Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / Vrije tijd
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 01-03-2006, 18:39
bazz1982
bazz1982 is offline
Wat vinden jullie ervan dat het niet echt wil lukken met de naturalisatie van feyenoorder Salomon Kalou om hem met het nederlands elftal mee te laten doen.

Ik vind het onzin dat Kalou een nederlander moet worden voor het WK. Het is niet eerlijk dat onbekende mensen lang op hun naturalisatie moeten wachten terwijl Kalou, omdat hij een balletje goed kan trappen, heel snel nederlander moet worden. En nederland heeft genoeg goede spelers om een verdomd goede selectie te maken voor een wk dat nederland toch niet gaat winnen.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 01-03-2006, 20:46
Escapism
Avatar van Escapism
Escapism is offline
ik vind het op zich een dubieuze wet, maar hij is er en ik vind het dan ook raar dat ie daarom niet gewoon toegepast wordt.
__________________
He thought the diaries of Anne Frank were "an Adrian Mole sort of thing"
Met citaat reageren
Oud 01-03-2006, 21:41
Mr.Oizo
Avatar van Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Ik word zo langzamerhand een beetje gek van dat hele Kalou-gebeuren. Voor mijn part hoeft hij geen Nederlander te worden. Alleen maar omdat hij een stervoetballer is, terwijl er nog zo veel mensen in dit land rondlopen die al jaren hier wonen en goede vooruitzichten hebben op een goede toekomst hier in Nederland. Dat het voor deze mensen misschien moeilijker is om zich te naturaliseren dan een of andere profvoetballer, is natuurlijk vreemd.
__________________
Mr.Oizo als vaste forummer: 27-04-2000 - 13-11-2006. Daarna passief lid geworden.
Met citaat reageren
Oud 01-03-2006, 21:50
Bas Braadpan
Bas Braadpan is offline
Ik ben er ook mee eens wat Verdonk doet..

Over 1 a 2 jaar voetbalt hij vast en zeker bij zo'n grote club in het buitenland want hij is toch zo'n grote voetballer..

Nee laat hem maar lekker wachten.. hoop dat hij het WK niet haalt..
Met citaat reageren
Oud 01-03-2006, 23:09
Verwijderd
We love you Rita, we doo oooohhww Rita we love you
Met citaat reageren
Oud 01-03-2006, 23:27
Brain-Damage
Avatar van Brain-Damage
Brain-Damage is offline
Ik vind dat Verdonk terecht haar poot stijf houdt. Het belangrijk dat zij consequent handelt. Ik ben geen fan van d'r, maar heb veel respect voor haar gekregen. Ze is tot nu toe heel consequent gebleven ook toen ze onder druk stond van het volk en de media.
Puntje van kritiek is wel dat ik vind dat er meer duidelijkheid moet komen. Uitzonderingen op het gebied van naturalisatie vind ik een beetje dubieus. Ik ben ervoor om uitzonderingen af te schaffen.
__________________
Zuur...
Met citaat reageren
Oud 02-03-2006, 00:09
Sultan_of_Swing
Avatar van Sultan_of_Swing
Sultan_of_Swing is offline
Ik vind het ook niet nodig dat Kalou versneld Nederlander wordt. Als hij zou scoren op het Wk voor Nederland zou me dat toch een minder goed gevoel geven. Hij moet terecht de normale procedure volgen. Marco van Basten moet niet zo zeuren, als hij zoals vandaag een veredeld AZ blijft opstellen zijn er nog wel genoeg voetballers uit Nederland die kans maken om in het Nederlands elftal te komen.
__________________
doe de fridge open, vol met pilsener mag ik hopen
Met citaat reageren
Oud 02-03-2006, 08:31
mumumumumugen
mumumumumugen is offline
Zo bijzonder is hij nou ook weer niet. Als je bij Feyenoord voetbalt ben je ook weer niet echt een super sterspeler. Al die ophef hierover......
Met citaat reageren
Oud 02-03-2006, 08:40
Changshan
Avatar van Changshan
Changshan is offline
Hm nee, er zijn onbekendere sporters geweest die voor minder toegelaten zijn. Verdonk wil hiermee een voorbeeld stellen, en Kalou is de dupe.

Daarbij; met de belofte van Van Basten dat hij hem mee zal nemen naar het WK wanneer de naturalisatie versneld wordt, MOET die wet, dusbieus of niet, wel toegepast worden. Met andere woorden, of je het er nu mee eens bent of niet, Verdonk speelt tegen de wet in voor rechtertje.
__________________
"DAS WAR EIN BEFEHL!"
Met citaat reageren
Oud 02-03-2006, 12:10
Alexanchez
Avatar van Alexanchez
Alexanchez is offline
Het asielbeleid is in mijn ogen veel te streng. Nu waardeer ik wel dat Verdonk tamelijk consequent handelt. Maar door die eerder gemaakte uitzonderingen moet zij gaan beslissen of Kalou wél of geen goede voetballer is en dan valt ze door de mand. Kalou mag van mij zeker een Nederlands paspoort krijgen, maar dat mogen heel veel asielzoekers, in mijn ogen.
Met citaat reageren
Oud 02-03-2006, 16:28
Verwijderd
Citaat:
Changshan schreef op 02-03-2006 @ 09:40 :
Daarbij; met de belofte van Van Basten dat hij hem mee zal nemen naar het WK wanneer de naturalisatie versneld wordt, MOET die wet, dusbieus of niet, wel toegepast worden.
Want?
Met citaat reageren
Oud 02-03-2006, 16:35
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
Brain-Damage schreef op 02-03-2006 @ 00:27 :
Ik vind dat Verdonk terecht haar poot stijf houdt. Het belangrijk dat zij consequent handelt. Ik ben geen fan van d'r, maar heb veel respect voor haar gekregen. Ze is tot nu toe heel consequent gebleven ook toen ze onder druk stond van het volk en de media.
Consequent... ?

Ik vind haar juist één van de meest inconsequente en bij tijden ook hypocriete ministers die we hebben.
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Met citaat reageren
Oud 02-03-2006, 17:27
professor2
professor2 is offline
Citaat:
Brain-Damage schreef op 02-03-2006 @ 00:27 :
[B]Ik vind dat Verdonk terecht haar poot stijf houdt. Het belangrijk dat zij consequent handelt. Ik ben geen fan van d'r, maar heb veel respect voor haar gekregen. Ze is tot nu toe heel consequent gebleven
eh en de zeilers etc die ze wel versneld naturaliseerde dan ?
Met citaat reageren
Oud 02-03-2006, 18:00
Verwijderd
Mja het is hier al gezegd maar mijn mening is:

Die regeling vind ik niet juist, waarom sporters sneller naturaliseren?

Daarentegen vind ik voor iedereen de termijn van vijf jaar erg lang, maak daar drie jaar ofzo van.


MAAAAAAAAAR:

De regeling is er nu eenmaal, hij is toegepast onder Verdonk bij een aantal andere sporters, dan vind ik het ronduit belachelijk dat Kalou er niet voor in aanmerking zou komen. Dus ik ben vanuit dat standpunt toch voor naturalisatie.
Met citaat reageren
Oud 02-03-2006, 18:16
Biertank 52
Avatar van Biertank 52
Biertank 52 is offline
Hoogstwaarschijnlijk de reden dat ze Kalou niet toelaat, is omdat die wet verlangt dat je dan ook in Nederland blijft. Kalou is van een dergelijk niveau dat hij binnen een paar jaar (zo niet eerder) in het buitenland voetbalt, waardoor hij dus in principe alleen voor het WK Nederlander zou moeten worden. Het zou leuk zijn, maar dan kan je net zo goed ook Ronaldinho Nederlander maken bij wijze van spreken.

Rita (in dit geval)
__________________
Ik zou je lachend doen terwijl mijn vriendin er huilend naast staat.
Met citaat reageren
Oud 02-03-2006, 19:12
Odin
Avatar van Odin
Odin is offline
Ik wil ook niet dat Kalou in het nederlands elftal komt. A. Hij is een Ivoriaan en geen nederlander. Ga dan ook voor ivoorkust spelen. B. Als hij wel in het nederlands elftal komt gaat dat ten koste van Kuijt en ik vind dat Kuijt er wel in hoort.
Met citaat reageren
Oud 02-03-2006, 20:35
Changshan
Avatar van Changshan
Changshan is offline
Citaat:
Loontjuh schreef op 02-03-2006 @ 17:28 :
Want?
Want hij is er. En hij is ookal eerder toegepast bij zeilers.


Citaat:
Odin schreef op 02-03-2006 @ 20:12 :
Ik wil ook niet dat Kalou in het nederlands elftal komt. A. Hij is een Ivoriaan en geen nederlander. Ga dan ook voor ivoorkust spelen. B. Als hij wel in het nederlands elftal komt gaat dat ten koste van Kuijt en ik vind dat Kuijt er wel in hoort.
A. Jij weet hoe de omstandigheden rond spelers van Ivoorkust zijn? Zijn broer heeft door een verloren pot lang opgesloten gezeten.
B. Kuijt miste gisteren vaak genoeg om drie keer door Kalou vervangen te worden. Nee, overdreven, maar een extra (bevlogen) aanvaller kan geen kwaad.
__________________
"DAS WAR EIN BEFEHL!"

Laatst gewijzigd op 02-03-2006 om 20:37.
Met citaat reageren
Oud 02-03-2006, 20:35
Tiño
Avatar van Tiño
Tiño is offline
we hebben geen extra spits nodig en over 2jaar speelt ie toch wel bij een buitenlandse (top)club.
__________________
Sylvia Jeanette Natalie en Fien Elsje Treesje Truus Babbette Betsie en Sabine Greet Magreet Magriet Marie Marei en Angelien Mies Marjan Marlyn
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 02-03-2006, 21:01
NilsHolgersson
Avatar van NilsHolgersson
NilsHolgersson is offline
Ik vind dat hij genaturaliseerd mag worden, want de wet staat het toe [hij moet wel die test doen natuurlijk], maar hem dit weigeren op grond van "ik wil geen buitenlanders in het NL-elftal" en "hij wil het alleen om makkelijker naar een buitenlandse topclub te kunnen" drogredenen doen er niet toe.. dan had Nederland die wet maar niet in moeten voeren
Hij voldoet gewoon aan de eis [hij is een meerwaarde voor de Nederlands sport], dus waarom niet
Met citaat reageren
Oud 02-03-2006, 22:25
Ketjing
Avatar van Ketjing
Ketjing is offline
ik vind het criterium: hij kan voor de nederlandse sport meer betekenen, hij is van toegevoegde waarden. voor Kalou niet op gaan.

Ik denk dat het te moeilijk is om te oordelen om een speler die in een teamsport mee doet echt een team beter maakt. Voor een individuele sporter is dit veel makkelijker te beoordelen.

Daarnaast vind ik dat in het Ned. Elftal gewoon NEderlanders moeten spelen, of via de normale procedure nederlander zijn geworden
__________________
[QUOTE=Miek;29666509]Ik dacht dat Ketjing een buitenlander was :p[/QUOTE][QUOTE=Lilith;30445293]Ketjing is.. knap. :eek:[/QUOTE]
Met citaat reageren
Oud 02-03-2006, 22:47
Missy1234567890
Avatar van Missy1234567890
Missy1234567890 is offline
Ben het helemaal met de topicstarter eens.

Ik zou het echt belachelijk vinden als Kalou nog voor het WK genaturaliseerd wordt. En aan dat gebemoei van Van Basten begin ik me ook steeds meer te ergeren. We hebben genoeg spitsen en ook goeie, we hebben Kalou niet nodig.
En waarom zou Kalou verzekerd zijn van een basisplaats? Iedereen moet toch vechten om een plek? Hoeveel spelers zijn inmiddels al niet uitgenodigd om mee te trainen of om een oefenwedstrijd/kwalificatiewedstrijd mee te doen, waarna die toch tegen bleken te vallen. En Kalou zou dan zonder enige training meegemaakt te hebben zo een basisplaats krijgen.

Ik hoop echt zo dat Verdonk haar poot stijf weet te houden tot na het WK, kijken of hij dan nog steeds zo graag Nederlander wil worden.
Met citaat reageren
Oud 02-03-2006, 23:50
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
Ketjing schreef op 02-03-2006 @ 23:25 :
ik vind het criterium: hij kan voor de nederlandse sport meer betekenen, hij is van toegevoegde waarden. voor Kalou niet op gaan.
Hij is wel van toegevoegde waarde, alleen is het gewoon zo dat we al veel Nederlanders hebben die een goed potje kunnen voetballen. Daarin verschilt hij van andere sporters, die wel versneld genaturaliseerd zijn.

Het kan me mijn anus overigens corroderen wat er gebeurt, ik vind het veel belangrijker om een groot, spraakmakend voorbeeld te hebben als het gaat om het uitzettingsbeleid dan om het naturalisatiebeleid.
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Met citaat reageren
Oud 02-03-2006, 23:57
bazz1982
bazz1982 is offline
ach, die gast is gewoon geen nederlander en hoeft dat ook niet te worden. Als hij bij ivoorkust klappen krijgt na een verloren wedstrijd, moeten ze maar niet verliezen. En als dat risico te groot is, moet ie gewoon niet voor ivoorkust voetballen. Zo simpel is het....
Met citaat reageren
Oud 03-03-2006, 09:03
Escapism
Avatar van Escapism
Escapism is offline
maar dit s toch ook gebeurt met die ene badmintonster?
daar hoor je niemand over en nu is dit opeens een big deal.
__________________
He thought the diaries of Anne Frank were "an Adrian Mole sort of thing"
Met citaat reageren
Oud 03-03-2006, 09:42
Brain-Damage
Avatar van Brain-Damage
Brain-Damage is offline
Citaat:
Escapism schreef op 03-03-2006 @ 10:03 :
maar dit s toch ook gebeurt met die ene badmintonster?
Die is geloof ik getrouwd met een Nederlander... EN spreekt gewoon Nederlands. Dat veranderd de zaak.
__________________
Zuur...
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 03-03-2006, 09:42
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
Escapism schreef op 03-03-2006 @ 10:03 :
maar dit s toch ook gebeurt met die ene badmintonster?
daar hoor je niemand over en nu is dit opeens een big deal.
Lees eens wat ik zeg.
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Met citaat reageren
Oud 03-03-2006, 14:58
reactievanmij
reactievanmij is offline
Citaat:
Biertank 52 schreef op 02-03-2006 @ 19:16 :
Hoogstwaarschijnlijk de reden dat ze Kalou niet toelaat, is omdat die wet verlangt dat je dan ook in Nederland blijft. Kalou is van een dergelijk niveau dat hij binnen een paar jaar (zo niet eerder) in het buitenland voetbalt, waardoor hij dus in principe alleen voor het WK Nederlander zou moeten worden. Het zou leuk zijn, maar dan kan je net zo goed ook Ronaldinho Nederlander maken bij wijze van spreken.

Rita (in dit geval)

hmzz.. dat hij binnen een paar jaar in het buitenland voetbalt.. is toch geen reden om hem geen nederlander te laten worden ik bedoel.. kijk maar eens hoeveel spelers die in het Nederlands elftal spelen, bij een buitenlandse club spelen.. of bedoel jij wat anders?
Met citaat reageren
Oud 03-03-2006, 15:04
NilsHolgersson
Avatar van NilsHolgersson
NilsHolgersson is offline
Het is helemaal niet relevant of wij vinden of hij wel of geen meerwaarde voor het Nederlands elftal is, dat bepaalt alleen Marco van Basten
Met citaat reageren
Oud 03-03-2006, 15:23
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
NilsHolgersson schreef op 03-03-2006 @ 16:04 :
Het is helemaal niet relevant of wij vinden of hij wel of geen meerwaarde voor het Nederlands elftal is, dat bepaalt alleen Marco van Basten
Helaas bepaalt Marco dat in dit geval niet, maar Rita Verdonk.
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Met citaat reageren
Oud 03-03-2006, 15:25
NilsHolgersson
Avatar van NilsHolgersson
NilsHolgersson is offline
wie heeft er meer verstand van voetbal
Marco van Basten en Johan Cruijff vs. Rita Verdonk
het is toch te maf voor woorden
Met citaat reageren
Oud 03-03-2006, 16:52
Verwijderd
Trouwens, er zijn ook genoeg voorbeelden van bijvoorbeeld "gewone" Somaliërs die zodra ze hun Nederlands paspoort hebben, meteen naar Engeland verhuizen. Laatst nog bij Netwerk. Beetje hypocriet om dat wel toe te staan, maar er bij Kalou over te gaan zeuren.

Maar goed, waarschijnlijk haalt ie gewoon dat examen en is per mei Nederlander enzo.
Met citaat reageren
Oud 04-03-2006, 00:22
Supreme Dutch
Citaat:
NilsHolgersson schreef op 03-03-2006 @ 16:25 :
wie heeft er meer verstand van voetbal
Marco van Basten en Johan Cruijff vs. Rita Verdonk
het is toch te maf voor woorden
Dit gaat toch ook niet alleen om voetbal..
Met citaat reageren
Oud 04-03-2006, 08:56
Verwijderd
Citaat:
Supreme Dutch schreef op 04-03-2006 @ 01:22 :
Dit gaat toch ook niet alleen om voetbal..
Waarom dan nog meer? Volgens mij is die versnelde regeling er voornamelijk voor mensen die bijzondere eigenschappen hebben. De bijzondere eigenschap van Kalou is "(erg) goed voetballen", dus is dat het belangrijkste criterium om de aanvraag op te bekijken, zou ik zeggen.
Met citaat reageren
Oud 04-03-2006, 10:20
Supreme Dutch
Citaat:
Ertur schreef op 04-03-2006 @ 09:56 :
Waarom dan nog meer? Volgens mij is die versnelde regeling er voornamelijk voor mensen die bijzondere eigenschappen hebben. De bijzondere eigenschap van Kalou is "(erg) goed voetballen", dus is dat het belangrijkste criterium om de aanvraag op te bekijken, zou ik zeggen.
Politiek en regelgeving
Met citaat reageren
Oud 04-03-2006, 10:31
Verwijderd
Citaat:
Supreme Dutch schreef op 04-03-2006 @ 11:20 :
Politiek en regelgeving
Je bedoelt dat Verdonk de zaak-Kalou aangrijpt voor stemmenwinst of iets in die richting? Daar ben ik het nou eens volledig mee eens.
Met citaat reageren
Oud 04-03-2006, 11:05
RHCP_NAC
Avatar van RHCP_NAC
RHCP_NAC is offline
Een voetballer als Kalou kan een meerwaarde hebben voor Nederland als sportland, dit soort mensen moet je gewoon proberen binnen te halen maar dat een inburgeringscursus daar een eis aan is vind ik dat prima.
__________________
I’d say the purpose of life is joy in the present moment, and anyone who tells you different is a lying conniving asshole. -- Pat Condell over religie.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 04-03-2006, 11:29
NilsHolgersson
Avatar van NilsHolgersson
NilsHolgersson is offline
Citaat:
Supreme Dutch schreef op 04-03-2006 @ 01:22 :
Dit gaat toch ook niet alleen om voetbal..
Nee.. want, op dit punt, kijk de wet zegt dat iemand die een meerwaarde is voor sport oid in aanmerking komt voor versnelde naturalisatie, en dan moet je bepalen of Kalou een meerwaarde zou zijn of niet.. dus dat heeft puur met voetbal te maken, en als Johan Cruijff en Marco van Basten "ja" zeggen en Verdonk "nee", dan slaat dat toch nergens op
Maarja, geen haar in mijn reet die erom geeft of hij daadwerkelijk meedoet met het WK voor Nederland, ik vind het gewoon raar dat Verdonk die poot zo stijf houdt.. [aan de andere kant ook weer niet]
Met citaat reageren
Oud 04-03-2006, 19:41
Mr.Oizo
Avatar van Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Derksen: 'Kalou geen Nederlander'

Salomon Kalou wil geen Nederlander meer worden. Tenminste, niet op de manier zoals het nu gaat. De Feyenoorder stopt met de procedure, zo meldde Johan Derksen in het programma Eredivisie Live.
De Ivoriaan heeft geen zin meer in alle rompslomp en zal de door minister Verdonk voorgestelde naturalisatietoets niet maken. Kalou en de bewindsvrouw waren al maanden verwikkeld in een strijd die zich van rechtszaal naar rechtszaal voortbewoog. Verdonk weigerde consequent de aanvaller het versneld Nederlanderschap toe te kennen.

De pleidooien van onder meer Johan Cruijff en bondscoach Marco van Basten zijn voor niets geweest: Kalou heeft op advies van broer Bonaventure besloten een streep onder de zaak te zetten en zich volledig op het voetbal te concentreren.

Overigens wist Derksen ook te melden dat Feyenoord ook komend seizoen de beschikking heeft over Kalou.


Maja, of Johan Derksen nou zo'n betrouwbare bron is?...
__________________
Mr.Oizo als vaste forummer: 27-04-2000 - 13-11-2006. Daarna passief lid geworden.
Met citaat reageren
Oud 05-03-2006, 14:02
Bas Braadpan
Bas Braadpan is offline
Er wordt eerder gezegd dat Kalou een meerwaarde heeft enzo.. maar waar het volgends mij om gaat vind Verdonk het zo dat Kalou dan als die Nederlander is na een tijd toch niet in Nederland gaat wonen omdat hij bij een andere club in het buitenland gaat spelen want zo gaat het altijd met voetballers.
Met citaat reageren
Oud 06-03-2006, 15:58
Cola
Avatar van Cola
Cola is offline
ik ben zwaar tegen de naturalisatie van Kalou.
Waarom?
Omdat ik vind dat het Nederlands elftal absoluut geen gebrek aan spelers met voldoende kwaliteit heeft. Maar dat is niet de enigste reden, ook vind ik het onzin dat als een welvarend man(in dit geval Kalou) alleen voor het wk nederlander wil worden terwijl er zat mensen zijn die om veel betere reden een Nederlandse nationaliteit willen hebben.
__________________
ajacied 4-life
Met citaat reageren
Oud 06-03-2006, 17:33
RKC
RKC is offline
ik vind het opzig niet verkeerd
en ik snap al helemaal niet waarom Maxima wel een versnelde
procedure kreeg en Kalou niet
Met citaat reageren
Oud 06-03-2006, 17:48
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
RKC schreef op 06-03-2006 @ 18:33 :
en ik snap al helemaal niet waarom Maxima wel een versnelde
procedure kreeg
Ik wel.
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Met citaat reageren
Oud 06-03-2006, 18:31
Sandersss
Sandersss is offline
Dan nog liever Shani Davis nederlander.
Met citaat reageren
Oud 06-03-2006, 21:24
Verwijderd
De regels zouden voor iedereen hetzelfde moeten zijn. Maar dat zijn ze niet. Er wordt veel mee gesjoemeld, het is onzin om te beweren dat alles exact volgens de regels gaat (sowieso zullen er altijd wel gaten in de wet te ontdekken zijn). Ik ken Verdonk niet, kan me dus ook geen mening over haar vormen, maar op basis van wat ik in de media lees/hoor heb ik zo af en toe mijn twijfels.

Het kan me eerlijk gezegd weinig schelen of Kalou wel of niet versnelt genaturaliseerd wordt. Is er met die inburgeringscursus nog een mogelijkheid dat ie gewoon mee kan doen met het WK? (Ik heb geen idee hoe lang zo'n cursus duurt ed.) Als ie het echt wil, dan moet ie dat ook kunnen doen, toch?
Met citaat reageren
Oud 06-03-2006, 22:35
Verwijderd
Citaat:
RKC schreef op 06-03-2006 @ 18:33 :
ik vind het opzig niet verkeerd
en ik snap al helemaal niet waarom Maxima wel een versnelde
procedure kreeg en Kalou niet
Kalou kan nou eenmaal niet meewerken aan het in stand houden van onze Monarchie.
Met citaat reageren
Oud 07-03-2006, 22:18
Cola
Avatar van Cola
Cola is offline
Citaat:
Mr.Oizo schreef op 04-03-2006 @ 20:41 :
Derksen: 'Kalou geen Nederlander'

Salomon Kalou wil geen Nederlander meer worden. Tenminste, niet op de manier zoals het nu gaat. De Feyenoorder stopt met de procedure, zo meldde Johan Derksen in het programma Eredivisie Live.
De Ivoriaan heeft geen zin meer in alle rompslomp en zal de door minister Verdonk voorgestelde naturalisatietoets niet maken. Kalou en de bewindsvrouw waren al maanden verwikkeld in een strijd die zich van rechtszaal naar rechtszaal voortbewoog. Verdonk weigerde consequent de aanvaller het versneld Nederlanderschap toe te kennen.

De pleidooien van onder meer Johan Cruijff en bondscoach Marco van Basten zijn voor niets geweest: Kalou heeft op advies van broer Bonaventure besloten een streep onder de zaak te zetten en zich volledig op het voetbal te concentreren.

Overigens wist Derksen ook te melden dat Feyenoord ook komend seizoen de beschikking heeft over Kalou.


Maja, of Johan Derksen nou zo'n betrouwbare bron is?...
en nou zeker met hangende pootjes terug naar het ivooraanse elftal , ik ben blij dat hij het eindelijk opgeeft.
lang leve verdonk
__________________
ajacied 4-life
Met citaat reageren
Oud 07-03-2006, 23:05
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
nick roozeboom schreef op 07-03-2006 @ 23:18 :
en nou zeker met hangende pootjes terug naar het ivooraanse elftal
Waarom? Hij wordt gewoon Nederlander hoor.
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Met citaat reageren
Oud 09-03-2006, 20:50
0oFZo0
Avatar van 0oFZo0
0oFZo0 is offline
Citaat:
Gimme more beer schreef op 08-03-2006 @ 00:05 :
Waarom? Hij wordt gewoon Nederlander hoor.
Alleen niet via een versnelde procedure
__________________
ofzoiets
Met citaat reageren
Oud 09-03-2006, 22:07
squat
squat is offline
Citaat:
'Niet alleen Kalou zakte voor inburgeringstest'

8/3/2006 12:30

Inburgeren: Tot burger maken, als lid opnemen, geheel opgenomen worden in een gemeenschap. Zo staat het in de Dikke Van Dale.

Salomon Kalou zal het inmiddels wel weten, want de talentvolle Feyenoorder startte, aangemoedigd door zijn club en bondscoach Marco van Basten, een versnelde naturalisatieprocedure om in het bezit te komen van een Nederlands paspoort.

In deze inmiddels slepende aangelegenheid zegt Minister Verdonk van Vreemdelingenzaken nog twee obstakels te hebben die Kalou van deelname aan het WK in Duitsland houden. Om met succes in aanmerking te komen voor de versnelde naturalisatieprocedure moet de twintigjarige geboren Ivoriaan ten eerste aantonen dat hij voor langere tijd in Nederland wil blijven en ten tweede moet hij slagen voor de inburgeringstest. Kalou moet dus aantonen dat hij deel uitmaakt van onze gemeenschap en dat ook wil blijven doen.

Die inburgeringstest heeft Kalou al eens geprobeerd, op 9 november 2005. Op de 36 vragen gaf hij 26 keer een goed antwoord en dat waren er twee te weinig. Want om deze test met goed gevolg te doorstaan moet circa tachtig procent van de antwoorden goed zijn: 28 vragen.

Kalou zou naar verluidt nog twijfelen of hij een tweede keer deze toets wil maken. Dat kan hij doen vanaf 9 mei, omdat het dan precies zes maanden geleden is dat hij zakte voor zijn eerste poging. Er moet minimaal een half jaar zijn verstreken voor een nieuwe kans, vandaar.

Dat hij twijfelt is niet eens zo vreemd, want erg eenvoudig blijkt het testje niet. VI.nl maakte deze test zelf (via Teleac, klik hier voor link), lachte aanvankelijk om de vragen en schrok zich vervolgens rot van het resultaat. Want van de in totaal twintig VI-collega's bleken er slechts zeven goed genoeg ingeburgerd. Dertien haalden niet het vereiste minimum van een score van 5,5. Gemiddeld kwamen we met zijn twintigen uit op een 5,3.

Dus kunnen we stellen dat VI.nl niet ingeburgerd is. Voor alle duidelijkheid: alle twintig deelnemers zijn geboren en getogen Nederlanders, zowel man als vrouw, in de leeftijd van 21 tot 55 jaar, met een bovengemiddeld opleidingsniveau. En, we dachten allemaal goed ingeburgerd te zijn.

Salomon Kalou, succes met de volgende poging.

Over de Nationale Inburgering Test

In de test komen vragen aan de orde die te maken hebben met kennis van Nederland: de Nederlandse samenleving, geschiedenis, gewoonten, normen en waarden. De vragen zijn opgesteld door dezelfde deskundigen die de echte inburgeringexamens samenstellen. De Nationale Inburgering Test is een realistische afspiegeling van het examen dat nieuwe Nederlanders afleggen, voordat zij echt Nederlander kunnen worden. Wie minder dan 80% van de vragen goed heeft beantwoord, is in feite niet voldoende ‘ingeburgerd’ als Nederlander. (bron: Teleac)
Probeer hier de test zelf: http://www.teleac.nl/nationaleinburgeringtest/#

Ronduit belachelijke test.
Met citaat reageren
Oud 09-03-2006, 22:12
NilsHolgersson
Avatar van NilsHolgersson
NilsHolgersson is offline
4,9 Moet ik nu het land uit? Straks komt Rita erachter..
Op het eind dacht ik gewoon.. in hoger beroep, maar je moet dus "in ieder geval de uitspraak accepteren".. dat is gewoon omdat anders al die negers gaan rebelleren tegen de rechter
Naja, in ieder geval hoger dan Jacques d’Ancona
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Vrije tijd Transfers en Geruchten deel VII
Verwijderd
500 09-11-2005 10:00
Vrije tijd Het Grote kwalificatie WK 2006 Topic
USPalermo
236 21-09-2005 14:12
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Nieuwsberichten zonder nieuwswaarde a la 'tiswah'
T_ID
500 18-07-2005 00:38
Vrije tijd Het bevoorrechten van sporters als het gaat om naturalisatie
GodsFamousG
56 08-05-2005 20:51
Vrije tijd HollandCasino Eredivisietopic #1
Ketjing
500 07-11-2004 20:25
Vrije tijd Feyenoord Talk.. ( Alleen voor Feyenoorders )
Mfh1988
16 22-08-2004 13:29


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:34.