Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 10-09-2002, 21:21
Dr_Love
Dr_Love is offline
Het klinkt misschien dom, en het duurt ook nog wel een tijdje voordat ik me er mee bezig zal houden. Maar ik weet eigenlijk niet hoe het allemaal zit met die ringen.

Iemand doet een aanzoek, en vraagt of zij wil trouwen.
Even tussen door. De man doet altijd het aanzoek. Waarom dit dan mag wezen?

Dan heeft ie een ring enzo. Dat ken ik wel uit de films. Dat noem je volgens mij de verlovings ring. En das toch wel een hele mooie en dure ring altijd.

En dan? Dan ga je trouwen, en heb je dan bij de seremonie weer andere ringen? De trouw ringen?
Duur grapje dan.

Zijn die trouw ringen soms veel simlere ringen.


Maar ja, dan nog wat. Als dat inderdaad zoals ik nu zeg gaat, met die verlovingsring. Dan krijgt alleen de vrouw een ring. OF is het de bedoeling dat de man ook meteen een ring voor zich zelf meeneemt. Dat lijkt me echt lomp.
Toch is het volgens mij bij heel veel koppels, dat beiden een verlovings ring hebben.


NOu, ik weet het echt niet hoor. Leggen jullie het is effe uit.
__________________
It's hard to see the bright side of life!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 10-09-2002, 21:35
casey
casey is offline
Haha, daar had ik nog niet eens aan gedacht.. heeft een man ene verlovingsring.. tja.. misschien heeft ie er inderdaad al een bij? Of misschien heeft ie dat gewoon niet? 'k weet 't niet.
Ma 't huwelijk is nog niks voor mij hoor...
__________________
Greetz & kisses
Met citaat reageren
Oud 11-09-2002, 08:26
PardonMe
Avatar van PardonMe
PardonMe is offline
tja ik weet het ook niet precies..
Maareumz mijn oom is onlangs getrouwd (6 September) en die hadden een soort van vriendschapsringen (zou je een beetje kunnen zien als die verlovingsringen) en ik denk dat ze die samen uitgezocht hebben..
Deze ringen zouden ze uiteindelijk ook gebruiken als trouwringen...
Maar een maandje voordat ze gingen trouwen was zij jarig en heeft hij trouwringen voor haar verjaardag gekocht...
En toen zijn ze daar dus mee getrouwd..

Hoe het er 'normaal' aan toe gaat weet ik niet precies, maar volgens mij maakt het niet zo veel uit allemaal..

Volgens mij hoef je dus echt niet perse nieuwe ringen kopen als trouwringen, als je al verlovingsringen hebt, maar kan je dus die verlovingsringen ook gebruiken als je trouwringen (want tja, als je getrouwd bent, wat moet je dan nog met een verlovingsring..?)
Dus nog niet te veel zorgen maken.... dat komt tegen die tijd wel, en vraag anders eens na aan je ouders hoe het bij hun ging...

Ow en dat de man altijd het aanzoek moet doen vind ik onzin, een vrouw kan net zo goed de man ten huwelijk vragen vind ik.. Maar ja, traditioneel enzo he... vroeger kon dat gewoon niet denk ik, dat de vrouw het aanzoek deed.. Mannen hadden het voor het zeggen..
maar tegenwoordig is dat allemaal geen probleem meer, dus kan een vrouw ook best het aanzoek doen..
__________________
•·.·´¯`·.·• Dat je de werkelijkheid niet uit het oog moet verliezen zegt al dat hij niet helemaal te vertrouwen is... •·.·´¯`·.·•
Met citaat reageren
Oud 11-09-2002, 09:28
Dr_Love
Dr_Love is offline
Citaat:
PardonMe schreef:
Dus nog niet te veel zorgen maken.... dat komt tegen die tijd wel, en vraag anders eens na aan je ouders hoe het bij hun ging...
Ja, ik was me ook geen zorgen aan het maken. Dat is allemaal nog zo ver weg. Ik wilde het gewoon even weten. Ik zat er gewoon opeens aan te denken. En ik snapte er helemaal niks van. Maar blijkbaar zijn er nog meer mensen die het niet echt begrijpen.

Citaat:
PardonMe schreef:

Ow en dat de man altijd het aanzoek moet doen vind ik onzin, een vrouw kan net zo goed de man ten huwelijk vragen vind ik..
Ik vind dat inderdaad ook een beetje raar. Maar het is volgens mij zo ingeburgerd. Ik ken ook van die verhalen dat de vrouw gewoon helemaal histerisch werd, omdat haar vriend, haar nog steeds niet ten huwelijk had gevraagd.
MOet maar is verandering in komen.
__________________
It's hard to see the bright side of life!
Met citaat reageren
Oud 11-09-2002, 10:00
Roos
Avatar van Roos
Roos is offline
Even tussendoor: ik vind het niet verkeerd dat de man de vrouw moet vragen.
__________________
Ach meid, hij komt heus wel over je heen..!
Met citaat reageren
Oud 11-09-2002, 10:22
Herrie
Herrie is offline
Je kan je verloven, zonder dat je al weet dat je gaat trouwen. Het is wel een aardig stukje op weg natuurlijk. Vaak koop je dan een verlovings/vriendschapsring voor elkaar.

Als je dan gaat trouwen koop je weer 2 ringen. Bij een aanzoek hoeft volgens mij geen ring.

Een trouwring is vaak simpel, omdat je m dagelijks draagt en met dus tegen een stootje kunnen.....
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:42.