturele activiteit voor CKV1 voor mij?
Nah
0 27-04-2001 16:51
Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie Gratis culturele activiteiten en opdrachten
0 23-03-2001 10:52
Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie O alstublieft, wie helpt mij aan een verslag van een culturele activiteit?!
Flopper
1 17-03-2001 14:16
Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie Heeft iemand culturele activiteiten in de buurt van Assen
Bibba
2 27-02-2001 17:05


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:07.