Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / ARTistiek
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-03-2002, 19:31
konflict
Avatar van konflict
konflict is offline
Kheb dus wat designs (misschien post ik ze nog ooit, nu geen tijd voor) die ik graag op een t-shirt zou willen zien. Heb gehoord dat je van die speciale printervellen heb die je op je shirt kunt strijken, werkt dat? Of moet ik naar een drukkerij (= zeer prijzig, toch?)

anyways, meer mensen hier die hun eigen shirts of wat dan ook qua kleding ontwerpen?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 21-03-2002, 21:44
Verwijderd
Vorig jaar heb ik ontwerpen op mijn t-shirts gedrukt. Want ik kon namelijk in geen enkele winkel t-shirts met opdruk vinden. Toen heb ik ze zelf maar gemaakt. Nu is het niet meer speciaal omdat iedereen ze heeft!!!
het werkt wel goed! die velletjes zijn inderdaad erg duur. Maar je moet niet te lang met de strijkbout er over heen gaan! goed de tijd in de gaten houden! Want anders druk je het papier in je shirt... en dat krijg je er heel moeilijk uit...

maar succes...

ik wil wel een plaatje zien hoe het geworden is!!!!
Met citaat reageren
Oud 22-03-2002, 18:37
disaster
Avatar van disaster
disaster is offline
keb een shirt van m'n band gemaakt, gewoon mee naar zo'n kopieerweinkel gegan was iets van 20, 30 gulden toen ofzow

probleem met dat opstrijken is dat het er (bij mij iig) snel af is, maar misschien doe ik wel iets fout ofzow
Met citaat reageren
Oud 22-03-2002, 19:07
konflict
Avatar van konflict
konflict is offline
Ok, alvast bedankt voor alle info die binnen is... dat het er snel af is is geen probleem; het is deze keer maar voor 1 avond (feest, we willen allemaal in hetzelfde shirt enzo)

Bovendien heb ik al een wit shirt met lange mouwen, en daar moet het dus op. Lijkt me niet dat de kopieerwinkel dan nog een optie is (of moet je dan wel je eigen shirt meebrengen?)
Met citaat reageren
Oud 22-03-2002, 19:18
Verwijderd
Ene keer lukt dat opstrijken best redelijk, andere keer niet. Bij mij was het niet gelukt, het liep uit. Maar ik liep er ook mee in een zwembad met een nat zwempak er onder, kan daar dus ook door komen. Maar in principe zou je hem ook gewoon moeten kunnen wassen, dus ja... 'k zou wel een echt merk kopen van die opstrijkbladen, duur zijn ze toch wel, dus doe het dan maar meteen goed (serieus).
Met citaat reageren
Oud 23-03-2002, 07:46
Not for Sale
Avatar van Not for Sale
Not for Sale is offline
weet iemand of het werkt om gewoon met een verfspuitbus op een T-shirt te spuiten? wil ook voor een feest 2 t-shirts maken. En als dat kan, van welk materiaal moet ik de sjabloon maken?
__________________
I thought we were an autonomous collective!
Met citaat reageren
Oud 23-03-2002, 11:07
independancy wanted
Avatar van independancy wanted
independancy wanted is offline
Citaat:
Coolkast schreef:
weet iemand of het werkt om gewoon met een verfspuitbus op een T-shirt te spuiten? wil ook voor een feest 2 t-shirts maken. En als dat kan, van welk materiaal moet ik de sjabloon maken?
volgens mij pakt spuitverf niet zo goed op textiel... Ik had vorig jaar op een spijkerjas iets gespoten en dat ging vrijwel niet. Je kan dan beter textielverf kopen, en een mal maken van stevig karton o.i.d. en dan gewoon schilderen

__________________
Sig Heil
Met citaat reageren
Oud 23-03-2002, 11:13
fucking hero
fucking hero is offline
de prijzigheid van t-shirts ligt natuurlijk ook aan wat je erop wilt(zwart op wit). en het word goedkoper als je je eigen t-shirt koopt. alleen als je azon strak ding koopt, komt het er wat lastiger op. en dat gaat ook weer extra kosten :/ nou heb ik de mazzel dat een van mijnbeste vrienden bij een drukkerij werkt
Met citaat reageren
Oud 23-03-2002, 11:21
konflict
Avatar van konflict
konflict is offline
voor de geinteresseerde, dit zijn de designs (moeten er nog 1 van kiezen). erg minimal, maar dat was de bedoeling, het moest er strak uitzien





Met citaat reageren
Oud 23-03-2002, 15:01
Queen Klazina Wok
Avatar van Queen Klazina Wok
Queen Klazina Wok is offline
hier in amsterdam zit een goeie winkel, 'living colours' (max euweplein), daar hebben wim wok en ik dope shirts laten drukken (iets minder dan 30 gulden), ze drukken het er op met een hete pers...
Met citaat reageren
Oud 23-03-2002, 15:23
de wijze jodokus
Avatar van de wijze jodokus
de wijze jodokus is offline
Citaat:
Queen Klazina Wok schreef:
hier in amsterdam zit een goeie winkel, 'living colours' (max euweplein), daar hebben wim wok en ik dope shirts laten drukken (iets minder dan 30 gulden), ze drukken het er op met een hete pers...


heb ik wel vqn gehoord maar hoe werkt dat neem je dan een floppie met je pic mee en dan presen ze het erop en dan ben je klaar? en kan je nog verschillende kleuren shirts nemen? en is de kwaliteit wel ok? ?
__________________
Lees de Sp!ts en denk niet na/ loop de massa achterna/stel geen vragen geen gemaar/het staat gedrukt dus is het waar
Met citaat reageren
Oud 23-03-2002, 17:55
fucking hero
fucking hero is offline
Citaat:
de wijze jodokus schreef:

heb ik wel vqn gehoord maar hoe werkt dat neem je dan een floppie met je pic mee en dan presen ze het erop en dan ben je klaar? en kan je nog verschillende kleuren shirts nemen? en is de kwaliteit wel ok? ?
ze printen het plaatje eerst uit, op een speciale stof. en dan knippen ze je plaatje uit die stof en leggen je t-shirt met plaatje onder de heete pers.

je kunt ook je eigen shirt meenemen. ik heb het ook wel eens op zon rek-shirt gedaan(met elasteen). het is niet aan te raden om het op een polysester houdende stof te laten drukken..
Met citaat reageren
Oud 23-03-2002, 19:36
Queen Klazina Wok
Avatar van Queen Klazina Wok
Queen Klazina Wok is offline
Citaat:
de wijze jodokus schreef:

heb ik wel vqn gehoord maar hoe werkt dat neem je dan een floppie met je pic mee en dan presen ze het erop en dan ben je klaar? en kan je nog verschillende kleuren shirts nemen? en is de kwaliteit wel ok? ?


je kan m ook gewoon zelf uitprinten, wit is moeilijk voor ze, daarvoor hebben ze apart papier nodig, maar voor alle andere kleuren -> dan kopieren ze je plaatje gewoon en drukken ze m erop (wit wordt 'onzichtbaar')

Met citaat reageren
Oud 24-03-2002, 23:45
drama
Avatar van drama
drama is offline
Ik maak zelf wel patches met die vellen, en ben er wel tevreden over.

Maar op shirts is het niet zo'n succes. Althans de transfer papiertjes die ik heb gebruikt...je krijgt een gelige "plak" op je shirt.

Als het echt mooi wilt krijgen moet je naar een printshop denk ik.
__________________
Ik koop, dus ik besta
Met citaat reageren
Oud 24-03-2002, 23:47
drama
Avatar van drama
drama is offline
Citaat:
konflict schreef:
voor de geinteresseerde, dit zijn de designs (moeten er nog 1 van kiezen). erg minimal, maar dat was de bedoeling, het moest er strak uitzien


Hmmz, daar zou ik een mal van maken en met gewoon een HEMA-spuitbus op een shirt spuiten.

Krijg je ook een plak, alleen daar waar de "print" zit.

__________________
Ik koop, dus ik besta
Met citaat reageren
Oud 24-03-2002, 23:49
drama
Avatar van drama
drama is offline
Citaat:
poop schreef:
ze printen het plaatje eerst uit, op een speciale stof. en dan knippen ze je plaatje uit die stof en leggen je t-shirt met plaatje onder de heete pers.


Dan krijg je ook niet echt het mooiste resultaat. Heb wel shirts gehad die zo waren gemaakt en na een flink aantal keer wassen heb je een gelig vlak; kun je precies zien hoe het plaatje erop is gestreken.
__________________
Ik koop, dus ik besta
Met citaat reageren
Oud 25-03-2002, 10:33
Not for Sale
Avatar van Not for Sale
Not for Sale is offline
maar iemand ervaring met HEMA-spuitbussen en T-Shirts? want da wou'k gaan proberen..
__________________
I thought we were an autonomous collective!
Met citaat reageren
Oud 25-03-2002, 16:26
dreadje
Avatar van dreadje
dreadje is offline
Weet iemand ook of zeefdrukken alleen per grote aantallen gaat of ook bijv. voor 1 of 2 tshirtjes? Want dat vind ik veel mooier (kun je ook bijv. wit op zwart doen enzo) en weet iemand hoe duur dat is?
__________________
Open your eyes and look within, are you satisfied with the life you're living?
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 25-03-2002, 23:03
FullMoon
FullMoon is offline
Citaat:
dreadje schreef:
Weet iemand ook of zeefdrukken alleen per grote aantallen gaat of ook bijv. voor 1 of 2 tshirtjes? Want dat vind ik veel mooier (kun je ook bijv. wit op zwart doen enzo) en weet iemand hoe duur dat is?

tuurlijk kan dat. en als ik zou weten hoe, zou ik het je vertellen, maar dat leer ik helaas volgend jaar pas... geen idee wat het kost. succes
__________________
Don't hide. Expose yourself!
Met citaat reageren
Oud 26-03-2002, 12:37
pienie
Je kan speciale flesjes kopen met een soort vloeistof zodat je het plaatje erop kan plakken daarna het plaatje eraf trekken en voila...
Met citaat reageren
Oud 26-03-2002, 16:16
fucking hero
fucking hero is offline
Citaat:
drama schreef:

Dan krijg je ook niet echt het mooiste resultaat. Heb wel shirts gehad die zo waren gemaakt en na een flink aantal keer wassen heb je een gelig vlak; kun je precies zien hoe het plaatje erop is gestreken.
dat bedoelde ik ook niet. ik zei ook 'hete pers' niet met de stijkbout ofzo.

ik heb het eens laten doen, en het leek wel gaaf, en na 10 wasbeurten was het net zo als een (voorgedrukt)shirt uit de winkel/markt/watookmaar.
Met citaat reageren
Oud 26-03-2002, 19:36
Verwijderd
Citaat:
drama schreef:

Dan krijg je ook niet echt het mooiste resultaat. Heb wel shirts gehad die zo waren gemaakt en na een flink aantal keer wassen heb je een gelig vlak; kun je precies zien hoe het plaatje erop is gestreken.
das waar...maar bij winkel isset we lstukke mooier/beter dan zelf doen...


Met citaat reageren
Oud 28-03-2002, 06:22
Not for Sale
Avatar van Not for Sale
Not for Sale is offline
nou.. ik ga vanmiddag maar met m'n kartonnen sjabloon en m'n hema-spuitbus in de weer ik meld het succes/de mislukking hier wel
__________________
I thought we were an autonomous collective!
Met citaat reageren
Oud 28-03-2002, 14:21
mcsun
Avatar van mcsun
mcsun is offline
http://www.shirtshop.nl

Ik heb zelf een ALL YOUR BASE t-shirt gemaakt... ik ben benieuwd hoe ie er in het echt uit zal zien
__________________
to look at the world as we find it, not as we want it to be * cassavecrackers
Met citaat reageren
Oud 29-03-2002, 14:34
Not for Sale
Avatar van Not for Sale
Not for Sale is offline
Citaat:
Coolkast schreef:
nou.. ik ga vanmiddag maar met m'n kartonnen sjabloon en m'n hema-spuitbus in de weer ik meld het succes/de mislukking hier wel
het resultaat was ehmm, anders dan verwacht maar absoluut cool. laat de fotos wel zien hier als ze gedrukt & gescand zijn
__________________
I thought we were an autonomous collective!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Lifestyle Help ik weet niet wat voor (jongens) kleding ik moet kopen
Verwijderd
35 07-09-2011 15:01
Lifestyle Jstyle
56k
58 16-03-2006 10:41
ARTistiek wedstrijd t-shirt ontwerpen, prijs: je tshirt wordt gedrukt+outfit levi's
tuttebel
33 04-10-2004 21:09
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen sluierverbod (betoog) Nederlands
bayirgul
12 26-03-2004 10:59
Lifestyle vrouwen in pak + stropdas
Optima
48 18-05-2003 10:48


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:13.