Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 07-01-2008, 15:10
Verwijderd
Hey!

Als goede voornemen voor 2008 wilde ik me graag bij de GGD laten testen op SOA's. Gewoon als check. Ik had dit 2 jaar geleden ook (gratis) kunnen doen daar. Toen hoefde ik alleen urine in te leveren, en kwam de uitslag een week later. Afgelopen week heb ik naar de GGD gebeld. Er werd me eerst een tiental vragen gesteld, waaruit geconcludeerd werd dat ik niet binnen de hoge-risicocategorie viel en dat ik niet in aanmerking kwam voor een soa-test via de GGD. Bij de huisarts is het laten uitvoeren van een soa-test echt vreselijk duur (om en nabij de 200 euro). Ik had al het idee om wéér naar de GGD te bellen en maar te liegen op al die vragen, zodat ik hoge-risicocategorie wordt, maar ik vind dat een beetje stom. Ook heb ik er al aan gedacht om me in te laten schrijven bij de bloedbank (voordat je daar bloed mag geven gaan ze eerst testen op soa's). Beide laatste opties vind ik niet echt wat. Ik vroeg me af of er nog andere manieren zijn om (het liefst zonder bloedprikken; echt een hekel aan) je gratis/goedkoop te laten testen op soa's.
Alvast bedankt!
Met citaat reageren
Oud 07-01-2008, 15:25
luchtballon
Avatar van luchtballon
luchtballon is offline
andere ggd bellen. Andere stad ofzo, horen ze volgens mij niet te vragen. En anders idd maar liegen, dat je seks hebt gehad met iemand uit congo ofzo
__________________
Don't worry, be happy
Met citaat reageren
Oud 07-01-2008, 15:30
Verwijderd
Citaat:
Hey!

Als goede voornemen voor 2008 wilde ik me graag bij de GGD laten testen op SOA's. Gewoon als check. Ik had dit 2 jaar geleden ook (gratis) kunnen doen daar. Toen hoefde ik alleen urine in te leveren, en kwam de uitslag een week later. Afgelopen week heb ik naar de GGD gebeld. Er werd me eerst een tiental vragen gesteld, waaruit geconcludeerd werd dat ik niet binnen de hoge-risicocategorie viel en dat ik niet in aanmerking kwam voor een soa-test via de GGD. Bij de huisarts is het laten uitvoeren van een soa-test echt vreselijk duur (om en nabij de 200 euro). Ik had al het idee om wéér naar de GGD te bellen en maar te liegen op al die vragen, zodat ik hoge-risicocategorie wordt, maar ik vind dat een beetje stom. Ook heb ik er al aan gedacht om me in te laten schrijven bij de bloedbank (voordat je daar bloed mag geven gaan ze eerst testen op soa's). Beide laatste opties vind ik niet echt wat. Ik vroeg me af of er nog andere manieren zijn om (het liefst zonder bloedprikken; echt een hekel aan) je gratis/goedkoop te laten testen op soa's.
Alvast bedankt!
ik kan via mijn zorgverzekering me 1 keer per jaar gratis laten testen (vgz jong en zeker pakket). Misschien geldt dit ook wel voor andere zorgverzekeringen?

op de soawijzer kwam ik dit tegen
Je kunt getest worden op soa en hiv bij je eigen huisarts. Testen door de huisarts is anoniem en blijft tussen jou en je huisarts. Het consult bij de huisarts valt onder de basisverzekering en is gratis. Eventuele kosten voor laboratoriumonderzoek en eventuele kosten voor behandeling worden vergoed door een aanvullende verzekering.

Ik zou eens vragen bij de huisarts wat het kost, 200 euro lijkt me namelijk wel erg veel.

Bij de bloedbank wordt alleen getest op HIV, syfilis en hepatitis B dus dat is niet zo'n goede optie
Met citaat reageren
Oud 07-01-2008, 15:48
Verwijderd
Ok in ieder geval bedankt voor de tips. Een vriendin van mij had zich afgelopen jaar bij haar huisarts laten testen (vaiginaal uitstrijkje geloof ik) en die was 200 euro en haar no-claim kwijt (die no-claim boeit trouwens niet, want die is vanaf dit jaar afgeschaft geloof ik). Ik zit nog bij mijn ouders in de zorgverzekering bij de CZ. Ookal zal hetvergoed worden; ik vind het een beetje raar staan bij de declaratie ervan. En wat betreft de bloebank; het is leuk om te weten dat ik die 3 soa's niet heb, maar echt optimaal is het niet.
De man van de GGD (aan de telefoon) vertelde me dat het aantal soatestaanvragen (??) zodanig was toegenomen dat ze de mensen op moesten splitsen in hoge- en lagerisicocategoriën. De lagerisico's worden dus doorverwezen naar huisarts. En ik snap dus dat het iets tussen mij en de huisarts is (mocht ik me daar laten testen), maar de declaratie moét via m'n ouders, en dat vind ik ff kriebelig.
Met citaat reageren
Oud 07-01-2008, 17:17
vosje16
Avatar van vosje16
vosje16 is offline
Heb je dan onveilig seks gehad ofzo? Want als je 2 jaar geleden geen soa had en sindsdien altijd met condoom seks gehad hebt, kan ik het begrijpen dat je in de lage-risicocategorie valt en vind ik het persoonlijk een beetje nutteloos om je opnieuw te laten testen...Maar dat is mijn mening...
Met citaat reageren
Oud 07-01-2008, 17:29
Verwijderd
Citaat:
Heb je dan onveilig seks gehad ofzo? Want als je 2 jaar geleden geen soa had en sindsdien altijd met condoom seks gehad hebt, kan ik het begrijpen dat je in de lage-risicocategorie valt en vind ik het persoonlijk een beetje nutteloos om je opnieuw te laten testen...Maar dat is mijn mening...
Ja, ik heb 3 maanden geleden seks gehad zonder condoom. Het was wel mijn vriendje (voor 2 maanden), maar toch. De kans dat ik iets zou hebben is inderdaad heel erg klein, maar ik wil het gewoon even zeker weten. Zo'n gemoedsrustdingetje denk ik.
Met citaat reageren
Oud 09-01-2008, 18:50
llell
Avatar van llell
llell is offline
Ik zou een beetje aandringen bij de GGD, leg de situatie met je ouders uit, dik je angst wat aan. Het is hetzelfde als een afspraak maken bij de dokter, als je niet genoeg in paniek bent, heb je pas de week erop een afspraak
Met citaat reageren
Oud 09-01-2008, 19:24
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
soa poli is gratis en anoniem...
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Lichaam & Gezondheid soa test, hoe,wat,waar enz
ThisIsMyName
15 30-06-2012 17:15
Lichaam & Gezondheid SOA-test: Waar, wie, wanneer uitslag?
Diamera
3 22-06-2011 11:36
Lichaam & Gezondheid Soa test of niet?
harm-less
3 02-11-2010 08:57
Lichaam & Gezondheid Soa test
ZitriN
31 27-06-2010 16:46
Seksualiteit SOA test, of niet?
meisje16jaar
21 07-11-2009 22:19
Lichaam & Gezondheid vraagjes soa testen
Verwijderd
8 11-10-2004 23:09


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:35.