Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 26-10-2007, 20:55
Daboman
Avatar van Daboman
Daboman is offline
Ik ben wel orgaandonor, ik heb nog nooit bloed gegeven though.
__________________
Diamanten zijn moeilijk te vinden.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 26-10-2007, 20:56
Verwijderd
Citaat:
Ik ben wel orgaandonor, ik heb nog nooit bloed gegeven though.
Je krijgt gratis koffie en broodjes!
Met citaat reageren
Oud 26-10-2007, 21:33
Daboman
Avatar van Daboman
Daboman is offline
Citaat:
Je krijgt gratis koffie en broodjes!
Ach gratis koffie krijg ik op m'n werk ook
__________________
Diamanten zijn moeilijk te vinden.
Met citaat reageren
Oud 26-10-2007, 22:51
snoopy
Avatar van snoopy
snoopy is offline
Citaat:
Je krijgt gratis koffie en broodjes!
Waarschijnlijk ga ik al van m'n stokje voordat ik aan de broodjes kan beginnen
__________________
Tsja
Met citaat reageren
Oud 26-10-2007, 22:54
Verwijderd
Citaat:
Je krijgt gratis koffie en broodjes!
nee vooral stroopwafels en gevulde koeken enzo
Met citaat reageren
Oud 26-10-2007, 23:07
Verwijderd
Citaat:
Het is maar net wat je belangrijker vindt. Het redden van een leven of de keuze van een persoon die gestorven is (en ook nooit achter zal komen of die keuze na zijn/haar dood ook daadwerkelijk gemaakt wordt).
Ja joh, laten we stiekem organen gaan pakken
Met citaat reageren
Oud 26-10-2007, 23:25
El Chupacabras
Avatar van El Chupacabras
El Chupacabras is offline
Wel orgaandonor maar geen bloeddonor. Mijn bloedwaardes zijn dermate laag dat ik absoluut geen bloed kan geven.
__________________
- Ik weet hoe je moeder smaakt -
Met citaat reageren
Oud 27-10-2007, 10:53
Verwijderd
Citaat:
Ja joh, laten we stiekem organen gaan pakken
Ja joh, laten we onder het mom van het 'respecteren' van domheid mensen lekker dood laten gaan
Met citaat reageren
Oud 27-10-2007, 14:03
drukknoopje
Avatar van drukknoopje
drukknoopje is offline
Citaat:
Nou, ik vind het voor mezelf niet eng, maar voor m'n nabestaanden kan dat best raar zijn. Vooral omdat artsen het nodig vinden om ALLES te delen
Toen mijn vader net 5 minuten dood was stond de arts doodleuk te vertellen dat ze voor een hoornvliesdonatie de hele oogbol zouden verwijderen. 'Maar daar ziet u straks niks van, we doen er een knikker in'. Ja, HALLO! Tijdens het afscheid nemen stond ik de hele tijd te denken: 'jij hebt geen ogen meer...'

Ik vind dit geen reden om dan maar geen donor te zijn, maar ik kan me best voorstellen dat mensen het freaky vinden.
Ik zeg ook niet dat zoiets leuk is, maar ik dacht steeds: nou wordt je straks opgegeten door de maden en over een jaar liggen er alleen nog maar botjes... Ook niet leuk.
__________________
Er zal altijd van jullie gehouden worden, en gek genoeg heb ik daarvoor geen toverstaf nodig, al is het de meest mysterieuze magie die er bestaat.
Met citaat reageren
Oud 27-10-2007, 14:05
Verwijderd
Citaat:
Ja joh, laten we onder het mom van het 'respecteren' van domheid mensen lekker dood laten gaan
Lekker respectloos om mensen die anders denken dan jij meteen maar dom te noemen, zegt genoeg over je eigen intelligentie.
Met citaat reageren
Oud 27-10-2007, 14:08
Verwijderd
Citaat:
Lekker respectloos om mensen die anders denken dan jij meteen maar dom te noemen, zegt genoeg over je eigen intelligentie.
Ik heb dan ook geen respect voor mensen die op basis van vage vermoedens en metafysisch gebazel andere mensen de dood injagen en ik zie eerlijk gezegd niet in waarom ik dat zou moeten respecteren, noch wat het met mijn intelligentie te maken heeft. Maar goed, jij zal vast ook wel veel respect hebben voor de terroristen van 9/11.
Met citaat reageren
Oud 27-10-2007, 14:12
Verwijderd
Jij komt altijd met dingen aan die compleet niet met elkaar in verhouding staan. Kleuters doorzeven, autogordels en nu 9/11.
Met citaat reageren
Oud 27-10-2007, 14:15
Verwijderd
Citaat:
Jij komt altijd met dingen aan die compleet niet met elkaar in verhouding staan. Kleuters doorzeven, autogordels en nu 9/11.
Het staat heel goed in verhouding. Het is allemaal mensen die andere mensen (en/of hunzelf) doodmaken uit religieus motief.
Met citaat reageren
Oud 27-10-2007, 14:45
Spacemonkey
Avatar van Spacemonkey
Spacemonkey is offline
Ik ben orgaandonor, alles mag hergebruikt worden
En ik ben ook bloeddonor
__________________
Why can't they see. It's complete insanity to argue with the man who is the judge of right en wrong.
Met citaat reageren
Oud 27-10-2007, 15:10
Verwijderd
geen donor. nog altijd aan het twijfelen, en het ridicule gebazel van Kazet, neemt mijn twijfel niet weg: integendeel: ik zou nooit bij een clubje idioten willen horen die met dergelijke kut-argumentatie, mensen die anders denken als inferieur beschouwen.

Eerder denk ik eraan om mijn lijk af te staan aan een medische universiteit: met als voorwaarde dat alleen knappe studentes in mijn lijk gaan wroeten
Met citaat reageren
Oud 27-10-2007, 15:11
Swlabr
Avatar van Swlabr
Swlabr is offline
Ik denk wel dat ik bloeddonor zal worden. Kan geen kwaad toch?
__________________
Laziness is nothing more than the habit of resting before you get tired.
Met citaat reageren
Oud 27-10-2007, 15:11
Verwijderd
Citaat:
Ik denk wel dat ik bloeddonor zal worden. Kan geen kwaad toch?
Je krijgt een gratis HIV-test!
Met citaat reageren
Oud 27-10-2007, 15:12
Swlabr
Avatar van Swlabr
Swlabr is offline
Citaat:
Je krijgt een gratis HIV-test!
OMG!!11!!
__________________
Laziness is nothing more than the habit of resting before you get tired.
Met citaat reageren
Oud 27-10-2007, 15:13
Verwijderd
Citaat:
geen donor. nog altijd aan het twijfelen, en het ridicule gebazel van Kazet, neemt mijn twijfel niet weg: integendeel: ik zou nooit bij een clubje idioten willen horen die met dergelijke kut-argumentatie, mensen die anders denken als inferieur beschouwen.
Nou, vertel eens wat er mis is met mijn argumentatie.
Met citaat reageren
Oud 27-10-2007, 15:18
Uice
Avatar van Uice
Uice is offline
Ik weet nog dat Armstrong op N&A zei geen donor te zijn omdat hij niet wilde dat een crimineel zijn organen zou krijgen.

Niet echt waard om mee in discussie te gaan, dus.
__________________
That's what happens when you look, lady. Now you're a salt pillar, and all the deer are gonna lick ya.
Met citaat reageren
Oud 27-10-2007, 15:18
Verwijderd
Citaat:
Ik weet nog dat Armstrong op N&A zei geen donor te zijn omdat hij niet wilde dat een crimineel zijn organen zou krijgen.

Niet echt waard om mee in discussie te gaan, dus.
O ja, da's waar ook.
Met citaat reageren
Oud 27-10-2007, 15:19
Verwijderd
mensen die anders denken, zijn niet per definitie inferieur.

Daar ga je de fout in.
Met citaat reageren
Oud 27-10-2007, 15:19
Verwijderd
Citaat:
mensen die anders denken, zijn niet per definitie inferieur.

Daar ga je de fout in.
Exact.
Met citaat reageren
Oud 27-10-2007, 15:19
Verwijderd
Citaat:
mensen die anders denken, zijn niet per definitie inferieur.

Daar ga je de fout in.
Ik vind mensen die witlof lusten niet inferieur hoor.
Met citaat reageren
Oud 27-10-2007, 15:19
drukknoopje
Avatar van drukknoopje
drukknoopje is offline
Citaat:
Ik weet nog dat Armstrong op N&A zei geen donor te zijn omdat hij niet wilde dat een crimineel zijn organen zou krijgen.
Ik weet nog een ergere: geen donor willen zijn omdat een allochtoon je organen zou kunnen krijgen
__________________
Er zal altijd van jullie gehouden worden, en gek genoeg heb ik daarvoor geen toverstaf nodig, al is het de meest mysterieuze magie die er bestaat.
Met citaat reageren
Oud 27-10-2007, 15:20
Verwijderd
en natuurlijk moest het flikkertje Uice ook reageren .

Met dezelfde achterlijke argumentatie als toen. Geen haar verandert heh, flikkertje Uice?
Met citaat reageren
Oud 27-10-2007, 15:22
Uice
Avatar van Uice
Uice is offline
Citaat:
en natuurlijk moest het flikkertje Uice ook reageren .

Met dezelfde achterlijke argumentatie als toen. Geen haar verandert heh, flikkertje Uice?
Welke argumenten zie je mij geven, homofoob? Ik noem alleen jouw argumentatie van destijds.
__________________
That's what happens when you look, lady. Now you're a salt pillar, and all the deer are gonna lick ya.
Met citaat reageren
Oud 27-10-2007, 15:22
Verwijderd
Citaat:
en natuurlijk moest het flikkertje Uice ook reageren .

Met dezelfde achterlijke argumentatie als toen. Geen haar verandert heh, flikkertje Uice?
Let op je taalgebruik.
Met citaat reageren
Oud 27-10-2007, 15:23
Verwijderd
Citaat:
en natuurlijk moest het flikkertje Uice ook reageren .

Met dezelfde achterlijke argumentatie als toen. Geen haar verandert heh, flikkertje Uice?
Met citaat reageren
Oud 27-10-2007, 15:24
Swlabr
Avatar van Swlabr
Swlabr is offline
Geniaal.
__________________
Laziness is nothing more than the habit of resting before you get tired.
Met citaat reageren
Oud 27-10-2007, 15:24
Verwijderd
ik ben niet homofoob, maar je argumentatie om niet met mij in discussie te gaan is natuurlijk net zo waardeloos als jouw hele persoontje, en daarom noemde ik je flikkertje.
Met citaat reageren
Oud 27-10-2007, 15:24
Uice
Avatar van Uice
Uice is offline
Eerst beweren dat mensen die anders denken niet per definitie inferieur zijn en vervolgens flikker als scheldwoord gebruiken gaat niet zo lekker samen.
__________________
That's what happens when you look, lady. Now you're a salt pillar, and all the deer are gonna lick ya.
Met citaat reageren
Oud 27-10-2007, 15:25
Verwijderd
Touchééé.
Met citaat reageren
Oud 27-10-2007, 15:26
Verwijderd
Citaat:
ik ben niet homofoob, maar je argumentatie om niet met mij in discussie te gaan is natuurlijk net zo waardeloos als jouw hele persoontje, en daarom noemde ik je flikkertje.
Tja, "misschien krijgt een crimineel wel mijn orgaan" is nu eenmaal niet echt het meest sterke argument dat je kunt bedenken.
Met citaat reageren
Oud 27-10-2007, 15:26
Verwijderd
nee, maar een discussie tussen jou en mij gaat in het algemeen niet samen, zeker als jij mij de moeite niet waard vind om mee te discussieren. Dus vandaar mijn "scheldwoord".

Maar ik wil je wel een zakdoekje sturen, om je traantjes mee te drogen.
Met citaat reageren
Oud 27-10-2007, 15:27
Verwijderd
Citaat:
nee, maar een discussie tussen jou en mij gaat in het algemeen niet samen.
Nee, hoe zou dat nou komen?
Met citaat reageren
Oud 27-10-2007, 15:27
Verwijderd
Laten we het maar weer over het wel of niet donor zijn hebben
Met citaat reageren
Oud 27-10-2007, 15:28
Verwijderd
Citaat:
Laten we het maar weer over het wel of niet donor zijn hebben
Jammer, het was net zo leuk.
Met citaat reageren
Oud 27-10-2007, 15:29
Verwijderd
Citaat:
Tja, "misschien krijgt een crimineel wel mijn orgaan" is nu eenmaal niet echt het meest sterke argument dat je kunt bedenken.
klopt.

moet zeggen dat ik inmiddels wel verandert ben wat dat aangaat.
Goddank is mijn ontwikkeling niet stil blijven staan.

Maar desalniettemin, als mensen ijskoud kunnen stellen dat iemand anders inferieur is, omdat hij een andere mening heeft, heb ik weinig meer in te brengen dan iemand een flikkertje vinden.

Maar goed, wie weet word ik nog wel eens donor voor de wetenschap of zo
Met citaat reageren
Oud 27-10-2007, 15:29
Uice
Avatar van Uice
Uice is offline
Citaat:
nee, maar een discussie tussen jou en mij gaat in het algemeen niet samen, zeker als jij mij de moeite niet waard vind om mee te discussieren.
Ik vond je argument de moeite niet waard om te ontkrachten, omdat iedereen wel begrijpt dat, naast het feit dat de kans dat een crimineel je orgaan krijgt heel klein is, criminelen niet meteen de dood verdienen.
__________________
That's what happens when you look, lady. Now you're a salt pillar, and all the deer are gonna lick ya.
Met citaat reageren
Oud 27-10-2007, 15:34
Verwijderd
Citaat:
klopt.

moet zeggen dat ik inmiddels wel verandert ben wat dat aangaat.
Goddank is mijn ontwikkeling niet stil blijven staan.

Maar desalniettemin, als mensen ijskoud kunnen stellen dat iemand anders inferieur is, omdat hij een andere mening heeft, heb ik weinig meer in te brengen dan iemand een flikkertje vinden.

Maar goed, wie weet word ik nog wel eens donor voor de wetenschap of zo
Ik noem niemand inferieur omdat ze een andere mening hebben. Ik noem ze inferieur omdat ze het geloof in hun eigen verzinsels zonder direct profijt, belangrijker vinden dan de mensenlevens van anderen. Hoewel ik het nog wel kan begrijpen als iemand niet wil doneren omdat hij niet wil nadenken over wat er na de dood gebeurt, of omdat hij bang is voor problemen binnen de sociale kring. Dat is immers uit zwakte, en de meeste mensen zijn nu eenmaal zwakkelingen.
Met citaat reageren
Oud 27-10-2007, 15:36
Verwijderd
ergo: je noemt iemand die een andere mening heeft inferieur, want daar komt het op neer.
Met citaat reageren
Oud 27-10-2007, 15:38
drukknoopje
Avatar van drukknoopje
drukknoopje is offline
Niet RUZIE MAKEN IN MIJN GAVE TOPIC!!!!
__________________
Er zal altijd van jullie gehouden worden, en gek genoeg heb ik daarvoor geen toverstaf nodig, al is het de meest mysterieuze magie die er bestaat.
Met citaat reageren
Oud 27-10-2007, 15:41
Vice
Avatar van Vice
Vice is offline
Citaat:
Lekker respectloos om mensen die anders denken dan jij meteen maar dom te noemen, zegt genoeg over je eigen intelligentie.
Iedereen mag in zijn eigen sprookjes geloven, zolang anderen er niet de dupe van worden. Dat is hier dus wel het geval. Het geloof moet gewoon niet belangrijker worden dan de gezondheid of zelfs het leven van een ander.
__________________
Du bist ein N00b!
Met citaat reageren
Oud 27-10-2007, 15:42
Verwijderd
Citaat:
Dus moraliteit hangt af van de consensus? Haha.
Uh, nee, dat is een heel rare conclusie. Zo'n omstandigheid waarom er evt inbreuk gemaakt kan worden is nooit enkel een moreel idee. Én als je zo'n omstandigheid wettelijk vast wil leggen moeter wereldwijd consensus over bereikt worden omdat je niet zomaar nationale wetgeving kan maken op dit gebied, omdat het dan in strijd is met allerlei verdragen.
Met citaat reageren
Oud 27-10-2007, 15:42
Verwijderd
Citaat:
Iedereen mag in zijn eigen sprookjes geloven, zolang anderen er niet de dupe van worden. Dat is hier dus wel het geval. Het geloof moet gewoon niet belangrijker worden dan de gezondheid of zelfs het leven van een ander.
Precies.
Met citaat reageren
Oud 27-10-2007, 15:43
Verwijderd
Citaat:
Uh, nee, dat is een heel rare conclusie. Zo'n omstandigheid waarom er evt inbreuk gemaakt kan worden is nooit enkel een moreel idee. Én als je zo'n omstandigheid wettelijk vast wil leggen moeter wereldwijd consensus over bereikt worden omdat je niet zomaar nationale wetgeving kan maken op dit gebied, omdat het dan in strijd is met allerlei verdragen.
Dat is een praktisch bezwaar, geen moreel bezwaar.
Met citaat reageren
Oud 27-10-2007, 15:49
Verwijderd
Citaat:
Dat is een praktisch bezwaar, geen moreel bezwaar.
Dat heb ik ook nooit beweerd.
En het is wel een moreel bezwaar om mensen iets dergelijks op te leggen waar niet al die mensen (of de meerderheid, ligt aan de besluitvormingsprocedure) achter staan.
Met citaat reageren
Oud 27-10-2007, 15:52
Verwijderd
Citaat:
Dat heb ik ook nooit beweerd.
En het is wel een moreel bezwaar om mensen iets dergelijks op te leggen waar niet al die mensen (of de meerderheid, ligt aan de besluitvormingsprocedure) achter staan.
Waarom is dat moreel bezwaarlijk? De meerderheid kan er toch naast zitten?
Met citaat reageren
Oud 27-10-2007, 15:53
Verwijderd
en wat als je nu, zoals ik, niet religieus bent?
en waarom worden religies op een naar mijn idee hier wel heel erg disrespectvol als sprookjes aangeduid?
Ergo: mensen die anders denken zijn inferieur? Lekkere figuren zijn donoren toch maar. En dat zou later mijn organen willen hebben. Dat houdt me tegen

En nu weer even serieus: ik ben heel erg bang dat er te weinig organen van mij werkelijk geschikt zijn. Ik was ooit een vrij zware roker, nu minder, maar toch, ik weet bijna wel zeker dat mijn longen als donor orgaan niet in aanmerking komen.

Laat dan de geneeskunde studenten mijn lijf maar gebruiken als oefen object, dan kunnen ze in elk geval leren hoe ze met organenruil om moeten gaan
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Onzin Ben jij al donor?
Miekje*
54 18-10-2015 10:30
Lichaam & Gezondheid Enquête: Donor zijn
Goudviss
58 12-06-2012 11:24
Algemene schoolzaken Enquete: zou jij donor willen zijn?
floor&annemarth
45 18-07-2010 13:56
De Kantine als je dood bent
Verwijderd
31 28-03-2008 18:14
Lichaam & Gezondheid verplicht afstaan organen, is er wat voor te zeggen?
Co
45 29-11-2004 12:22
Levensbeschouwing & Filosofie Donors moeten voorrang krijgen bij transplantatie
merijn
31 22-02-2004 22:50


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:37.