Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-08-2009, 03:14
QT
Avatar van QT
QT is offline
Hoi allemaal,

Ik heb al meerdere vragen op jullie afgevuurd, dus sommigen weten inmiddels dat ik een nieuwe computer gekocht heb. Nu lag er na levering een ventilatortje los. Dat vond ik al vreemd en niet zo netjes. Vraag me af hoe hard er met het ding gegooid is tijdens transport.

Nu kom ik erachter dat de front audio out het niet doet. Daar zit zo'n card reader zeg maar, met ook een mic en headphones aansluiting. In de kast gekeken. Er komt een snoertje van de card reader dat vrolijk in de kast bungelt en op het stekkertje staat wis en warempel Audio. Nu dacht ik die dus even op het moederbord (DX58SO) te klikken.
Uit de handleiding leid ik af dat er een gele aansluiting ergens Li onderaan moet zijn. Die zie ik ook terug in de pc en er staat audio bij. Als ik echter de kabel erop zet, krijg ik nog altijd geen geluid uit de koptelefoon.

Iemand advies?
__________________
M.D.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 13-08-2009, 08:23
M@rco
Avatar van M@rco
M@rco is offline
Kijk eens in het BIOS, soms is daar iets wat 'Front Audio Panel' oid heet en dan kun je kiezen voor AC'97 en HD Audio. Welke je moet hebben ligt aan je kast (hoewel HD Audio het meest waarschijnlijk is, dat is de 'modernere' versie).

Het zou ook kunnen dat je een instelling in de drivers moet veranderen, dus kijk daar ook eens naar
__________________
What experience and history teach is this — that people and governments never have learned anything from history, or acted on principles deduced from it.
Met citaat reageren
Oud 13-08-2009, 10:58
QT
Avatar van QT
QT is offline
Had al bij de drivers gekeken. Daar zie ik niets staan.

Wat wel relevant is te vermelden is dat er een apparte geluidskaart in zit. Creative sound blaster extreme audio kaartje. Die regelt het geluid in principe. Mijn Backside Audio Out van het moederbord doet ook niets.

Kan het zo zijn dat door de soundblaster kaart automatisch de sound via het moederbord uitgeschakeld wordt?

Daarnaast heb ik een de CF en XD drive van de card reader uitgeschakeld. (al die extra stations in de explorer...) Kan het zijn dat je daarmee de audio poort ook uitschakeld? Dat die gelinkt zijn qua stroom ofzo? Hij heeft echter een eigen kabel, dus dat zou ik vreemd vinden.

BIOS zal ik zo eens bekijken



Kleine andere vraag meteen. Iedere keer dat ik op mijn Dvd station klik als er geen schijf in zit, gooit hij de lade open. Vind dat een beetje gevaarlijk. Als ik het een keer niet merk, schop ik hem er per ongeluk misschien van af. Ik heb echter nog niet kunnen vinden waar je dat uit kunt schakelen in Vista.
__________________
M.D.

Laatst gewijzigd op 13-08-2009 om 11:07.
Met citaat reageren
Oud 13-08-2009, 11:43
M@rco
Avatar van M@rco
M@rco is offline
Oh, dan is dat het. Als je een aparte geluidskaart gebruikt kun je inderdaad niet ook tegelijkertijd de geluidschip op het moederbord gebruiken. Maar, goed nieuws: volgens de Creative site heeft die geluidskaart óók een aansluiting voor een front audio panel, dus als je het stekkertje daarop aansluit i.p.v. op het moederbord zou het moeten werken
__________________
What experience and history teach is this — that people and governments never have learned anything from history, or acted on principles deduced from it.
Met citaat reageren
Oud 13-08-2009, 12:03
QT
Avatar van QT
QT is offline
volgens mij zit daar de top audio out
Ik heb gewoon teveel aansluitingen. Naja die top vind ik ook maar eng. Mijns inziens ook mee gevaar op schade. Haal ik die er wel uit...
__________________
M.D.
Met citaat reageren
Oud 15-08-2009, 21:07
Cicoloco
Cicoloco is offline
Gewoon terug brengen lijkt me? Die leveranciers maakt het niks uit als er iets kapot gaat, en gaan er meestal niet zo zorgvuldig mee om
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:27.