Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 27-03-2004, 23:50
AsianPrideTN
AsianPrideTN is offline
Is verstandig om M&O te nemen in de VWO 5, heb ik er wat aan?
wat zijn de voor-en nadelen? Zijn er misschien misschien mensen die er ervaring mee hebben gehad? alvast bedankt mense!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 28-03-2004, 16:09
Sasz
Avatar van Sasz
Sasz is offline
of je er wat aan hebt in de 5e ligt natuurlijk helemaal aan je vervolgopleiding

ff serieus, ik heb het ook in de 4e gehad, maar ik heb het daarna er weer uitgegooid. ik vond het nog best moeilijk omdat m&o vooral berekeningen zijn.

laat ik het zo stellen, als je goed bent in economie (en dan bedoel ik berekeningen en niet beredenering zoals ik), dan kun je m&o

als je een economische vervolgopleiding gaat doen, kan m&o erg handig zijn!

suc6 ermee!
Met citaat reageren
Oud 28-03-2004, 16:30
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik heb N&G met m&o en ik vind het wel een zinvol vak, je bent vrij praktisch bezig dus je hebt wel direct door wat je ermee kan en dat werkt bij mij wel stimulerend. Ik hoef tenminste niet allemaal dingen te leren waarvan ik me afvraag waar ik dat ooit voor nodig heb. Ik weet al zeker dat ik later iig geen economische opleiding ga doen maar ik denk toch dat het een vak is wat altijd van pas komt. Als je op het vwo zit is de kans erg groot dat je later in een leidinggevende functie terecht komt en dan kan een vak als m&o best zinvol zijn.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 28-03-2004, 16:49
Sperzieboon
Avatar van Sperzieboon
Sperzieboon is offline
Ik zit nu in havo 5. heb EM met M&O, maar ik zou het niet kiezen. Alleen als je iets met bedrijfseconomie gaat doen kan het handig zijn (je leert alvast wat dingen), maar omdat M&O (nog) geen vereiste is zou ik het niet doen.
__________________
I want a trip inside your head, spend the day there..
Met citaat reageren
Oud 29-03-2004, 13:15
autodropje
Avatar van autodropje
autodropje is offline
Vooral voor bedrijfskunde is het handig al M&O gedaan te hebben, ik heb er nu niets meer aan maar toch ben ik blij dat ik het gedaan heb. Het was best een aardig vak en ik had toch niets beters te doen
__________________
Praat niet over jezelf, dat doen wij wel als je weg bent|Ban de zuurkool uit de supermarkt!|waaromniet? *kusje*| Boomknuffelaar
Met citaat reageren
Oud 29-03-2004, 16:34
Verwijderd
Met M&O heb je wel een streepje voor bij studies als bedrijfskunde, bedrijfseconomie/wetenschappen en ondernemingsrecht. Overigens is dat ook maar relatief aangezien boekhouden er niet meer bijzit, iets dat je in de praktijk dus wel altijd nodig hebt.
Met citaat reageren
Oud 30-03-2004, 14:15
nienie
Avatar van nienie
nienie is offline
Ik had M&O gekozen omdat het me wel nuttig leek om iets over het bedrijfsleven en management te leren, maar het was vooral rekenen en begrotingen en balanzen opstellen. Daarbij kwam nog dat de methode ontzettend kinderachtig was: hele lappen tekst, wat alleen maar gezwam was. Ik heb het gelukkig kunnen laten vallen, omdat ik nog twee keuzevakken had. Ik vond er helemaal niets aan!
Met citaat reageren
Oud 30-03-2004, 15:10
Goede Fee
Avatar van Goede Fee
Goede Fee is offline
Citaat:
AsianPrideTN schreef op 28-03-2004 @ 00:50:
Is verstandig om M&O te nemen in de VWO 5, heb ik er wat aan?
wat zijn de voor-en nadelen? Zijn er misschien misschien mensen die er ervaring mee hebben gehad? alvast bedankt mense!
Je moet er wel rekening mee houden als je in VWO 5 M&O er nog bij kiest, je alle stof van VWO 4 in moet halen! Tenzij jij in VWO 5 M&O pas kunt kiezen.

Ik weet niet of het vak erg nuttig is. Ik heb het vak nu vanaf het begin van het schooljaar en het is eigenlijk best wel saai.
Wel heb je als voordeel dat er veel dingen van M&O terug komen bij Economie, en omgekeerd. Je bent behoorlijk praktisch bezig, maar je moet veel leren bij proefwerken.
Als Economie je heel erg interesseert moet je het zeker doen!
__________________
<3
Met citaat reageren
Oud 30-03-2004, 15:26
rodina
Avatar van rodina
rodina is offline
Citaat:
nare man schreef op 29-03-2004 @ 17:34:
Met M&O heb je wel een streepje voor bij studies als bedrijfskunde, bedrijfseconomie/wetenschappen en ondernemingsrecht. Overigens is dat ook maar relatief aangezien boekhouden er niet meer bijzit, iets dat je in de praktijk dus wel altijd nodig hebt.
Wij hadden wel boekhouden, inc. boehkhouddiploma, maar dat was als PO.

Enfin. Ik vond het kut.
__________________
Freak me baby
Met citaat reageren
Oud 02-04-2004, 18:46
mira_love
Avatar van mira_love
mira_love is offline
ik heb ook M&O en ik vind het opzicht een leuk vak. Ik vind het helemaal niet moelijk, alleen is de metode die wij hebben niete cht fantastisch (te veel tekst, maar de voorbeelden zijn wel duidelijk). Ik heb M&O gekozen omdat de andere keuze vakken mij niet echt aantrokken, zoals tekenen enzo. Maar ik vind het een leuk vak, al heb ik er later waarschijnlijk niet veel aan (maar misschien ook wel, als ik een eigen bedrijfje ga opzetten)
Met citaat reageren
Oud 02-04-2004, 18:58
FF4-Ever
FF4-Ever is offline
Ik heb het een jaartje gevolgd in de 5e en vond het niet zo bijzonder boeiend. Het was een beetje basis wiskunde + regeltjes stampen. Kan uiteraard aan de methode liggen die wij gebruikten maar het kon mij in ieder geval niet bekoren.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie [M&O] Wie kan me helpen?
Liss
3 25-01-2004 20:13
Eindexamens 2003 M&O... welke stof wel en welke niet?
break of dawn
5 30-04-2003 19:21
Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie Vraagje over M&O...
Ikke_in_luv
17 10-04-2003 13:03
Algemene schoolzaken Vraagje over M&O...
Ikke_in_luv
25 26-02-2003 14:27
Algemene schoolzaken Ak of M&O
$un$hine
26 15-04-2002 16:34


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:45.