Oud 17-10-2013, 16:50
Featherbirds
Featherbirds is offline
Heey!

Ik ben ongeveer een jaar geleden, toen ik dertien was, begonnen met mijn haar te verven. Ik heb het tot het voorjaar rood gehad, en vanaf toen is het blond. Mijn eigen haarkleur is donkerblond / bruin. Maar.. Ik heb de laatste tijd dus het gevoel dat mijn haar een stuk dunner is, alleen mijn kapper zegt dat het niet kan komen door het verven, en ik vertrouw haar daar op.. Aangezien ze naast mijn kapper een goede kennis van me is, die ik ook buiten het knippen zie. Het is ook meer futloos, vettig of juist droog.. Ik had vroeger echt dik haar, waarbij heel veel mensen zeiden: Wow, wat heb jij een bos met haar. En nu is het volgensmij gewoon op normale dikte, zoals de meeste hebben, en ik vind het écht niet meer mooi en iriteer me er dood aan.

Wat moet ik ermee doen?

EDIT: Het pluist ook veel meer dan eerst.

Groetjes, Merel.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 17-10-2013, 17:24
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Ik heb zelf ook "ineens" last gekregen van haaruitval, mijn moeder denkt dat het ligt aan de borstel die ik gebruik. Het gebruik van een borstel met van die puntjes is namelijk veel slechter voor je haar dan het gebruik van een kam.

Ik ben nu een paar weken gestopt met het gebruik van die borstel, maar ik verlies nog steeds redelijk veel haar. Daarnaast ben ik op mijn moeders aanraden 2 maal daags uien-haarwater van de Erica gaan gebruiken (dit gebruik ik nog niet lang genoeg om echt verschil te merken).

Op internet ontdekte ik dat een Hot Oil Treatment ook heel goed zou moeten zijn voor je haar. (Ik heb het zelf twee dagen geprobeerd en het viel me heel erg mee, de olie ging vrij makkelijk weer uit mijn haar, maar het was qua tijdsplanning onmogelijk om dit echt een week vol te houden. Maar ook van twee dagen zag mijn haar er al verzorgd uit en voelde het heel erg zacht!)

Haaruitval kan ook veroorzaakt worden door gebrek aan bepaalde voedingsstoffen of door stress.
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 17-10-2013, 17:42
Verwijderd
Hakuna, kom er maar in met je haartips ^^


Haaruitval en minder gezond haar kan ook door bijvoorbeeld stress, ziekte en medicijngebruik komen. Tijdens mijn depressie werd mijn haar dunner en had ik haaruitval en later na een septic shock en tonnen antibiotica, ben ik bijna kaal geworden door de haaruitval, het ging met bossen. Ik weet niet of er bij jou zoiets aan de orde is, maar nu is mijn haar weer mooi vol en het groeit echt snel.
Met citaat reageren
Oud 17-10-2013, 18:02
Verwijderd
Als de kapster in kwestie toch een kennis is kan ze je ongetwijfeld inlichten wat dan wel de oorzaak is.
Met citaat reageren
Oud 17-10-2013, 19:51
Featherbirds
Featherbirds is offline
Citaat:
Ik heb zelf ook "ineens" last gekregen van haaruitval, mijn moeder denkt dat het ligt aan de borstel die ik gebruik. Het gebruik van een borstel met van die puntjes is namelijk veel slechter voor je haar dan het gebruik van een kam.

Ik ben nu een paar weken gestopt met het gebruik van die borstel, maar ik verlies nog steeds redelijk veel haar. Daarnaast ben ik op mijn moeders aanraden 2 maal daags uien-haarwater van de Erica gaan gebruiken (dit gebruik ik nog niet lang genoeg om echt verschil te merken).

Op internet ontdekte ik dat een Hot Oil Treatment ook heel goed zou moeten zijn voor je haar. (Ik heb het zelf twee dagen geprobeerd en het viel me heel erg mee, de olie ging vrij makkelijk weer uit mijn haar, maar het was qua tijdsplanning onmogelijk om dit echt een week vol te houden. Maar ook van twee dagen zag mijn haar er al verzorgd uit en voelde het heel erg zacht!)

Haaruitval kan ook veroorzaakt worden door gebrek aan bepaalde voedingsstoffen of door stress.
Oké, dankjewel voor de tips!

Citaat:
Hakuna, kom er maar in met je haartips ^^


Haaruitval en minder gezond haar kan ook door bijvoorbeeld stress, ziekte en medicijngebruik komen. Tijdens mijn depressie werd mijn haar dunner en had ik haaruitval en later na een septic shock en tonnen antibiotica, ben ik bijna kaal geworden door de haaruitval, het ging met bossen. Ik weet niet of er bij jou zoiets aan de orde is, maar nu is mijn haar weer mooi vol en het groeit echt snel.
Het is niet dat er echt bossen uit gaan, maar het zou best kunnen dat er stiekem wat uitvalt en er veel achter blijft in mijn borstel, zonder dat ik het door heb. Ik slik geen antibiotica, maar ik ben de laatste tijd wel erg gestrest. Wat heb jij er toen tegen gedaan?

Citaat:
Als de kapster in kwestie toch een kennis is kan ze je ongetwijfeld inlichten wat dan wel de oorzaak is.
Ja, maar zij denkt zelf dat er niet zoveel aan de hand is, net als mijn moeder. Maar ik en mijn vriendinnen zien en voelen wel degelijk verschil.
Met citaat reageren
Oud 17-10-2013, 19:57
Verwijderd
Bij de depressie? Niets, was niet echt iets aan te doen. Na de antibiotica heb ik speciale vitamineshampoo gebruikt en extra vitaminen genomen, D geloof ik, maar het was ook wel vanzelf weer goed gekomen, want het probleem bestond niet meer.

Er zijn allerlei 'remedies', pillen die vooral heel duur zijn, 30 euro per maand minstens, maar mijn moeder heeft al heel lang heel dun en breekbaar haar en heeft vanalles geprobeerd zonder effect. Alleen Hakuna heeft waarschijnlijk tips, maar die gaan ook behoorlijk ver
Met citaat reageren
Oud 17-10-2013, 21:48
Featherbirds
Featherbirds is offline
Citaat:
Bij de depressie? Niets, was niet echt iets aan te doen. Na de antibiotica heb ik speciale vitamineshampoo gebruikt en extra vitaminen genomen, D geloof ik, maar het was ook wel vanzelf weer goed gekomen, want het probleem bestond niet meer.

Er zijn allerlei 'remedies', pillen die vooral heel duur zijn, 30 euro per maand minstens, maar mijn moeder heeft al heel lang heel dun en breekbaar haar en heeft vanalles geprobeerd zonder effect. Alleen Hakuna heeft waarschijnlijk tips, maar die gaan ook behoorlijk ver
Oh, bedankt! Hopen dat hij of zij snel reageerd!
Met citaat reageren
Oud 18-10-2013, 15:37
Anoniemxx
Avatar van Anoniemxx
Anoniemxx is offline
Vichy anti haaruitval :3
Met citaat reageren
Oud 18-10-2013, 16:47
Schrödinger
Avatar van Schrödinger
Schrödinger is offline
Sowieso ophouden met je haar verven, en ook geen rare smeerseltjes in je haar doen.
Met citaat reageren
Oud 19-10-2013, 00:59
arPos
Avatar van arPos
arPos is offline
ik ben geen kapster maar chemicaliën in je haar smeren (en met name blond) lijkt me toch op termijn best wel invloed kunnen hebben.
__________________
B. kiest tussen nergens vertroosting in vinden of door niet te speculeren of door filosofisch te redeneren, de derde optie betekent putten uit alle bronnen
Met citaat reageren
Oud 19-10-2013, 17:59
Trimm Trabb
Avatar van Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Idd, zeker als je van rood naar blond bent gegaan. Dan heb je wrs je haar moeten ontkleuren pf moeten bleken en dat is niet bepaald goed voor je haar. Dat je kapster zegt dat je haarproblemen niet door het verven kunnen komen vind ik een beetje vreemd, aangezien het algemeen bekend is dat haarverf slecht is.
Maar goed, ik verfde mijn haar ook regelmatig en had nooit zulke problemen (er zat bij mij wel altijd 2-3 maanden tussen de verfbeurten, hoe is dat bij jou?)
Nu verf ik m'n haar al een hele tijd niet meer en heb ik sinds een paar maanden ook ineens last van haaruitval. Het zou kunnen komen door stress, maar dat weet ik niet zeker.
__________________
Stephen enjoys cooking his godchildren and leaving out commas.
Met citaat reageren
Oud 19-10-2013, 22:03
Featherbirds
Featherbirds is offline
Citaat:
Sowieso ophouden met je haar verven, en ook geen rare smeerseltjes in je haar doen.
Rare smeerseltjes, zoals? Je haar verven is veel minder slecht als vroeger, want.. anders zou iedereen die z'n haar verft dunner haar of haaruitval krijgen. En dat zouden er heel veel zijn, maar zover ik weet, is dat niet zo.

Citaat:
ik ben geen kapster maar chemicaliën in je haar smeren (en met name blond) lijkt me toch op termijn best wel invloed kunnen hebben.
Zoals ik hier boven al zeg, blijkbaar is haar verven veel minder slecht als vroeger. Er zitten een stuk minder chemicaliën in. Maar, blond is inderdaad wel slechter voor je haar dan andere kleuren. En ik verf nou ongeveer een jaar mijn haar, dus dat is nog niet zo lang.

Citaat:
Idd, zeker als je van rood naar blond bent gegaan. Dan heb je wrs je haar moeten ontkleuren pf moeten bleken en dat is niet bepaald goed voor je haar. Dat je kapster zegt dat je haarproblemen niet door het verven kunnen komen vind ik een beetje vreemd, aangezien het algemeen bekend is dat haarverf slecht is.
Maar goed, ik verfde mijn haar ook regelmatig en had nooit zulke problemen (er zat bij mij wel altijd 2-3 maanden tussen de verfbeurten, hoe is dat bij jou?)
Nu verf ik m'n haar al een hele tijd niet meer en heb ik sinds een paar maanden ook ineens last van haaruitval. Het zou kunnen komen door stress, maar dat weet ik niet zeker.
Het was inderdaad slecht om van rood naar blond te gaan, maar het is via de 'zacht handige' manier gegaan, alleen het was wel slechter als gewoon verven. Ik begreep zelf eigenlijk ook niet dat ze dat zei, want zelf dacht ik ook dat het slecht was. Bij mij zal er ook iets van 2 of 3 maanden tussen zitten.
Met citaat reageren
Oud 20-10-2013, 01:07
arPos
Avatar van arPos
arPos is offline
Citaat:
trimm trab schreef:
Dat je kapster zegt dat je haarproblemen niet door het verven kunnen komen vind ik een beetje vreemd,
Ach priester die voor der eigen parochie preekt.

Citaat:
Rare smeerseltjes, zoals? Je haar verven is veel minder slecht als vroeger, want.. anders zou iedereen die z'n haar verft dunner haar of haaruitval krijgen. En dat zouden er heel veel zijn, maar zover ik weet, is dat niet zo.
Niet persé jij kan er gevoeliger voor zijn dan anderen.

Citaat:
Zoals ik hier boven al zeg, blijkbaar is haar verven veel minder slecht als vroeger. Er zitten een stuk minder chemicaliën in. Maar, blond is inderdaad wel slechter voor je haar dan andere kleuren. En ik verf nou ongeveer een jaar mijn haar, dus dat is nog niet zo lang.
Het zal ongetwijfeld zo zijn dat oudere haarverf "nog slechter" is maar neemt niet weg dat het sowieso invloed heeft.

Shampoo is ook niet "slecht" maar als je er elke dag mee wast wordt je haar toch wat 'dunner' (afbreken vetlaagje)

Ik zeg overigens niet dat het zo is, ik heb werkelijk geen idee of een kleuring echt wat uitmaakt, bij wijze van experiment zou je een spoeling ipv verf kunnen gaan gebruiken een tijdje en dan zien of het wat uitmaakt.

't kan immers ook met duizend-en-1 andere dingen te maken hebben en helemaal niet met verf of kleuring zoals stress, lichamelijke veranderingen, het seizoen, of je volledig gezond bent of wat ziekjes, allergie weet ik veel.
__________________
B. kiest tussen nergens vertroosting in vinden of door niet te speculeren of door filosofisch te redeneren, de derde optie betekent putten uit alle bronnen
Met citaat reageren
Oud 20-10-2013, 08:27
Oezem
Avatar van Oezem
Oezem is offline
Citaat:
Ach priester die voor der eigen parochie preekt.


Niet persé jij kan er gevoeliger voor zijn dan anderen.


Het zal ongetwijfeld zo zijn dat oudere haarverf "nog slechter" is maar neemt niet weg dat het sowieso invloed heeft.

Shampoo is ook niet "slecht" maar als je er elke dag mee wast wordt je haar toch wat 'dunner' (afbreken vetlaagje)

Ik zeg overigens niet dat het zo is, ik heb werkelijk geen idee of een kleuring echt wat uitmaakt, bij wijze van experiment zou je een spoeling ipv verf kunnen gaan gebruiken een tijdje en dan zien of het wat uitmaakt.

't kan immers ook met duizend-en-1 andere dingen te maken hebben en helemaal niet met verf of kleuring zoals stress, lichamelijke veranderingen, het seizoen, of je volledig gezond bent of wat ziekjes, allergie weet ik veel.
Dat over shampoo is een beetje onzin hoor. Ik was mijn haar iedere dag omdat het rete snel vet wordt en het is verder gewoon hartstikke gezond. (Voor de mensen die zeggen dat dat juist door het wassen komt; ik weet dat dat invloed heeft, maar ik heb al een aantal keer geprobeerd het te minderen en het helpt niet, en dit werkt goed dus ach.)

Je haar bleken zal idd slecht zijn voor je haar, dus misschien dat het daar wat dunner van geworden is. Ik weet niet of het er ook van uit gaat vallen. Misschien moet je eens proberen het even niet meer te verven en een goede conditioner te gebruiken? Mijn kapster vindt ook dat ik maskertjes voor m'n haar moet gebruiken, maar ik heb geen problemen met m'n haar qua gezondheid, dus ik doe dat nooit. Maar misschien helpt het wel voor jou.
__________________
pin·gu·ïn (de ~ (m.), ~s) 1 familie van niet-vliegende, rechtop lopende zeevogels op het zuidelijk halfrond||Lieti in de orde van de Pinguin||Quantes
Met citaat reageren
Oud 20-10-2013, 11:14
Schrödinger
Avatar van Schrödinger
Schrödinger is offline
Citaat:
Rare smeerseltjes, zoals? Je haar verven is veel minder slecht als vroeger, want.. anders zou iedereen die z'n haar verft dunner haar of haaruitval krijgen. En dat zouden er heel veel zijn, maar zover ik weet, is dat niet zo.
Zoals zo'n beetje alles. Ik besteed nauwelijks aandacht aan mijn haar, maar ik heb veel mooier haar dan de meeste vrouwen, omdat die het verpesten met allerlei chemische rommel.
Met citaat reageren
Oud 20-10-2013, 11:23
Verwijderd
Citaat:
Zoals zo'n beetje alles. Ik besteed nauwelijks aandacht aan mijn haar, maar ik heb veel mooier haar dan de meeste vrouwen, omdat die het verpesten met allerlei chemische rommel.
Met citaat reageren
Oud 20-10-2013, 12:42
Duckdonkey
Avatar van Duckdonkey
Duckdonkey is offline
ik heb ook eens gehoord(wat er van waar is weet ik niet maar een homeopathisch iemand zei het)
dat je haar zich elke 7 jaar compleet vernieuwt, zegmaar dat je haar dan veel meer uitval dan normaal en dat de dikte erna ook kan verschillen.
Dat zou dan gebeuren rond je 7de, 14de, 21ste etc.etc.etc. en volgens mij ben jij nu ongeveer 14 of niet? als je zegt dat je een jaar geleden op je 13de je haar verfde.
Ik geloofde er eerst ook niets van, tot ik het zelf ook had, mijn haar viel rond mijn 14de ook ineens veel meer uit en nu is het weer gewoon normaal, ik zou me er dus niet te druk om maken.
__________________
Being weird is just a positive side effect of being awesome or having a good life!
Met citaat reageren
Oud 20-10-2013, 14:53
arPos
Avatar van arPos
arPos is offline
Citaat:
Dat over shampoo is een beetje onzin hoor. Ik was mijn haar iedere dag omdat het rete snel vet wordt en het is verder gewoon hartstikke gezond. (Voor de mensen die zeggen dat dat juist door het wassen komt; ik weet dat dat invloed heeft, maar ik heb al een aantal keer geprobeerd het te minderen en het helpt niet, en dit werkt goed dus ach.)
Dat klopt doordat je met zeep het vetlaagje afbreekt gaat je lichaam daarna meer zijn best doen het aan te maken waardoor het erg snel opnieuw vet wordt.

Ik vind dat persoonlijk niet gezond, gezond haar noem ik wat doorlopend dezelfde sterkte, vetgehalte, veerkracht e.d. behoudt en niet als een borderliner fluctueert

Het zelfde geldt bijvoorbeeld voor je oksels (vaak) wassen met zeep, de dag/nacht erna ga je extra zweten.

Minderen helpt niet, je hebt überhaupt al vrij weinig zeepproduct nodig (en ik weet gewoon vanuit mijn ervaring met mijn 3 zussen dat alle vrouwen veel te veel zeepproduct gebruiken) om al het vet te verwijderen (vergelijk het met een druppel dreft in een plasje olie gooien), de enige manier om de waarheid te testen is om eens een week of 2 a 3 helemaal geen zeep erin te smeren en het alleen uit te kammen/borstelen.

Maar goed het maakt mij verder vrij weinig uit wat TS doet hoor, ik kan alleen zeggen dat ik niet bepaald last heb van (te) dun haar, wat uitvalt.
En schrödinger ook niet zo te horen.
__________________
B. kiest tussen nergens vertroosting in vinden of door niet te speculeren of door filosofisch te redeneren, de derde optie betekent putten uit alle bronnen

Laatst gewijzigd op 20-10-2013 om 14:59.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 20-10-2013, 16:35
Featherbirds
Featherbirds is offline
Citaat:
Dat over shampoo is een beetje onzin hoor. Ik was mijn haar iedere dag omdat het rete snel vet wordt en het is verder gewoon hartstikke gezond. (Voor de mensen die zeggen dat dat juist door het wassen komt; ik weet dat dat invloed heeft, maar ik heb al een aantal keer geprobeerd het te minderen en het helpt niet, en dit werkt goed dus ach.)

Je haar bleken zal idd slecht zijn voor je haar, dus misschien dat het daar wat dunner van geworden is. Ik weet niet of het er ook van uit gaat vallen. Misschien moet je eens proberen het even niet meer te verven en een goede conditioner te gebruiken? Mijn kapster vindt ook dat ik maskertjes voor m'n haar moet gebruiken, maar ik heb geen problemen met m'n haar qua gezondheid, dus ik doe dat nooit. Maar misschien helpt het wel voor jou.
Als ik het niet verf zit ik weer met het probleem van uitgroei, waar ik me overigens dood aan iriteer. En spoeling is ook niet echt de oplossing, want dat gaat er niet in één keer uit maar het vervaagd. Dan krijg je zo'n dof kapsel en ga je het uitendelijk toch opnieuw spoelen of verven.

Citaat:
ik heb ook eens gehoord(wat er van waar is weet ik niet maar een homeopathisch iemand zei het)
dat je haar zich elke 7 jaar compleet vernieuwt, zegmaar dat je haar dan veel meer uitval dan normaal en dat de dikte erna ook kan verschillen.
Dat zou dan gebeuren rond je 7de, 14de, 21ste etc.etc.etc. en volgens mij ben jij nu ongeveer 14 of niet? als je zegt dat je een jaar geleden op je 13de je haar verfde.
Ik geloofde er eerst ook niets van, tot ik het zelf ook had, mijn haar viel rond mijn 14de ook ineens veel meer uit en nu is het weer gewoon normaal, ik zou me er dus niet te druk om maken.
Oh, daar heb ik nog nooit van gehoord, maar het zou best eens kunnen! Wordt je haar daarna wel weer dikker? Bedankt!
Met citaat reageren
Oud 21-10-2013, 01:14
arPos
Avatar van arPos
arPos is offline
Citaat:
Als ik het niet verf zit ik weer met het probleem van uitgroei...
Zucht, jullie accepteren ook nooit het een of het ander he.

Citaat:
opnieuw spoelen
Doe je dat toch? en dan steeds meer naar je eigen kleur en dan stoppen met verven
Natuurlijke kleur is m.i. toch de mooiste kleur

of het is wat duckdonkey zegt en je bent in de rui
__________________
B. kiest tussen nergens vertroosting in vinden of door niet te speculeren of door filosofisch te redeneren, de derde optie betekent putten uit alle bronnen
Met citaat reageren
Oud 21-10-2013, 09:59
Verwijderd
Wat die uitgroei betreft: Als je wil weten of het aan het verven van je haar ligt, moet je daar doorheen. Jammer maar helaasch. Bleken is echt wel slecht voor je haar - ik ken best wel wat mensen die al lange tijd (+vijf jaar) hun haar bleken en dat is vrijwel allemaal droog, beschadigd en onverzorgd haar. Hoeveel moeite ze er ook in steken.
Ben je al bij de huisarts geweest? Ik heb ook een tijd abnormaal veel haarverlies gehad, bleek dat ik een schimmelinfectie op mijn hoofdhuid zitten. Rode hoofdhuid, schilfers en veel haarverlies. Een tijd lang met speciale shampoo gewassen (op doktersvoorschift) en toen was het over
Verder verlies je ook gewoon meer haar als het kouder weer wordt.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Lifestyle Dwang omtrent het knippen van mijn haar
Kiritsugu
26 25-12-2015 09:18
Lifestyle Wat moet ik met mijn haar doen voor mijn gala?
Liesje(:
6 23-04-2015 13:04
Lichaam & Gezondheid HELP! Er zat een wormpje in mijn haar D:
LiefMiesje
5 28-11-2010 15:45
Lichaam & Gezondheid daar gaat mijn haar, help!
vinnie09
7 12-02-2009 11:01
Lichaam & Gezondheid Bobbletje in mijn haar
hopipopi
5 24-07-2006 22:23
Lichaam & Gezondheid Mijn haar groeit niet
charly not
22 14-12-2003 10:26


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:32.