Oud 14-11-2011, 18:58
Schrödinger
Avatar van Schrödinger
Schrödinger is offline
Citaat:
Over die opmerking dat slimme mensen geen problemen hebben met wiskunde,
Er bestaan ook nog mensen met bijv. een disharmonisch profiel.
Die kunnen er dus niks aan doen dat ze niet goed in wiskunde zijn, en zijn juist uitstekend op taalgebied..
Dus voor sommige groepen in deze samenleving is wiskunde als geen verplicht vak een uitkomst.
De meeste van mijn collega's (ik ben theoretisch natuurkundige) hebben een uitstekend taalgevoel. Meestal gaat dat ook hand in hand, wiskundig inzicht en taalgevoel. Mensen met een "disharmonisch profiel" zijn gewoon minder intelligent.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 15-11-2011, 20:57
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Meestal gaat dat ook hand in hand, wiskundig inzicht en taalgevoel. Mensen met een "disharmonisch profiel" zijn gewoon minder intelligent.
Een uitspraak waaruit volgt dat autisten die goed zijn in wiskunde, eigenlijk gewoon domme mensen zijn...
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 15-11-2011, 21:09
Schrödinger
Avatar van Schrödinger
Schrödinger is offline
Citaat:
Een uitspraak waaruit volgt dat autisten die goed zijn in wiskunde, eigenlijk gewoon domme mensen zijn...
Ik heb het niet over savanten, die overigens ook zelden goed zijn in wiskunde maar dan vaak één specifiek iets goed kunnen, bijvoorbeeld hoofdrekenen of (muzikale) patronen herkennen/onthouden.
Met citaat reageren
Oud 16-11-2011, 20:49
Vice
Avatar van Vice
Vice is offline
Citaat:
Over die opmerking dat slimme mensen geen problemen hebben met wiskunde,
Er bestaan ook nog mensen met bijv. een disharmonisch profiel.
Die kunnen er dus niks aan doen dat ze niet goed in wiskunde zijn, en zijn juist uitstekend op taalgebied..
Dus voor sommige groepen in deze samenleving is wiskunde als geen verplicht vak een uitkomst.
Een disharmonisch profiel geeft alleen aan dat er een verschil is tussen het VIQ en het PIQ.
__________________
Du bist ein N00b!
Met citaat reageren
Oud 03-12-2011, 22:22
Verwijderd
Ben tegen, er moet zeker op het havo de mogelijkheid zijn om in de bovenbouw geen wiskunde te hebben. Er staat tegen over een moderne vreemde taal, dat lijkt mij een goede vervanger. Als wiskunde verplicht wordt, dan moet er op het havo de mogelijk zijn om in ieder geval de makkelijkste variant; wiskunde C te kunnen kiezen, maar beter is wiskunde gewoon een keuze vak zoals het nu is.
Met citaat reageren
Oud 04-12-2011, 12:46
Verwijderd
Citaat:
Ben tegen, er moet zeker op het havo de mogelijkheid zijn om in de bovenbouw geen wiskunde te hebben. Er staat tegen over een moderne vreemde taal, dat lijkt mij een goede vervanger. Als wiskunde verplicht wordt, dan moet er op het havo de mogelijk zijn om in ieder geval de makkelijkste variant; wiskunde C te kunnen kiezen, maar beter is wiskunde gewoon een keuze vak zoals het nu is.
Ik ben vanaf nu ook tegen. Zoals uit het gequoteerde blijkt helpt de verplichting tot het volgens van Nederlands namelijk ook geen ruk.
Met citaat reageren
Oud 04-12-2011, 14:28
Vowel
Avatar van Vowel
Vowel is offline
Citaat:
Ik ben vanaf nu ook tegen. Zoals uit het gequoteerde blijkt helpt de verplichting tot het volgens van Nederlands namelijk ook geen ruk.
Met citaat reageren
Oud 28-05-2019, 11:39
Bart141264
Bart141264 is offline
Geachte Erweka,

Ik wil niet brutaal zijn/doen, maar jij behoort dan waarschijnlijk ook tot de niet slimme mensen. Je kan merken dat je niet je best hebt gedaan tijdens Nederlands. Woorden zoals 'bedrijgt' en 'he' zijn moeilijk te spellen. In plaats van even moeite te doen om gewoon 'bedreigd' en 'hè' te schrijven, laat je je volledige fantasie los op deze woorden. Ook schrijf je 'ff' in plaats van 'even', dit is geen whatsapp-gesprek tussen twee beste vrienden, dit is een officieel forum. Dan verwacht ik ook dat het taalgebruik gewoon netjes en op orde is. En tot slot, ik ben het oneens met jouw stelling. Jij beweert dus dat als mensen die niet zo goed zijn in wiskunde, zij automatisch dommer worden van wiskunde en dat dat het plan van de overheid is, zodat zij de macht behouden en dat het volk niet in opstand komt. Het slaat nergens op. Wat ook nergens op slaat, is jouw bewering dat mensen die wiskunde niet als examenvak nemen, automatisch 'de spelletjes van de overheid' doorhebben. Bijna alle mensen in Nederland kiezen ook wiskunde, en dan worden ze dus niet gelijk dom. Wel wiskunde staat niet gelijk aan dom, en niet wiskunde staat niet gelijk aan slim. De overheid speelt ook helemaal geen 'spelletjes', dat is gewoon een rare theorie van jou. De overheid bestuurt ons land, en zij stemmen dus ook over het wetsvoorstel dat wiskunde een verplicht examenvak moet worden. Hier zijn helemaal geen spelletjes bij betrokken.

Gegroet,

Bart van Stelten, H3B, Corderius College.
Met citaat reageren
Oud 28-05-2019, 11:51
Destruct!
Avatar van Destruct!
Destruct! is offline
Citaat:
Geachte Erweka,

Ik wil niet brutaal zijn/doen, maar jij behoort dan waarschijnlijk ook tot de niet slimme mensen. Je kan merken dat je niet je best hebt gedaan tijdens Nederlands. Woorden zoals 'bedrijgt' en 'he' zijn moeilijk te spellen. In plaats van even moeite te doen om gewoon 'bedreigd' en 'hè' te schrijven, laat je je volledige fantasie los op deze woorden. Ook schrijf je 'ff' in plaats van 'even', dit is geen whatsapp-gesprek tussen twee beste vrienden, dit is een officieel forum. Dan verwacht ik ook dat het taalgebruik gewoon netjes en op orde is. En tot slot, ik ben het oneens met jouw stelling. Jij beweert dus dat als mensen die niet zo goed zijn in wiskunde, zij automatisch dommer worden van wiskunde en dat dat het plan van de overheid is, zodat zij de macht behouden en dat het volk niet in opstand komt. Het slaat nergens op. Wat ook nergens op slaat, is jouw bewering dat mensen die wiskunde niet als examenvak nemen, automatisch 'de spelletjes van de overheid' doorhebben. Bijna alle mensen in Nederland kiezen ook wiskunde, en dan worden ze dus niet gelijk dom. Wel wiskunde staat niet gelijk aan dom, en niet wiskunde staat niet gelijk aan slim. De overheid speelt ook helemaal geen 'spelletjes', dat is gewoon een rare theorie van jou. De overheid bestuurt ons land, en zij stemmen dus ook over het wetsvoorstel dat wiskunde een verplicht examenvak moet worden. Hier zijn helemaal geen spelletjes bij betrokken.

Gegroet,

Bart van Stelten, H3B, Corderius College.
Geachte Bart,
U reageert op een topic van een paar jaar oud. De desbetreffende forumer heeft het forum allang verlaten.

Met vriendelijke groet, Dr. Destruct!
Met citaat reageren
Oud 28-05-2019, 18:20
mathfreak
Avatar van mathfreak
mathfreak is offline
Citaat:
U reageert op een topic van een paar jaar oud.
Aangezien het hier om een topic uit 2011 gaat lijkt me dat nogal een understatement...
Even ontopic: het lijkt me in ieder geval verstandig dat iedereen de verplichte wiskundekennis op basisschoolniveau bezit, dus in ieder geval kennis heeft van de verschillende soorten getallen (positieve, negatieve en gewone en decimale breuken) en het rekenen ermee naast kennis van begrippen als lengte, oppervlakte, inhoud en gewicht (natuurkundig correcter massa genoemd) en dat men kennis heeft van procent- en verhoudingsberekeningen en in staat is diverse diagrammen als staaf-, lijn- en cirkeldiagrammen te lezen en op de juiste manier te interpreteren.
__________________
"Mathematics is a gigantic intellectual construction, very difficult, if not impossible, to view in its entirety." Armand Borel
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Levensbeschouwing & Filosofie Stelling: God en Religie zijn zaken die niet thuishoren op een school.
Tinkk
101 06-04-2006 13:37
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap ministerie OCW: vernieuwing tweede fase
$@nd€r $@l@m@nd€r
17 09-07-2003 21:03
Levensbeschouwing & Filosofie Dag des Oordeels
Mujahidien
82 24-02-2002 22:59
Huiswerkvragen: Exacte vakken Stelling, mee eens of mee oneens?
WouTaH
51 19-06-2001 22:05
Huiswerkvragen: Exacte vakken Doping
juutje_17
8 06-04-2001 14:37


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:23.