Oud 16-06-2012, 17:41
DAH
Avatar van DAH
DAH is offline
Citaat:
In de verschillende reliegies heeft god ook diverse benamingen, zoas gewoon God, Jaweh, Jehova, Allah., of Boedha.
Dus?
En ik weet niet zeker of Boedha hetzelfde als (een) god is.
__________________
Badger badger badger badger badger badger badger, badger badger badger, badger, badger, mushroom mushroom!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 16-06-2012, 17:50
Linda Prins
Avatar van Linda Prins
Linda Prins is offline
Ja, Het ergste is dat ze allemaal menen de ware boodschap te verkondigen, de boedisten vallen nog mee, die doen meer aan zelf meditatie, en gaan meer uit van de eigenkracht, en bemoeien zich niet met andere reliegies. maar de anderen reliegies zoals de katholieken, de Protesteanten, de Gereformeerden, en de Jehova getuigen liggen al jaren met elkaar overhoop over wie het ware woord en geloof heeft.
Met citaat reageren
Oud 16-06-2012, 17:53
Linda Prins
Avatar van Linda Prins
Linda Prins is offline
Dat is zo sorry foutje nee Boedha staat apart, de Boedisten gaan uit van de eigen innerlijke kracht,
Met citaat reageren
Oud 16-06-2012, 17:54
Verwijderd
Citaat:
Ja, Het ergste is dat ze allemaal menen de ware boodschap te verkondigen, de boedisten vallen nog mee, die doen meer aan zelf meditatie, en gaan meer uit van de eigenkracht, en bemoeien zich niet met andere reliegies. maar de anderen reliegies zoals de katholieken, de Protesteanten, de Gereformeerden, en de Jehova getuigen liggen al jaren met elkaar overhoop over wie het ware woord en geloof heeft.
Schat, wat je hier allemaal verkondigd weet iedereen al
Met citaat reageren
Oud 16-06-2012, 18:00
Linda Prins
Avatar van Linda Prins
Linda Prins is offline
Nou niet iedereen, hoe vaak iets ook vermeld word, er zijn altijd mensen die het nog net weten, maar ik snap je wel.
Met citaat reageren
Oud 16-06-2012, 18:41
Inspire
Avatar van Inspire
Inspire is offline
Het geloof is niets anders dan een soort politie die iedereen in de gaten hield vroeger. Ideaal om iedereen in het gareel te houden, 'God' zag toch alles, en als je altijd heel braaf was kreeg je later een heel mooi leven. Oh en dit kunnen we niet controleren, het is gewoon zo omdat het in een boek staat dat je niet in twijfel mocht trekken anders kreeg je juis een vreselijk leven later. In die zin zijn alle geloven hetzelfde, allemaal gebaseerd op 'Ben braaf en krijg een mooi leven, zo niet dan..'

Daarom vind ik het geloof ook wel weer intrigrerend. Het is een prachtig concept, maar net zoals de uitvinding van de stoomtrein, verouderd. Time to move on dus in mijn ogen.

Over 40 jaar is het enige geloof dat kinderen nog leren, dat wat staat opgeschreven in een geschiedenisboek. Prima dus wat mij betreft. De traditionele kijk is ook veel te ouderwets en past gewoon niet meer in onze tijd. Als mensen graag in 'Iets' willen geloven, is dat natuurlijk alleen maar goed, dan denken ze tenmiste na. Maar klakkeloos de bijbel of wat voor ander boek geloven is gewoon niet slim.
Met citaat reageren
Oud 16-06-2012, 19:21
Turk February
Avatar van Turk February
Turk February is offline
Citaat:
Dus?
En ik weet niet zeker of Boedha hetzelfde als (een) god is.
Dat is ie niet.

Citaat:
Ja, Het ergste is dat ze allemaal menen de ware boodschap te verkondigen, de boedisten vallen nog mee, die doen meer aan zelf meditatie, en gaan meer uit van de eigenkracht, en bemoeien zich niet met andere reliegies.
Bron? Het is trouwens niet waar.
__________________
He's happy to dress up as leprechauns and bears, but he won't come and sit with me on a stage - which he likes! - and let me comb his hair!
Met citaat reageren
Oud 17-06-2012, 00:49
mediaROCKS
mediaROCKS is offline
God is simpelweg onmogelijk! Goden zijn ontstaan doordat mensen dingen niet konden verklaren dus kwamen ze op iemand die alles maakte
Met citaat reageren
Oud 17-06-2012, 12:32
Mr.Mark
Avatar van Mr.Mark
Mr.Mark is offline
Citaat:
Ja, Het ergste is dat ze allemaal menen de ware boodschap te verkondigen, de boedisten vallen nog mee, die doen meer aan zelf meditatie, en gaan meer uit van de eigenkracht, en bemoeien zich niet met andere reliegies. maar de anderen reliegies zoals de katholieken, de Protesteanten, de Gereformeerden, en de Jehova getuigen liggen al jaren met elkaar overhoop over wie het ware woord en geloof heeft.
Kun je het verschil tussen protestanten en gereformeerden eens uitleggen?
__________________
's Avonds een vent, 's ochtends absent.
Met citaat reageren
Oud 18-06-2012, 01:40
Linda Prins
Avatar van Linda Prins
Linda Prins is offline
God betaat ( voor sommigen tussen de oren) in verschillende benamingen, Jehova, Jaweh, Allah, de Katholieken, Protestanten, en de Gereformeerden noemen God, gewoon God, of de Here, Onder de Jehova wordt God ook wel Jehova genoemd, en God, (Jehova, Jaweh, Allah, is in de meeste religies een man, omdat in de meeste geschriften zoals de Bijbel en Koran wordt gesproken over hij, hem en zijn. In de Koran word God meestal Allah genoemd. Nou hij bestaat volgens vele miljoenen gelovigen. En óh-wee, als je in sommigen landen beweerd dat hij niet bestaat, nou dan gaat je koppie, hoofdje eraf.
Met citaat reageren
Oud 18-06-2012, 05:34
Vowel
Avatar van Vowel
Vowel is offline
Citaat:
God betaat ( voor sommigen tussen de oren) in verschillende benamingen, Jehova, Jaweh, Allah, de Katholieken, Protestanten, en de Gereformeerden noemen God, gewoon God, of de Here, Onder de Jehova wordt God ook wel Jehova genoemd, en God, (Jehova, Jaweh, Allah, is in de meeste religies een man, omdat in de meeste geschriften zoals de Bijbel en Koran wordt gesproken over hij, hem en zijn. In de Koran word God meestal Allah genoemd. Nou hij bestaat volgens vele miljoenen gelovigen. En óh-wee, als je in sommigen landen beweerd dat hij niet bestaat, nou dan gaat je koppie, hoofdje eraf.
Dit is geenszins een antwoord op de vraag van Mr.Mark, maar gewoon weer een irrelevant verhaal van meneer Linda Prins.
Met citaat reageren
Oud 18-06-2012, 11:25
Verwijderd
Citaat:
Kun je het verschil tussen protestanten en gereformeerden eens uitleggen?
Het protestantisme is in de 16e eeuw in Duitsland afgesplitst van het middeleeuws-katholieke christendom omdat ze vonden dat de kerk zich onvoldoende aan de bijbel hield en ook uit protest tegen de corruptie wat betreft handel in aflaten.
Het reformatisme (of ook wel: gereformeerd protestantisme) is in diezelfde periode in Zwitserland afgesplitst van het middeleeuws-katholieke christendom om dezelfde redenen, maar is niet samengegaan met het protestantisme vanwege onenigheid tussen de Duitse hervormer, predikant Luther, en de Zwitserse hervormer, pastoor Zwingli, over of je het Laatste Avondmaal letterlijk (Luther) of symbolisch (Zwingli) moet opvatten.
In de praktijk zijn er weinig verschillen.
Bron: geschiedenis op school plus wat details die ik even van wikipedia heb geleend
Met citaat reageren
Oud 18-06-2012, 14:28
Verwijderd
Ze geloven allebei op een andere manier in iets dat niet bestaat.
Met citaat reageren
Oud 18-06-2012, 16:10
Mr.Mark
Avatar van Mr.Mark
Mr.Mark is offline
Citaat:
Het protestantisme is in de 16e eeuw in Duitsland afgesplitst van het middeleeuws-katholieke christendom omdat ze vonden dat de kerk zich onvoldoende aan de bijbel hield en ook uit protest tegen de corruptie wat betreft handel in aflaten.
Het reformatisme (of ook wel: gereformeerd protestantisme) is in diezelfde periode in Zwitserland afgesplitst van het middeleeuws-katholieke christendom om dezelfde redenen, maar is niet samengegaan met het protestantisme vanwege onenigheid tussen de Duitse hervormer, predikant Luther, en de Zwitserse hervormer, pastoor Zwingli, over of je het Laatste Avondmaal letterlijk (Luther) of symbolisch (Zwingli) moet opvatten.
In de praktijk zijn er weinig verschillen.
Bron: geschiedenis op school plus wat details die ik even van wikipedia heb geleend
Het ging me er vooral om dat die Linda Prins het kon uitleggen voordat ze het twee verschillende religies zou noemen .
__________________
's Avonds een vent, 's ochtends absent.
Met citaat reageren
Oud 18-06-2012, 18:06
Volk
Avatar van Volk
Volk is offline
Citaat:
Ja, Het ergste is dat ze allemaal menen de ware boodschap te verkondigen, de boedisten vallen nog mee, die doen meer aan zelf meditatie, en gaan meer uit van de eigenkracht, en bemoeien zich niet met andere reliegies. maar de anderen reliegies zoals de katholieken, de Protesteanten, de Gereformeerden, en de Jehova getuigen liggen al jaren met elkaar overhoop over wie het ware woord en geloof heeft.
Volgens mij liggen ze helemaal niet met elkaar overhoop hoor. Heb met 3 van de 4 die jij noemt meegelopen en ze vinden gewoon dat zij het ware woord en geloof hebben. De rest zit ernaast. Geen reden dus om met elkaar overhoop te liggen, sterker nog, daar wordt geen moeite in gestopt want de andere religies weten toch niet waar ze het over hebben.
Met citaat reageren
Oud 19-06-2012, 23:53
Inspire
Avatar van Inspire
Inspire is offline
Citaat:
Volgens mij liggen ze helemaal niet met elkaar overhoop hoor. Heb met 3 van de 4 die jij noemt meegelopen en ze vinden gewoon dat zij het ware woord en geloof hebben. De rest zit ernaast. Geen reden dus om met elkaar overhoop te liggen, sterker nog, daar wordt geen moeite in gestopt want de andere religies weten toch niet waar ze het over hebben.
Afgezien van het feit dat er al miljoenen mensen zijn vermoord vanwege het geloof, er nog steeds complete slachtingen van mensen zijn om een geloof, mensen gediscrimineerd worden vanwege het geloof en er tot op de dag van vandaag nog mensen gestenigd, gemarteld en gekleineerd worden vanwege het geloof..

heb je gelijk.
Met citaat reageren
Oud 20-06-2012, 05:33
Vowel
Avatar van Vowel
Vowel is offline
Citaat:
Afgezien van het feit dat er al miljoenen mensen zijn vermoord vanwege het geloof, er nog steeds complete slachtingen van mensen zijn om een geloof, mensen gediscrimineerd worden vanwege het geloof en er tot op de dag van vandaag nog mensen gestenigd, gemarteld en gekleineerd worden vanwege het geloof..

heb je gelijk.
Ik denk dat Volk voornamelijk praat over hoe het in Nederland is.
Met citaat reageren
Oud 21-06-2012, 12:02
hookee
Avatar van hookee
hookee is offline
Citaat:
Ik denk dat Volk voornamelijk praat over hoe het in Nederland is.
Eerwraak, discriminatie en antisemitisme komt in NL niet voor?
Met citaat reageren
Oud 21-06-2012, 13:06
Vowel
Avatar van Vowel
Vowel is offline
Citaat:
Eerwraak, discriminatie en antisemitisme komt in NL niet voor?
Dat zeg ik niet. Maar "complete slachtingen om geloof"? Gestenigd, gemarteld?

Ik kan me niet voorstellen dat Protestanten massaal de straat op gaan om Katholieken te martelen en dan complete slachtingen aanrichten.

En dát is waar Volk het over had, als reactie op de onzin van Linda Prins. En dát is waarop ik reageerde.

Natuurlijk weet ik hoe kut religie is, maar als het gaat om Protestanten vs. Katholieken is het (sowieso in Nederland) echt amper een probleem.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Levensbeschouwing & Filosofie bestaat god echt?
ibr100
24 11-01-2012 04:20
Levensbeschouwing & Filosofie >> Geloven in God <<
Lord Dolphin
378 17-11-2005 23:03
Levensbeschouwing & Filosofie Waarom zou god bestaan?
akumabito
1 28-08-2005 10:39
Levensbeschouwing & Filosofie Bestaat god?
PGWR
20 21-04-2005 08:02
De Kantine bestaat god of een anderen |religie in jullie ogen ? hoe denk je daar over
Verwijderd
4 05-06-2003 07:54
De Kantine bestaat god ?
Verwijderd
4 05-06-2003 01:52


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:47.