Oud 23-03-2019, 14:05
BasBasLol
BasBasLol is offline
Ik wil graag een scooter handeltje starten waarbij ik een scooter goedkoop ophaal, opknap, een verfje geef en dan verkoop (met wat winst). Ik heb hier het startgeld en alle benodigdheden voor. Ik heb alleen gezien dat je geen erkenning bedrijfsvoorraad kan krijgen onder de 18 (ik word binnenkort 16). Dus helemaal legaal gaat het niet worden.

Ik had daarom een paar vragen:

*Hoe groot is de kans dat de fiscus opeens voor de deur staat? (hoeveel scooters kan ik per maand verkopen zonder gezeur)

*Hoe doe ik dat met wetgevingen enzo? kan een scooter als je er niet mee rijd ook zonder verzekering in je achtertuin staan of krijg je dan een boete (want met een geschorst kenteken is je scooter gewoon minder waard)

*Ben ik een oplichter als ik de scooter een grote beurt geef en op marktplaats zet met heeft net grote beurt gehad? (kan ik dat gewoon doen als het door een particulier gedaan is)
__________________
een broodje met beleg is als een biertje met zeep
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 23-03-2019, 15:18
Verwijderd
Je kan alleen de Erkenning Bedrijfsvoorraad niet krijgen, maar dat hoeft toch geen probleem te zijn?
Verzekering moet geloof ik toch geregeld worden, en motorrijtuigenbelasting en APK zit niet op bromfietsen.

ALS jij dingen gaat verkopen op een bedrijfsmatige manier, dus waarbij je BTW gaat verleggen enzo, dan moet dat ergens terug te vinden zijn voor de fiscus. Als je echter gewoon een beetje wat dingen voor iemand anders regelt, is er geen probleem.

Iedere brommer die op de openbare weg rijdt MOET verzekerd zijn, punt uit. Je moet ze ook allemaal op je eigen naam zetten en vervolgens geschorst houden als je er niet op rijdt/niet wil verzekeren. Deze schorsing moet ieder jaar opnieuw geregeld worden, doe je dat niet, dan volgt er in februari vanzelf een bekeuring van 350+ euro PER onverzekerd kenteken. Voor de wet maakt het niet uit of hij in de achtertuin staat of niet.

En nee, dan ben je geen oplichter Ik laat mijn brommers ook doen bij een "gozer" die er erg handig in is en ben er erg tevreden over.
Als je dit allemaal een beetje onderhands doet en je verdient er een paar duizend euro per jaar mee, dan heeft de Belastingdienst nergens problemen mee en hoor je nergens wat van. Als je echt tienduizenden euros per jaar gaat verdienen dan wordt het anders, maar ik verwacht niet dat je daar aan gaat komen.
Met citaat reageren
Oud 23-03-2019, 16:20
BasBasLol
BasBasLol is offline
Oké bedankt voor je antwoord, weet je ook of een brommer minder waarde heeft als je hem verkoopt terwijl het kenteken geschorst is? (ik kan me namelijk voorstellen dat mensen het dan al snel als loop of sloop zien zegmaar)
__________________
een broodje met beleg is als een biertje met zeep
Met citaat reageren
Oud 23-03-2019, 16:31
Verwijderd
Een schorsing heeft geen enkele invloed op de waarde van het voertuig! Bijna alle brommers die ik ooit gekocht heb waren geschorst bij aanschaf, een handelaar moet ook gewoon schorsen namelijk als het ding in de showroom staat en er is een kenteken aan toegewezen, dus bij álles wat tweedehands is.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Werk, Geld & Recht Financiële tips: (voeg toe)
iamcj
11 18-07-2003 11:14


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:35.