Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / ARTistiek
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 19-03-2005, 17:27
tiram
Avatar van tiram
tiram is offline
Wie kan mij helpen? Voor een opdracht voor school moet ik kunstenaars (en de kunst van hen) vinden die kunst maken met kosteloos materiaal. Denk hierbij aan wc-rollen, bierdopjes, ijscostokjes, prikkers, etc. Kortom: alles wat eigenlijk voor een ander doel bestemd is...
Weet iemand hier een naam van zo'n kunstenaar? Ik kan het namelijk echt niet vinden...

Alvast bedankt!
__________________
marit. 18 jaren. 1730 mm. blauwe ogen. "rood". nadenkend. betrouwbaar. dromerig. heus lief. soms ook niet. vaak vrolijk. vaak niet. gewoon, 'n mens.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 19-03-2005, 18:58
Verwijderd
hmm wat voor een ander doel bestemd is, hoeft niet kosteloos te zijn.

Misschien heb je iets aan daniel spoerri:

Met citaat reageren
Oud 20-03-2005, 01:05
emi
emi is offline
in het stedelijk museum alkmaar is nu een expo "kunst uit afval" oid.
Carla Kraayeveld heeft daar wel wat leuke dingen hangen



www.stedelijkmuseumalkmaar.nl

misschien heb je er iets aan..
Met citaat reageren
Oud 20-03-2005, 11:06
tuttebel
Avatar van tuttebel
tuttebel is offline

rauschenberg heeft wel zo'n soort dingen gemaakt.
__________________
[QUOTE=zeehond23;29007512]tuttebel staat onder mijn bescherming[/QUOTE]
Met citaat reageren
Oud 20-03-2005, 19:14
tiram
Avatar van tiram
tiram is offline
Hee, bedankt allemaal, maar het is eigenlijk niet echt precies wat ik zoek. Ik zoek bijvoorbeeld kunstenaars die iets ruimtelijks maken van kosteloos materiaal. Zou heb ik een dia in mijn hoofd waarbij van een haarklip en flesdoppen een tractor is gemaakt. Of van lange vingers een huisje. Zoiets bedoelde ik meer...
__________________
marit. 18 jaren. 1730 mm. blauwe ogen. "rood". nadenkend. betrouwbaar. dromerig. heus lief. soms ook niet. vaak vrolijk. vaak niet. gewoon, 'n mens.
Met citaat reageren
Oud 20-03-2005, 20:15
Sketch
Avatar van Sketch
Sketch is offline
Citaat:
tiram schreef op 20-03-2005 @ 20:14 :
Hee, bedankt allemaal, maar het is eigenlijk niet echt precies wat ik zoek. Ik zoek bijvoorbeeld kunstenaars die iets ruimtelijks maken van kosteloos materiaal. Zou heb ik een dia in mijn hoofd waarbij van een haarklip en flesdoppen een tractor is gemaakt. Of van lange vingers een huisje. Zoiets bedoelde ik meer...
Mja, ik weet niet of dat nog binnen mijn definitie van kunst past, of dat ik dat gewoon knutselen noem.

Edit: spelfoutje

Laatst gewijzigd op 20-03-2005 om 20:42.
Met citaat reageren
Oud 20-03-2005, 20:15
dark_poetry
Avatar van dark_poetry
dark_poetry is offline
Kijk eens naar de muren op straat,de hele wereld is een groot canvas.

Verder heeft REVS(een "graffiti-artist") uit Amerika nog wat sculpturen van oude bende in elkaar geknutseld,hoop dat je er wat aan heb.
__________________
Do you remember what we tried to reach and build together? forever forever "schoonheid is ontzetting"onkruid vergaat niet"
Met citaat reageren
Oud 20-03-2005, 20:42
tiram
Avatar van tiram
tiram is offline
Citaat:
Sketch schreef op 20-03-2005 @ 21:15 :
Mja, ik weet niet of dat nog binnen mijn ddefinitie van kunst past, of dat ik dat gewoon knutselen noem.
Ik zeg ook niet dat ik het mooi vind, maar er schijnt iemand te zijn die daar zijn geld mee verdient, en die persoon moet ik hebben voor mijn opdracht
__________________
marit. 18 jaren. 1730 mm. blauwe ogen. "rood". nadenkend. betrouwbaar. dromerig. heus lief. soms ook niet. vaak vrolijk. vaak niet. gewoon, 'n mens.
Met citaat reageren
Oud 20-03-2005, 20:47
tiram
Avatar van tiram
tiram is offline
http://www.absofacts2.com/cultuurarc...stuitafval.htm

kijk, zoiets...
__________________
marit. 18 jaren. 1730 mm. blauwe ogen. "rood". nadenkend. betrouwbaar. dromerig. heus lief. soms ook niet. vaak vrolijk. vaak niet. gewoon, 'n mens.
Met citaat reageren
Oud 20-03-2005, 21:04
Verwijderd
dat is dus geen kosteloos materiaal/
Met citaat reageren
Oud 21-03-2005, 06:44
emi
emi is offline
de eerste zin op de site:

Onder de titel Kunst uit Afval toont het Stedelijk Museum Alkmaar werk van zeven kunstenaars die gebruik maken van ongewone materialen voor het maken van hun werk.

En wat ik postte is niet precies wat je zoekt?
Met citaat reageren
Oud 21-03-2005, 12:56
Verwijderd
Josje Schroot, artieste hier uit mijn dorp (diegene die mij voor de Wak heeft aangepord).

Zij haalt bij de plaatstelijke smidse schroot en oud ijzer op en maakt daarmee beelden en schilderijen. Of is dat niet echt als ander materiaal bedoeld? Nuja, je kijkt maar eens op haar site of het iets is.


http://home.tiscali.be/josje.schroot/
Met citaat reageren
Oud 21-03-2005, 21:58
tiram
Avatar van tiram
tiram is offline
Citaat:
emi schreef op 21-03-2005 @ 07:44 :
de eerste zin op de site:

Onder de titel Kunst uit Afval toont het Stedelijk Museum Alkmaar werk van zeven kunstenaars die gebruik maken van ongewone materialen voor het maken van hun werk.

En wat ik postte is niet precies wat je zoekt?
Jawel, maar wat jij postte kon ik niet echt kunstwerken vinden, en die naam vond op google niet echt iets. Dus, vandaar...
__________________
marit. 18 jaren. 1730 mm. blauwe ogen. "rood". nadenkend. betrouwbaar. dromerig. heus lief. soms ook niet. vaak vrolijk. vaak niet. gewoon, 'n mens.
Met citaat reageren
Oud 21-03-2005, 21:59
tiram
Avatar van tiram
tiram is offline
Citaat:
Mutant schreef op 21-03-2005 @ 13:56 :
Josje Schroot, artieste hier uit mijn dorp (diegene die mij voor de Wak heeft aangepord).

Zij haalt bij de plaatstelijke smidse schroot en oud ijzer op en maakt daarmee beelden en schilderijen. Of is dat niet echt als ander materiaal bedoeld? Nuja, je kijkt maar eens op haar site of het iets is.


http://home.tiscali.be/josje.schroot/
Dankjewel, heb ik wel wat aan ja!
__________________
marit. 18 jaren. 1730 mm. blauwe ogen. "rood". nadenkend. betrouwbaar. dromerig. heus lief. soms ook niet. vaak vrolijk. vaak niet. gewoon, 'n mens.
Met citaat reageren
Oud 24-03-2005, 21:20
emi
emi is offline
Je vroeg namen, ik geef namen.
Of verwacht je soms dat opeens alles voor je gedaan wordt en je niets zelf hoeft te doen? Dan heb je toch meteen ook geen reet meer aan die opdracht.
Met citaat reageren
Oud 25-03-2005, 11:21
tiram
Avatar van tiram
tiram is offline
Citaat:
emi schreef op 24-03-2005 @ 22:20 :
Je vroeg namen, ik geef namen.
Of verwacht je soms dat opeens alles voor je gedaan wordt en je niets zelf hoeft te doen? Dan heb je toch meteen ook geen reet meer aan die opdracht.
Nou zeg, doe niet zo gepikeerd. Als je er niet tegen kan dat ik niet zo veel aan die naam heb, dan post je toch gewoon niet. Jeetje. Toch bedankt voor de moeite..
__________________
marit. 18 jaren. 1730 mm. blauwe ogen. "rood". nadenkend. betrouwbaar. dromerig. heus lief. soms ook niet. vaak vrolijk. vaak niet. gewoon, 'n mens.

Laatst gewijzigd op 25-03-2005 om 11:33.
Met citaat reageren
Oud 25-03-2005, 13:10
Mucky
Avatar van Mucky
Mucky is offline
Telt bij jou muziek ook mee als kunst? Anders ken ik (en wss veel andere forummers ook)wel een paar namen die muziek maken met zulke materialen.
Met citaat reageren
Oud 25-03-2005, 13:38
tiram
Avatar van tiram
tiram is offline
Citaat:
Mucky schreef op 25-03-2005 @ 14:10 :
Telt bij jou muziek ook mee als kunst? Anders ken ik (en wss veel andere forummers ook)wel een paar namen die muziek maken met zulke materialen.
Het is voor een handvaardigheidopdracht, dus muziek hoeft er niet echt bij. Maar toch bedankt! Ik heb trouwens al genoeg kunst verzameld, dus van mij mag dit topic wel dicht.
__________________
marit. 18 jaren. 1730 mm. blauwe ogen. "rood". nadenkend. betrouwbaar. dromerig. heus lief. soms ook niet. vaak vrolijk. vaak niet. gewoon, 'n mens.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 25-03-2005, 16:07
rodina
Avatar van rodina
rodina is offline
In de wereldwinkel staan vaak autootjes etc die gemaakt zijn van afvalblikjes. Leuk spul, kan vaak bewegen. Compleet uit afvalmateriaal gemaakt.
__________________
Freak me baby
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:38.