Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 06-08-2009, 13:43
-SoloWolf-
Avatar van -SoloWolf-
-SoloWolf- is offline
Hey lieve mensen,

ik heb een Sweex WLAN usb pen gekocht maar als ik de driver en utility geïnstaleerd heb en de computer opstart crasht bij het openen van het bureaublad Explorer en een of ander log programma (weet zo de naam ff niet). Weet iemand hoe ik dit moet oplossen want zo kan ik nog niet het internet op xD

Groeten
__________________
|| Heaven won't let me in, Hell's afraid that I take over ||
[QUOTE=Ellesdee;26151717]hahaha, je bent wel lief <3[/QUOTE]
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 06-08-2009, 14:21
WolterB
Avatar van WolterB
WolterB is offline
Zoals je zegt gaat dit over de driver en dat is software, geen hardware.

--> Software & Mltimedia
__________________
Als je geen doel hebt, kan je ook de weg niet kwijt zijn.
A wise man once told me: There are many endings, but the right one is the one you choose.
Met citaat reageren
Oud 06-08-2009, 14:54
rens..
Avatar van rens..
rens.. is offline
start in veilige modus is een leuk begin, miss kan je ze dan er af halen
__________________
been there done that got the t-shirt
Met citaat reageren
Oud 06-08-2009, 21:33
Verwijderd
Breng dat onding terug en koop een fatsoenlijke. Dan ben je hooguit een tientje meer kwijt, maar je vermijdt er een gigantische hoeveelheid gezeik mee. Sweex en Trust zijn kutmerken voor hardware en randapparatuur. Slechte ondersteuning, verminderde functionaliteit, ze gaan over het algemeen veel sneller kapot, utilities en drivers zitten vol fouten, etc. Die crap is niet voor niets zo goedkoop, voor die paar euro's die je bespaart lever je een hoop kwaliteit in.

Als je 'm toch wil houden kun je proberen om de utility te deïnstalleren en die van Windows te gebruiken. Dat werkt ook gewoon, hooguit kun je een paar functies niet gebruiken maar de hoeveelheid extra functies bij Sweex zal toch nogal meevallen. Bovendien heb je de extra functies niet nodig om gewoon op internet te kunnen en is de utility van Windows vanzelfsprekend veel beter afgestemd op Windows. Maar ik kan je echt van harte aanraden om 'm terug te brengen en een andere te kopen, WLAN-receivers kosten toch maar like 25,- dus het is niet alsof je een maand niet zult kunnen eten als je er een van fatsoenlijke kwaliteit koopt.
Met citaat reageren
Oud 06-08-2009, 21:44
Verwijderd
Oh, en hoe je je utility eraf moet halen. Probeer eerst safe mode inderdaad, daar kom je zo.
Met citaat reageren
Oud 07-08-2009, 13:20
Rob
Avatar van Rob
Rob is offline
Ik zou gewoon een PCI kaart halen met een Broadcom chipset. Hangt er bij mij ook in en werkt geweldig, zelfs onder non-Windows OS'en. En Paranoide's raad volgen mbt Sweex en Trust.
__________________
Bad spelling and grammar make me [sic].
Met citaat reageren
Oud 07-08-2009, 15:14
-SoloWolf-
Avatar van -SoloWolf-
-SoloWolf- is offline
Citaat:
Oh, en hoe je je utility eraf moet halen. Probeer eerst safe mode inderdaad, daar kom je zo.
driver heb ik er al af gehaald idd via veilige modus, maar welke driver van windows moet ik dan gebruiken?
__________________
|| Heaven won't let me in, Hell's afraid that I take over ||
[QUOTE=Ellesdee;26151717]hahaha, je bent wel lief <3[/QUOTE]
Met citaat reageren
Oud 07-08-2009, 20:58
ILUsion
Avatar van ILUsion
ILUsion is offline
Citaat:
Breng dat onding terug en koop een fatsoenlijke. Dan ben je hooguit een tientje meer kwijt, maar je vermijdt er een gigantische hoeveelheid gezeik mee. Sweex en Trust zijn kutmerken voor hardware en randapparatuur. Slechte ondersteuning, verminderde functionaliteit, ze gaan over het algemeen veel sneller kapot, utilities en drivers zitten vol fouten, etc. Die crap is niet voor niets zo goedkoop, voor die paar euro's die je bespaart lever je een hoop kwaliteit in.

Als je 'm toch wil houden kun je proberen om de utility te deïnstalleren en die van Windows te gebruiken. Dat werkt ook gewoon, hooguit kun je een paar functies niet gebruiken maar de hoeveelheid extra functies bij Sweex zal toch nogal meevallen. Bovendien heb je de extra functies niet nodig om gewoon op internet te kunnen en is de utility van Windows vanzelfsprekend veel beter afgestemd op Windows. Maar ik kan je echt van harte aanraden om 'm terug te brengen en een andere te kopen, WLAN-receivers kosten toch maar like 25,- dus het is niet alsof je een maand niet zult kunnen eten als je er een van fatsoenlijke kwaliteit koopt.
Ik zou ook vooral het bovenstaande aan iedereen aanraden: blijf gewoon van alles van Trust/Sweex af, tenzij je echt weet waarmee je bezig bent (en in dat geval blijf je er waarschijnlijk toch van af).

Als je goede apparatuur voor netwerken nodig hebt: gewoon linksys kiezen: de expertise van Cisco voor een redelijke prijs. Ik heb hier ook andere apparatuur staan die goedkoper is (Sitecom bv, dus iets beter dan Trust/Sweex, maar nog steeds brol als je het uittest; en uiteindelijk hoor je daar enkel probleemverhalen van).
__________________
vaknar staden långsamt och jag är full igen (Kent - Columbus)
Met citaat reageren
Oud 08-08-2009, 10:32
WolterB
Avatar van WolterB
WolterB is offline
Offtopic: Zelf heb ik één Trust-product, een draadloos toetsenbord en muis in één.
*klik*
Normaliter zou ik dat nooit doen, maar het alternatief was minstens 100 euro duurder en zelfs met een levensduur van 1-2 jaar haal ik dat er wel uit . Ik weet zelf idd wat ik doe en verwacht er niet te veel van
__________________
Als je geen doel hebt, kan je ook de weg niet kwijt zijn.
A wise man once told me: There are many endings, but the right one is the one you choose.
Met citaat reageren
Oud 08-08-2009, 23:25
rens..
Avatar van rens..
rens.. is offline
ruil om als het nog kan, of vraag garantie want het werkt niet goed.

offtopic, ik vind trust niet zo'n slecht merk als sweex hoor, lange tijd een muis+tobo van ze gehad en niks mis mee. wel heeft sweex al een killer cardreader op z'n naam die niet leest maar de kaart onbruikbaar maakt xD
__________________
been there done that got the t-shirt
Met citaat reageren
Oud 09-08-2009, 03:36
Verwijderd
Citaat:
driver heb ik er al af gehaald idd via veilige modus, maar welke driver van windows moet ik dan gebruiken?
Ik had het over de utility, niet de drivers. De drivers moet je gewoon van de fabrikant krijgen, dus hierbij zit je vast aan Sweex. Als je verder wil met deze receiver zul je ze weer moeten installeren. Hooguit kun je op de site van Sweex kijken of er een recentere versie is. Maar de utility, het programmaatje waarmee je kijkt naar welke netwerken er beschikbaar zijn en inlogt enzo, daarvan kun je gewoon de Windowsversie gebruiken. Dat moet je dan aangeven bij het installeren, als het goed is zit er in de setup een vraag over welke utility je wil. Zo niet dan kun je er vast bij via netwerkverbindingen in je Control Panel.

Maar dit lijkt me eerder een driverprobleem dan een utilityprobleem, dus ik denk niet dat het veel zal uitmaken. Breng 'm terug en haal een andere, dat is minder gedoe dan dit geklooi. /antisweexpropaganda
Met citaat reageren
Oud 09-08-2009, 22:53
-SoloWolf-
Avatar van -SoloWolf-
-SoloWolf- is offline
Citaat:
Ik had het over de utility, niet de drivers. De drivers moet je gewoon van de fabrikant krijgen, dus hierbij zit je vast aan Sweex. Als je verder wil met deze receiver zul je ze weer moeten installeren. Hooguit kun je op de site van Sweex kijken of er een recentere versie is. Maar de utility, het programmaatje waarmee je kijkt naar welke netwerken er beschikbaar zijn en inlogt enzo, daarvan kun je gewoon de Windowsversie gebruiken. Dat moet je dan aangeven bij het installeren, als het goed is zit er in de setup een vraag over welke utility je wil. Zo niet dan kun je er vast bij via netwerkverbindingen in je Control Panel.

Maar dit lijkt me eerder een driverprobleem dan een utilityprobleem, dus ik denk niet dat het veel zal uitmaken. Breng 'm terug en haal een andere, dat is minder gedoe dan dit geklooi. /antisweexpropaganda
mwoah, propaganda zou ik het niet noemen, zie idd veel problemen met sweex software... Maar dit is echter de eerste keer dat ik problemen met sweex heb.. afijn, ik zal ff kijken of het werkt en anders heeft media markt een usb pen te koop...
__________________
|| Heaven won't let me in, Hell's afraid that I take over ||
[QUOTE=Ellesdee;26151717]hahaha, je bent wel lief <3[/QUOTE]
Met citaat reageren
Oud 10-08-2009, 09:40
-SoloWolf-
Avatar van -SoloWolf-
-SoloWolf- is offline
ok, driver is geïnstalleerd en windows crasht niet, so far so good... maar nu blijft ie haken bij netwerk adres verkrijgen, iemand een id?
__________________
|| Heaven won't let me in, Hell's afraid that I take over ||
[QUOTE=Ellesdee;26151717]hahaha, je bent wel lief <3[/QUOTE]
Met citaat reageren
Oud 10-08-2009, 15:32
ILUsion
Avatar van ILUsion
ILUsion is offline
Citaat:
ok, driver is geïnstalleerd en windows crasht niet, so far so good... maar nu blijft ie haken bij netwerk adres verkrijgen, iemand een id?
Een ideetje wel je; kijk of hij wel degelijk connectie maakt; eventueel kan je er ook met WireShark overheen als je een beetje weet hoe netwerken ineen zitten (meerbepaald moet je een beetje van DHCP en TCP/IP afweten om er iets nuttigs uit te halen). Wees ook zeker dat je wel bereik hebt. Grote metalen oppervlakken kunnen soms voor slecht bereik zorgen (die zijn namelijk niet goed doordringbaar voor radiogolven).

En kijk ook de instellingen van je router/AP na: als je die niet zelf geïnstalleerd hebt, kan het misschien zijn dat er een MAC-filter opzit, waardoor je eerst het MAC-adres van je computer moet doorgeven aan de router.
__________________
vaknar staden långsamt och jag är full igen (Kent - Columbus)
Met citaat reageren
Oud 10-08-2009, 16:50
-SoloWolf-
Avatar van -SoloWolf-
-SoloWolf- is offline
Citaat:
Een ideetje wel je; kijk of hij wel degelijk connectie maakt; eventueel kan je er ook met WireShark overheen als je een beetje weet hoe netwerken ineen zitten (meerbepaald moet je een beetje van DHCP en TCP/IP afweten om er iets nuttigs uit te halen). Wees ook zeker dat je wel bereik hebt. Grote metalen oppervlakken kunnen soms voor slecht bereik zorgen (die zijn namelijk niet goed doordringbaar voor radiogolven).

En kijk ook de instellingen van je router/AP na: als je die niet zelf geïnstalleerd hebt, kan het misschien zijn dat er een MAC-filter opzit, waardoor je eerst het MAC-adres van je computer moet doorgeven aan de router.
yay, hij doet het! dat waren de problemen wel, nu kan ik eindelijk m'n pc gebruiken zoals ik wil ^_^
__________________
|| Heaven won't let me in, Hell's afraid that I take over ||
[QUOTE=Ellesdee;26151717]hahaha, je bent wel lief <3[/QUOTE]
Met citaat reageren
Oud 11-08-2009, 11:58
ILUsion
Avatar van ILUsion
ILUsion is offline
Citaat:
yay, hij doet het! dat waren de problemen wel, nu kan ik eindelijk m'n pc gebruiken zoals ik wil ^_^
Wat liep er mis dan, want ik had daar een hele waslijst gegeven.
__________________
vaknar staden långsamt och jag är full igen (Kent - Columbus)
Met citaat reageren
Oud 13-08-2009, 14:16
-SoloWolf-
Avatar van -SoloWolf-
-SoloWolf- is offline
Citaat:
Wat liep er mis dan, want ik had daar een hele waslijst gegeven.
Hier het lijstje wat ik gedaan had:
Utility+driver verwijderen en opnieuw opstarten
Driver installeren en reboot
Windows Zero Configurator (WZG) weer als standaard ingesteld
So far so good. Maar hier liep het kapot. Toen maar even gekeken naar welke router ik heb en:
Utility van Linksys gedowned+geïnstalleerd
Verbinden via die utility

En tadaa, het was gedaan... Lag hem waarschijnlijk in het MAC adres
__________________
|| Heaven won't let me in, Hell's afraid that I take over ||
[QUOTE=Ellesdee;26151717]hahaha, je bent wel lief <3[/QUOTE]
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:33.