Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 03-03-2008, 23:37
Verwijderd
te laat dus

zo niet wil ik graag meespelen.
Advertentie
Oud 03-03-2008, 23:57
PixelDansje
Avatar van PixelDansje
PixelDansje is offline
sterretje is zo lief haar plaats aan pip op te geven, dus mag sterretje mijn plaats (ik werk toch steeds en ben er dan niet om op tijd te stemmen en het verhaal te lezen..)

Dus Spelleiders?
__________________
een typisch geval van iemand met andere kwaliteiten
Oud 04-03-2008, 00:12
Verwijderd
Bedankt
Ik heb net m'n functie ontvangen!
Oud 04-03-2008, 00:14
Spelleider
Avatar van Spelleider
Spelleider is offline
Sterrenmeisje en pippeloen doen toch mee. Voor de goede lijst moet je naar boven scrollen.

De functies zijn verdeeld en verstuurd.
__________________
Onthoud dat weerwolven alleen met een zilveren projectiel gedood kunnen worden...
Oud 04-03-2008, 00:50
Evilblue
Avatar van Evilblue
Evilblue is offline
Functies verdeeld, speelse!
__________________
Broken lights, fading nights, darkness comes to my sights.
Makaku mi ta, makaku mi ta, tuma mi banana grandiii!!!
Oud 04-03-2008, 05:13
x-spekkie-x
Avatar van x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
De lijst is vol in veertien minuten Alsof ik tot 0.00 op ga blijven om de lijst in te kunnen vullen
Veel plezier
__________________
<):o)
Oud 04-03-2008, 06:43
Neko*
Avatar van Neko*
Neko* is offline
Citaat:
De lijst is vol in veertien minuten Alsof ik tot 0.00 op ga blijven om de lijst in te kunnen vullen
Veel plezier
Dit, eigenlijk dus. Maar veel plezier, en ik zal wel meelezen.
__________________
Ik weet niet beter.
Oud 04-03-2008, 06:45
twinkebel
Avatar van twinkebel
twinkebel is offline
dank u spelleider!
__________________
The Lord Will Once Return...
Oud 04-03-2008, 06:56
Daboman
Avatar van Daboman
Daboman is offline
Citaat:
De lijst is vol in veertien minuten Alsof ik tot 0.00 op ga blijven om de lijst in te kunnen vullen
Veel plezier
14 minuten?

Anyway, veel plezier en succes wo... ik bedoel allemaal
__________________
Diamanten zijn moeilijk te vinden.
Oud 04-03-2008, 07:56
Verwijderd
Jammer, ik had eindelijk een keer mee willen doen. Volgende keer beter! Veel plezier!
Oud 04-03-2008, 10:42
TopDrop
Avatar van TopDrop
TopDrop is offline
Krijg nou tieten
__________________
♥ - I miss all the places we never went. -
heddegijdagezeetgehadmindedawerklukwoarhoedoedegijdahoedoedegijdahoeheddegijdagedoan
Oud 04-03-2008, 12:53
Uice
Avatar van Uice
Uice is offline
Oh, even een opmerking: de vorige keer zei Krynn na haar ophanging '*huilt naar haar wolvenzusjes*' of iets dergelijks, wat suggereerde dat de overige wolven allemaal vrouwen waren. Dit was dus niet het geval. Ik weet niet hoe hier verder op gereageerd is door de spelleiders, maar volgens mij is het niet de bedoeling dat iemand na zijn dood nog bewust verwarring zaait.

En vorige keer ontstond er wat commotie omdat de Cupido pas na de stemronde twee mensen aan elkaar koppelde. Lijkt me ook niet de bedoeling dat je op deze manier expres bepaalde spelers eruit haalt.
__________________
That's what happens when you look, lady. Now you're a salt pillar, and all the deer are gonna lick ya.
Oud 04-03-2008, 13:11
Spelleider
Avatar van Spelleider
Spelleider is offline
Dit spel hebben we duidelijke afspraken met de cupido gemaakt. De cupido heeft tot 20.30u vandaag de tijd om de geliefden te kiezen. De geliefden hebben hierna dus een dag te tijd om te overleggen. De hangronde is immers morgen pas.

Edit: hier moet nog aan toegevoegd worden, dat we eventjes het idee hadden om vandaag al de eerste hangronde te doen, maar we hebben ervoor gekozen om dat morgen pas te doen. Zo kwamen we niet in de knoop met de cupido en de geliefden.
__________________
Onthoud dat weerwolven alleen met een zilveren projectiel gedood kunnen worden...
Oud 04-03-2008, 13:14
zoemzoem
Avatar van zoemzoem
zoemzoem is offline
Wat Uice zegt,

en ik ga morgen denk ik op de nr. 13 stemmen (Lisaah, sorry), kutreden vooral omdat we nu niet zelf de nummertjes mochten kiezen maar ach, het is de eerste ronde dus je kunt toch nog niet met goede redenen op iemand stemmen.
__________________
Druk is een kwestie van prioriteiten stellen.
Oud 04-03-2008, 13:58
Verwijderd
Mijn random getallen generator op de GR geeft nummer 9, dat is AllureV.
Oud 04-03-2008, 14:04
Verwijderd
Ik zal deze keer maar niet spreken over paranormale voorgevoelens

Ik ga voor Tink*.
Oud 04-03-2008, 14:23
Cherry Springs
Avatar van Cherry Springs
Cherry Springs is offline
Even wat posts opgeruimd.
Mijn random getallen generator zegt 10, dus sorry Sador.
__________________
It's easy, like getting your attention, we go "Sex! Sex! Sex! Sex! Sex!"
Oud 04-03-2008, 15:18
Verwijderd
Helaas, zoemzoem.
Oud 04-03-2008, 16:06
Sador
Avatar van Sador
Sador is offline
Citaat:
Oh, even een opmerking: de vorige keer zei Krynn na haar ophanging '*huilt naar haar wolvenzusjes*' of iets dergelijks, wat suggereerde dat de overige wolven allemaal vrouwen waren. Dit was dus niet het geval. Ik weet niet hoe hier verder op gereageerd is door de spelleiders, maar volgens mij is het niet de bedoeling dat iemand na zijn dood nog bewust verwarring zaait.

En vorige keer ontstond er wat commotie omdat de Cupido pas na de stemronde twee mensen aan elkaar koppelde. Lijkt me ook niet de bedoeling dat je op deze manier expres bepaalde spelers eruit haalt.
Krynn was in het verhaal een van de drieling. We gingen er vanuit dat ze hier op doelde. Het was volgens ons in ieder geval niet bewust misleidend bedoeld, en we hebben hier dus niks over gezegd. Verder vind ik dat mensen zeiken die er wel problemen om trappen.

Ik ben benieuwd naar dit spel
__________________
The sum of intelligence on the planet is a constant; the population is growing.
Oud 04-03-2008, 16:14
Uice
Avatar van Uice
Uice is offline
Random zegt 13, dus Lisaaah.
__________________
That's what happens when you look, lady. Now you're a salt pillar, and all the deer are gonna lick ya.
Oud 04-03-2008, 16:16
Martińo
Avatar van Martińo
Martińo is offline
Haha, ik kreeg eerst 11. :') Dat zullen we dus maar niet doen.

Nu is het 22. Sorry Pixeldansje!

Lisaaah
zoemzoem
Uice

AllureV
Kazet Nagorra

Tink*
Pippeloen

Sador/DP
Cherry Springs

zoemzoem
Paranoide

PixelDansje sterrenmeisje
Martino87

Zie hieronder.
__________________
you're not my demographic

Laatst gewijzigd op 04-03-2008 om 16:20. Reden: Zie hieronder
Oud 04-03-2008, 16:17
Verwijderd
*error*

je moet de tweede lijst uit dit topic hebben, niet de eerste. op de tweede hebben ik en pip een plek in de lijst. pixeldansje heeft haar plaats afgestaan aan mij namelijk nadat ik mijnes aan pippeloen gaf. eigenlijk stem je nu dus op mij.

Spelers:
1) twinkebel
2) MadameMinke
3) coolkast
4) Pippeloen
5) Tink*
6) Sherco
7) Kazet Nagorra
8) Krynn
9) AllureV
10) Sador (Dark Phoenix)
11) Martino87
12) Katje
13) Lisaaah
14) Cherry Springs
15) Röps
16) ***ailá***
17) Stefenootje
18) zoemzoem
19) Evilblue
20) Paranoide
21) Uice
22) sterrenmeisje

Spelleiders:
1) Vlindertje
2) Eye of Sauron
Oud 04-03-2008, 16:22
Martińo
Avatar van Martińo
Martińo is offline
Bedankt, ik heb het aangepast!
__________________
you're not my demographic
Oud 04-03-2008, 16:24
Fantôme
Avatar van Fantôme
Fantôme is offline
damn hee. ik ga de volgende keer echt in mn mobiel zetten wanneer het WWspel weer mag
hahaha. maar succes (vooral voor de wolven ))!
en als ik een keertje wil spelleiden, mag dat dan of ben ik nog te 'nieuw' in het spel? en waar moet ik het zeggen?
__________________
Dit is een coole sig.
Oud 04-03-2008, 16:25
Sador
Avatar van Sador
Sador is offline
Citaat:
damn hee. ik ga de volgende keer echt in mn mobiel zetten wanneer het WWspel weer mag
hahaha. maar succes (vooral voor de wolven ))!
en als ik een keertje wil spelleiden, mag dat dan of ben ik nog te 'nieuw' in het spel? en waar moet ik het zeggen?
Nee, kan prima, als je maar zorgt dat je een wat ervarenere spelleider erbij hebt, zodat als het fout gaat er iemand is om op terug te vallen. (en neem iemand die je vertrouwen kan, verdwijnende spelleider zijn KUT).De spelleiders pm'en werkt het beste, dus doe dat maar
__________________
The sum of intelligence on the planet is a constant; the population is growing.
Oud 04-03-2008, 16:35
Krynn
Krynn is offline
Citaat:
Oh, even een opmerking: de vorige keer zei Krynn na haar ophanging '*huilt naar haar wolvenzusjes*' of iets dergelijks, wat suggereerde dat de overige wolven allemaal vrouwen waren. Dit was dus niet het geval. Ik weet niet hoe hier verder op gereageerd is door de spelleiders, maar volgens mij is het niet de bedoeling dat iemand na zijn dood nog bewust verwarring zaait.
En volgens mij dus wel, zo lang het maar beperkt blijft tot één post en iemand daarna dood blijft. Kom op zeg, alsof een stervende ziener niet nog zo snel mogelijk alles hint wat-ie weet, dooien beinvloeden het spel toch wel. Maar goed. Ik zal me dit spel na een eventuele dood zo ondubbelzinnig mogelijk uitdrukken...lolz

Ik gooi m'n stem maar ergens bij...

Lisaaah
zoemzoem
Uice

AllureV
Kazet Nagorra

Tink*
Pippeloen

Sador/DP
Cherry Springs

zoemzoem
Paranoide
Krynn

PixelDansje sterrenmeisje
Martino87

Edit: Uice, een 'stervende' ziener, eentje die dreigt te worden opgehangen dus. Dat mag van de regels dan wel, maar vind ik ook discutabel als je het gaat hebben over zogenaamd eerlijk spel. Nee, ik vind dat die ziener dat mag doen, maar ik vond dus ook dat ik best één dubbelzinnige theorieloze post mocht maken toen ik net was opgehangen. Met de nadruk op één.

Maar goed. Spammen, enzo. Er is een nieuw spel, enzo.
__________________
Zet de lijnen - neem je pen // Zet de lijnen en ren

Laatst gewijzigd op 04-03-2008 om 17:08.
Oud 04-03-2008, 16:45
Uice
Avatar van Uice
Uice is offline
Citaat:
En volgens mij dus wel, zo lang het maar beperkt blijft tot één post en iemand daarna dood blijft. Kom op zeg, alsof een stervende ziener niet nog zo snel mogelijk alles hint wat-ie weet, dooien beinvloeden het spel toch wel.
Dat wordt uitdrukkelijk verboden in de spelregels. De weerwolven eten niet voor niets iemand op. Over die post van jou valt te discussieren, maar een ziener mag echt geen tips meer geven.
__________________
That's what happens when you look, lady. Now you're a salt pillar, and all the deer are gonna lick ya.
Oud 04-03-2008, 16:53
Verwijderd
Ik wil ook random gaan stemmen maar we hebben nog een hele dag dus ik zie morgen wel even.
Oud 04-03-2008, 17:13
Evilblue
Avatar van Evilblue
Evilblue is offline
een beetje genoeg he uice?
en over mijn stem, heeft iemand die random generator als link?
__________________
Broken lights, fading nights, darkness comes to my sights.
Makaku mi ta, makaku mi ta, tuma mi banana grandiii!!!
Oud 04-03-2008, 17:41
zoemzoem
Avatar van zoemzoem
zoemzoem is offline
http://www.oswego.org/ocsd-web/games.../rndnogen.html
__________________
Druk is een kwestie van prioriteiten stellen.
Oud 04-03-2008, 17:43
Sador
Avatar van Sador
Sador is offline
Ik stem deze ronde op Röps, omdat die liep te zeiken over mijn inschrijving

Kutredenen ftw, maarja, je moet iets.
__________________
The sum of intelligence on the planet is a constant; the population is growing.
Oud 04-03-2008, 17:44
Evilblue
Avatar van Evilblue
Evilblue is offline
bedankt zoemzoem
__________________
Broken lights, fading nights, darkness comes to my sights.
Makaku mi ta, makaku mi ta, tuma mi banana grandiii!!!
Oud 04-03-2008, 19:17
Verwijderd
Ik kreeg 14, dus helaas Cherry Springs.
Oud 04-03-2008, 19:41
Spelleider
Avatar van Spelleider
Spelleider is offline
De spelregels van het befaamde weerwolfspel

Traditioneel speelt dit spel zich af in een klein dorpje in de Middeleeuwen wat geteisterd wordt door duivelse wezens: weerwolven. De setting is echter al vaak veranderd (eens was zelfs er de legendarische tijdmachine).
Users die mee willen spelen kunnen zich voor het spel begint (en nadat een nieuw spel is aangekondigd) inschrijven en zij krijgen (random) een rol toegewezen.
In totaal spelen er 22 users mee. Hier onder bevinden zich dan vier weerwolven, een Tovenaar, een Heks, een Ziener, een Leerling, een verrader en een aantal simpele dorpelingen (over al deze functies later meer). Niet iedereen werkt tegen de wolven, maar ook dit wordt verderop uitgelegd.
Iedereen weet van zichzelf welke rol/functie hij vervult, maar de weerwolven komen ’s nachts bij elkaar om te moorden en naar de maan te huilen en weten zo ook elkaars identiteit.

Het doel van het spel is simpel: de dorpelingen (en de andere “good guys”) proberen alle weerwolven te doden, de weerwolven juist zo snel mogelijk iedereen op willen eten (met uitzondering van hun mede-weerwolven natuurlijk).

Het spel begint met een eerste stemronde voor de dorpelingen. Tijdens de dorpsvergadering, ‘s avonds in de herberg, worden levensdraden doorgeknipt. Alle dorpelingen zitten rond de tafel (of achter hun pc) en bespreken wie er opgehangen moet worden. Hun dorp wordt al tijden ’s nachts geteisterd door terroriserende, moordende weerwolven, die overdag veranderen in onschuldig uitziende dorpsbewoners. Er moet iets aan gedaan worden. Er moet iets veranderen! De dorpelingen nemen het heft in eigen hand.
Elke deelnemer stuurt een persoonlijk bericht aan de Spelleider met daarop de naam van degene die volgens hem moet worden opgehangen. De user met de meeste stemmen wordt gelyncht, sterft, en ligt dan helaas uit het spel. De Spelleider maakt bekend wie welk lot is toegevallen door middel van een verslag van de gebeurtenis en vertelt ook welke rol de overledene vervulde.

’s Nachts is de tijd van de weerwolven. In het licht van de maan veranderen zij van gedaante en sluipen zij door het dorp, waar zij samen een slachtoffer maken. In overleg kiezen de weerwolven hun menselijke maaltijd en dit melden zij in een gezamenlijk bericht aan de Spelleider. Deze maakt vervolgens weer bekend wat voor tragedie er ’s nachts heeft plaatsgevonden…

Als de avond valt komen de dorpelingen weer bij elkaar met een kroes bier in de herberg, om de verschrikkelijke voorvallen van voorgaande nacht te bespreken. Natuurlijk is er dan weer een stemronde, een nacht waarin de weerwolven toeslaan, et cetera.


Alle functies naast de gewone wolven en dorpelingen op een rijtje:

Verrader
Functie tijdens hangrondes: De Verrader stemt als gewone dorpeling, maar zal dus altijd op een andere dorpeling stemmen. Hij probeert andere dorpelingen verdacht te maken en gelijkspel uit te lokken.
Functie tijdens eetrondes: geen.
Positie: wolven
Kennis: de verrader weet wie de wolven zijn.

Heks
Functie tijdens hangrondes: De heks stemt als gewone dorpeling, maar probeert andere dorpelingen weg te stemmen. Dit kan mislukken omdat de heks de identiteit van de wolven niet kent.
Functie tijdens eetrondes: De heks stuurt één naam naar de spelleider. Deze persoon wordt tijdens die eetronde behekst. Kiest de heks de leerling, de verrader of een dorpeling dan is er geen effect (want die doen toch niks tijdens eetrondes).
Kiest de heks een weerwolf dan is er geen effect want deze zijn immuun tegen de heks’ krachten.
Kiest de heks de tovenaar, ziener of wolfsbane dan wordt deze persoons speciale functie tijdens deze eetronde geblokkeerd. (bescherming van tovenaar vervalt, wolfsbane kan die ronde gewoon worden opgegeten, ziener krijgt bericht dat de opgevraagde functie niet kan worden gegeven vanwege beheksing). De heks krijgt niet te horen wat voor effect haar beheksing heeft gehad.
Positie: wolven
Kennis: alleen de eigen functie.

Leerling

Deze begint het spel als een gewone dorpeling, maar zodra de Tovenaar, Ziener of Heks wordt gedood zal de speciale functie van de Leerling in werking treden. De Leerling wordt gepromoveerd naar Tovenaarsleerling, Leerling-ziener of Leerling-heks (afhankelijk van wie er als eerste sterft). De leerling krijgt dan dezelfde gave en functie.
Er is maar één leerling, dus alleen de persoon die als eerste dood gaat kan worden vervangen. Als de leerling eerder dood gaat dan bovenstaande drie dan is er uiteraard geen vervanging. Een leerling-ziener begint 'blanco', hij krijgt niks van de info van de oude ziener te horen.
Het leuke van de leerling is dat ie in het begin niet weet waar zijn loyaliteit ligt: als ie leerling-heks wordt gaat hij bijvoorbeeld voor de wolven werken.
Positie: dorpelingen (aanvankelijk, dit kan veranderen mocht de Leerling Leerling-heks worden)
Kennis: alleen de eigen functie

Tovenaar
De Tovenaar beschermt elke nacht één van de dorpsbewoners tegen de weerwolven, waarbij hij natuurlijk niet zichzelf mag beschermen. De naam van zijn beschermeling stuurt de Tovenaar in een pm naar de Spelleider.
Positie: dorpelingen
Kennis: alleen de eigen functie.

Wolfsbane
De Wolfsbane kan de eerste keer dat hij door de wolven wordt uitgekozen niet worden opgegeten (helaas is hij niet immuun voor dood door ophanging).
Positie: dorpelingen
Kennis: alleen de eigen functie.

Ziener
De Ziener kan in de nacht van de eetrondes een bericht sturen naar de Spelleider om te vragen wat een bepaald persoons functie/rol is en deze kennis gebruiken om te stemmen.
Positie: dorpelingen
Kennis: de eigen functie en de functie van de gevraagde persoon/personen.

De geliefden
De geliefden zijn, zoals de naam het al zegt, geliefden. Als één van de twee sterft, sterft de ander van verdriet ook. Het doel is dus om samen het spel te overleven. De geliefden mogen met elkaar overleggen en al hun kennis delen, dit mag uiteraard niet met de anderen.
Positie: ze gaan altijd voor elkaar, ongeacht aan welke kant ze staan
Kennis: de eigen functies en alle overige beschikbare kennis.

Cupido
Deze koppelaar moet bij het begin van het spel twee namen opgeven en dit worden dan de geliefden. Op die manier kan de spelleider niet expres een wolf en een dorpeling samen zetten (of juist niet), maar hangt het echt af van het toeval. Want de cupido weet dus niet de functies.
Positie: dorpelingen
Kennis: de eigen functie en de functie van de geliefden

De jager
De jager is vooral een doorn in het oog van de wolven. Hij mag iemand afschieten zodra hij dood gaat, of dat nou in de eet of hangronde is. Zolang de jager erin zit loop je het risico om te worden neer geschoten als je iemand te verdacht maakt of jezelf verdacht maakt. Hij weet alleen zijn eigen functie. Hij kan dus per ongeluk in het voordeel van de wolven schieten.
Positie: Dorpelingen
Kennis: Alleen de eigen functie


Een paar regels om goed spelverloop te bevorderen

Onderling overleg is niet toegestaan! (behalve natuurlijk tussen de weerwolven en geliefden)

De wolven winnen het spel als op een bepaald moment zij in de meerderheid zijn. Een meerderheid van wolven resulteert namelijk in het feit dat er na een stemronde altijd een niet-weerwolf wordt opgehangen. De dorpelingen winnen als alle weerwolven opgehangen zijn.

Iedere deelnemer, behalve de weerwolven, moet stemmen. Na 3 rondes achter elkaar niet te hebben gestemd krijg je een waarschuwing van de Spelleider. Als je 4 rondes niet hebt gestemd krijg je een zogenaamde 'rode kaart' en mag je het volgende spel niet meedoen.

De Ziener houdt zijn extra kennis voor zichzelf, maar mag zich natuurlijk wel gedragen naar zijn kennis zonder dit expliciet te zeggen.

Per ronde mag de Ziener slechts van één user de functie opvragen.

De Spelleider mag niks loslaten over het verloop van het stemmen (wie en wie wat heeft gestemd moet maar achteraf blijken).

De Tovenaar mag per nacht één user beschermen tegen de weerwolven.

De weerwolven moeten elke nacht in overleg met elkaar proberen een dorpeling op te eten.

Bluffen is toegestaan, zelfs gewenst.

Laat je fantasie de vrije loop, post je weerwolftheorieën, complottheorieën en bluf waar je wilt in deze spuisels.

Het spel heeft elke keer twee stemrondes. Eén van de dorpsbewoners en één van de weerwolven. Per ronde is er een deadline waarvoor gestemd moet worden welke duidelijk door de Spelleider genoemd wordt, dit is meestal 24 uur. Als je niet vóór de deadline hebt gestemd is je stem ongeldig en vervalt deze. Bij gelijkspel stemmen de weerwolven ook en hebben zij dus de beslissende stem. Zij horen ook tussen wie het gelijkspel is.

Als je dood bent ben je ook echt dood. Het is dan dus niet de bedoeling om nog theorieën te gaan spuien. De wolven eten -meestal- niet voor niks iemand op.


Wincondities weerwolfspel

Opmerking: Voor deze regeling worden alle niet-wolven aan de kant van de dorpelingen (bijv de ziener, tovenaar, etc) als dorpeling beschouwd, tenzij anders vermeld. De geliefden worden niet als dorpeling en niet als wolf beschouwd, ongeacht de functie die ze hadden voordat ze geliefde werden.

Dorpelingen: het doel van de dorpelingen is om alle wolven op te hangen. Alle andere slechteriken worden niet gezien als wolf. Ze hebben gewonnen wanneer alle wolven en de geliefden zijn opgehangen.

Wolven: het doel van de wolven is te overleven en te moorden, zonder dat de andere in de gaten hebben wat hun identiteit is. Zij winnen als ze in de meerderheid zijn en de geliefden zijn dood. Dat kan tijdens een eetronde zijn, maar het kan ook tijdens een hangronde zijn. De verrader, heks of leerlingheks wordt niet in de telling als dorpeling meegenomen, maar ook niet als wolf. Ze worden overgeslagen in de telling.

Als het aankomt op een hangronde waarbij er 1 dorpeling en 1 wolf in leven is, is het gelijkspel. De reden hiervoor is dat er voor zowel de dorpelingen als de wolven goed gefundeerde argumenten te verzinnen zijn, waarom ze het moeten winnen.

Als er een eetronde is waarbij er 1 dorpeling en 1 wolf in leven zijn, wint de wolf. Als die laatste dorpeling eigenlijk de wolfsbane is, gaat de maaltijd niet door en komt er nog een hangronde waarbij 1 wolfsbane en 1 wolf in leven zijn. Dan is het dus gelijkspel.

Geliefden: Het doel van de geliefden is om te overleven. De geliefden winnen als een van de andere partijen eerder uitgeschakeld wordt. Geliefde-wolven tellen niet mee als wolf. Geliefde dorpelingen tellen ook niet mee als dorpeling. Dus als er bijvoorbeeld 2 geliefden, 1 normale dorpeling en 2 wolven zijn, zijn de wolven in de meerderheid. Dan zijn de dorpelingen uitgeschakeld, waardoor de geliefden winnen.

Let op: Wanneer dit reglement geen uitsluiting geeft over de wincondities, dient de spelleider een beslissing te nemen. Voor een goed spelverloop dient deze beslissing geaccepteerd te worden.


Beginverhaal

In een bus, gisteren
‘Kinderen, kinderen, kan het een beetje rustiger?’ Een vrouw probeerde wanhopig een groep zingende en schreeuwende kinderen te overstemmen, maar dit lukte niet bepaald. De kinderen waren op weg voor hun schoolreisje en ze waren niet bepaald van plan om zich stil te houden. Een verwende, dikke jongen begon alvast met snoepjes uit te delen. Hij had zijn rugzakje helemaal volgestouwd met snoepjes. ‘Stel je voor dat we dadelijk van zo’n vieze groenten gaan eten, dan moet ik natuurlijk wel iets anders bij me hebben om mijn honger te stillen’ dacht hij bij zichzelf. ‘O wat lief van je, jongen’ kirde de lerares toen ze de jongen zag rondgaan met een grote zak snoep. ‘Mag ik ook een lekker snoepje?’ ‘Nee’ blafte de jongen haar toe en keek haar boos aan. Als blikken konden doden, was de lerares al heel lang geleden gestorven. De lerares keek de jongen verontwaardigd aan. ‘De jeugd van tegenwoordig..’ dacht ze bij zichzelf. Veel tijd om na te denken over de slechte manieren van de hedendaagse jeugd had ze niet. Ze waren namelijk aangekomen op de plaats van bestemming. Ze greep naar de microfoon. Misschien kon ze op die manier wel boven de kinderen uit komen. ‘Kinderen, kinderen, we zijn er’ riep ze door de microfoon. ‘Willen jullie dadelijk rustig uitstappen en buiten twee aan twee gaan staan? Dan kan ik kijken of iedereen er is.’ De lerares kwam niet boven de kinderen uit en zodra ze had gezegd ‘we zijn er’, renden de kinderen zo snel mogelijk de bus uit. Toen de lerares de microfoon teruglegde, was de bus al helemaal leeg. De kinderen hadden er wel een gigantisch zooitje van gemaakt. Overal lagen snoeppapiertjes en blikjes. De lerares zuchtte diep. ‘Dit gaat een lange dag worden’ dacht ze bij zichzelf.

Tiergarten Schönbrunn, Wenen, gisteren
‘Welkom in onze dierentuin, kinderen!’ De schoolkinderen ging op schoolreisje naar de dierentuin. Een jongen, die fanatiek om zijn kauwgum aan het kauwen was, staarde verveeld voor zich uit. ‘Wanneer gaan we naar de leeuwen?’ vroeg hij quasi-geďnteresseerd. De opzichter, een dikke man in een te kleine tuinbroek, moest lachen om de vraag. ‘Geduld mijn kind. Ik zal jullie dadelijk de hele dierentuin laten zien. Misschien kunnen we zelfs meehelpen met de dieren te voeren.’ Opeens had de man de aandacht getrokken van een paar kinderen. Ze zagen het wel zitten om de dieren te gaan voeren. De lerares, een vrouw van middelbare leeftijd die absoluut geen toom kon houden, zei flirtend tegen de opzichter ‘Wat is dat lief van u.’ De kinderen begonnen te joelen. Ze werden een beetje onrustig. Het liefste zouden ze meteen de dieren willen zien en niet toekijken hoe hun lerares aanpapte met die vieze, vette opzichter. Een groepje jongens waren al een beetje herrie aan het schoppen en ze hadden genoeg van deze zooi. ‘Kom!’ schreeuwde de jongen die duidelijk de baas van het groepje was, ‘Dan gaan we wel eens die leeuwen voeren.’ De jongens renden de dierentuin binnen. De opzichter keek hen hoofdschuddend na. ‘Ik hoop dat ze levend terug komen’ mompelde hij. De andere kinderen besloten om ook maar naar binnen te rennen. Die opzichter leek hen heel saai en ze hadden ook helemaal geen zin in een rondleiding van hem. Een verlegen meisje twijfelde nog een beetje. ‘We mochten wel de dieren voeren van hem..’ Haar beste vriendin trok haar mee de dierentuin in. ‘Kom joh, we kunnen vast ook wel die dieren voeren zonder zijn hulp.’ De twee meisjes renden de andere kinderen achterna.

Verderop in de dierentuin liep het groepje jongens een beetje verdwaasd rond. ‘Waar zijn al die stoere, wilde dieren? Die leeuw daar lijkt wel een klein katje.’ De leeuwin was duidelijk niet gecharmeerd van het groepje relschoppers en kwam brullend overeind. De jongens wilden natuurlijk niet onderdoen voor elkaar en begon het dier een beetje te jennen. ‘Poesje, poesje, poesje, kom dan, kom dan…’ De leeuwin begon te brullen en liep langzaam naar het groepje schreeuwende jongens.


Spelers:
1) Twinkebel
2) MadameMinke
3) coolkast
4) Pippeloen
5) Tink*
6) Sherco
7) Kazet Nagorra
8) Krynn
9) AllureV
10) Sador
11) Martino87
12) Katje
13) Lisaaah
14) Cherry Springs
15) Röps
16) ***ailá***
17) Stefenootje
18) zoemzoem
19) Evilblue
20) Paranoide
21) Uice
22) sterrenmeisje


De geliefden ontvangen dadelijk een pm. Als mensen nu al opmerkingen of vragen hebben, kunnen ze naar de spelleider pm-en. Dit geldt ook voor tijdens het spel. Wij vinden het niet erg om vragen te beantwoorden, dus aarzel niet.


De dorpelingen hebben tot morgenavond 20.30u de tijd om hun eerste stem uit te brengen.
__________________
Onthoud dat weerwolven alleen met een zilveren projectiel gedood kunnen worden...
Oud 04-03-2008, 21:52
Verwijderd
Ik weet het nog niet... Op het moment zijn de stemmen behoorlijk verdeeld, en ik ben er voor nu wel voor om er een stille speler uit te stemmen, maar er zit volgens mij nog niet echt een 'altijd opvallend stille speler' in de lijst.
Dus ook ik wacht nog even tot morgen.
Oud 04-03-2008, 22:36
geen punt :|
Avatar van geen punt :|
geen punt :| is offline
Misschien van mijn kant ook een stomme reden om te stemmen, maar ik stem op iemand die er vorig spel (heb even gezocht) er lang in zat. (en dan de laatste aanmelder daarvan in dit spel blabla) Sterrenmeisje. Sorry.
Oud 04-03-2008, 22:43
Verwijderd
nou, dan ga ik voor zekerheid lekker tot morgen wachten of ik echt gevaar loop en dan stemmen om mn hachje te redden
Oud 04-03-2008, 22:46
***ailá***
Avatar van ***ailá***
***ailá*** is offline
ik wacht ook even tot morgen
Oud 05-03-2008, 09:19
Sherco
Avatar van Sherco
Sherco is offline
Door al dat gepraat in het andere topic zou je bijna vergeten hier te posten
Mijn random nummertje was 12, dat is dus Katje. Ik ben er waarschijnlijk niet meer tot vanavond, dus ik stem nu alvast.
__________________
Je moet de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid - Loesje
Oud 05-03-2008, 09:41
Verwijderd
Lisaaah
zoemzoem
Uice

AllureV
Kazet Nagorra

Tink*
Pippeloen

Sador/DP
Cherry Springs

zoemzoem
Paranoide
Krynn

sterrenmeisje
Martino87
Röps

Röps
Sador/DP

Cherry Springs
Stefenootje

Katje
Sherco

Martino87
Katje

Mijn random nummer was 11, dus sorry Martino
Oud 05-03-2008, 09:44
Verwijderd
Ik ga maar mee voor Katje, om de volgende fantástische redenen:
* Ze is één van de spelers met de minste post (dus op het moment nog één van de stilste spelers)
* Ze heeft er het vorige spel tot het einde in gezeten.
* Er is nu in elk geval al één stem voor haar, dan is het niet zo versnipperd.

Tja, je moet wat.

edit: net terwijl ik dit postte, postte Katje ook. Hmm, maargoed, ik weet het anders ook niet, dus ik blijf toch bij Katje. Sorry.

Lisaaah
zoemzoem
Uice

AllureV
Kazet Nagorra

Tink*
Pippeloen

Sador/DP
Cherry Springs

zoemzoem
Paranoide
Krynn

sterrenmeisje
Martino87
Röps

Röps
Sador/DP

Cherry Springs
Stefenootje

Katje
Sherco
Minke

Martino87
Katje
Oud 05-03-2008, 09:46
Verwijderd
Pff ik doe niet mee met dat vervelende gespam zul je bedoelen
Oud 05-03-2008, 09:48
Verwijderd
Ja, ik zei al dat het een beetje non-redenen zijn, maar je moet het toch ergens op baseren...?
En ik vind dat random stemmen een beetje minder, vooral omdat je dan allerlei verschillende stemmen krijgt...
Oud 05-03-2008, 10:50
Tink*
Avatar van Tink*
Tink* is offline
Op Lisaaah, zoemzoem, sterrenmeisje en Katje zijn al twee stemmen. Na een aftelversje blijft sterrenmeisje over, dus sterrenmeisje it is.
__________________
Je was een glasblazer met een wolk van diamanten aan zijn mond
Oud 05-03-2008, 11:53
Verwijderd
Jeetje, dr zijn al 15 stemmen bekend als ik goed geteld heb. Ook al liegerds dus denk ik zo. En het lijstje is echt veel te verdeeld..
Oud 05-03-2008, 11:55
Sador
Avatar van Sador
Sador is offline
Citaat:
Jeetje, dr zijn al 15 stemmen bekend als ik goed geteld heb. Ook al liegerds dus denk ik zo. En het lijstje is echt veel te verdeeld..
22 spelers, 4 wolven, heks, verrader. Dus 6 evil mensen.

Als 15 mensen gezegd hebben op wie ze zouden stemmen is 15+6 = 21, dus wat je zegt hoeft niet te kloppen.
__________________
The sum of intelligence on the planet is a constant; the population is growing.
Oud 05-03-2008, 11:57
Verwijderd
Citaat:
22 spelers, 4 wolven, heks, verrader. Dus 6 evil mensen.

Als 15 mensen gezegd hebben op wie ze zouden stemmen is 15+6 = 21, dus wat je zegt hoeft niet te kloppen.
Vandaar de denk ik zo

Als ik het goed heb heeft sterrenmeisje dus 3 stemmen, en dan een hele berg mensen 2 of 1 stemmen.
Oud 05-03-2008, 14:24
Verwijderd
ik ga maar voor zoemzoem dan

(moeilijk kiezen met zoveel leuke spelers)
Oud 05-03-2008, 15:19
Evilblue
Avatar van Evilblue
Evilblue is offline
random: 22 sterrenmeisje. Sorry
__________________
Broken lights, fading nights, darkness comes to my sights.
Makaku mi ta, makaku mi ta, tuma mi banana grandiii!!!
Oud 05-03-2008, 15:20
Verwijderd
Ik had 8 (zie bijlage)

Sorry Krynn
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg Untitled 1.jpg (14.1 KB, 21x gelezen)
Advertentie
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
De Kantine Weerwolfspel 72 deel 2
Heksjuh
273 15-09-2010 08:12
De Kantine weerwolfspel #46 the after party
Verwijderd
266 22-04-2008 23:32
De Kantine Het weerwolfspel #45 deel2
TopDrop
410 25-03-2008 20:20
De Kantine Het Weerwolfspel #45
zoemzoem
500 19-02-2008 22:00
De Kantine weerwolfspel #46
Eye of Sauron
35 18-02-2008 17:46
Beleidszaken Samenvoeging Onzin en De Kantine
Ieke
500 23-03-2006 21:35


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:31.