Oud 19-07-2010, 21:55
LauraJansen
Avatar van LauraJansen
LauraJansen is offline
Hallo beste vrienden,

Ik zit ergens behoorlijk mee, en hopelijk kunnen jullie me daarbij helpen.
Het zit als volgt:

Het is nu zomervakantie(zoals jullie weten) en voor de zomer heb ik een profielkeuze gemaakt. En dat is geworden: NT (wi B) dus met economie als keuzevak. Ik ga trouwens volgend jaar naar HAVO 4. Voor de zomer heb ik van elke docent een advies gekregen, en dat hield dus in of het wel verstandig zou zijn om dat vakt te kiezen voor havo 4. Het advies zag er zo uit:

- Natuurkunde: raadde het me sterk af! zou ik niet kunnen halen(terwijk mijn punten best wel goed waren)
- Scheikunde: gaf een positief advies(terwijl in voor de pw altijd rond een 5 heb gehaald en voor de verslagen/praktica een 8/9. Docent zei dat ik het met mijn inzet het wel zal halen.
- Biologie: een positief advies.
- Wiskunde een advies voor wi A (heb B gekozen)

Dit zijn mijn punten van dit jaar:

Na: 6.1/5.2/8/7.8/7.7/5.4/5.7/6.4/6.9 eind: 7
Sk: 7.8/8.5/5.1/3.3/5.1/9/2/6.8/4.4/8/5.5/5.3 eind: 6
Bi: 7/5.3/8.5/7.4/6.2/6/8/6/5/7/6/7.5/9/7.5 eind: 7
Wi: 7.9/5.8/7.3/5.3/5.7/7/5.6/6.7/6.2 eind: 6 (scheelde een, tiende en ik zou een 7 staan

Ik maak me nou zorgen of ik het volgend jaar wel zal halen, ik wil heel graag over en ik zal daar ook mijn best voor doen door o.a. mijn hw te maken etc..... etc........
Maar die adviezen (na vooral) maken me een beetje onzeker.

Wat denken jullie?


Alvast bedankt
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 20-07-2010, 01:34
MiBe
Avatar van MiBe
MiBe is offline
Als ik jou was zou ik begin van het jaar direct even naar je decaan stappen en het er met hem/haar over hebben. De praktijk heeft mij geleerd dat het niet echt slim is om tegen de adviezen van je docenten in te gaan, zij kunnen een vrij goede inschatting maken of iets voor jou redelijkerwijs haalbaar is of niet. Ikzelf ging tegen dat advies in en koos voor Wiskunde B i.p.v. Wiskunde A wat resulteerde in een hoop verspilde moeite en een diepe onvoldoende.
__________________
Godzijdank ben ik atheïst.
Met citaat reageren
Oud 21-07-2010, 14:33
Chris-Verhoeckx
Avatar van Chris-Verhoeckx
Chris-Verhoeckx is offline
Als je vindt dat je Wiskunde B aankan moet je dat doen. Hoewel ik persoonlijk voor WisA zou gaan, puur omdat je deze ook mag hebben bij medische studies.

Ik zou wel economie laten vallen, heel veel van mijn ex klasgenoten hebben er ontzettende spijt van (diegenen die natuurkunde en economie hebben) omdat economie ook gewoon redelijk wat tijd opslokt. Je moet niet teveel naar docenten luisteren! Vaak geven ze wel goedbedoeld advies, maar heb je er niets aan. Mij werd verteld dat ik er niets van zou bakken op 't HAVO. En toch geslaagd. Ik stond op m'n mavo zelfs een 4.0(!) voor wiskunde, en heb 't hier afgesloten met een 6.1! Zeker geen hoog cijfer, maar toch
__________________
Haters gonn' hate
Met citaat reageren
Oud 21-07-2010, 14:35
LauraJansen
Avatar van LauraJansen
LauraJansen is offline
Citaat:
Als je vindt dat je Wiskunde B aankan moet je dat doen. Hoewel ik persoonlijk voor WisA zou gaan, puur omdat je deze ook mag hebben bij medische studies.

Ik zou wel economie laten vallen, heel veel van mijn ex klasgenoten hebben er ontzettende spijt van (diegenen die natuurkunde en economie hebben) omdat economie ook gewoon redelijk wat tijd opslokt. Je moet niet teveel naar docenten luisteren! Vaak geven ze wel goedbedoeld advies, maar heb je er niets aan. Mij werd verteld dat ik er niets van zou bakken op 't HAVO. En toch geslaagd. Ik stond op m'n mavo zelfs een 4.0(!) voor wiskunde, en heb 't hier afgesloten met een 6.1! Zeker geen hoog cijfer, maar toch
En hoe ging Nederlands bij jou in havo 4?
Met citaat reageren
Oud 21-07-2010, 14:53
Chris-Verhoeckx
Avatar van Chris-Verhoeckx
Chris-Verhoeckx is offline
Nederlands ging echt goed
De schoolexamens (je bouwt vanaf de 4de je examendossier op) in havo 4 waren alleen literatuur. In 5 HAVO kregen wij een mondeling betoog, een schriftelijk betoog en een boekbespreking (afsluiting literatuur).

Ik vond Nederlands best pittig in havo 5 Maar m'n school is al eerder op de vingers getikt door de onderwijsinspectie omdat de schoolexamens/opdrachten ver boven ons niveau lagen.
__________________
Haters gonn' hate
Met citaat reageren
Oud 22-07-2010, 10:18
Mr.Mark
Avatar van Mr.Mark
Mr.Mark is offline
Volgens mij hoef je je geen zorgen te maken hoor.
Als je problemen krijgt met een vak ga je gewoon achter een tutor aan (meestal kan dat wel).
Naar mijn ervaring ben je al een heel eind als je voldoende inzet hebt en als het je daaraan niet ontbreekt hoef je je echt geen zorgen te maken.
Het advies dat de leraren mij gaven was totaal verkeerd (ze gaven negatief maar was toch erg positief )
Hecht er maar niet teveel waarde aan. Het belangrijkste is je inzet. Als je je huiswerk bijhoudt en het snapt is er niks aan de hand. Dan kan je je toetsen haast ook niet verknallen.
Met citaat reageren
Oud 30-07-2010, 11:23
YouTech
Avatar van YouTech
YouTech is offline
Wat meestal het beste is, is dat je doet waar je je zelf het beste bij voelt. Als je denkt dat je Wiskunde B leuk vindt, dan zal het je uiteindelijk ook wel gaan lukken. Als ik naar je cijfers van natuurkunde kijk zie ik dat je ook gewoon hele mooie cijfers hebt gehaald.. dan lijkt me toch dat je het zou moeten aan kunnen op dat gebied.

Kies gewoon waar je zelf het best bij voelt!
__________________
Voor de Coolste filmpjes en Foto's check je YouTech.nl > stay tuned!
Met citaat reageren
Oud 31-07-2010, 00:59
Hanneke
Avatar van Hanneke
Hanneke is offline
Als je genoeg huiswerk maakt zijn iig wis- natuur- en scheikunde makkelijk. Dus dat komt wel goed.
__________________
Hoi! - Soija.nl
Met citaat reageren
Oud 31-07-2010, 13:29
LauraJansen
Avatar van LauraJansen
LauraJansen is offline
Dank jullie wel! Ik denk als een stuk positiever!
Met citaat reageren
Oud 31-07-2010, 15:14
Verwijderd
Ik zou gewoon eerst proberen, net als iedereen zegt. Als je inzet goed is en je begint optimistisch kom je hoe dan ook een stuk verder dan dat je al begint met de gedachte dat je het niet gaat halen. Ik zou wel uitkijken met economie, want dat gaat veel tijd kosten.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Studeren Havo 4 -> Mbo
Robba
7 25-03-2015 00:07
Algemene schoolzaken Stap 4 VMBO/T naar HAVO 4 ------> Toelatingseisen
Winstanley
2 28-01-2011 12:55
Studeren Havo 4 en 5 in 1 jaar
Daisy_B
9 30-10-2009 15:24
Studeren Vraagje over Havo 4(nu) Begin Havo 5 -> Vwo 4
xenxar
1 21-06-2009 18:04
Algemene schoolzaken Havo 4 naar vwo 5
ChInA
51 30-06-2005 22:51
Algemene schoolzaken Havo 4 ?
gigigirl
28 03-03-2002 21:11


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:25.