Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 05-05-2004, 13:48
hockey_girl
hockey_girl is offline
Ik wil in de zomervakantie een aantal weken in een bejaardehuis gaan werken. Is er hier iemand die daar ervaring mee heeft?
-Hoe oud moest je zijn? (ik ben nu 15)
er hing vorig jaar bij mij op school een advertentie van een bejaardehuis en die zochten mensen voor een vakantiebaantje vanaf 15 jaar.
-Wat moet je allemaal doen en wat verdien je ongeveer.
-en natuurlijk:is het leuk?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 05-05-2004, 14:47
Verwijderd
Ik heb een vakantiebaan gehad in de huishouding. Het is alweer 3 jaar geleden maar toen verdiende ik 800 gulden voor 4 weken en kreeg een bonus van bijna 300 gulden omdat ik langer dan 3 weken gewerkt had.
Ik vond de huishouding behoorlijk kut. Maar goed, ik heb geen oog voor detail en een hekel aan zeurkousen. Dodelijke combinatie in de huishouding.
Met citaat reageren
Oud 06-05-2004, 09:53
Blenderhead
Avatar van Blenderhead
Blenderhead is offline
Ik heb een halfjaar fulltime in de keuken gewerkt. Vette shit. Die ouwe lui zitten om half 9 s'ochtes soms al aan de brandewijn.

Ik vond het leuk werk, maar je moet het neit erg vinden om lange verhalen over de oorlog aan te horen.
__________________
You see us coming and you all together run for cover! WE'RE TAKING OVER THIS TOWN
Met citaat reageren
Oud 06-05-2004, 09:59
Keyser Saus
Avatar van Keyser Saus
Keyser Saus is offline
Ik werk in een bejaardentehuis, heb er in de vakantie de huishouding gedaan (ik was toen 15), en ik werk nu in het 'restaurant' en in de keuken. Ik vind het erg leuk werk, huishouding was leuk, hbe je lekker veel tijd om bij die mensen te kletsen enzo, ondertussen wat schoonmaken, zo af en toe een vieze wc, maar ach daar moet je tegen kunnen.

Het werk wat ik nu doe is vooral koffie en thee geven, beetje het eten in de goede karren zetten om naar de afdelingen gebracht te worden en aan het eind van de middag alles in en hele grote afwasmachine pleuren en het er weer uit halen.

Ik verdien nu 76 euro voor 16 uur per maand (ORT de gekste)(2 zondagen 0730-1600). Als je nog wat wil weten vraag je maar.
Met citaat reageren
Oud 06-05-2004, 11:46
Blenderhead
Avatar van Blenderhead
Blenderhead is offline
Citaat:
Keyser Saus schreef op 06-05-2004 @ 10:59 :

Het werk wat ik nu doe is vooral koffie en thee geven, beetje het eten in de goede karren zetten om naar de afdelingen gebracht te worden en aan het eind van de middag alles in en hele grote afwasmachine pleuren en het er weer uit halen.

Ik verdien nu 76 euro voor 16 uur per maand (ORT de gekste)(2 zondagen 0730-1600). Als je nog wat wil weten vraag je maar.
zeker 1 keer per 2 weken het weekend...

heb precies hetzelfde gedaan
__________________
You see us coming and you all together run for cover! WE'RE TAKING OVER THIS TOWN
Met citaat reageren
Oud 06-05-2004, 14:48
morango
Avatar van morango
morango is offline
Citaat:
hockey_girl schreef op 05-05-2004 @ 14:48 :
Ik wil in de zomervakantie een aantal weken in een bejaardehuis gaan werken. Is er hier iemand die daar ervaring mee heeft?
-Hoe oud moest je zijn? (ik ben nu 15)
er hing vorig jaar bij mij op school een advertentie van een bejaardehuis en die zochten mensen voor een vakantiebaantje vanaf 15 jaar.
-Wat moet je allemaal doen en wat verdien je ongeveer.
-en natuurlijk:is het leuk?
het hangt er natuurlijk vanaf wat je wil gaan doen in dat bejaardenhuis. Wil je in de keuken? huishouding? of die bejaarden zelf verzorgen?
ik heb ook in een bejaardenhuis gewerkt, en loop nu full-time stage in een verpleeghuis, ik verpleeg die mensen. Ik verdiende omdat in dat bejaardenhuis 5,50 ongeveer, toen was ik 15/16.
Nu verdien ik niks, omdat het stage is..
Of het leuk is hangt natuurlijk af van je collega's, en de bejaarden.
__________________
tralala
Met citaat reageren
Oud 06-05-2004, 18:53
kaaat
kaaat is offline
Ik heb vorig jaar in de zomer gewerkt in een bejaardenhuis.. 3 weken, in 'het huishouden' dus beetje schoonmaken, eten rondbrengen, en in de keuken eten opscheppen. Door de afwisseling was het wel leuk, maar langer dan 'n maand leek me ook niks.. En ik moest toen 16 zijn.. en verdiende 2,90 dus niet echt veel. Maarja, dat was me wel al vantevoren heel duidelijk gemaakt .. Ag en als je iets van 40 uur per week werkt, zoals ik deed, verdien je bij elkaar wel aardig..
__________________
The things you own end up owning you
Met citaat reageren
Oud 07-05-2004, 16:37
Verwijderd
ik werk in een bejaardenhuis/verzorgingshuis. ik regel het ontbijt, de koffie, de lunch en alles eromheen. dat doe ik 3 dagen per maand. en dan verdien ik zo'n 150 euro. ik moest trouwens wel écht 16 zijn. ikd enk dat het per bejaardenhuis afhangt wat je moet doen, t is maar net waar ze de facature voor open hebben staan. ik vind mn werk erg leuk. het is dichtbij, wel zwaar, maar ook voldoenend werk. de mensen hebben elke dag even een praatje, en eten is natuurlijk altijd nodig. nee hoor, ik heb het wel naar mn zin.
Met citaat reageren
Oud 07-05-2004, 17:46
Keyser Saus
Avatar van Keyser Saus
Keyser Saus is offline
Citaat:
birthmark schreef op 06-05-2004 @ 12:46 :
zeker 1 keer per 2 weken het weekend...

heb precies hetzelfde gedaan
Jep.
Met citaat reageren
Oud 10-05-2004, 11:07
Verwijderd
ik ben op mijn 14e begonnen als huishoudelijke hulp, het kwam er op neer dat ik koffie moest zetten en ervoor moest zorgen dat de personeelsruimte schoon was en er kopjes enzo stonden... verder hielp ik hier en daar ook mee met schoonmaken van openbare ruimtes, badkamers (echt smerig), moest ik vuilnis ophalen en helpen met afwassen in de keuken...
ik verdiende gewoon minimumloon

en het was est leuk, vooral ook omdat er behoorlijk wat vakantiekrachten waren...
Met citaat reageren
Oud 10-05-2004, 22:21
Verwijderd
ik ga deze zomer de hand en span diensten doen. dus spelletjes met ze, wandelen, eten rond delen, schoonmaken zeg maar alles waar het gewone personeel minder tijd voor heeft.

ik moet 16 zijn (ben dat dan ook)

ik ga 5 weken werken deze zomer. 20-25 uur per week, dus 4 of 5 dagen ongeveer 5 uur per dag. dat valt dus reuze mee.

ik ga 4.35 per uur verdienen. En hou denk ik ongeveer 4 euro over.
Met citaat reageren
Oud 11-05-2004, 12:17
Verwijderd
ik werk al 4 jaar in de keuken, 1 keer in de 2 weken het weekend.

vette shit, ik ben 19, verdien zowieso 6,40 of zo per uur, plus zaterdag=140%
zondag=160% (dacht k)
offciele vakantiedagen 260% (160% + gehele vakantiedag uitbetaald)

en ik heb met pasen, koninginnedag en bevrijdingsdag gewerkt dus *kling* kassa

dus lijkt me goed te doen
Met citaat reageren
Oud 11-05-2004, 23:09
KhaZ
KhaZ is offline
Yow, ik werk ook in n bejaardentehuis, kzit an de receptie.

Ik denk, dat dit serieus 't beste bijbaantje is dat je kan hebben, echt!

Kzit dus bij de receptie, en ik behandel telefoontjes, de interne post, de maaltijdafzeggingen, de koffie voor in de recreatiezaal, kopieerwerk, zegmaar zon beetje de administratieve dingen. Werken doe ik alleen savonds doordeweek, en int weekend. Meer werken zouk wel leuk vinden, wat ik soms ook doe in de zomervakanties, dan werk ik bijvoorbeeld een hele dag van 0800-1700, best lang en ontzettend stressen is dat, het is doordeweeks niet normaal druk.

Maarja, normaal werk ik dus zo'n 50 uur per maand. Wat ik verdien.. ik geloof €6 standaard (netto), en dan krijg je op zaterdag 140% en op zondag en feestdagen 160%. Als je dan bijvoorbeeld de zondag middag en avonddienst doet (van 0900-2200), dan verdien je toch zo'n €81

En 't mooie is, vaak heb je helemaal geen ene ruk te doen, dus dan neem je n ijsje, of n zakkie chips, en kijk je TV of ga je ff surfen op 't net (msn werkt niet door firewalls - shit ).

Heerlijk baantje

KhaZ'

PS: Nee.. we hebben geen vacatures open staan lol
__________________
Groetjes, Maarten aka KhaZ' ;-)
Met citaat reageren
Oud 17-05-2004, 17:16
mixtape
Avatar van mixtape
mixtape is offline
Ik werk al 2,5 jaar in de keuken van een serviceflat als 'keukenhulp' oftewel gewoon standaar afwasser. Ik kots het nu echt uit en ben dus ook op zoek naar een ander baantje.
Heb ook nog wagendienst gedaan, dan moet je dus met karren het eten rond brengen (een kar die dus de helft groter is dan mezelf..). Ben ik mee gekapt omdat ik echt met zware tegenzin deed en het best wel zwaar was.

Enige voordeel is weinig aantal uren op een dag (2 uurtjes, 2x in de week) en het is dus 's avonds van 18:00-20:00 (dus makkelijk te combineren met school).
__________________
jaaaaa jaaa
Met citaat reageren
Oud 17-05-2004, 18:10
kakelkip
Avatar van kakelkip
kakelkip is offline
Ga voor de 3e keer een zomer werken in een bejaardenhuis op de groepsverzorging.
Ben daar woonbegeleider (doe SPW, als havo-er mag je dit ook niet doen bij ons) en begeleidt de mensen dus met de dagelijkse gang van zaken..
Kopje koffie brengen, 1000 x vertellen dat ze om 5 uur opgehaald worden door de zuster (NEEEHEEEE niet uw zuster! grmbl) en ja ook naar de wc brengen enzo.
Mensen die beetje ruzie gaan maken met elkaar en dan proberen het zo rustig mogelijk op te lossen wat praktisch onmogelijk is want al die andere lui gaan zich er ook mee bemoeien


En sja ik zou zeggen gewoon doen! Verdiend meestal wel goed en het werk is in de meeste gevallen ook wel relaxt
__________________
tokkerdetoktok
Met citaat reageren
Oud 21-05-2004, 17:05
coopergirl
Avatar van coopergirl
coopergirl is offline
Ik werk weekenden/ vakanties in een verzorgingshuis.
Verdiensten 5,28€ (zon- en zaterdagen meer).
Ikzelf heb zowel in de verzorging als wel ervaringen met 'de groep'. (Dagstructuur bieden aan mensen met persoonlijkheidstoornissen, alzheimer, ziekte van pic, psychotische verschijnselen et cetera)

Momentaan doe ik enkel nog het werk dat ik met een groep van 10 mensen aan de gang ga en dastructuur biedt..

__________________
Just because you're paranoid doesn't mean they're not out to get you.
Met citaat reageren
Oud 24-05-2004, 10:37
Femic
Avatar van Femic
Femic is offline
ik heb ruim 2 jaar in de keuken van een bejaardentehuis gewerkt, beviel me zeker. Verdient goed (op zaterdag 135% en op zondag 160%), vrij hoge uurlonen, heb daar gewerkt tijdens mijn 14e, 15e en een paar maandjes tijdens mn 16e. Op het laatst was mijn uurloon 5,21 euro per uur, daar kwam bij dat ik bijna altijd op zondag werkte, dus 160%. De werktijden waren heel fijn: van 10 uur tot ca. 14.30 uur (half uur pauze). Was ook (meestal) gezellig, mocht tussen de middag gratis eten (van wat er over was en dat was altijd veel ).
Ben er uiteindelijk weggegaan omdat ik me aan de mensen begon te ergeren (veel geroddel), het werk me te saai werd (veel afwassen) en ik iets anders wilde (staat ook goed op je cv, veel verschillende werkervaring).
__________________
Ik doe niet aan domme keuzes.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Werk, Geld & Recht loonheffing
Ingetjuhh
13 10-07-2005 15:58
De Kantine Bejaardentehuis
phensicske
56 16-03-2004 07:25
De Kantine Als jij voor een dag dictator van NL mocht zijn, wat zou je dan veranderen?
Thomas
98 20-09-2003 20:48
Lifestyle Discriminatie bij werk door vooroordelen?
Verwijderd
68 26-06-2002 14:05
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap JLH:Jongeren moet verplicht een paar uur per week vrijwilligerswerk doen.
Isa
35 05-01-2002 10:35


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:37.