Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Levensbeschouwing & Filosofie
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 17-05-2006, 15:38
leonkorn
Avatar van leonkorn
leonkorn is offline
De laatste dag komt als een dief in de nacht, heeft Jezus ons geleerd... en niemand weet van den Ure, behalve de Vader.
Toch geeft Jezus ons ook aanwijzingen, zodat we kunnen weten wanneer het moment NABIJ is... De mens der wetteloosheid zal opstaan, allerlei gebeurtenissen zoals aarbevingen, epidemien, hongersnoden etc TEGELIJK zien plaatsvinden! (voor het eerst in de geschiedenis door de massacommunicatie mogelijk...)
Toch kondigt God Zijn ingrijpen altijd aan...
Hoe denken jullie hierover ?

Laatst gewijzigd op 17-05-2006 om 15:41.
Advertentie
Oud 17-05-2006, 15:46
Kalm
Avatar van Kalm
Kalm is offline
Je bent al in een aantal threads aan het 'preken' zonder onderbouwing, dat denk ik ervan.
__________________
Everyone is ignorant, only on different subjects
Oud 17-05-2006, 15:46
FLechdrop
Avatar van FLechdrop
FLechdrop is offline
We zullen zien.
__________________
met een 4 als A
Oud 17-05-2006, 15:52
Frostbite
Avatar van Frostbite
Frostbite is offline
Ik denk dat die dag helemaal niet komt. Als hij toch wel komt is het waarschijnlijk niet eens tijdens mijn leven, gewoon omdat ik maar honderd jaar leef en we nu al tweeduizend jaar wachten en dat kan nog oneindig lang doorgaan. Mocht het allebei wel waar zijn en de dag des oordeels komt echt en hij komt nog voordat ik doodga dan merk ik dat dan wel weer.
Oud 17-05-2006, 15:55
leonkorn
Avatar van leonkorn
leonkorn is offline
Citaat:
Kalm schreef op 17-05-2006 @ 16:46 :
Je bent al in een aantal threads aan het 'preken' zonder onderbouwing, dat denk ik ervan.
De onderbouwing is dat er in de bijbel "aanwijzingen" staan over wanneer de laatste dagen zullen zijn. De mens der wetteloosheid (niets is meer verboden, niets is meer heilig). Allerlei gebeurtenissen gelijktijdig zien plaatsvinden (teken van deze tijd: door de communicatiemiddelen), de grote afvalligheid: Lege kerken, geen geloof meer etc etc. Het gaat niet om preken, het gaat om of wat in de Bijbel staat ons (gelovigen dan he) kan helpen te beseffen in wat voor tijd (uur) we leven.
Oud 17-05-2006, 16:12
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
leonkorn schreef op 17-05-2006 @ 16:55 :
De onderbouwing is dat er in de bijbel "aanwijzingen" staan over wanneer de laatste dagen zullen zijn.
Maar aangezien er geen enkele reden is om de bijbel (of wat dan ook) op dat gebied te geloven is er dus geen onderbouwing.

De eindtijd is weer typisch zo'n bijbels chantagemiddel. Niet geloof-of-ik-schiet, maar 'geloof of god killt de wereld'.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Oud 17-05-2006, 17:21
hasseltboy
Avatar van hasseltboy
hasseltboy is offline
Citaat:
FLechdrop schreef op 17-05-2006 @ 16:46 :
We zullen zien.
Inderdaad.
__________________
Hasselt!|lid van Berlijn fanclub!|Gott mit uns
Oud 17-05-2006, 17:44
Belgarath
Avatar van Belgarath
Belgarath is offline
Citaat:
leonkorn schreef op 17-05-2006 @ 16:38 :
De laatste dag komt als een dief in de nacht, heeft Jezus ons geleerd... en niemand weet van den Ure, behalve de Vader.
Toch geeft Jezus ons ook aanwijzingen, zodat we kunnen weten wanneer het moment NABIJ is... De mens der wetteloosheid zal opstaan, allerlei gebeurtenissen zoals aarbevingen, epidemien, hongersnoden etc TEGELIJK zien plaatsvinden! (voor het eerst in de geschiedenis door de massacommunicatie mogelijk...)
Toch kondigt God Zijn ingrijpen altijd aan...
Hoe denken jullie hierover ?
Ik denk dat Christus terugkomt als een dief in de nacht. Ik vraag me af in hoeverre je uit natuurrampen e.d. kunt aflezen wanneer Christus terug zal komen. Er zijn altijd al natuurrampen geweest. Door de media weten we het tegenwoordig meteen als er een ramp gebeurt, zodat het nu erger lijkt dan vroeger. Maar ik vraag me af of er vroeger niet net zoveel natuurrampen voorkwamen.
Ik sluit me dus aan bij Flechdrop en hasseltboy: we zullen zien.

Edit: Zou je de volgende keer wat minder je Capslock kunnen gebruiken? Het leest wat irritant.
__________________
The brown rat looks questioningly at its corpse. Squeak? SQUEAK. The ghost of the rat nods sadly, and disappears down a nearby sewer.

Laatst gewijzigd op 17-05-2006 om 17:46.
Oud 17-05-2006, 19:10
=zwart wit=
Avatar van =zwart wit=
=zwart wit= is offline
Citaat:
leonkorn schreef op 17-05-2006 @ 16:38 :
Toch kondigt God Zijn ingrijpen altijd aan...
hoe bedoel je dat?
Oud 17-05-2006, 19:16
Rita Pavlovic
Avatar van Rita Pavlovic
Rita Pavlovic is offline
Hoezo zijn wij opeens 'de mens der wetteloosheid'? Waren wij hiervoor dan zulke lieverdjes? Kort geleden moordden we nog net zo goed hele volkeren uit, nagelden mensen aan kruizen en gooiden vrouwen en kinderen bruut voor de leeuwen. Kom nou, een beetje gaan zitten vertellen dat we opeens te prooi zijn gevallen aan 'wetteloosheid'...

Sorry, beetje cru, maar ik kan mij soms zo ergeren aan dit koffiedikgelees...
__________________
Tem me dan als je kan, je kan me toch niet krijgen
Oud 17-05-2006, 19:29
=zwart wit=
Avatar van =zwart wit=
=zwart wit= is offline
is het eigenlijk wel zo interessant hiermee bezig te zijn: dood ga je toch en de eindtijd meemaken zul je ook. ik weet niet of je die gedeelten wel zo letterlijk moet nemen: een dief in de nacht, wanneer niemand hem verwacht. in mattheus 24 gaat het sowieso over een tijd die al 2000 jaar bezig is. natuurlijk zullen er oorlogen zijn, valse profeten opstaan etc etc, maar al deze dingen moeten gebeuren tussen nu en dan.
bovendien interessante speculaties, maar over de antichrist wordt ook al eeuwen gepraat, wie is de leugenaar, dan die loochent, dat jezus is de christus?, lijkt me gewoon de satan en zijn aanhangers.
persoonlijk denk ik dat deze wereld nog lang doorgaat omdat hij nog lang door kan gaan. er staat maar 1 duidelijke aanwijzing wanneer het voorbij is: als het getal van de uitverkorenen is volbracht. en dat weet niemand dan de vader himself .
Oud 17-05-2006, 19:43
leonkorn
Avatar van leonkorn
leonkorn is offline
Citaat:
Rita Pavlovic schreef op 17-05-2006 @ 20:16 :
Hoezo zijn wij opeens 'de mens der wetteloosheid'? Waren wij hiervoor dan zulke lieverdjes? Kort geleden moordden we nog net zo goed hele volkeren uit, nagelden mensen aan kruizen en gooiden vrouwen en kinderen bruut voor de leeuwen. Kom nou, een beetje gaan zitten vertellen dat we opeens te prooi zijn gevallen aan 'wetteloosheid'...

Sorry, beetje cru, maar ik kan mij soms zo ergeren aan dit koffiedikgelees...
Ik denk dat wetteloosheid idd van alle tijden is, maar in de bijbel staat expliciet dat aan "het einde der tijden" de mens der wetteloosheid zal opstaan", misschien begrijp ik wel niet goed wat hiermee bedoeld wordt, maar ik zie wel veel dingen die eerst nog door bijbelse "normen" beperkt werden nu vrijuit gepropagandeerd worden.
Oud 17-05-2006, 20:00
Uice
Avatar van Uice
Uice is offline
Citaat:
leonkorn schreef op 17-05-2006 @ 20:43 :
Ik denk dat wetteloosheid idd van alle tijden is,
Wat nou wetteloosheid. We hebben hartstikke veel wetten en die had men vroeger ook, en toen was het helemaal niet tegen de wet om mensen voor de leeuwen te gooien of te kruizigen.

Citaat:
maar in de bijbel staat expliciet dat aan "het einde der tijden" de mens der wetteloosheid zal opstaan", misschien begrijp ik wel niet goed wat hiermee bedoeld wordt, maar ik zie wel veel dingen die eerst nog door bijbelse "normen" beperkt werden nu vrijuit gepropagandeerd worden.
Een goede zaak.
__________________
That's what happens when you look, lady. Now you're a salt pillar, and all the deer are gonna lick ya.
Oud 17-05-2006, 20:22
jjw
jjw is offline
God de almachtige vader doet niks zomaar! alles wat hij doet heeft een oorzaak. Hij roept iemands ziel niet tot zich als de betreffende persoon goed is voor de aarde en er gods liefde verspreid tenzij hij een ramp zal meemaken die hij niet waard is en waarin hij verminkt of zwaar gewond zal raken en onherstelbaar is.
Oud 17-05-2006, 20:30
Uice
Avatar van Uice
Uice is offline
Citaat:
jjw schreef op 17-05-2006 @ 21:22 :
God de almachtige vader doet niks zomaar! alles wat hij doet heeft een oorzaak. Hij roept iemands ziel niet tot zich als de betreffende persoon goed is voor de aarde
Dus bejaarden zijn allemaal klootzakken? En aan mensen in ontwikkelingslanden zal God dan ook wel een hekel hebben.
__________________
That's what happens when you look, lady. Now you're a salt pillar, and all the deer are gonna lick ya.
Oud 17-05-2006, 20:32
KMBA
KMBA is offline
OMG

Iemand heeft National Geographic "The Apocalypse" gezien in de "Secret Bible Week"....

Wij zullen allen sterven!!!!!!!!!!!!!

...

op een zekere dag, dus niet zo gestressed, als zoiets komt, dan komt het, je kan het toch niet tegenhouden en zo niet, dan leven we gewoon verder, *nog lang en gelukkig*
Oud 17-05-2006, 20:40
KMBA
KMBA is offline
Ok en nu even een inhoudelijke reactie?

Citaat:
God de almachtige vader doet niks zomaar! alles wat hij doet heeft een oorzaak. Hij roept iemands ziel niet tot zich als de betreffende persoon goed is voor de aarde en er gods liefde verspreid tenzij hij een ramp zal meemaken die hij niet waard is en waarin hij verminkt of zwaar gewond zal raken en onherstelbaar is.
Beste persoon, ik hoop dat je beseft wat je zegt. Want zo zijn, volgens deze stellingen martelingen, zelfmoordaanslagen en nog maar niet te vergeten de concentratiekampen etc. ook gods wil?

Tenslotte, God zou nooit de goede mensen tot zich roepen, dus het was blijkbaar gerechtvaardigd om de Joden te vergassen, en om vredige demonstranten omver te rijden met een tank etc.

Fout!

God roept niemand tot zich, dat doet het gewone leven. We kunnen discussieren maar we kennen allemaal wel voorbeelden dat juist hele aardige mensen de dupe zijn en dat zij juist ziek worden, sterven of god weet wat.

Citaat:
De laatste dag komt als een dief in de nacht, heeft Jezus ons geleerd ... en niemand weet van den Ure, behalve de Vader.
Wat Jezus ons echt heeft geleerd, of geprobeerd ons te leren [aangezien wij mensen toch meestal te egoistisch zijn etc.] dat een mens moet streven naar een moreel goed leven. En dat dit moreel goede vanuit een innerlijk perspectief komt. God zorgt voor mogelijkheden, maar de mensen moeten het grijpen.

En over Het Einde ... kan ik heel kort zijn.. het komt, vroeg of laat. En als het komt is het onstopbaar.. of het nou is door onze eigen domme fouten, of doordat de zon over zoveel miljoenen jaren op is, of wat dan maar ook.. het einde komt. We moeten gewoon accepteren dat wij, ja, mensen, net zoals alles in en om ons heen sterfelijk zijn...
Oud 17-05-2006, 20:45
Belgarath
Avatar van Belgarath
Belgarath is offline
Citaat:
leonkorn schreef op 17-05-2006 @ 20:43 :
Ik denk dat wetteloosheid idd van alle tijden is, maar in de bijbel staat expliciet dat aan "het einde der tijden" de mens der wetteloosheid zal opstaan", misschien begrijp ik wel niet goed wat hiermee bedoeld wordt, maar ik zie wel veel dingen die eerst nog door bijbelse "normen" beperkt werden nu vrijuit gepropagandeerd worden.
Het is natuurlijk maar net wat je onder "het einde der tijden" verstaat. De apostel Paulus geeft in de brief aan de Korintiërs een aantal ideeen over wel of niet trouwen. Hij zegt dat het hem verstandig lijkt dat mensen niet trouwen, omdat er nog weinig tijd is. 1 Korintiers 7:29-31
Dat is inmiddels zo'n 2000 jaar geleden.
Daarom denk ik dit: we leven sinds de opstanding van Christus in de eindtijd. De tijd sinds de opstanding staat bol van de natuurrampen en van de wetteloosheid. Het lijkt me niet dat die wetteloosheid nu opeens extra hard de kop opsteekt. Het is veeleer dat het nu makkelijker waar te nemen is door de media.
__________________
The brown rat looks questioningly at its corpse. Squeak? SQUEAK. The ghost of the rat nods sadly, and disappears down a nearby sewer.
Ads door Google
Oud 17-05-2006, 20:47
Belgarath
Avatar van Belgarath
Belgarath is offline
Citaat:
jjw schreef op 17-05-2006 @ 21:22 :
Hij roept iemands ziel niet tot zich als de betreffende persoon goed is voor de aarde en er gods liefde verspreid tenzij hij een ramp zal meemaken die hij niet waard is en waarin hij verminkt of zwaar gewond zal raken en onherstelbaar is.
Ik begrijp dit stukje niet. Wat zeg je hier nou precies? En vooral waar baseer je je op?
__________________
The brown rat looks questioningly at its corpse. Squeak? SQUEAK. The ghost of the rat nods sadly, and disappears down a nearby sewer.
Oud 17-05-2006, 21:04
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
leonkorn schreef op 17-05-2006 @ 20:43 :
maar ik zie wel veel dingen die eerst nog door bijbelse "normen" beperkt werden nu vrijuit gepropagandeerd worden.
Exact wat eerder al gezegd werd dus: we worden steeds beschaafder.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Oud 17-05-2006, 22:16
Tińo
Avatar van Tińo
Tińo is offline
Tja,
hoe vaak en door wie allemaal is er al wel niet een eindtijd aangekondigt?

Er zal vast een moment komen dat er ergens in het heelal iets misgaat en dat de aarde niet meer in zijn huidige vorm zal voortbestaan.




Ooit, ongetwijfeld,maar dan krijgen we weer de groep die dit wijdt aan ''God'' of een ''hogere macht'' of in watvoor zooi ze ook geloven.


En aan de andere kant, weer de nuchtere homo economicus, die zal denken ''zo gaat dat in de natuur''.



Maargoed,daar eindigen alle discussies hier bijna wel in.
__________________
Sylvia Jeanette Natalie en Fien Elsje Treesje Truus Babbette Betsie en Sabine Greet Magreet Magriet Marie Marei en Angelien Mies Marjan Marlyn
Oud 17-05-2006, 22:38
Bart Klink
Bart Klink is offline
Ach, al sinds de tijd van Jezus staan er regelmatig christenen op die menen dat het eind nabij is, en elke keer zitten ze er naast. Het mooiste, en tegelijk meest ironische, is dat Jezus zelf dacht (tenminste, als we de evangeliën mogen geloven) dat het einde in zijn tijd zou komen.

Er worden in de bijbel allerlei 'tekenen' van de eindtijd gegeven (zie Mat. 13 en Luc. 21), waarvan christen al eeuwen lang menen dat het moment nu daar is. Ze vergeten er alleen bij te vermelden dat Jezus zelf zei dat het in zijn generatie zou gebeuren:

"Ik verzeker jullie: deze generatie zal zeker nog niet verdwenen zijn wanneer al die dingen gebeuren." (Mar. 13:30)

"Ik verzeker jullie: deze generatie zal zeker niet verdwenen zijn wanneer dit alles gebeurt. "

Helaas Jezus, maar ook jij zat er naast.


Natuurrampen zijn van alle tijden en bestonden ook al ver voor de mens. Met andere woorden: er is niets nieuws onder de zon (een bijbels gezegde )
__________________
www.deatheist.nl De Nederlandse website over het atheisme!
Oud 18-05-2006, 09:28
Verwijderd
Citaat:
leonkorn schreef op 17-05-2006 @ 16:55 :
De onderbouwing is dat er in de bijbel "aanwijzingen" staan over wanneer de laatste dagen zullen zijn. De mens der wetteloosheid (niets is meer verboden, niets is meer heilig). Allerlei gebeurtenissen gelijktijdig zien plaatsvinden (teken van deze tijd: door de communicatiemiddelen), de grote afvalligheid: Lege kerken, geen geloof meer etc etc. Het gaat niet om preken, het gaat om of wat in de Bijbel staat ons (gelovigen dan he) kan helpen te beseffen in wat voor tijd (uur) we leven.
Inderdaad, met 98% van de wereldbevolking gelovig is er echt enorme afvalligheid.
Oud 18-05-2006, 12:41
leonkorn
Avatar van leonkorn
leonkorn is offline
Citaat:
Bart Klink schreef op 17-05-2006 @ 23:38 :
Ach, al sinds de tijd van Jezus staan er regelmatig christenen op die menen dat het eind nabij is, en elke keer zitten ze er naast. Het mooiste, en tegelijk meest ironische, is dat Jezus zelf dacht (tenminste, als we de evangeliën mogen geloven) dat het einde in zijn tijd zou komen.

Er worden in de bijbel allerlei 'tekenen' van de eindtijd gegeven (zie Mat. 13 en Luc. 21), waarvan christen al eeuwen lang menen dat het moment nu daar is. Ze vergeten er alleen bij te vermelden dat Jezus zelf zei dat het in zijn generatie zou gebeuren:

"Ik verzeker jullie: deze generatie zal zeker nog niet verdwenen zijn wanneer al die dingen gebeuren." (Mar. 13:30)

"Ik verzeker jullie: deze generatie zal zeker niet verdwenen zijn wanneer dit alles gebeurt. "

Helaas Jezus, maar ook jij zat er naast.


Natuurrampen zijn van alle tijden en bestonden ook al ver voor de mens. Met andere woorden: er is niets nieuws onder de zon (een bijbels gezegde )
Deze generatie slaat waarschijnlijk op de generatie die het herstel van de staat Israel heeft meegemaakt. De woorden van de profeten uit het OT en wat Jezus exact bedoelde in het NT is niet altijd heel makkelijk en snel uit te leggen, zeker niet als het om zulke zaken gaat. Wel weet ik dat DE REDEN is dat God nog niet een einde maakt aan de wereld zoals ie nu is, is omdat Hij nog steeds mensen de kans wil geven zich te laten redden.
Oud 18-05-2006, 13:44
KMBA
KMBA is offline
Citaat:
DE REDEN is dat God nog niet een einde maakt aan de wereld zoals ie nu is, is omdat Hij nog steeds mensen de kans wil geven zich te laten redden.
En hoe kunnen mensen zich laten redden? Is het in feite niet een beetje arrogant om te denken dat alleen jou "soort" (christenen) gered kunnen worden?

Als er werkelijk een God van liefde is, dan zouden alle goede mensen, dus ook boeddhisten, atheisten etc. geholpen worden...

Laatst gewijzigd op 18-05-2006 om 13:48.
Advertentie
Oud 18-05-2006, 14:22
Verwijderd
Citaat:
leonkorn schreef op 18-05-2006 @ 13:41 :
Deze generatie slaat waarschijnlijk op de generatie die het herstel van de staat Israel heeft meegemaakt.
Bron?

Citaat:
De woorden van de profeten uit het OT en wat Jezus exact bedoelde in het NT is niet altijd heel makkelijk en snel uit te leggen, zeker niet als het om zulke zaken gaat. Wel weet ik dat DE REDEN is dat God nog niet een einde maakt aan de wereld zoals ie nu is, is omdat Hij nog steeds mensen de kans wil geven zich te laten redden.
Van wie hedde gij die wijsheid?

Het einde der tijden? Interreseert me niets. Ik ga me niet bekeren omdat een stelletje <instert-religieus-group-here> dat zegt.
Ik ga lekker feestvieren en er een leuk leven van maken
Oud 18-05-2006, 14:55
=zwart wit=
Avatar van =zwart wit=
=zwart wit= is offline
Citaat:
jjw schreef op 17-05-2006 @ 21:22 :
God de almachtige vader doet niks zomaar! alles wat hij doet heeft een oorzaak. Hij roept iemands ziel niet tot zich als de betreffende persoon goed is voor de aarde en er gods liefde verspreid tenzij hij een ramp zal meemaken die hij niet waard is en waarin hij verminkt of zwaar gewond zal raken en onherstelbaar is.
jezus was dan zeker het leven hier ook niet waard.

Citaat:
KMBA schreef op 17-05-2006 @ 21:40 :
God roept niemand tot zich, dat doet het gewone leven.
dat is dan ook weer niet bijbels.

Citaat:
Bart Klink schreef op 17-05-2006 @ 23:38 :
Ze vergeten er alleen bij te vermelden dat Jezus zelf zei dat het in zijn generatie zou gebeuren:

"Ik verzeker jullie: deze generatie zal zeker nog niet verdwenen zijn wanneer al die dingen gebeuren." (Mar. 13:30)

"Ik verzeker jullie: deze generatie zal zeker niet verdwenen zijn wanneer dit alles gebeurt. "

Helaas Jezus, maar ook jij zat er naast.
in de sv staat 'voorwaar, ik zeg u dat dit geslacht niet zal voorbijgaan, totdat al deze dingen zullen geschied zijn'. generatie, staat daar niet hetzelfde als 'geslacht'? bovendien -het schijnt- kunnen we het woord voorbijgaan ook vertalen met vergaan. er zijn meerdere interpretaties mogelijk dan die van jou.
Oud 18-05-2006, 15:17
KMBA
KMBA is offline
=zwart wit= schreef:

Citaat:
dat is dan ook weer niet bijbels.
Ik ben ook niet Bijbels
Oud 18-05-2006, 20:54
Bart Klink
Bart Klink is offline
Citaat:
leonkorn schreef op 18-05-2006 @ 13:41 :
Deze generatie slaat waarschijnlijk op de generatie die het herstel van de staat Israel heeft meegemaakt. De woorden van de profeten uit het OT en wat Jezus exact bedoelde in het NT is niet altijd heel makkelijk en snel uit te leggen, zeker niet als het om zulke zaken gaat. Wel weet ik dat DE REDEN is dat God nog niet een einde maakt aan de wereld zoals ie nu is, is omdat Hij nog steeds mensen de kans wil geven zich te laten redden.
Het is zeer duidelijk wat Jezus bedoelt. Hij spreekt tot zijn volgelingen en zegt tegen hen: "deze generatie zal..." Het Griekse woord dat hier staat is genea, wat slaat op de mensen die toen leefden.

Zie ook deze passage:
"Ik verzeker jullie: sommigen van de hier aanwezigen zullen niet sterven voor ze de komst van de Mensenzoon en zijn koninklijke heerschappij hebben meegemaakt."

Jezus heeft het dus heel duidelijk tegen de mensen die toen leefden.
__________________
www.deatheist.nl De Nederlandse website over het atheisme!
Oud 18-05-2006, 20:59
Bart Klink
Bart Klink is offline
Citaat:
=zwart wit= schreef op 18-05-2006 @ 15:55 :

in de sv staat 'voorwaar, ik zeg u dat dit geslacht niet zal voorbijgaan, totdat al deze dingen zullen geschied zijn'. generatie, staat daar niet hetzelfde als 'geslacht'? bovendien -het schijnt- kunnen we het woord voorbijgaan ook vertalen met vergaan. er zijn meerdere interpretaties mogelijk dan die van jou.
"geslacht" kan ook simpelweg "generatie" betekenen. Zie De Grote Van Dale:

Citaat:
4 de gezamenlijke personen die op een bep. tijdstip uit het gehele mensdom voortkomen
synoniem: generatie

- al de geslachten dan van Abraham tot David zijn veertien geslachten
(Matth. 1:17)
- het tegenwoordige geslacht
- een nieuw geslacht
- het opkomend geslacht
en het lemma 'generatie":
Citaat:
2 al de individuen van eenzelfde trap in een voortplantingsreeks, groep van ongeveer gelijktijdig geboren wezens
synoniem: geslacht

- in de zomer zijn enige generaties van bladluizen gevleugeld
- zij behoren tot dezelfde generatie/het zijn tijdgenoten
Zie verder mijn reactie op leonkorn. Jezus zat er echt naast!
__________________
www.deatheist.nl De Nederlandse website over het atheisme!

Laatst gewijzigd op 18-05-2006 om 21:24.
Oud 18-05-2006, 21:46
Korsakoff
Avatar van Korsakoff
Korsakoff is offline
het einde der tijden komt over 3 weken!!!! dan is het 6 juni 2006 -->06-06-06-->666!!!!!!!!

wij zullen allen sterven
__________________
elke dag dronken is ook een regelmatig leven.
Oud 19-05-2006, 09:02
Belgarath
Avatar van Belgarath
Belgarath is offline
Citaat:
Korsakoff schreef op 18-05-2006 @ 22:46 :
het einde der tijden komt over 3 weken!!!! dan is het 6 juni 2006 -->06-06-06-->666!!!!!!!!

wij zullen allen sterven
Bron?
__________________
The brown rat looks questioningly at its corpse. Squeak? SQUEAK. The ghost of the rat nods sadly, and disappears down a nearby sewer.
Oud 19-05-2006, 13:56
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Belgarath schreef op 19-05-2006 @ 10:02 :
Bron?
Kijk toch om je heen, de manier waarop alles moreel vervalt, het kan niet anders.

__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Oud 19-05-2006, 14:31
leonkorn
Avatar van leonkorn
leonkorn is offline
Citaat:
T_ID schreef op 19-05-2006 @ 14:56 :
Kijk toch om je heen, de manier waarop alles moreel vervalt, het kan niet anders.

Oke dan deze redenering....
Kennis en technologische ontwikkeling wordt opgebouwd en per generatie doorgegeven, terwijl moraal en ethiek nooit echt verbetert bij de natuurlijke mens. De mensheid is nog net zo priimitief en oorlogszuchtig als 1000 jaar geleden. Gevolg is dus dat de mens steeds meer "macht"over de schepping krijgt. Wat zullen daar de gevolgen van zijn?
Oud 19-05-2006, 15:13
KMBA
KMBA is offline
En wat is oprichting van de V.N dan? De uitvinding van de conventie van Gčneve, het ontstaan van humanitaire stichtingen (goede doelen), de universele verklaringen van de rechten van de mens etc.

Daarnaast, technologie is niet slecht, het is hoe we het aanwenden. Niet te vergeten, bloedtransfusies, operaties, technologie waarmee levens worden gered (auto's voor ambulances, brandweergereedschap etc.). Dankzij deze technologie kunnen onder ander mensen gered worden die veel goeds zullen doen in de wereld.

Als je je ogen open zou doen, en even de negatieve klank v.d wereld even weglaat zuo je kunnen inzien dat we de mogelijkheid hebben om veel goeds te doen.

Daarnaast, streng religieuse groeperingen zijn ook een gevaar. Denk niet alleen aan moslims-extremisten, maar ook het verbod van condooms door de Roomse Kerk [wat nog niet wegneemt dat we miss wel eens moeten nadenken over onze sexcultuur].

KMBA
Oud 19-05-2006, 15:34
Bart Klink
Bart Klink is offline
Citaat:
leonkorn schreef op 19-05-2006 @ 15:31 :
Oke dan deze redenering....
Kennis en technologische ontwikkeling wordt opgebouwd en per generatie doorgegeven, terwijl moraal en ethiek nooit echt verbetert bij de natuurlijke mens. De mensheid is nog net zo priimitief en oorlogszuchtig als 1000 jaar geleden. Gevolg is dus dat de mens steeds meer "macht"over de schepping krijgt. Wat zullen daar de gevolgen van zijn?
Waar heb jij de afgelopen duizend jaar gezeten dan?
__________________
www.deatheist.nl De Nederlandse website over het atheisme!
Ads door Google
Oud 19-05-2006, 17:45
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
leonkorn schreef op 19-05-2006 @ 15:31 :
Kennis en technologische ontwikkeling wordt opgebouwd en per generatie doorgegeven, terwijl moraal en ethiek nooit echt verbetert bij de natuurlijke mens.
Vergelijk: Europa nu - Europa in het jaar 1200

Hoezo geen morele vooruitgang?

Citaat:
leonkorn schreef op 19-05-2006 @ 15:31 :
Wat zullen daar de gevolgen van zijn?
Misschien verneuken we de zeestromen op een manier dat we een wereldwijde overstroming veroorzaken die een paar miljoen mensen het leven kost.

Wie weet, maar daarvan zie ik het morele raakvlak niet zo.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Oud 19-05-2006, 17:55
Uice
Avatar van Uice
Uice is offline
Citaat:
leonkorn schreef op 19-05-2006 @ 15:31 :
Oke dan deze redenering....
Kennis en technologische ontwikkeling wordt opgebouwd en per generatie doorgegeven, terwijl moraal en ethiek nooit echt verbetert bij de natuurlijke mens.
En bij de onnatuurlijke mens?

Citaat:
De mensheid is nog net zo priimitief en oorlogszuchtig als 1000 jaar geleden.
Haha. Als je eens wist wat een ontwikkelingen de moraal en ethiek vanaf het ontstaan van de mens hebben doorgemaakt.
__________________
That's what happens when you look, lady. Now you're a salt pillar, and all the deer are gonna lick ya.
Oud 20-05-2006, 11:34
Verwijderd
Citaat:
leonkorn schreef op 17-05-2006 @ 16:38 :
De laatste dag komt als een dief in de nacht, heeft Jezus ons geleerd... en niemand weet van den Ure, behalve de Vader.
Toch geeft Jezus ons ook aanwijzingen, zodat we kunnen weten wanneer het moment NABIJ is... De mens der wetteloosheid zal opstaan, allerlei gebeurtenissen zoals aarbevingen, epidemien, hongersnoden etc TEGELIJK zien plaatsvinden! (voor het eerst in de geschiedenis door de massacommunicatie mogelijk...)
Toch kondigt God Zijn ingrijpen altijd aan...
Hoe denken jullie hierover ?
Ik denk dat jij hulp moet zoeken, want hoewel godsdienstwaanzinnigheid geen erkend medisch ziektebeeld is, zijn er vast wel mensen die er eens tijd in willen steken en samen met jou willen zoeken naar een oplossing.
Oud 20-05-2006, 14:22
Belgarath
Avatar van Belgarath
Belgarath is offline
Citaat:
nare man schreef op 20-05-2006 @ 12:34 :
Ik denk dat jij hulp moet zoeken, want hoewel godsdienstwaanzinnigheid geen erkend medisch ziektebeeld is, zijn er vast wel mensen die er eens tijd in willen steken en samen met jou willen zoeken naar een oplossing.
__________________
The brown rat looks questioningly at its corpse. Squeak? SQUEAK. The ghost of the rat nods sadly, and disappears down a nearby sewer.
Oud 20-05-2006, 14:29
Verwijderd
Citaat:
Belgarath schreef op 20-05-2006 @ 15:22 :
Ik vind dat nare man gelijk heeft.

Hij gedraagt zich zeker als een godsdienstwaanzinnige. Hij is iemand, die, als hem gevraagd wordt of hij een kopje koffie wil, zal antwoorden; Als God dat had gewild, komt hij het zelf brengen en je zal branden in de hel voor het stellen van zulkse ketterende vragen!


Bij wijze van spreken dan
Oud 20-05-2006, 14:57
LiefsvanHier
Avatar van LiefsvanHier
LiefsvanHier is offline
Als er ooit een Apocalyps komt lijkt me dat niet van God afkomstig, ik denk eerder dat dat een of ander natuurlijke oorzaak heeft. Tja, ik vind het gewoon onwaarschijnlijk dat een of andere godheid de hele aarde maar gaat uitroeien.

Sorry voor de slechte (of helemaal geen) argumentatie.
Oud 20-05-2006, 17:00
vichog
Avatar van vichog
vichog is offline
sommige christelijke groeperingen denken dat de eindtijd te maken heeft met de gemeentes die aan het begin van openbaringen staan beschreven. We schijnen in 'Filadelfia' te zitten. Dus alleen laodicea nog en dan is de dag des oordeels . Heb er nu al zin in
__________________
Arguing on the internet is like running at the Special Olympics: even if you win you're still retarded.
Oud 20-05-2006, 18:33
Rita Pavlovic
Avatar van Rita Pavlovic
Rita Pavlovic is offline
Waarom zijn Christenen er toch zo op gebrand dat de aarde zo snel mogelijk vergaan moet? "Vort vort vort, vergaan, jij kreng!"

Voorzover ik zie wordt de eindtijd trouwens altijd aangekondigd door mensen die er zelf van overtuigd zijn hun plaatsje in het Grote Daarboven al veroverd te hebben? Heeft vast met eigenbelang te maken: na de eindtijd is alles leuk & aardig voor alle Christenzielen en zitten ze allemaal vrolijk & gezellig in de hemel. De zondaars daarentegen krijgen hun verdiende loon.

Daarom zitten ze er nu gewoon met open armen op te wachten. Zij zullen er uiteindelijk de vruchten van plukken. Stelletje smiechten...
__________________
Tem me dan als je kan, je kan me toch niet krijgen
Oud 20-05-2006, 22:35
Belgarath
Avatar van Belgarath
Belgarath is offline
Citaat:
deadlock schreef op 20-05-2006 @ 15:29 :
Ik vind dat nare man gelijk heeft.

Hij gedraagt zich zeker als een godsdienstwaanzinnige. Hij is iemand, die, als hem gevraagd wordt of hij een kopje koffie wil, zal antwoorden; Als God dat had gewild, komt hij het zelf brengen en je zal branden in de hel voor het stellen van zulkse ketterende vragen!

Bij wijze van spreken dan
Godsdienstwaanzin wil ik het niet noemen. Meer een soort van forumvreemdheid.
__________________
The brown rat looks questioningly at its corpse. Squeak? SQUEAK. The ghost of the rat nods sadly, and disappears down a nearby sewer.
Oud 20-05-2006, 22:40
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
LiefsvanHier schreef op 20-05-2006 @ 15:57 :
Sorry voor de slechte (of helemaal geen) argumentatie.
Niks ergs aan, je hoeft helemaal niet te weerleggen dat een godheid de aarde weg zou vagen, want er is om te beginnen geen zinnige reden om dat aan te nemen, ook dus niets om te weerleggen.

Overigens zijn grootschalige natuurrampen niet uitgesloten. Als de aarde geraakt wordt door een meteoriet met een kilometer of wat in doorsnee dan is het onwaarschijnlijk dat veel mensen dat overleven.

En dat is niks bovennatuurlijks, maar da's gewoon zwaar kut als het zou gebeuren.

Citaat:
Rita Pavlovic schreef op 20-05-2006 @ 19:33 :
Voorzover ik zie wordt de eindtijd trouwens altijd aangekondigd door mensen die er zelf van overtuigd zijn hun plaatsje in het Grote Daarboven al veroverd te hebben? [...] De zondaars daarentegen krijgen hun verdiende loon.

Daarom zitten ze er nu gewoon met open armen op te wachten. Zij zullen er uiteindelijk de vruchten van plukken. Stelletje smiechten...
Perfect chantagemiddel om mensen te laten geloven toch?
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Oud 20-05-2006, 22:49
Belgarath
Avatar van Belgarath
Belgarath is offline
Waarom zijn Christenen er toch zo op gebrand dat de aarde zo snel mogelijk vergaan moet? "Vort vort vort, vergaan, jij kreng!"

Omdat ze de aarde zoals hij nu is een onbevredigende plek vinden om op te leven denk ik. Op deze aarde zullen christenen nooit volkomen God kunnen dienen, elkaar liefhebben en zonder geloofstwijfels leven. Kun je je niet voorstellen dat veel christenen uitzien na een tijd waarin ze die mogelijkheden wel hebben?

Voorzover ik zie wordt de eindtijd trouwens altijd aangekondigd door mensen die er zelf van overtuigd zijn hun plaatsje in het Grote Daarboven al veroverd te hebben? Heeft vast met eigenbelang te maken: na de eindtijd is alles leuk & aardig voor alle Christenzielen en zitten ze allemaal vrolijk & gezellig in de hemel. De zondaars daarentegen krijgen hun verdiende loon.


Wat stel jij je eigenlijk precies bij de hemel voor?
__________________
The brown rat looks questioningly at its corpse. Squeak? SQUEAK. The ghost of the rat nods sadly, and disappears down a nearby sewer.
Oud 20-05-2006, 22:53
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Belgarath schreef op 20-05-2006 @ 23:49 :
Kun je je niet voorstellen dat veel christenen uitzien na een tijd waarin ze die mogelijkheden wel hebben?
Ik kan me wel voorstellen dat iemand graag gelooft naar de hemel te gaan.

Ik kan me echter niet voorstellen waarom mensen graag de wereld zien vergaan, eventueel met of zonder een orgie van goddelijke onrechtvaardigheid om 'zondaars' te straffen.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Oud 20-05-2006, 23:22
Rita Pavlovic
Avatar van Rita Pavlovic
Rita Pavlovic is offline
Citaat:
Belgarath schreef op 20-05-2006 @ 23:49

(...)
Wat stel jij je eigenlijk precies bij de hemel voor?
Ehh weinig eigenlijk. In ieder geval is mijn beeld ervan min of meer het beeld van het gelukkige oord dat de verschillende media mij voorschotelen: een plaats waar iedereen in vrede en harmonie leeft en zo. Dat je daar heenwilt vind ik meer dan logisch, maar waarom moet in zo'n geval IEDEREEN met je meegesleurd worden? Wat T_ID zegt dus.

Je gaat als mens binnen een mensenleven dood. Ik begrijp niet wat het verschil is tussen doodgaan in een auto-ongeluk of whatever en in de hemel komen (waar al je twijfels weg worden genomen en je je God in vrede kunt eren, en dat gun ik ieder mens) of dat we nou per se met z'n allen dood moeten gaan (waarbij ongelovigen e.d. dus koppie onder zouden gaan) en dán in de Hemel komen?
__________________
Tem me dan als je kan, je kan me toch niet krijgen
Oud 21-05-2006, 00:09
Verwijderd
Citaat:
T_ID schreef op 20-05-2006 @ 23:40 :
Perfect chantagemiddel om mensen te laten geloven toch?
Het welbekende Argumentum ad baculum.
Advertentie
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Werk, Geld & Recht Weg gaan op de aangegeven eindtijd?
Inmymaxi
2 14-08-2016 20:31
Psychologie Eindtijd
Dionysos
21 12-10-2010 10:37
Software & Hardware [mysql] gegevens in tabel bijwerken
freyk
10 05-06-2007 21:26
Levensbeschouwing & Filosofie Volbrachte bijbelse profetieën?
Bart Klink
60 14-10-2005 15:33
Levensbeschouwing & Filosofie De Eindtijd is nabij
Yab-Yum
12 10-12-2004 12:14
Levensbeschouwing & Filosofie eindtijd
debotjuh
31 03-08-2003 12:11


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:55.