Oud 25-08-2009, 14:20
Dingaantouwtje
Avatar van Dingaantouwtje
Dingaantouwtje is offline
En ja; ik val op minderjarige meisjes, wat dan nog? Ik ben zelf minderjarig =D
Je kan me in zekere zin dom noemen, maar door de keuze te maken om ons uit te schelden stel je jezelf dommer op.
Ik weet niet wat geindoctrineerd is, maar het zal wel. Kwaadaardig? Nee.
__________________
Zeg maar Jan.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 25-08-2009, 14:31
Zoidberg M.D.
Avatar van Zoidberg M.D.
Zoidberg M.D. is offline
Ik en heb het nog niet eens gehad over de tegenstrijdige evangeliën, die natuurlijk het belangrijkst zijn voor christenen:

http://home-1.tiscali.nl/~ti112509/opstand.htm

Teveel om het zelf over te typen. (En waarom zou ik als het al netjes op een website staat. )
En ik zou zo zeggen bekijk de andere onderwerpen op de site ook eens.

(Overkill?)
__________________
"Extraordinary claims require extraordinary evidence."
Met citaat reageren
Oud 25-08-2009, 15:12
DBZ
Avatar van DBZ
DBZ is offline
Citaat:
Ik ga alleen ergens achterna als ik zeker weet dat het er is?
Sorry Was ik ff vergeten xD

Citaat:
Ik wil graag dit nog zeggen: Alle atheïsten zijn pedofiel, dom, geïndoctrineerd en kwaadaardig.

Dit hoef je niet te melden, want generalisaties zijn niet tegen regels.

Ik ben hier weg.
Persoonlijke aanval omdat je je gelijk niet kan halen? Dit is zielig xD
Maarja, laat ik er ff serieus op ingaan: ik ben geen pedo, ik ben minderjarig. 2 docenten op mijn GRISTELIJKE school zijn afgelopen jaar eraf gekicked omdat ze aan leerlingen hadden gezeten. Een daarvan was een godsdienstdocent!

Dom? Wij denken tenminste na.

Geindoctrineerd valt ook wel mee. Kijk maar eens naar christenen.

En ja, kwaadaardig... Sommigen wel, sommigen niet. Net als christenen.
Met citaat reageren
Oud 25-08-2009, 18:07
Verwijderd
Citaat:
Het mooiste lijkt me als uiteindelijk satan de bijbel heeft bedacht en het enige goede geloof dat in lief zijn voor elkaar is zonder uitzonderingen
Ja, of hij is echt zo gigantisch evil dat hij 'ons' leven zo verschrikkelijk mogelijk wilde maken en daarom 'religie' heeft bedacht. Lmao.

Ach, dan heeft-ie in ieder geval zijn doel behaald.

Laatst gewijzigd op 25-08-2009 om 18:36. Reden: Typo.
Met citaat reageren
Oud 25-08-2009, 20:34
Changshan
Avatar van Changshan
Changshan is offline
Citaat:
Ik wil graag dit nog zeggen: Alle atheïsten zijn pedofiel, dom, geïndoctrineerd en kwaadaardig.

Dit hoef je niet te melden, want generalisaties zijn niet tegen regels.

Ik ben hier weg.
Zonde!

Beledigingen zijn volgens mij wel tegen de regels, maar goed.

Ik geloof niet dat 'ie die eerste regel meende, maar op een vreemde manier jullie generalisatie van Christenen wilde nadoen of zo...

Wel jammer van Tole, volgens mij staat er ook in de Bijbel dat je je best moet doen anderen van het geloof te overtuigen..? Heeft ie vroeg opgegeven hoor, als je bedenkt dat ie z'n hele leven aan dit soort dingen zou moeten wijden. Wilde net het gesprek joinen ook...
__________________
"DAS WAR EIN BEFEHL!"
Met citaat reageren
Oud 25-08-2009, 21:55
Verwijderd
Verschrikkelijk topic. Enige lichtpuntje was dat die waardeloze gozer tole wegging.
Met citaat reageren
Oud 25-08-2009, 22:10
Jasmijn.
Avatar van Jasmijn.
Jasmijn. is offline
Citaat:
Verschrikkelijk topic. .
Met citaat reageren
Oud 26-08-2009, 00:56
Zoidberg M.D.
Avatar van Zoidberg M.D.
Zoidberg M.D. is offline
Nou sorry hoor.
__________________
"Extraordinary claims require extraordinary evidence."
Met citaat reageren
Oud 26-08-2009, 13:55
Geel
Avatar van Geel
Geel is offline
Citaat:
Dan kan er alsnog een hiernamaals bestaan met een kwaadaardige god. De kans dat er een god bestaat waarin niemand ooit geloofd heeft, is immers veel groter dan de kans dat er een god bestaat waarin mensen wel geloven of geloofd hebben.
Nee hoor, de kans dat er een kwaardaardige god bestaat waar niemand ooit in geloofde of gelooft is even groot als de kans dat er een god bestaat die rechtvaardig en goed is en waar wel iemand ooit in heeft geloofd of gelooft.
__________________
Ik klop op de deur van de steen. / 'Ik ben het, doe open.' // 'Ik heb geen deur,' zegt de steen.
Met citaat reageren
Oud 26-08-2009, 14:06
Verwijderd
Citaat:
Nee hoor, de kans dat er een kwaardaardige god bestaat waar niemand ooit in geloofde of gelooft is even groot als de kans dat er een god bestaat die rechtvaardig en goed is en waar wel iemand ooit in heeft geloofd of gelooft.
Nope. Simpele berekening
Met citaat reageren
Oud 26-08-2009, 16:36
Geel
Avatar van Geel
Geel is offline
Wil je die simpele berekening a.u.b. voor mij posten?
__________________
Ik klop op de deur van de steen. / 'Ik ben het, doe open.' // 'Ik heb geen deur,' zegt de steen.
Met citaat reageren
Oud 26-08-2009, 18:04
Verwijderd
Stel we leiden uit de Bijbel of Koran af dat de goden die daarin beschreven worden ongeveer 30 eigenschappen hebben.
We gaan er voor het gemak vanuit dat het Booleaanse eigenschappen zijn; God bezit ze of hij bezit ze niet.

In dat geval is het aantal mogelijke goden dat te maken is aan de hand van deze 30 eigenschappen: 2^30. Deze verzameling noemen we G. Waarvan de God in de Bijbel/Koran er slechts 2 zijn. Aangezien 2,1 miljard Christenen + 1,3 miljard Islamieten + 1,1 miljard niet religieuzen 0.5 miljard Boedhisten binnen deze verzameling van 2 goden vallen en het hindoeisme ook met een miljard een handje vol goden dekt, kunnen we dus concluderen dat G{geloofd}<1000.

P(G{geloof})=1000/2^30= 0.0001%. Maximaal dan.
Met citaat reageren
Oud 26-08-2009, 23:10
Uice
Avatar van Uice
Uice is offline
Of gewoon: het aantal goden dat men kan bedenken is oneindig. Het aantal goden dat men bedacht heeft niet. Er zijn dus veel meer niet-bedachte goden mogelijk, dan wel-bedachte. En van iedere denkbare god is de kans dat hij bestaat ongeveer even groot, dus de kans dat er een god bestaat waar niemand ooit in geloofd heeft, is groter.
__________________
That's what happens when you look, lady. Now you're a salt pillar, and all the deer are gonna lick ya.
Met citaat reageren
Oud 26-08-2009, 23:27
Kirk22
Avatar van Kirk22
Kirk22 is offline
Citaat:
Nee. Ze zijn gecreëerd op dezelfde dag als de mens, maar later uitgestorven.
Nope.
Eerst de walvissen en vogels. Toen ging god pitten en de volgende dag pas maakte hij het vee, adam en eva.
__________________
You're either very brave or very stupid.
Met citaat reageren
Oud 27-08-2009, 10:38
Verwijderd
Citaat:
Of gewoon: het aantal goden dat men kan bedenken is oneindig. Het aantal goden dat men bedacht heeft niet. Er zijn dus veel meer niet-bedachte goden mogelijk, dan wel-bedachte. En van iedere denkbare god is de kans dat hij bestaat ongeveer even groot, dus de kans dat er een god bestaat waar niemand ooit in geloofd heeft, is groter.
Nee die kans is in dit geval even groot als de kans dat er een god bestaat waarin wel mensen hebben geloofd.
Met citaat reageren
Oud 27-08-2009, 11:00
Verwijderd
Citaat:
Nee die kans is in dit geval even groot als de kans dat er een god bestaat waarin wel mensen hebben geloofd.
Want?
Met citaat reageren
Oud 27-08-2009, 12:04
Verwijderd
Citaat:
Want?
De kans is in beide gevallen 0.
Met citaat reageren
Oud 27-08-2009, 12:32
Zoidberg M.D.
Avatar van Zoidberg M.D.
Zoidberg M.D. is offline
Er bestaat altijd een kans dat een soort god kan bestaat. Ook al is het belachelijk onwaarschijnlijk.
__________________
"Extraordinary claims require extraordinary evidence."
Met citaat reageren
Oud 27-08-2009, 12:37
Verwijderd
Citaat:
Er bestaat altijd een kans dat een soort god kan bestaat. Ook al is het belachelijk onwaarschijnlijk.
Nee hoor als je een oneindig aantal goden hebt, dan is de kans op 1 god uit die selectie 0. (En nee, niet oneindig klein.)
Met citaat reageren
Oud 27-08-2009, 14:13
Zoidberg M.D.
Avatar van Zoidberg M.D.
Zoidberg M.D. is offline
Citaat:
Nee hoor als je een oneindig aantal goden hebt, dan is de kans op 1 god uit die selectie 0. (En nee, niet oneindig klein.)
Volgens mij is dit onzin. Maar ik heb weinig kaas gegeten van kansberekening, maar ik heb anders gelezen. (The God Delusion) Maar ik kan het mis hebben.
__________________
"Extraordinary claims require extraordinary evidence."
Met citaat reageren
Oud 27-08-2009, 14:34
Verwijderd
Citaat:
Volgens mij is dit onzin. Maar ik heb weinig kaas gegeten van kansberekening, maar ik heb anders gelezen. (The God Delusion) Maar ik kan het mis hebben.
Aangezien de kans op alle goden even groot is, hebben we te maken met een uniforme verdeling. Het domein is gesteld op . De kansdichtheidsfunctie is dus:

op

op

en elders


De verdelingsfunctie is dan:

Daaruit volgt dat de kans 1 is op en 0 elders.

Laatst gewijzigd op 27-08-2009 om 14:45.
Met citaat reageren
Oud 27-08-2009, 17:44
Zoidberg M.D.
Avatar van Zoidberg M.D.
Zoidberg M.D. is offline
Aha. En wat als je een god zou omschrijven als beweger. Dus het punt dat het universum ontstond. Is dat mógelijk. Even los van het feit dat ik niet in goden geloof.

Trouwens, die formules doen mij niet zoveel. Maar ik geloof je best hoor.
__________________
"Extraordinary claims require extraordinary evidence."
Met citaat reageren
Oud 27-08-2009, 23:32
DBZ
Avatar van DBZ
DBZ is offline
Citaat:
Aha. En wat als je een god zou omschrijven als beweger. Dus het punt dat het universum ontstond. Is dat mógelijk. Even los van het feit dat ik niet in goden geloof.

Trouwens, die formules doen mij niet zoveel. Maar ik geloof je best hoor.
Die kans is 50%. Of het is ooit ontstaan, of het is er altijd al geweest. Ik denk wel dat er in dit geval een god was, maar dat kan je geen god meer noemen,
Met citaat reageren
Oud 28-08-2009, 00:40
Changshan
Avatar van Changshan
Changshan is offline
Dat er twee mogelijkheden zijn, betekent niet automatisch dat het fifty-fifty is, da's een denkfout.
__________________
"DAS WAR EIN BEFEHL!"
Met citaat reageren
Oud 28-08-2009, 13:52
Geel
Avatar van Geel
Geel is offline
Citaat:
Lucky Luciano schreef:
Stel we leiden uit de Bijbel of Koran af dat de goden die daarin beschreven worden ongeveer 30 eigenschappen hebben.
We gaan er voor het gemak vanuit dat het Booleaanse eigenschappen zijn; God bezit ze of hij bezit ze niet.

In dat geval is het aantal mogelijke goden dat te maken is aan de hand van deze 30 eigenschappen: 2^30. Deze verzameling noemen we G. Waarvan de God in de Bijbel/Koran er slechts 2 zijn. Aangezien 2,1 miljard Christenen + 1,3 miljard Islamieten + 1,1 miljard niet religieuzen 0.5 miljard Boedhisten binnen deze verzameling van 2 goden vallen en het hindoeisme ook met een miljard een handje vol goden dekt, kunnen we dus concluderen dat G{geloofd}<1000.

P(G{geloof})=1000/2^30= 0.0001%. Maximaal dan.
Klopt.

Citaat:
En van iedere denkbare god is de kans dat hij bestaat ongeveer even groot, dus de kans dat er een god bestaat waar niemand ooit in geloofd heeft, is groter.
Ik bedoelde te zeggen dat de kans dat er een kwaadaardige god bestaat gelijk is aan de kans dag er een aardige/rechtvaardige god bestaaat.
__________________
Ik klop op de deur van de steen. / 'Ik ben het, doe open.' // 'Ik heb geen deur,' zegt de steen.
Met citaat reageren
Oud 28-08-2009, 14:53
Zoidberg M.D.
Avatar van Zoidberg M.D.
Zoidberg M.D. is offline
Citaat:
Die kans is 50%. Of het is ooit ontstaan, of het is er altijd al geweest. Ik denk wel dat er in dit geval een god was, maar dat kan je geen god meer noemen,
Citaat:
Dat er twee mogelijkheden zijn, betekent niet automatisch dat het fifty-fifty is, da's een denkfout.
Inderdaad. Maar zoals ik had begrepen is er wel een kans. Maar die is zeer onwaarschijnlijk. Iets van 0,00000001% kans dat er een god of meerdere goden bestaan. Maar goed, blijkbaar heb ik het mis en is die kans er niet. Ik zal het eens opzoeken waar ik dénk te hebben gelezen dat er wel zo'n kans bestaat.

Trouwens, zelfs als die kans er zou zijn geloof ik nog steeds niet in goden. Het is gewoon even offtopic dus.
__________________
"Extraordinary claims require extraordinary evidence."
Met citaat reageren
Oud 28-08-2009, 19:11
basileus
basileus is offline
Citaat:
wat nou als jullie allemaal niet gelijk hebben?
niets natuurlijk, dan weet je het nog steeds niet, want dan ben je gewoon dood.
Met citaat reageren
Oud 30-08-2009, 23:28
Uice
Avatar van Uice
Uice is offline
Citaat:
Ik bedoelde te zeggen dat de kans dat er een kwaadaardige god bestaat gelijk is aan de kans dag er een aardige/rechtvaardige god bestaaat.
Och, dat weet ik niet. Je zou kunnen zeggen, als god almachtig en vriendelijk is, dan zou hij de wereld wel wat mooier maken.
__________________
That's what happens when you look, lady. Now you're a salt pillar, and all the deer are gonna lick ya.
Met citaat reageren
Oud 31-08-2009, 02:10
Changshan
Avatar van Changshan
Changshan is offline
Maar aan de andere kant had hij de wereld nog meer tot een hel kunnen maken. Kennelijk moeten we dus ook nog rekening houden met een god van de middenweg of iets daaronder.
__________________
"DAS WAR EIN BEFEHL!"
Met citaat reageren
Oud 31-08-2009, 12:35
Zoidberg M.D.
Avatar van Zoidberg M.D.
Zoidberg M.D. is offline
"There ain't no devil, there's just god when he's drunk."

__________________
"Extraordinary claims require extraordinary evidence."
Met citaat reageren
Oud 31-08-2009, 17:34
Geel
Avatar van Geel
Geel is offline
Citaat:
Och, dat weet ik niet. Je zou kunnen zeggen, als god almachtig en vriendelijk is, dan zou hij de wereld wel wat mooier maken.
Wat? Nu praat je alsof er maar één god is...
__________________
Ik klop op de deur van de steen. / 'Ik ben het, doe open.' // 'Ik heb geen deur,' zegt de steen.
Met citaat reageren
Oud 31-08-2009, 22:21
Changshan
Avatar van Changshan
Changshan is offline
^ Laten we daar alsjeblieft mee starten ja. En als er een 'groep goden' bestaat, kun je die altijd nog samen nemen en er een voorlopig gemiddelde uit halen.
__________________
"DAS WAR EIN BEFEHL!"
Met citaat reageren
Oud 31-08-2009, 22:22
Dingaantouwtje
Avatar van Dingaantouwtje
Dingaantouwtje is offline
Ik geloof slechts in mijzelf, omdat ik het enige ben waarvan ik mijzelf kan garanderen dat ik besta.
__________________
Zeg maar Jan.
Met citaat reageren
Oud 31-08-2009, 22:29
Spengler
Spengler is offline
Citaat:
Ik geloof slechts in mijzelf, omdat ik het enige ben waarvan ik mijzelf kan garanderen dat ik besta.
Welke garantie heb jij?
__________________
Ideas have consequences
Met citaat reageren
Oud 31-08-2009, 22:30
Dingaantouwtje
Avatar van Dingaantouwtje
Dingaantouwtje is offline
De garantie dat ik denk, en dat ik controle heb over mijn lichaam en mijn gedachten.
__________________
Zeg maar Jan.
Met citaat reageren
Oud 31-08-2009, 23:12
Verwijderd
Citaat:
De garantie dat ik denk, en dat ik controle heb over mijn lichaam en mijn gedachten.
Welke garantie heb je dat? Wie zegt dat jij niet een computerprogramma bent? Of een karakter in een zieke TV show?
Met citaat reageren
Oud 01-09-2009, 00:28
DBZ
Avatar van DBZ
DBZ is offline
^Dan bestaat ie alsnog
Met citaat reageren
Oud 01-09-2009, 01:39
cartman666
Avatar van cartman666
cartman666 is offline
En wie hebben er descartes gelezen? En wie hebben er the matrix gezien?
Met citaat reageren
Oud 01-09-2009, 15:52
Verwijderd
Citaat:
^Dan bestaat ie alsnog
Hoe dan?
Met citaat reageren
Oud 01-09-2009, 16:26
Dingaantouwtje
Avatar van Dingaantouwtje
Dingaantouwtje is offline
Dan besta ik in een computerspel?
__________________
Zeg maar Jan.
Met citaat reageren
Oud 01-09-2009, 19:10
DBZ
Avatar van DBZ
DBZ is offline
Citaat:
Hoe dan?
Als onderdeel van een computerspel en dus onderdeel van vele cd's, of als personage uit een zieke tv show.
Met citaat reageren
Oud 01-09-2009, 23:41
Verwijderd
Citaat:
Als onderdeel van een computerspel en dus onderdeel van vele cd's, of als personage uit een zieke tv show.
Dan hoeft er geen ziel te bestaan hoor. Tenzij je dat als regels code ziet, maar dat is nogal een vreemde definitie.
Met citaat reageren
Oud 02-09-2009, 00:17
DBZ
Avatar van DBZ
DBZ is offline
Citaat:
Dan hoeft er geen ziel te bestaan hoor. Tenzij je dat als regels code ziet, maar dat is nogal een vreemde definitie.
Maar ookal ben je echt, hoeft je nog geen echte ziel te hebben. Alleen een bewustzijn en dat heb je ookal ben je onderdeel van een spel, want je bent je dan bewust van alles in deze wereld.
Met citaat reageren
Oud 02-09-2009, 09:00
Dingaantouwtje
Avatar van Dingaantouwtje
Dingaantouwtje is offline
inderdaad, ik heb nooit een ziel genoemd. Ik vertel dat ik kan denken, en dus ook besta.
__________________
Zeg maar Jan.
Met citaat reageren
Oud 01-10-2009, 19:10
FunkyLyanneXx
Avatar van FunkyLyanneXx
FunkyLyanneXx is offline
Maar wie zegt dat god dat doet en niet 'moeder natuur'?
__________________
Happiness can be found, even in the darkest of times.
If one only remembers to turn on the light. - Albus Percival Wulfric Brian Dumbledore
Met citaat reageren
Oud 02-10-2009, 07:24
hookee
Avatar van hookee
hookee is offline
Citaat:
Maar wie zegt dat god dat doet en niet 'moeder natuur'?
Veel mensen noemen "moeder natuur" dan ook gewoon God. Of ze zeggen: "alles is God", het geheel, waaronder wijzelf.
Dan kun je ook gewoon zeggen dat er geen God is, in ieder geval niet een als losstaand persoon (Jezus) of entiteit (God/Heilige geest).
Met citaat reageren
Oud 02-10-2009, 10:54
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
En wie hebben er descartes gelezen? En wie hebben er the matrix gezien?
Of Star Trek, met het citaat 'this could all be just a small simulation, running in a small device sitting on someone's desk'.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 02-10-2009, 12:56
Verwijderd
Citaat:
Of Star Trek, met het citaat 'this could all be just a small simulation, running in a small device sitting on someone's desk'.
TNG Aflevering 6.12 - Ship In A Bottle

Een van de betere met een goede les.
Met citaat reageren
Oud 02-10-2009, 17:55
Dinalfos
Avatar van Dinalfos
Dinalfos is offline
Total Recall
__________________
Why doesn't George R.R. Martin use Twitter? Because he killed all 140 characters.
Met citaat reageren
Oud 02-10-2009, 19:57
Kitten
Avatar van Kitten
Kitten is offline
Terug naar on topic mensen!
__________________
Altijd nuchter
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Levensbeschouwing & Filosofie Waarheid, methode en geloof
Verwijderd
19 31-03-2012 12:16
Levensbeschouwing & Filosofie >> Geloven in God <<
Lord Dolphin
378 17-11-2005 23:03
Levensbeschouwing & Filosofie Vragen of dat Jezus/Socrates topic aan de gelovigen
Equilibrium
20 18-07-2005 00:27
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap BRIEF.. van Mohammed B AAN HIRSHI ALI
IGRA
36 08-11-2004 18:26
Levensbeschouwing & Filosofie Waarom is iemand christelijk, cq. hangt iemand het geloof aan?
Prime Evil
46 15-10-2003 16:48
Psychologie Aan allen die vinden dat ze geen leven hebben, een nerd zijn, niet interessant zijn,
John Sickbock
28 15-09-2003 17:12


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:31.