Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 15-09-2013, 18:38
Verwijderd
Oh ja, je zit toch ook via de sls ? Dan kun je echt prima appartementen krijgen nu denk ik... Mensen die vanaf '08 / '09 ingeschreven staan ongeveer denk ik.
Advertentie
Oud 15-09-2013, 18:39
Verwijderd
Citaat:
Wat grappig dat jullie onder 'alfabetisering' 'het op alfabetvolgorde van dingen zetten ' verstaan.
Maar dat is toch gewoon ook een betekenis van alfabetisering ?
Oud 15-09-2013, 18:43
Verwijderd
Alfabetisering is als beta's naar alfa's toekomen en ze natuurkunde proberen bij te brengen. Niet te verwarren met betalfasering, wat een type asfalt is.
Oud 15-09-2013, 18:45
fizzle-fluffy
Avatar van fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Dankjewel voor deze opheldering Para!
Oud 15-09-2013, 18:46
Verwijderd
Opheldering is als er te veel helden zijn en de koning besluit welke ervan voortaan niet meer worden bezongen in volksliederen.
Oud 15-09-2013, 18:58
Verwijderd
een analfabeet is iemand die z'n boeken op thema heeft gesorteerd.
Oud 15-09-2013, 19:02
Verwijderd
Boeken zijn een soort broeken.
Oud 15-09-2013, 19:04
Verwijderd
Citaat:
Alfabetisering is als beta's naar alfa's toekomen en ze natuurkunde proberen bij te brengen. Niet te verwarren met betalfasering, wat een type asfalt is.
Dat zijn termen die mij als Belgische student onbekend zijn.

Ik moet zeggen dat ik door de opmerking van Trimm ook niet meer verder heb nagedacht
Oud 15-09-2013, 19:07
Verwijderd
Citaat:
een analfabeet is iemand die z'n boeken op thema heeft gesorteerd.
Nou ja, thema niet bepaald. Meer genre. Literatuur, thrillers, horror, SF, Fantasy, Stephen King, poëzie, informatieve boeken per onderwerp (natuur, vogels, kunst), geloofwaardige esoterische toestanden, ongeloofwaardige esoterische toestanden die bruikbaar zijn voor Larp,...
Oud 15-09-2013, 19:07
Verwijderd
Citaat:
Alfabetisering is als beta's naar alfa's toekomen en ze natuurkunde proberen bij te brengen. Niet te verwarren met betalfasering, wat een type asfalt is.
Citaat:
Opheldering is als er te veel helden zijn en de koning besluit welke ervan voortaan niet meer worden bezongen in volksliederen.
<3
Oud 15-09-2013, 19:08
Verwijderd
Citaat:
Alfabetisering is als beta's naar alfa's toekomen en ze natuurkunde proberen bij te brengen. Niet te verwarren met betalfasering, wat een type asfalt is.
Citaat:
Opheldering is als er te veel helden zijn en de koning besluit welke ervan voortaan niet meer worden bezongen in volksliederen.
Citaat:
een analfabeet is iemand die z'n boeken op thema heeft gesorteerd.
Sorry maar mag ik jullie aanraken.
Oud 15-09-2013, 19:09
Verwijderd
Citaat:
Dat zijn termen die mij als Belgische student onbekend zijn.

Ik moet zeggen dat ik door de opmerking van Trimm ook niet meer verder heb nagedacht
Het was een grapje, weet je. Alfabetisering is het proces waarbij steeds meer mensen leren lezen en schrijven.
Oud 15-09-2013, 19:11
Verwijderd
Citaat:
Het was een grapje, weet je. Alfabetisering is het proces waarbij steeds meer mensen leren lezen en schrijven.
Ja zeg, volgens mij heb ik toch een hersenschudding ofzo Mijn hele neemhetnietzoserieussensor is nog erger van slag dan anders.

Ik ga snel nog een rondje fietsen, want het besloot toch niet te gaan regenen, alleen is het nu donker, dus ik kan me niet meer op de onverlichte paden begeven.
Oud 15-09-2013, 19:17
Verwijderd
Kennen jullie die reclame van Fiat?



Ik zat dat te luisteren vandaag en dacht "zingen ze nou iets over een konijntje" en ben hem gaan opzoeken, er wordt gezongen over de liefde tussen een konijntje en een olifant maar ook wtf
Oud 15-09-2013, 19:17
Miekje*
Avatar van Miekje*
Miekje* is offline
Om even een late train te zijn op het niet buiten komen: er is geen dag voorbij dat ik niet naar buiten ga. Zelfs als ik ziek ben, ga ik even een blokje om lopen, de hond uitlaten of allerminst eventjes in de tuin zitten. Hele dagen binnen zitten, ik moet er niet aan denken

En mijn boeken staan trouwens min of meer bij elkaar qua onderwerp, maar niet heel strikt. De kunstboeken staan wel bij de kunstboeken, de encyclopedieën bij de encyclopedieën, de leesboeken bij de leesboeken en de dierenboeken bij de dierenboeken. Maar ze staan niet erg op grootte of kleur of alfabet.
__________________
Wouldn't it be great if there was a war and nobody came?
Oud 15-09-2013, 19:23
Verwijderd
Citaat:
Sorry maar mag ik jullie aanraken.
Misschien op de derde date.
Oud 15-09-2013, 19:24
Verwijderd
De eerste twee heb ik al in mijn dromen gehad
Oud 15-09-2013, 19:31
Trimm Trabb
Avatar van Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Citaat:
Nou, dan ga je toch naar haar toe en vraag je of ze op haar kamer kan gaan zitten omdat je er last van hebt ? Ik doe dat nu ook best vaak, gewoon vragen of mensen zachter kunnen doen of weg willen gaan. Het is ook jouw huis.
Nee, want daar ben ik te awkward voor. Ik doe liever dingen op de Britse manier: mezelf heel boos maken om dingen maar er nooit wat over zeggen.

Citaat:
Heeft Leiden geen wachtlijst voor betaalbare appartementjes, Trimm?
er zijn wel appartementjes, maar die zijn voor mij niet betaalbaar. Zelfs voor de kleinste huurhuisjes betaal je je al scheel.
__________________
Stephen enjoys cooking his godchildren and leaving out commas.
Oud 15-09-2013, 19:32
Verwijderd
Ik word versierd door een die hard sporter en hij zegt allerlei dingen waarvan Jllian geil zou worden denk ik. Hij vraagt of ik trots op hem ben (sportprestatie) en pff dat ik niet geimponeerd raak. Ik denk alleen maar iew doe normaal
Oud 15-09-2013, 19:32
Verwijderd


Naar zo'n iemand zou ik niet meer naar luisteren.
Oud 15-09-2013, 19:42
Verwijderd
Citaat:
Ik word versierd door een die hard sporter en hij zegt allerlei dingen waarvan Jllian geil zou worden denk ik. Hij vraagt of ik trots op hem ben (sportprestatie) en pff dat ik niet geimponeerd raak. Ik denk alleen maar iew doe normaal
Jillian wordt niet zo geil van mannen voor zover ik weet
Oud 15-09-2013, 19:43
Verwijderd
Ah shit dat had ik even gemist. Nou ja. Het is een milarenner. Altijd leuk.
Oud 15-09-2013, 19:47
Verwijderd
Citaat:
Nee, want daar ben ik te awkward voor. Ik doe liever dingen op de Britse manier: mezelf heel boos maken om dingen maar er nooit wat over zeggen.



er zijn wel appartementjes, maar die zijn voor mij niet betaalbaar. Zelfs voor de kleinste huurhuisjes betaal je je al scheel.
Als je via de sls huurt en je krijgt huurtoeslag (wat vrijwel altijd het geval is) betaal je nauwelijks dan voor de gemiddelde kamer volgens mij.
Oud 15-09-2013, 19:49
Chick Rock
Avatar van Chick Rock
Chick Rock is offline
Brrrr ik vind het maar koud hier. Thee to the rescue!
__________________
'I adore simple pleasures,' said Lord Henry. 'They are the last refuge of the complex.' - The Picture of Dorian Gray
Oud 15-09-2013, 19:49
Verwijderd
Halverwege besliste ik de terugrijroute te veranderen naar een iets langere en nieuwe. Dat was een minder intelligente beslissing. Vies vals plat, kinderkopjes en nu een bonzend hoofd en steken in mijn longen die ik al heel lang niet meer heb gehad. Ik heb dus wel mijn best gedaan Maar fuck!
Oud 15-09-2013, 19:52
Verwijderd
Ik begin volgende week weer met stijldansen. Ik weet niet eens of mijn dansschoenen nog passen en waar ze liggen.
Oud 15-09-2013, 19:56
Verwijderd
Citaat:
Ik begin volgende week weer met stijldansen. Ik weet niet eens of mijn dansschoenen nog passen en waar ze liggen.
Hoe lang heb je al niet gedanst?
Oud 15-09-2013, 19:57
Verwijderd
Citaat:
Hoe lang heb je al niet gedanst?
1,5 jaar.
Oud 15-09-2013, 20:00
Verwijderd


Ik vind dit ZO ontzettend grappig.

Lord of Mercy, and I hope now that you hear me... OHhhhh yessss....

- What are you doing, man?
- YEESSSS I'M LOOKING AT HER PHOTOS... WHHAAATT SHOULD I DO WITH THEM????
- Drop them to this fire.
- OHHH YESSSS I'M GONNA BURN IT NOW... CAUSE I HAVE TO FORGET HER NOOOWWW.

En die stem. En het achtergrondkoor op het einde dat op het einde mee gaat juichen. En zijn 'Lord of Mercy'. Alles aan dit liedje is ontzettend raar.

'Here am I...' (achtergrondkoor: Yeaahhhh!) 'Lost and forgotten!'
Oud 15-09-2013, 20:21
Verwijderd
Citaat:
1,5 jaar.
Ik vroeg het omdat ik verbaasd was dat je twijfelde of je je schoenen nog paste, maar ik was vergeten dat je zestien bent. Dan is het niet zo raar.

Mijn schoenmaat is sinds mijn dertiende niet veranderd, volgens mij.
Oud 15-09-2013, 20:26
fizzle-fluffy
Avatar van fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Mijn boeken staan per plank op onderwerp, maar iedere plank is dan weer gesorteerd óf op kleur, óf op alfabet (achternaam schrijver), óf op helemaal niks (woordenboeken).

Ik heb een plank 'woordenboeken en biografieën', een plank 'leesboeken met harde kaft' (op alfabet), een plank 'kookboeken en dichtbundels' (op kleur), een plank muziek (ahahhaha was die maar georganiseerd), een plank 'leesboeken met zachte kaft'(op kleur) en een plank DVDs. (Die staan op alfabet van titel trouwens).
Oud 15-09-2013, 20:29
Haubenmeise
Haubenmeise is offline
Ik kan m'n boeken al lang niet meer in een kast kwijt en heb dus ook stapels op m'n bureau en boeken in dozen op m'n kast liggen.
__________________
Lophophanes cristatus
Oud 15-09-2013, 20:32
Verwijderd
Ja maar eh Patrick, je hebt alles in één kamer.
Oud 15-09-2013, 20:34
Haubenmeise
Haubenmeise is offline
Dat dan weer wel.
__________________
Lophophanes cristatus
Oud 15-09-2013, 20:35
Chick Rock
Avatar van Chick Rock
Chick Rock is offline
Mijn boeken staan soortvan op genre.
__________________
'I adore simple pleasures,' said Lord Henry. 'They are the last refuge of the complex.' - The Picture of Dorian Gray
Oud 15-09-2013, 20:47
Haubenmeise
Haubenmeise is offline
Ik heb wel een plank met allerhande taalboeken (woordenboeken, grammaticaboeken, etc.) plus nog wat andere non-fictie. Daarboven zit dan een plank met fictie en non-fictie door elkaar heen. Verder heb ik wat lager in de kast een aparte plank waar van oudsher de voorgeschreven studieboeken staan en op de onderste plank staan tussen een aantal mappen met tijdschiften nog een aantal non-fictieboeken. De meeste Duitse fictie ligt trouwens op m'n bureau, omdat die boeken gemiddeld het nieuwst zijn en ik ze in de boekenkast niet meer kwijt kan.
__________________
Lophophanes cristatus
Oud 15-09-2013, 21:03
Trimm Trabb
Avatar van Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Ik heb 4 boekenplanken en die zijn als volgt ingedeeld:

- Studieboeken: Fictie (op alfabet)
- Studieboeken: non-fictie (op vak)
- Eigen boeken: 'misc' aka stripboeken, kookboeken, comedyboeken, plaatjesboeken, kleurboeken... (op grootte)
- Eigen boeken: Fictie en korte verhalen/colums. (op alfabet)

Ik heb ook 4 DVD planken en die zijn als volgt:
- Films
- Comedy series (2 planken)
- Nederlandstalig, verzamel DVDs en muziek. (per genre op alfabet)

M'n CDs staan in 5 stapels rechtop op de onderste plank (ik had niet genoeg planken over). De linkerstapel is A-D, die ernaast D-I etc...
__________________
Stephen enjoys cooking his godchildren and leaving out commas.

Laatst gewijzigd op 15-09-2013 om 21:08.
Oud 15-09-2013, 21:08
Chick Rock
Avatar van Chick Rock
Chick Rock is offline
Ik heb vijf boekenplanken van 1,80m. Plank 1 en 2 met dvd's; plank 3 kinder- en jeugdboeken; plank 4 vervolg jeugdboeken, Thorgals, fictie algemeen; plank 5 vervolg fictie algemeen, fictie geschiedenis (Arthurromans, Diana Gabaldon etc), negentiende-eeuwers (oa Jane Austen). Dan nog een boekenkast met twee kleine planken studie- en kunstboeken, readers.
__________________
'I adore simple pleasures,' said Lord Henry. 'They are the last refuge of the complex.' - The Picture of Dorian Gray
Oud 15-09-2013, 21:09
Verwijderd
Ik heb ongeveer vijf boekenplanken en die zijn als volgt gevuld: alles door elkaar, ieder gat gevuld (huhu) met boek of een dvd die niet meer in m'n filmkastjes paste. En alle boeken die niet meer in de boekenkast pasten liggen voor m'n magnetron, want die gebruik ik toch bijna nooit, of op m'n bureau.
Oud 15-09-2013, 21:14
Verwijderd
Zullen we een keer een thorgal-meet doen.
Oud 15-09-2013, 21:15
Haubenmeise
Haubenmeise is offline
Wat is Thorgal?
__________________
Lophophanes cristatus
Oud 15-09-2013, 21:16
Verwijderd
Citaat:
Wat is Thorgal?
Nou, jij mag dus alvast niet komen.
Oud 15-09-2013, 21:16
Haubenmeise
Haubenmeise is offline
__________________
Lophophanes cristatus
Oud 15-09-2013, 21:17
Verwijderd
Citaat:
Ik heb ongeveer vijf boekenplanken en die zijn als volgt gevuld: alles door elkaar, ieder gat gevuld (huhu) met boek of een dvd die niet meer in m'n filmkastjes paste. En alle boeken die niet meer in de boekenkast pasten liggen voor m'n magnetron, want die gebruik ik toch bijna nooit, of op m'n bureau.
Ter illustratie:

Oud 15-09-2013, 21:19
Verwijderd


Thorgal is een viking van de sterren, hard maar altijd bereid om voor het goede te vechten! Het liefst zou hij rustig leven met zijn gezin, maar zijn lotsbestemming achtervolgt hem! Hij heeft geprobeerd zijn naam uit het geheugen van de goden te wissen, maar dat bleek niet zo'n succes, dus nu leeft hij met de last die op zijn schouders ligt: HET STERRENKIND WORDT ACHTERVOLGD DOOR ZIJN LOTSBESTEMMING!
Oud 15-09-2013, 21:19
Haubenmeise
Haubenmeise is offline
@Minke
__________________
Lophophanes cristatus
Oud 15-09-2013, 21:19
Chick Rock
Avatar van Chick Rock
Chick Rock is offline
Citaat:
Zullen we een keer een thorgal-meet doen.
Omg

Citaat:
Wat is Thorgal?


Citaat:
Nou, jij mag dus alvast niet komen.
Inderdaad

Citaat:
Ter illustratie:
[afbeelding]

Heerlijk zulke boekenkasten <3
__________________
'I adore simple pleasures,' said Lord Henry. 'They are the last refuge of the complex.' - The Picture of Dorian Gray
Oud 15-09-2013, 21:21
Chick Rock
Avatar van Chick Rock
Chick Rock is offline






__________________
'I adore simple pleasures,' said Lord Henry. 'They are the last refuge of the complex.' - The Picture of Dorian Gray
Oud 15-09-2013, 21:22
Haubenmeise
Haubenmeise is offline
Dát is Thorgal?
__________________
Lophophanes cristatus
Oud 15-09-2013, 21:23
Verwijderd


DE SCHADUWEN VOORBIJ!
Advertentie
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:18.