Oud 30-07-2007, 13:29
Gevederde
Gevederde is offline
Ik sinds een tijdje het idee dat ik RSI-klachten begin te ontwikkelen in mijn rechterhand door veel computeren. Nu vroeg ik me af of iemand weet waar ik zo'n RSI-sticker kan kopen voor op je computermuis die na 15 a 20 minuten aangeeft dat je even pauze moet nemen. De groep studenten die de sticker hebben bedacht leveren geen stickers meer omdat ze hun studie hebben beeindigd nl
Alvast bedankt!
Met citaat reageren
Oud 30-07-2007, 14:13
dallie
Avatar van dallie
dallie is offline
Waarom download je niet gewoon een programma dat in je tray zit dat om de 15 / 20 minuten aangeeft dat je rust moet nemen?

http://www.workrave.org ziet er wel aardig uit. Kun je volledig instellen.
__________________
The bad news is we don’t have any control. The good news is you can't make any mistakes
Met citaat reageren
Oud 30-07-2007, 15:52
Verwijderd
Of je zet een kookwekker...
Met citaat reageren
Oud 30-07-2007, 16:04
Verwijderd
Citaat:
dallie schreef op 30-07-2007 @ 14:13 :
Waarom download je niet gewoon een programma dat in je tray zit dat om de 15 / 20 minuten aangeeft dat je rust moet nemen?

http://www.workrave.org ziet er wel aardig uit. Kun je volledig instellen.
Ik heb workrave ook en het is echt handig, ja. En gewoon gratis.
Met citaat reageren
Oud 30-07-2007, 16:29
Verwijderd
Je kan toch ook gewoon stoppen na een kwartier of inderdaad een kookwekker zetten als je dat denkt te vergeten? Waarom dan zo'n sticker of programma?
Met citaat reageren
Oud 31-07-2007, 01:11
dallie
Avatar van dallie
dallie is offline
Citaat:
Stefenootje schreef op 30-07-2007 @ 16:29 :
Je kan toch ook gewoon stoppen na een kwartier of inderdaad een kookwekker zetten als je dat denkt te vergeten? Waarom dan zo'n sticker of programma?
Makkelijker dan elke keer die stomme kookwekker zetten?

Plus dat het je dwingt om te stoppen
__________________
The bad news is we don’t have any control. The good news is you can't make any mistakes
Met citaat reageren
Oud 31-07-2007, 18:31
Gevederde
Gevederde is offline
Citaat:
dallie schreef op 30-07-2007 @ 14:13 :
Waarom download je niet gewoon een programma dat in je tray zit dat om de 15 / 20 minuten aangeeft dat je rust moet nemen?

http://www.workrave.org ziet er wel aardig uit. Kun je volledig instellen.
Bedankt voor de tip Ik heb het programma meteen gedownload. Goed programma. Ik ga hem morgen meteen bij mijn werk testen en de instellingen optimaliseren! Dit is idd beter dan zo'n sticker.
Met citaat reageren
Oud 02-08-2007, 13:01
Verwijderd
Citaat:
dallie schreef op 31-07-2007 @ 01:11 :

Plus dat het je dwingt om te stoppen
Wat extreem irritant is als je net een goed idee hebt.

Ik heb ook ooit zo'n programma op mijn computer gehad...heb het er om bovenstaande reden ook vrij snel weer vanaf gehaald...
Met citaat reageren
Oud 02-08-2007, 13:47
Verwijderd
Daarom ben ik zo blij met m'n kookwekker; als hij piept, maar ik ben nog echt druk bezig, dan zet ik hem gewoon uit en maak ik af waarmee ik zo druk was. En soms heb ik echt een moment waarop ik bv. nog 1 minuut over heb, maar net een hele harde punt ergens achter heb gezet. Dan is het nutteloos om nog een minuut lang aan iets nieuws te gaan beginnen; dan neem ik dus ook m'n pauze al.
(En ik zet m'n kookwekker niet alleen wanneer ik achter de pc werk, maar ook wanneer ik zonder pc studeer, 't houdt m'n spanningsboog in balans )
Met citaat reageren
Oud 02-08-2007, 14:18
Verwijderd
Citaat:
Leonoor schreef op 02-08-2007 @ 13:01 :
Wat extreem irritant is als je net een goed idee hebt.

Ik heb ook ooit zo'n programma op mijn computer gehad...heb het er om bovenstaande reden ook vrij snel weer vanaf gehaald...
Bij workrave kun je pauzes overslaan en als je eerder klaar bent, kun je ook alvast pauze nemen. Je kunt zelf instellen of je zo'n programma de hele computer wilt laten pauzeren of dat ie enkel vertelt dat het tijd is om een pauze te houden.
Met citaat reageren
Oud 03-08-2007, 22:29
TopDrop
Avatar van TopDrop
TopDrop is offline
Een misschien wat rigoreuze manier, maar zeker wel effectief is het volgende.

Start > Uitvoeren > typ "shutdown -s -t 600". (zonder de ")

Er verschijnt een schermpje dat je computer na 10 minuten (600 seconden) uit zal schakelen. Die 600 kun je vanzelfsprekend ook aanpassen. Het voordeel hiervan is, is dat als je zeker weten over 10 minuten wilt stoppen, je dat ook ECHT doet, omdat je computer gewoon uitschakelt. (let op: Je bent dan wel je niet-opgeslagen werk kwijt). Maar er loopt een tellertje terug, dus je ziet hoelang je nog hebt
__________________
♥ - I miss all the places we never went. -
heddegijdagezeetgehadmindedawerklukwoarhoedoedegijdahoedoedegijdahoeheddegijdagedoan
Met citaat reageren
Oud 03-08-2007, 22:40
Verwijderd
Ik gebruik typesafe. Daarbij komt er na een x aantal minuten een timer in beeld. Deze telt af vanaf een y aantal minuten zodra je stopt met typen. Als de timer op 0 is verdwijnt hij weer en ga je verder. Je kunt nog gerust langer doorwerken als de timer in beeld is verschenen, maar dan begint hij nog niet met aftellen en blijft hij dus op y staan. Je kunt x en y zelf instellen, ik heb ze op 25 en 4 minuten staan. Daardoor kun je zelf bepalen wat voor jou effectief is, want als je het irritant vindt, doe je er helemaal niets meer mee, dus je moet de tijd ertussen ook niet té kort maken, maar ook niet te lang want dan heeft het ook niet zo veel zin. Ik vind zelf bijvoorbeeld een pauze van 5 minuten te lang, dan ga ik de laatste minuut al weer rond de computer hangen omdat ik ongeduldig ben.
Rechts in de startbalk staat dan ook een stip die groen is direct na de pauze en langzaam rood wordt tot vlak voor de pauze. Je kunt bij het installeren ook kiezen om die stip niet te krijgen, maar ik vind het wel fijn om daaraan te kunnen zien 'hoe lang ik nog heb'.

Je kunt wel het beste (bij al dit soort programmaatjes) in de pauzes niet blijven zitten maar even rondlopen, bv wat dingetjes opruimen of een glas drinken inschenken. Dan voorkom je ook rugklachten en droge ogen.
Met citaat reageren
Oud 04-08-2007, 00:35
Optima
Avatar van Optima
Optima is offline
1
__________________
When I eventually met Mr Right I had no idea that his first name was Always..

Laatst gewijzigd op 15-11-2011 om 23:08.
Met citaat reageren
Oud 04-08-2007, 11:39
Verwijderd
Citaat:
Morgan schreef op 02-08-2007 @ 14:18 :
Bij workrave kun je pauzes overslaan en als je eerder klaar bent, kun je ook alvast pauze nemen. Je kunt zelf instellen of je zo'n programma de hele computer wilt laten pauzeren of dat ie enkel vertelt dat het tijd is om een pauze te houden.
Dat kon bij dat andere programma ook...maar ook dat vond ik irritant.
Met citaat reageren
Oud 05-08-2007, 02:50
TopDrop
Avatar van TopDrop
TopDrop is offline
Citaat:
Optima schreef op 04-08-2007 @ 00:35 :
ik gebruik een anti RSI muis die je niet hoeft te bewegen, maar waarbij je met wijs en middelvinger over een bal gaat om de cursor te besturen. met duim en ringvinger kun je links en rechts drukken.

Dit werkt echt goed voor me, want tijdens het werk, en maken van de scriptie, kreeg ik rsi in zowel hand als schouder. Met deze muis hou ik beide stil, en kan zo uuuuuuren achter elkaar doorwerken zonder RSI te krijgen :-)
Ik heb sinds kort een tekentablet. Dat is een soort muismat met een pen waarmee je je pijltje bestuurt. De bedoeling van dit ding is om foto's makkelijker en preciezer te kunnen bewerken en om te tekenen enzo. Maar je kunt m ook gewoon als muis gebruiken. In plaats van dat je dus de hele tijd zit te 'muizen' achter de computer, zit ik nu te 'schrijven'. En ik moet zeggen dat het erg relaxed werkt. Je hebt een veel natuurlijkere houding met je hand. Het is wel even wennen, maar dan heb je ook wat
__________________
♥ - I miss all the places we never went. -
heddegijdagezeetgehadmindedawerklukwoarhoedoedegijdahoedoedegijdahoeheddegijdagedoan
Met citaat reageren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:47.