Oud 03-04-2009, 14:07
flyaway
Avatar van flyaway
flyaway is offline
Al veel spanning? Of denk je dat het wel meevalt?
Nog tips om de examentijd door te komen, voor je medeslachtoffers?
Advertentie
Oud 03-04-2009, 14:41
Vinniebar
Avatar van Vinniebar
Vinniebar is offline
Spanning? Ik zit verdikkeme nog midden in de laatste toetsweek, dus het examen is nu wel het laatste waar ik aan denk...
Oud 03-04-2009, 16:26
Neko*
Avatar van Neko*
Neko* is offline
Ik heb de laatste toestweek net gehad. Volgende krijgen we als het goed is alle cijfers terug en dan de week daarop herkansingen. Ik heb mezelf beloofd tot dan niet te gaan stressen, maar ik denk dat dat niet gaat lukken.
__________________
Ik weet niet beter.
Oud 03-04-2009, 16:39
dark*dizzie*
Avatar van dark*dizzie*
dark*dizzie* is offline
Iedereen heel veel succes de komende examens. Ik vond het een heel erg leuke tijd dus geniet ervan!
__________________
Foras exire Jippus ac Jannica non possunt
Oud 03-04-2009, 22:10
fizzle-fluffy
Avatar van fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Ik maak me heel wat meer zorgen om mijn toelatingsexamens! Ik sta heel goed voor mijn schoolexamens dus als ik alleen maar drieën haal en voor mijn geschiedenis een 5.5 bij het centraal examen dan slaag ik ook.
Oud 04-04-2009, 08:11
Alyssia
Alyssia is offline
Ik heb ook nog niet echt spanning, hoogstens voor het feit dat Geschiedenis zo veel is en ik niet zo goed ben in bronnen. En ohja. Economie1... nja, daarvoor mag ik nog een 1 halen, sta ik nog een 4 en slaag ik dus nog...
Oud 04-04-2009, 13:01
Hanneke
Avatar van Hanneke
Hanneke is offline
Ik heb meer stress over m'n pws en letterkunde of ik dat wel goed ga doen. Als dat eenmaal gebeurd is, is het examen een eitje
__________________
Hoi! - Soija.nl
Oud 04-04-2009, 16:22
RedOrange
RedOrange is offline
Ik denk eerlijk gezegd dat de examens wel mee gaan vallen.. Ik sta er gelukkig goed voor Al worden sommige vakken (M&O, geschiedenis) wel veel leren, maar andere vakken (als aardrijkskunde, Engels enzo) zijn juist weer heel weinig leerwerk. Misschien komt mijn stress nog
Oud 04-04-2009, 18:01
Anna17J
Anna17J is offline
Nou, ik doe dus HAVO en ik sta eigenlijk heel goed voor de meeste vakken. Alleen Wiskunde A en Economie zijn een beetje problematisch. Ik heb daarvan echter nog twee PTA's (waarvan één herkansing). Dus ik moet nog twee keer door een SE Wiskunde A heen bijten en zo ook bij Economie. Dat vind ik nu even iets spannender dan de Centraal Schriftelijke Eindexamens... Dus wel stress en spanning, maar nu nog even voor de laatste School Examens en nog niet voor het Centraal Schriftelijke Eindexamen
Oud 06-04-2009, 09:26
Saam
Avatar van Saam
Saam is offline
dat is het nadeel van die stomme examens
__________________
"Bij mij in de straat heten we allemaal buren"
Oud 06-04-2009, 11:23
Anna17J
Anna17J is offline
Heej!
Jullie zitten ook in de Vernieuwde Tweede Fase, nietwaar? Als eerste groep die eindexamen gaan doen?
Mijn moeder zei afgelopen week dat je geen 3 mag halen voor je Centraal Schriftelijk Eindexamen, dat je dan ook al slaagt. Maar het gaat toch alleen maar om het gemiddelde dat minimaal één 4 mag zijn en één 5 enzo? Ik kan toch best met een 7 voor Geschiedenis SE, mijn CSE verknallen met een 3... omdat ik dan nog steeds een 5,5 gemiddeld staat?
Want nu ben ik aan het twijfelen... dus ik hoop dat jullie dit weten .
Oud 06-04-2009, 14:43
Alyssia
Alyssia is offline
Ja, dit mag. Het is geloof ik wel zo dat maar 1 van die 2 onvoldoendes die je mag hebben, in je profiel mag zitten. Dus stel je doet CM, dan mag je voor Frans (profielvak) en Economie (keuzevak) allebei een onvoldoende hebben, maar niet voor Frans en Duits (beide profielvakken).

Ik doe btw nog oude tweede fase, maar ik geloof dat dit niet veranderd is in de nieuwe.
Oud 06-04-2009, 23:22
Verwijderd
Ik doe niet aan examenstress lukt het niet dan lukt het niet en lukt het wel nou chill, dan wel. Voor mijn schoolexamens deze twee weken ben ik ook totaal niet zenuwachtig, gelukkig. Het zat er bij mij al redelijk lang aan te komen dat ik niet echt goed mijn examenperiode in zou gaan, dus het kan alleen maar meevallen.
Citaat:
Ik doe btw nog oude tweede fase, maar ik geloof dat dit niet veranderd is in de nieuwe.
Euh, voor zover ik weet zit iedereen die dit jaar eindexamen (vwo) doet nog in de oude tweede fase; wij zijn de laatste lichting. Of is dat alleen op mijn school?
Oud 06-04-2009, 23:59
Vinniebar
Avatar van Vinniebar
Vinniebar is offline
Citaat:
Of is dat alleen op mijn school?
Bij mij op school ook...
Oud 07-04-2009, 07:21
Anna17J
Anna17J is offline
Citaat:
Ik doe niet aan examenstress lukt het niet dan lukt het niet en lukt het wel nou chill, dan wel. Voor mijn schoolexamens deze twee weken ben ik ook totaal niet zenuwachtig, gelukkig. Het zat er bij mij al redelijk lang aan te komen dat ik niet echt goed mijn examenperiode in zou gaan, dus het kan alleen maar meevallen. Euh, voor zover ik weet zit iedereen die dit jaar eindexamen (vwo) doet nog in de oude tweede fase; wij zijn de laatste lichting. Of is dat alleen op mijn school?
Ja, maar een Havist (ik) stelde de vraag... dus ik vraag het ook eigenlijk voor de Vernieuwde Tweede Fase, waarvan ik dus bij de eerste lichting hoor . Maar bedankt voor het antwoord! Heb ik toch net iets meer rust in mijn hoofd
Oud 07-04-2009, 12:53
Nienna*
Avatar van Nienna*
Nienna* is offline
@ Anna17J: Het is toch wel zo dat je geen onvoldoende (meer) mag staan voor Nederlands/Engels/Wiskunde, of is dat er (nog) niet doorheen?
Oud 07-04-2009, 17:00
Alyssia
Alyssia is offline
Dat was geloof ik pas in 2012. Ergens ver weg iig.
Oud 07-04-2009, 17:36
Anna17J
Anna17J is offline
Citaat:
@ Anna17J: Het is toch wel zo dat je geen onvoldoende (meer) mag staan voor Nederlands/Engels/Wiskunde, of is dat er (nog) niet doorheen?
Dat is inderdaad pas vanaf 2012 . Daar heb ik gelukkig nog geen last van.
Ads door Google
Oud 17-04-2009, 16:32
Philosophy
Avatar van Philosophy
Philosophy is offline
Citaat:
Heej!
Jullie zitten ook in de Vernieuwde Tweede Fase, nietwaar? Als eerste groep die eindexamen gaan doen?
Mijn moeder zei afgelopen week dat je geen 3 mag halen voor je Centraal Schriftelijk Eindexamen, dat je dan ook al slaagt. Maar het gaat toch alleen maar om het gemiddelde dat minimaal één 4 mag zijn en één 5 enzo? Ik kan toch best met een 7 voor Geschiedenis SE, mijn CSE verknallen met een 3... omdat ik dan nog steeds een 5,5 gemiddeld staat?
Want nu ben ik aan het twijfelen... dus ik hoop dat jullie dit weten .
Je moet met een 7 nog wel een 4 halen wil je een 5.5 gemiddeld staan.
Maar je mag inderdaad geen 3 meer halen op je CSE. Ik snap ook niet waar dat goed voor is, want als je een 8 staat en het kan je geen reet schelen dat je met allemaal 6en slaagt, dan kan je gewoon een 3 halen om op je eindlijst een 6 te staan. Maar ze hebben die regel nu wel bedacht dat je dat niet meer mag halen.
De gemiddelde van één 4 en één 5 mag ook niet meer. Wel één vier of twee vijfen, zolang je maar genoeg compensatie punten hebt.
En ik ben ook de eerste lichting van de vernieuwde tweede fase die examen doet!
Advertentie
 

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Eindexamens 2013 Examenstress
Mahad
9 24-05-2013 19:17
Algemene schoolzaken examenstress
Directioner
5 07-12-2012 14:07
Muziek [housy lounge] Examenstress-ontspanning
[ccc]ivopila
8 08-07-2006 20:32
Eindexamens 2005 Examenstress door extreme hype?
ExVaal
31 27-05-2005 02:58
Eindexamens 2003 Vraagje examenstress nodig voor school - Help aub.
Verwijderd
28 22-05-2003 14:15
Algemene schoolzaken examenstress!!!
SuperSanne
29 06-03-2003 19:14


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:37.