Oud 26-03-2004, 11:16
cha0s
Avatar van cha0s
cha0s is offline
met ye olde Impulse Tracker. (+ 'n flinke scheut Rebirth en andere crap.)

eh, mjoah.. techno/acid/poep dus...

Rise of the evil bananas (from outer space) (eh... cannabis is slecht voor je?)

+ intro is wellicht te lang.
+ nog niet afgemixt.
+ sputnik sample blijft hangen (ergens 'n note off vergeten.)

maar toen was 'ie al gemp3t.


en andere troep: (pas 'n beginnetje oid. of ja.. 3 minuten aan onzin, mist nog enige opbouw en dergelijke, und verdere melodielijnen troep.)
andere troep

opbouwende kritiek, e.d.?
__________________
He died shortly after, intriguingly, while standing up and leaning against a mantlepiece, purely in order to prove that it could be done.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 26-03-2004, 13:11
konflict
Avatar van konflict
konflict is offline
impulse tracker

jammer dat 't niet draait op xp, ik zit erover te denken om ergens cheap een tweede computer aan te schaffen zodat ik weer fatsoenlijk drums kan programmeren. of misschien schaf ik renoise wel aan (www.renoise.com).

over je bananas track:

klinkt vet, doet me denken aan de oude 'scene' nummers, die rebirth sequences en dat goa/psy sfeertje met die bongos of wat het ook zijn en die filmsamples. lekker spacey, intro is inderdaad wat te lang maar dat gaf je zelf ook al aan, voor de rest is 't natuurlijk klote dat het onmogelijk is om je track fatsoenlijk te mixen in impulse tracker.. onder andere daarom ben ik ook overgestapt naar cubase/logic.
Met citaat reageren
Oud 26-03-2004, 13:22
cha0s
Avatar van cha0s
cha0s is offline
Citaat:
konflict schreef op 26-03-2004 @ 14:11:
impulse tracker

jammer dat 't niet draait op xp, ik zit erover te denken om ergens cheap een tweede computer aan te schaffen zodat ik weer fatsoenlijk drums kan programmeren. of misschien schaf ik renoise wel aan (www.renoise.com).
daarom ben ik ook niet op xp overgestapt eigenlijk gheh. :$

Citaat:
over je bananas track:

klinkt vet, doet me denken aan de oude 'scene' nummers, die rebirth sequences en dat goa/psy sfeertje met die bongos of wat het ook zijn en die filmsamples. lekker spacey, intro is inderdaad wat te lang maar dat gaf je zelf ook al aan, voor de rest is 't natuurlijk klote dat het onmogelijk is om je track fatsoenlijk te mixen in impulse tracker.. onder andere daarom ben ik ook overgestapt naar cubase/logic.
zijn timbalis, filmsample is 'Howard Dean on The Assessment.' gheh, een of andere lezing over aliens, van tig decennia terug. (van earthstation1.com)
dat afmixen is idd 'n probleem een beetje. kan wel omslachtig gaan doen en elke track apart opnemen en dan in Buzz of wat anders door equalizers gaan mieteren en met volumes kutten, maar mja.. weet niet of ik daar de tijd voor ga nemen. sowieso of ik uberhaupt de tijd ga nemen om 'm door 'n equalizer en 'n beetje reverb te gooien is een klein beetje de vraag.
__________________
He died shortly after, intriguingly, while standing up and leaning against a mantlepiece, purely in order to prove that it could be done.
Met citaat reageren
Oud 26-03-2004, 13:32
konflict
Avatar van konflict
konflict is offline
Citaat:
cHa0s schreef op 26-03-2004 @ 14:22:
dat afmixen is idd 'n probleem een beetje. kan wel omslachtig gaan doen en elke track apart opnemen en dan in Buzz of wat anders door equalizers gaan mieteren en met volumes kutten, maar mja.. weet niet of ik daar de tijd voor ga nemen. sowieso of ik uberhaupt de tijd ga nemen om 'm door 'n equalizer en 'n beetje reverb te gooien is een klein beetje de vraag.
wat ik deed was iedere track naar .wav bouncen, allemaal inladen in cool edit pro in de multitrack editor, eq'en/compressen/fx/etc en dan mixen.

kostte me meestal weken op een pentium2 350
daarom deed ik het ook meestal niet, omdat ik er eigenlijk weinig zin in had. maar nu wil ik de lat wat hoger leggen qua geluidskwaliteit, anders kom je nooit verder en dat is wel m'n bedoeling.

ik merk nu wel dat de creativiteit qua melodielijnen en akkoorden in programma's als cubase beter wordt, maar het programmeren van drums in een pianoroll editor is een hel
Met citaat reageren
Oud 26-03-2004, 13:39
cha0s
Avatar van cha0s
cha0s is offline
Citaat:
konflict schreef op 26-03-2004 @ 14:32:
wat ik deed was iedere track naar .wav bouncen, allemaal inladen in cool edit pro in de multitrack editor, eq'en/compressen/fx/etc en dan mixen.

kostte me meestal weken op een pentium2 350
daarom deed ik het ook meestal niet, omdat ik er eigenlijk weinig zin in had. maar nu wil ik de lat wat hoger leggen qua geluidskwaliteit, anders kom je nooit verder en dat is wel m'n bedoeling.
Ja, met dat probleem zit ik ook 'n beetje, maar ik heb aan de andere kant echt 'n broertje dood aan cubase en die meuk, het trekt me gewoon niet. Trackers werken gewoon fijn, ghehe, alles met 't toetsenbord; fuck die muis.

Citaat:
ik merk nu wel dat de creativiteit qua melodielijnen en akkoorden in programma's als cubase beter wordt, maar het programmeren van drums in een pianoroll editor is een hel
mja, qua drums zijn tracker based proggies en step based editors nog wel 't chillst, imo.
__________________
He died shortly after, intriguingly, while standing up and leaning against a mantlepiece, purely in order to prove that it could be done.
Met citaat reageren
Oud 26-03-2004, 14:08
konflict
Avatar van konflict
konflict is offline
Citaat:
cHa0s schreef op 26-03-2004 @ 14:39:
mja, qua drums zijn tracker based proggies en step based editors nog wel 't chillst, imo.
die Q, O, H, E, F, J, effecten zijn het geheim achter die stotterende/haperende/hangende/glijdende IDM beats
Met citaat reageren
Oud 26-03-2004, 14:20
cha0s
Avatar van cha0s
cha0s is offline
Citaat:
konflict schreef op 26-03-2004 @ 15:08:
die Q, O, H, E, F, J, effecten zijn het geheim achter die stotterende/haperende/hangende/glijdende IDM beats
true.. Q0x en SCx werken wel leuk altijd. Offset kloten doe ik minder aan, ik versnipper m'n beats meestal naar losse samples.
__________________
He died shortly after, intriguingly, while standing up and leaning against a mantlepiece, purely in order to prove that it could be done.
Met citaat reageren
Oud 26-03-2004, 15:51
konflict
Avatar van konflict
konflict is offline
Citaat:
cHa0s schreef op 26-03-2004 @ 15:20:
true.. Q0x en SCx werken wel leuk altijd. Offset kloten doe ik minder aan, ik versnipper m'n beats meestal naar losse samples.
in losse samples kun je ook nog met offsets kloten, maar daarvoor is dat effect eigenlijk te 'ruw', de stap tussen O01 en O02 is eigenlijk te groot om daar echt wat mee te kunnen.

ben nu bezig een plugin te maken die hetzelfde doet maar dan in veel kleinere stapjes, maar ik weet nog niet of me dat gaat lukken aangezien ik niet zo'n programmeur ben eigenlijk.
Met citaat reageren
Oud 27-03-2004, 18:12
cha0s
Avatar van cha0s
cha0s is offline
Citaat:
konflict schreef op 26-03-2004 @ 16:51:
in losse samples kun je ook nog met offsets kloten, maar daarvoor is dat effect eigenlijk te 'ruw', de stap tussen O01 en O02 is eigenlijk te groot om daar echt wat mee te kunnen.
mja is zo idd. maar ik werk dan liever met Q03 of Q02, geeft wel 'n soortgelijk effect, qua hangen en troep.

Citaat:
ben nu bezig een plugin te maken die hetzelfde doet maar dan in veel kleinere stapjes, maar ik weet nog niet of me dat gaat lukken aangezien ik niet zo'n programmeur ben eigenlijk.
chill
maar kan je voor zoiets niet ook bijv. zo'n grain modular synth gebruiken?
__________________
He died shortly after, intriguingly, while standing up and leaning against a mantlepiece, purely in order to prove that it could be done.
Met citaat reageren
Oud 27-03-2004, 19:13
konflict
Avatar van konflict
konflict is offline
Citaat:
cHa0s schreef op 27-03-2004 @ 19:12:
chill
maar kan je voor zoiets niet ook bijv. zo'n grain modular synth gebruiken?
kan wel maar dan heb je er zo weinig controle over, ik ben een controlfreak hehe
Met citaat reageren
Oud 27-03-2004, 19:19
cha0s
Avatar van cha0s
cha0s is offline
Citaat:
konflict schreef op 27-03-2004 @ 20:13:
kan wel maar dan heb je er zo weinig controle over, ik ben een controlfreak hehe
ghehe.
mwoah, ik vind 't leuker om gewoon te kloten en de 'leukste foutjes' te bewaren en daarmee verder werken.
__________________
He died shortly after, intriguingly, while standing up and leaning against a mantlepiece, purely in order to prove that it could be done.
Met citaat reageren
Oud 28-03-2004, 13:28
Verwijderd
Eh d00d als ik op je links klik wordt ik geforward naar je lyc0s page en die kan ikniet navigeren want java weigert te werken in m'n browser .
Met citaat reageren
Oud 28-03-2004, 14:02
konflict
Avatar van konflict
konflict is offline
Citaat:
eXo schreef op 28-03-2004 @ 14:28:
Eh d00d als ik op je links klik wordt ik geforward naar je lyc0s page en die kan ikniet navigeren want java weigert te werken in m'n browser .
rechtermuisknop -> doel opslaan als
Met citaat reageren
Oud 01-04-2004, 13:59
cha0s
Avatar van cha0s
cha0s is offline
Citaat:
konflict schreef op 28-03-2004 @ 15:02 :
rechtermuisknop -> doel opslaan als
plus ff 'n up
__________________
He died shortly after, intriguingly, while standing up and leaning against a mantlepiece, purely in order to prove that it could be done.
Met citaat reageren
Oud 01-04-2004, 14:32
Tricks'
Avatar van Tricks'
Tricks' is offline
klinkt vet!
__________________
[myspace: mrsokmusic]
Met citaat reageren
Oud 05-04-2004, 01:10
konflict
Avatar van konflict
konflict is offline
)voor trackerfreaks die toch professionele software willen gebruiken en het op xp willen laten draaien (of w98/me/2000)

www.renoise.com

Het is $45 geloof ik maar zeker de moeite waard, ik denk dat ik het maar ga kopen (en dat zou de eerste keer zijn dat ik muzieksoftware koop )

Volledige VST/VSTi 2.0 integratie, gratis updates, track automation, eigenlijk alles zit er wel in wat je in een 'normaal' trackerprogramma mist en het heeft alles wat je in een sequencer zoals cubase of logic weer mist.

Screenshot
Met citaat reageren
Oud 05-04-2004, 01:16
cha0s
Avatar van cha0s
cha0s is offline
ziet 'r wel smakelijk uit.
ik ben alleen 'n beetje bang dat het toch een stuk meer muis georienteerd is, dat vond ik ook altijd zo brak aan Fast Tracker.
__________________
He died shortly after, intriguingly, while standing up and leaning against a mantlepiece, purely in order to prove that it could be done.
Met citaat reageren
Oud 07-04-2004, 23:05
Günther
Avatar van Günther
Günther is offline
spring storm ook nice

rise of the evil bananas vind ik beter ( maar "the red pill" )
__________________
spoorontwijkend gedrag
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Verhalen & Gedichten [verhaal] Montofoob
Type
3 19-04-2004 22:11


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:27.