Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 14-01-2004, 09:25
Verwijderd
Hebben jullie hier ook wel eens last van?

Ik wel, mijn vriend werkt in de horeca en in het begin deed dat me niet zoveel. maar tegenwoordig is het zo dat ik vaak moet vragen of we iets gaan doen, of hij langskomt en dat soort dingen. Terwijl hij lijkt te vliegen voor zijn werk. Ze hoeven maar te bellen en hij staat er. Hij heeft een supergoed basisrooster, maar dat is nu al 4 keer aangepast, en de 5e aanpassing hangt in de lucht. Weekendjes weg, uitstapjes kunnen we niet plannen, evenals zijn afspraken bij tandarts en dokter etc.
Ik ben enorm jaloers op zijn werk. Voel me er wel klote door, en hij merkt het. Hij overweegt uit de horeca te stappen. Omdat hij BOL doet (beroeps opleidende leerweg) moet hij nog 1 dag in de week naar school. Ik wil niet dat hij zijn opleiding opgeeft voor mij. Wat zouden jullie doen in deze situatie, of hebben jullie wel eens zoiets meegemaakt? Ik wil hem in ieder geval NIET kwijt!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 14-01-2004, 09:33
Charlottetje
Avatar van Charlottetje
Charlottetje is offline
Citaat:
Hippe Woepsie schreef op 14-01-2004 @ 10:25:
Hebben jullie hier ook wel eens last van?

Ik wel, mijn vriend werkt in de horeca en in het begin deed dat me niet zoveel. maar tegenwoordig is het zo dat ik vaak moet vragen of we iets gaan doen, of hij langskomt en dat soort dingen. Terwijl hij lijkt te vliegen voor zijn werk. Ze hoeven maar te bellen en hij staat er. Hij heeft een supergoed basisrooster, maar dat is nu al 4 keer aangepast, en de 5e aanpassing hangt in de lucht. Weekendjes weg, uitstapjes kunnen we niet plannen, evenals zijn afspraken bij tandarts en dokter etc.
Ik ben enorm jaloers op zijn werk. Voel me er wel klote door, en hij merkt het. Hij overweegt uit de horeca te stappen. Omdat hij BOL doet (beroeps opleidende leerweg) moet hij nog 1 dag in de week naar school. Ik wil niet dat hij zijn opleiding opgeeft voor mij. Wat zouden jullie doen in deze situatie, of hebben jullie wel eens zoiets meegemaakt? Ik wil hem in ieder geval NIET kwijt!
Tsja, het hangt volgens mij heel erg van je werkgever (en contract) af...
Kunnen ze dat rooster wel zomaar aanpassen?
Probeer er voor te zorgen dat je vriend goede afspraken maakt met zijn werkgever.
In de horeca werkt het heel verschillend namelijk. Bij de een zijn er roosters waar heel strikt naar gewerkt wordt (puur omdat dat ook het beste werkt natuurlijk), ergens anders doet de werkgever een beetje wat hij wil (genoeg andere mensen voor dat baantje) en weer een ander is vrij soepel en wil nog best eens onderhandelen.
Laat je vriend met zijn baas praten...
Je vriend hoeft natuurlijk niet uit de horeca te stappen, maar kan misschien wel ergens anders in de horeca een baantje vinden...

(past dit topic trouwens niet beter op geld werk en recht?)
__________________
ja, maar...
Met citaat reageren
Oud 14-01-2004, 09:39
MissKiss1985
Avatar van MissKiss1985
MissKiss1985 is offline
Tja ik kan me best voorstellen dat je het naar vind. Maar wist je van te voren al dat hij in de horeca zit? dan wist je namelijk ook van zijn onregelmatige werktijden. Daar moet je inderdaad goed mee om kunnen gaan...

Misschien dat hij een regeling ofzo met zijn baas kan treffen. Af en toe een weekend samen zou inderdaad wel heel erg fijn zijn.
Met citaat reageren
Oud 14-01-2004, 09:40
Verwijderd
Citaat:
Charlottetje schreef op 14-01-2004 @ 10:33:


(past dit topic trouwens niet beter op geld werk en recht?)
dat weet ik niet..Ik heb het hier maar geplaatst, omdat IK jaloers ben, omdat er bijna geen tijd meer is voor 'ons'.

maar mijn vraag was ook: hebben jullie het wel eens meegamaakt, en hoe zijn jullie er mee omgegaan?
Met citaat reageren
Oud 14-01-2004, 09:42
Verwijderd
Citaat:
MissKiss1985 schreef op 14-01-2004 @ 10:39:
Maar wist je van te voren al dat hij in de horeca zit?
yep, wist ik. maar omdat hij nog in opleiding is, moet hij ieder jaar een nieuw leerbedrijf kiezen, en dit is het eerste jaar (van de drie) dat het zo klote gaat. Nooit problemen mee gehad! Maar nu wel..
Met citaat reageren
Oud 14-01-2004, 10:00
Charlottetje
Avatar van Charlottetje
Charlottetje is offline
Citaat:
Hippe Woepsie schreef op 14-01-2004 @ 10:40:
dat weet ik niet..Ik heb het hier maar geplaatst, omdat IK jaloers ben, omdat er bijna geen tijd meer is voor 'ons'.

maar mijn vraag was ook: hebben jullie het wel eens meegamaakt, en hoe zijn jullie er mee omgegaan?
Als het om jouw 'jaloezie' gaat, moeten we het dus niet over zijn werk hebben, maar wat 'zien te doen' aan jouw jalozie...

er mee omgaan! jouw weekendjes weg daar in het rooster vast laten leggen en je verder aanpassen..

maar goed, dat je jaloers bent, tsja, vervelend, maar weinig aan te doen, je zult er mee moeten leren leven zeg maar....
__________________
ja, maar...
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Liefde & Relatie mijn dramatische liefde
Juana__
8 13-10-2009 12:00
Liefde & Relatie Weet niet wat te doen...
Fluff-Ball
23 29-10-2004 14:11
Liefde & Relatie verliefd op mijn beste vriend
Madita
12 26-08-2004 09:28
Verhalen & Gedichten verhaal/dagboekfragment van een anorexiapatient
littlegurl
17 01-07-2004 23:43
Liefde & Relatie Vriendin
Verwijderd
8 28-06-2004 17:09
Liefde & Relatie Vriendin aan de drugs
DarkCat
14 28-05-2002 15:09


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:33.