Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / ARTistiek
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 12-02-2004, 12:39
Tricks'
Avatar van Tricks'
Tricks' is offline
Funky Latin Squaredancers Formation

2 nummers die ik deze week heb gemaakt. Ben over allebei wel tevreden.

"oceanview" is meer mijn normale stijl, maar ik ben ook maar eens drum'n bass gaan proberen te maken. Het drum'n bass nummer is trouwens nog veel te kort.

comments please?
__________________
[myspace: mrsokmusic]
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 12-02-2004, 13:10
EggeD
Avatar van EggeD
EggeD is offline
Je DnBtrack luistert aardig weg - netjes gedaan enzo maar het voegt weinig toe (toevallig gister met een maat ook wat DnB gemaakt, wel wat harder werk maar toch.. Het viel me op hoe makkelijk dat eigenlijk is met samples, werk ik normaal nooit mee :\ Hoe dan ook)

Oceanview echter vind ik echt een fijn nummer. Ik kan horen dat je dit vaker doet en DnB niet. Misschien toch een leuk idee om wat te rotzooien met DnB, want een stukje chille beat erdoorheen zou passen. Top
__________________
Lampaan.
Met citaat reageren
Oud 12-02-2004, 13:28
Tricks'
Avatar van Tricks'
Tricks' is offline
Citaat:
EggeD schreef op 12-02-2004 @ 14:10:
Je DnBtrack luistert aardig weg - netjes gedaan enzo maar het voegt weinig toe (toevallig gister met een maat ook wat DnB gemaakt, wel wat harder werk maar toch.. Het viel me op hoe makkelijk dat eigenlijk is met samples, werk ik normaal nooit mee :\ Hoe dan ook)

Oceanview echter vind ik echt een fijn nummer. Ik kan horen dat je dit vaker doet en DnB niet. Misschien toch een leuk idee om wat te rotzooien met DnB, want een stukje chille beat erdoorheen zou passen. Top
tja, het is idd niet bepaald vernieuwende dnb.. en het mist nog opbouw enzo. Maargoed, bedankt voor je reactie!
Dit is trouwens vrijwel alleen met synths enzo gemaakt. Hoe werk jij normaal dan? Live instrumenten?
__________________
[myspace: mrsokmusic]
Met citaat reageren
Oud 12-02-2004, 13:34
EggeD
Avatar van EggeD
EggeD is offline
Nee FL

Maar ik ga met meer progs werken in de dichtbije toekomst. Heb nu al pd (joehoe), maar ik krijg waarschijnlijk Reason en Cubase..

Als je wat oud werk wilt horen kun je dat hier doen: http://www.wire.fm/board/band.php?owner=1882

Wijst zichzelf.
__________________
Lampaan.
Met citaat reageren
Oud 12-02-2004, 14:17
Tricks'
Avatar van Tricks'
Tricks' is offline
Citaat:
EggeD schreef op 12-02-2004 @ 14:34:
Nee FL

Maar ik ga met meer progs werken in de dichtbije toekomst. Heb nu al pd (joehoe), maar ik krijg waarschijnlijk Reason en Cubase..

Als je wat oud werk wilt horen kun je dat hier doen: http://www.wire.fm/board/band.php?owner=1882

Wijst zichzelf.
hmm, mijn compu werkt geloof ik niet zo mee. khoor niks.

anyway, reason is zo ultiem relaxt Alleen is het lastig om er niet al te electronisch/emotieloos/standaard mee te klinken. Mgoed, stukken beter dan FL
__________________
[myspace: mrsokmusic]
Met citaat reageren
Oud 12-02-2004, 17:28
EggeD
Avatar van EggeD
EggeD is offline
Op zich wordt FL vaak behoorlijk onderschat. Je kunt er nog best een hoop mee, binnen bepaalde geluidskwaliteitsgrenzen ofzo (: Daarvoor zou Reason wel een verbetering zijn ja, en Cubase erbij hoppa. Moet ik wel weer helemaal wennen enzo.

Werk jij ook met Reason ?
__________________
Lampaan.
Met citaat reageren
Oud 13-02-2004, 10:54
Tricks'
Avatar van Tricks'
Tricks' is offline
Citaat:
EggeD schreef op 12-02-2004 @ 18:28:
Op zich wordt FL vaak behoorlijk onderschat. Je kunt er nog best een hoop mee, binnen bepaalde geluidskwaliteitsgrenzen ofzo (: Daarvoor zou Reason wel een verbetering zijn ja, en Cubase erbij hoppa. Moet ik wel weer helemaal wennen enzo.

Werk jij ook met Reason ?
mja, met fl kan je best wel een boel, maar net als met reason heb je dan, vind ik, wel bergen samples nodig en stukken die je met echte instrumenten opneemt.

ik werk idd met reason, vaak samen met een digitale piano & gitaar erbij. De drums maak ik meestal met eigen samples, anders klinkt t zo slecht.
__________________
[myspace: mrsokmusic]
Met citaat reageren
Oud 13-02-2004, 11:26
Tricks'
Avatar van Tricks'
Tricks' is offline
http://www.freewebs.com/flsf/

dit is de site zonder banners, en met een 3e nummer
__________________
[myspace: mrsokmusic]
Met citaat reageren
Oud 13-02-2004, 12:28
StijnSpoortNiet
Avatar van StijnSpoortNiet
StijnSpoortNiet is offline
Uhm, even over die eerste 2 nummers. Oceanview is echt een goed nummer. Jou lounge klinkt altijd wel goed, eigenlijk. Weinig op aan te merken. Misschien is het nog leuk om een sample toe te voegen van golven die over het strand rollen, zeg maar. Dan is het plaatje helemaal compleet.


En dat d 'n b nummer is ook wel leuk. Doet me heel erg denken aan een nummer dat in een set voorkomt van Paul Oakenfold. Zo erg dat ik bijna zou gaan denken dat je dat hebt nagemaakt. Dat heb je niet, maar het lijkt wel op elkaar. Dat nummer is van JMJ & Riche en heet Beyond Therapy. Het zit op de eerste cd van een set van Paul Oakenfold met de naam Live in Oslo. Maar naar mijn mening is dat ook prima. Persoonlijk hou ik van wat agressievere d 'n b. Misschien dat een basloopje nog wat toevoegd.
__________________
Derp
Met citaat reageren
Oud 13-02-2004, 12:34
konflict
Avatar van konflict
konflict is offline
dat drum 'n bass nummer klinkt wel cool, erg atmosferisch en je hebt veel naar photek geluisterd volgens mij
beetje jammer dat er weinig in gebeurt, ik zou er nog iets van een lead bij doen ipv alleen beats, bas en pad/string geluiden..

oceanview vind ik (veel) beter, dat snaregeluid is echt tof en je melodieen zijn ook goed. het is ook niet echt vernieuwend ofzo maar wel erg fijn om naar te luisteren . enige nadeel vind ik dat er ook hier weinig meer gebeurt dan het herhalen van dezelfde loops.
Met citaat reageren
Oud 13-02-2004, 12:37
konflict
Avatar van konflict
konflict is offline
cubase SX2 is trouwens

het duurde even voordat ik met Logic 5.5.1 kon omgaan maar Cubase had ik na een dag al door. op dit moment gebruik ik nog liever logic maar aangezien het de laatste tijd crasht maak ik steeds meer dingen in cubase.

reason en fruityloops ben ik geen fan van.. nu heb ik er dan ook maar weinig mee gewerkt maar ik heb ook geen zin om me er in te verdiepen.
Met citaat reageren
Oud 13-02-2004, 12:38
konflict
Avatar van konflict
konflict is offline
Citaat:
EggeD schreef op 12-02-2004 @ 14:34:
Nee FL

Maar ik ga met meer progs werken in de dichtbije toekomst. Heb nu al pd (joehoe), maar ik krijg waarschijnlijk Reason en Cubase..

Als je wat oud werk wilt horen kun je dat hier doen: http://www.wire.fm/board/band.php?owner=1882

Wijst zichzelf.
PD als in PureData?
Met citaat reageren
Oud 13-02-2004, 12:39
Tricks'
Avatar van Tricks'
Tricks' is offline
Citaat:
StijnSpoortNiet schreef op 13-02-2004 @ 13:28:
Uhm, even over die eerste 2 nummers. Oceanview is echt een goed nummer. Jou lounge klinkt altijd wel goed, eigenlijk. Weinig op aan te merken. Misschien is het nog leuk om een sample toe te voegen van golven die over het strand rollen, zeg maar. Dan is het plaatje helemaal compleet.


En dat d 'n b nummer is ook wel leuk. Doet me heel erg denken aan een nummer dat in een set voorkomt van Paul Oakenfold. Zo erg dat ik bijna zou gaan denken dat je dat hebt nagemaakt. Dat heb je niet, maar het lijkt wel op elkaar. Dat nummer is van JMJ & Riche en heet Beyond Therapy. Het zit op de eerste cd van een set van Paul Oakenfold met de naam Live in Oslo. Maar naar mijn mening is dat ook prima. Persoonlijk hou ik van wat agressievere d 'n b. Misschien dat een basloopje nog wat toevoegd.
Oakenfold doet aan d'nb? Ok, dat wist ik niet. Zegt me helemaal niets, die namen

Ik zal er eens naar zoeken. Ik hou juist van relaxtere d'nb.. Heb vooral altijd heel erg veel Ganja Kru, Roni Size, Dj Die geluisterd.. En de Photek-Everything but the girl remix.

Ik word altijd zo zenuwachtig van Ed Rush, Matrix, Bad Company en dat soort dingen Maar ik luister dan ook drum'n bass vanuit een hiphop/triphop achtergrond
__________________
[myspace: mrsokmusic]
Met citaat reageren
Oud 13-02-2004, 12:43
Tricks'
Avatar van Tricks'
Tricks' is offline
Citaat:
konflict schreef op 13-02-2004 @ 13:34:
dat drum 'n bass nummer klinkt wel cool, erg atmosferisch en je hebt veel naar photek geluisterd volgens mij
beetje jammer dat er weinig in gebeurt, ik zou er nog iets van een lead bij doen ipv alleen beats, bas en pad/string geluiden..

oceanview vind ik (veel) beter, dat snaregeluid is echt tof en je melodieen zijn ook goed. het is ook niet echt vernieuwend ofzo maar wel erg fijn om naar te luisteren . enige nadeel vind ik dat er ook hier weinig meer gebeurt dan het herhalen van dezelfde loops.
ik heb uitermate weinig Photek geluisterd. De laatste keer dat ik er wat van hoorde is een jaar of 3 geleden En ja, dr moet in dat nummer naar een hoogtepunt toe. er moet nog iets bij en ik denk dat ik ook een volledig andere breakbeat met andere samples in ga zetten.

Oceanview is voor zover ik het zelf kan beoordelen heel erg Lali Puna (als je dat kent?)
Ik luister zelf heel erg veel dingen als Dj Krush.. en ik hou van herhaling, vette loopjes met kleine veranderingen. Kan me voorstellen dat het saai klinkt, maar er komt wel steeds iets meer bij -ookal hoor je dat misschien niet zo goed, bijvoorbeeld, op het laatst zit er ook een clarinet achter om het geluid wat dieper te maken-
Anyway, bedankt voor de comments + complimenten!
__________________
[myspace: mrsokmusic]
Met citaat reageren
Oud 13-02-2004, 13:00
konflict
Avatar van konflict
konflict is offline
Citaat:
Tricks' schreef op 13-02-2004 @ 13:43:
ik heb uitermate weinig Photek geluisterd. De laatste keer dat ik er wat van hoorde is een jaar of 3 geleden En ja, dr moet in dat nummer naar een hoogtepunt toe. er moet nog iets bij en ik denk dat ik ook een volledig andere breakbeat met andere samples in ga zetten.
dan zou je 'ns meer naar photek moeten luisteren (z'n oude werk), je vindt 't vast leuk

Citaat:

Oceanview is voor zover ik het zelf kan beoordelen heel erg Lali Puna (als je dat kent?)
Ik luister zelf heel erg veel dingen als Dj Krush.. en ik hou van herhaling, vette loopjes met kleine veranderingen. Kan me voorstellen dat het saai klinkt, maar er komt wel steeds iets meer bij -ookal hoor je dat misschien niet zo goed, bijvoorbeeld, op het laatst zit er ook een clarinet achter om het geluid wat dieper te maken-
Anyway, bedankt voor de comments + complimenten!
het klinkt inderdaad wel als een kruising tussen lali puna en dj krush, ikzelf dacht in eerste instantie meer aan iets boards of canada/prefuse73 achtigs, maar ze zijn allevier

het is ook niet saai, ik ben wel monotonere muziek gewend, maar wat ik wilde zeggen is dat andere mensen 't waarschijnlijk wel saai vinden.
Met citaat reageren
Oud 13-02-2004, 13:59
EggeD
Avatar van EggeD
EggeD is offline
Citaat:
konflict schreef op 13-02-2004 @ 13:38:
PD als in PureData?
Jep als daarin Ook ooit mee gespeeld ? Ik heb het echt pas een dag of 4 en heb al wat trippende zweverigheden weten te produceren (stelt niks voor) .. Mja ik ben nog ultraleek, ik zou niet eens weten hoe je als .wav of iets dergelijks opslaat.

Cubase schijnt wat meer als FL te zijn heb ik gehoord, qua interface vooral (wat me juist aanspreekt aan FL) dus ik heb daar wel lekkere verwachtingen over.. Wat ik heb gezien van Reason is juist heel anders dan FL. Beetje rotzooierige interface, overdone lijkt wel. Maar ja misschien werkt dat juist wel fijn ofzo ? Ghehe.


@ Tricks' : Ik weet niet of je Rechenzentrum kent, maar ik heb daar een plaat van en dat lijkt ook erg op Oceanview. Ik vind ze stiekem geweldig dus ik denk ik zeg het hier even (: Misschien dat je het een keer een spin kan geven in een platenzaak oid.

@ Iedereen : Ik heb trouwens gezien dat het voorstel voor een muzikaal wedstrijdje enigzins is aangeslagen, ik maak er een topic voor ok ?

Edit: MP3-Contest
__________________
Lampaan.

Laatst gewijzigd op 13-02-2004 om 14:07.
Met citaat reageren
Oud 13-02-2004, 15:13
konflict
Avatar van konflict
konflict is offline
Citaat:
EggeD schreef op 13-02-2004 @ 14:59:
Jep als daarin Ook ooit mee gespeeld ? Ik heb het echt pas een dag of 4 en heb al wat trippende zweverigheden weten te produceren (stelt niks voor) .. Mja ik ben nog ultraleek, ik zou niet eens weten hoe je als .wav of iets dergelijks opslaat.
Ja, ik maak regelmatig patches met PD, heb er ook les in gehad op school. Je kunt er echt veel mee, maar ik vind het jammer dat je je patches niet kunt opslaan als VST plugins (dat schijnt met MaxMSP wel te kunnen). Iets als .wav opslaan gebeurt geloof ik met writesf~, maar je moet de help maar doorlezen.

Citaat:
EggeD schreef op 13-02-2004 @ 14:59:
Cubase schijnt wat meer als FL te zijn heb ik gehoord, qua interface vooral (wat me juist aanspreekt aan FL) dus ik heb daar wel lekkere verwachtingen over.. Wat ik heb gezien van Reason is juist heel anders dan FL. Beetje rotzooierige interface, overdone lijkt wel. Maar ja misschien werkt dat juist wel fijn ofzo ? Ghehe.
Cubase is niet echt zoiets als FL, meer iets als Logic of Sonar. Maar als je FL gewend bent is 't denk ik niet zo heel moeilijk om over te stappen naar Cubase omdat dat allebei nogal veel aandacht voor de interface heeft, Logic daarentegen is nogal wazig. Sonar heb ik nog niet geprobeerd.

tip: check ook 'ns audiomulch en jeskola buzz
www.audiomulch.com
www.buzzmachines.com
Met citaat reageren
Oud 14-02-2004, 12:27
EggeD
Avatar van EggeD
EggeD is offline
Hey sorry voor de wat late reply - ik heb PD gewoon van een maat gekregen dus een echte help zit er niet bij, ik kan wel eens online gaan zoeken (tenzij je bij voorhand een goede help ergens weet te vinden) .. Wat me het meest aanspreekt is dat je echt vanaf de basics te werk gaat en dus echt kan doen wat je zelf wilt, als je het eenmaal doorhebt iig. Verder kan ik me nu nog niet echt voorstellen wat de mogelijkheden zijn enzo, maar dat komt allemaal wel hehe.

Ik ben ook nog steeds aant wachten op Cubase ed. maar dat is niet echt top priority ofzo. Even je tips downloaden (:

Ghehe die contest schiet niet op zo hehe Mja
__________________
Lampaan.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 14-02-2004, 12:49
EggeD
Avatar van EggeD
EggeD is offline
Hmm dat 2e prog moet ik even opnieuw proberen te installeren denk ik haha.
__________________
Lampaan.
Met citaat reageren
Oud 14-02-2004, 13:39
konflict
Avatar van konflict
konflict is offline
Citaat:
EggeD schreef op 14-02-2004 @ 13:27:
Hey sorry voor de wat late reply - ik heb PD gewoon van een maat gekregen dus een echte help zit er niet bij, ik kan wel eens online gaan zoeken (tenzij je bij voorhand een goede help ergens weet te vinden) .. Wat me het meest aanspreekt is dat je echt vanaf de basics te werk gaat en dus echt kan doen wat je zelf wilt, als je het eenmaal doorhebt iig. Verder kan ik me nu nog niet echt voorstellen wat de mogelijkheden zijn enzo, maar dat komt allemaal wel hehe.
Help voor PD:

http://student-kmt.hku.nl/~tjeerd/pd/index.html
http://crca.ucsd.edu/~msp/Pd_documentation/

en rechtermuisknop -> help
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:43.