Oud 08-09-2009, 08:56
Ronaldo90
Ronaldo90 is offline
Hoi, ik had een vraag:

Ik heb onlangs mn diploma voor het VWO gehaald en ik wilde geneeskunde gaan studeren, maar ik werd uitgeloot.

Nu wilde ik dit jaar deetlijd vavo gaan doe om mn gemiddelde omhoog te krijgen.
Alleen krijg je nu geen maandelijkse bedrag meer zoals bij tegemoetkoming scholieren.

Ik betaalde mijn verzekeringspremie maandelijks met de tegemoetkoming, maar die krijg ik nu dus niet meer. Nu kan ik mijn verzekering dus niet meer betalen.

Ik vroeg me af of er geen andere manier van ondersteuning is te krijgen.

Ik ben nu 18 jaar en ik krijg dus alleen een tegemoetkoming oor deeltijders. Dat is een eenmalig bedrag en is net voldoende om mn lesgeld mee te betalen.

Zou de IB-groep of de gemeente of zoeits niet iets kunnen doen?

bvd
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 08-09-2009, 09:16
Verwijderd
Als je deeltijd naar school gaat, kan je toch ook parttime erbij gaan werken?
Met citaat reageren
Oud 08-09-2009, 10:45
Adore
Avatar van Adore
Adore is offline
Wat is gezegd, de eerlijkste en meest fortuinlijke manier van aan geld komen is door te gaan werken. Eén dag in de week levert per maand al meer op dan geen werk hebben!
Daarnaast zijn je ouders tot je 21e zorgplichtig. Kunnen zij niet helpen in de bijdrage van je vaste lasten? Ik zou hier eens voor om de tafel gaan zitten, laat ze zien dat je het alleen gebruikt voor verstandige zaken, tot je het zelfstandig kunt redden.

Je bedoelt met je verzekeringspremie je zorgverzekering? Je bent 18, dus zelf verantwoordelijk voor de betaling van de premies (ook al kunnen je ouders bijspringen). Hierdoor moet je ook zelf zorgtoeslag aanvragen. In jouw geval zul je uitkomen rond €55,-, omdat er wordt gekeken naar alleen jóuw inkomen.
Met citaat reageren
Oud 08-09-2009, 16:24
Verwijderd
Als je deeltijd naar school gaat heb je tijd genoeg om die 100 euro per maand (of een stuk minder zelfs, als je zorgtoeslag krijgt) te verdienen met werk.
Met citaat reageren
Oud 10-09-2009, 06:32
Anna_Nibud
Avatar van Anna_Nibud
Anna_Nibud is offline
Je krijgt dus nog wel een gedeeltelijk tegemoetkoming omdat je gedeeltelijk studeert? Dat is niet erg onredelijk lijkt me zo. Woon je op je zelf of bij je ouders? Als je zelfstandig woont, heb je mogelijk recht nog recht op huurtoeslag en kwijtschelding gemeentelijke heffingen. En als je thuis woont, ook zorgtoeslag. Ook slim: als je gaat werken en je studeert, kun je je studiekosten van de belastingen aftrekken (moet je wel rekening houden met de tegemoetkoming die je krijgt voor de studie). Daardoor hoef je uiteindelijk weer minder belasting te betalen. Dus het beste lijkt me toch er bij werken als dat gaat. Er zijn genoeg leuke baantjes in de zorgsector. Doe je meteen aan CV-building!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Werk, Geld & Recht Uit huis gaan, bij moeder of blijven?
AnTro97
8 17-05-2015 18:15
Werk, Geld & Recht geld
Verwijderd
24 03-11-2010 15:58
Werk, Geld & Recht Zorgtoeslag (& basisverzekering)?
Verwijderd
500 25-01-2006 08:35
Psychologie Diepongelukkig..
-Melody-
41 25-10-2004 17:37
Games Hulp gezocht bij Star Wars Jedi Knight II - Jedi Outcast
Verwijderd
5 20-12-2002 09:03


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:20.