Oud 27-06-2009, 14:23
Verwijderd
WOW!
Zie net dit topic pas. Wtf kan jij goed tekenen!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 28-06-2009, 18:26
Verwijderd
En zo hangt het nu, voor mijn eindbeoordeling morgen. Geeft zo wel een enigszins verneukte indruk, maar in het echt is het heel mooi! De vaderschoot had ik eigenlijk zo willen ophangen dat je er als toeschouwer omheen kon lopen, maar dat bleek nogal lastig en mannetjes van de facilitaire dienst gingen moeilijk doen, dus heb ik het maar zo opgehangen. Ook mooi, vind ik zelf. En nu wacht ik in spanning tot het morgen is..

Met citaat reageren
Oud 28-06-2009, 18:33
Verwijderd
ziet er super uit! wat is het verhaal erachter?
Met citaat reageren
Oud 28-06-2009, 19:05
Verwijderd
Dankje!

Nogal een lang verhaal. Bij die benen was de opdracht oorspronkelijk om een interpretatie te geven van een stoel. Ik wilde een stoel weergeven als iets dat gevoel heeft, en ik moest denken aan de voorleesstoel die we op de basisschool hadden, zo'n grote beklede stoel waar je met zijn drieen in kunt kruipen. Dat deed me weer denken aan de veilige baarmoeder van een vrouw, maar aangezien ik mijn biologische vader niet ken had ik meer behoefte om daar iets mee te doen en was mijn idee om 'een vaderschoot' te maken. De teksten op het lichaam heb ik overgeschilderd uit kinderboeken die ik zelf vroeger las, als verwijzing naar mijn eerste idee (de voorleesstoel). Het is een kruising geworden tussen een boom en een onderlichaam, want ik heb nou eenmaal iets met bomen en op de een of andere manier kom ik daar altijd bij uit. En de beestjes omdat ik daar gewoon van hou en het mijn bedoeling was om een soort van warme veilige sfeer neer te zetten.

De achterkant (helaas niet zichtbaar), is donker en vormt een contrast met de voorkant. Het is zegmaar de binnenkant van de boom. Het touw dat de vogels op de voorkant vasthouden komt op de achterkant ook weer terug. Ik klim er dan zelf als klein poppetje aan omhoog, tot ik in het veilige nest op de voorkant ben.

Het linkerportret is een zelfportret, maar ik wilde geen gewoon portret maken maar een soort belevingswereld. Alsof ik mezelf binnenste buiten keer. Het andere portret heb ik gebruikt voor een opdracht, waarbij het de bedoeling was om zo veel mogelijk met schilderen te experimenteren. Ik dacht eerst dat het noodzakelijk was om een heleboel schilderijen te maken, maar 96 in een leek me wel zo handig. Het portret was bedoeld als een anoniem portret van mijn vader, maar uiteindelijk is het toch een herkenbaar iemand geworden, namelijk de man die ik als mijn vader beschouw. Tegelijkertijd is het een beetje een 'vermist'-foto geworden.

De tak met de vogeltjes is bedoeld als verbindingsstuk en zou je kunnen zien als een uitwisseling van gedachten en gevoelens tussen de twee portretten. Via de twee vogelkoppen krijgen die toegang tot onze belevingswerelden.

Dat is, kort samengevat, mijn verhaal erachter.
Met citaat reageren
Oud 28-06-2009, 19:14
Verwijderd
+verhaal kan ik er anders tegen aankijken

wat jammer dat je vader weg is, en succes met het klimmen!

best knudde dat men de achterkant niet kunnen zien, je zou er een foto bij moeten plaatsen hoewel, niks moet natuurlijk.
Met citaat reageren
Oud 28-06-2009, 22:37
Verwijderd
Spiegel(s) erachter?

Ik vind het vet, zou het graag in het echt zien
Met citaat reageren
Oud 29-06-2009, 05:15
Verwijderd
Dankjewel allebei!

Spiegels gaat niet werken, want het hangt heel dicht tegen de muur aan. Een foto erbij hangen doe ik liever niet, want het is juist mooi symmetrisch zo en dat wil ik graag zo houden. Maar ik neem wel mijn dummy mee en daarin zitten ook foto's van de achterkant en een uitvergroting van het klimmende poppetje, dus ik hoop dat dat voldoende is.

Nog vijf uurtjes en dan weet ik de uitslag!
*stuitert*
Met citaat reageren
Oud 29-06-2009, 10:52
Miekje*
Avatar van Miekje*
Miekje* is offline
Heel veel succes. hoewel je de uitslag denk ik al gehad hebt! Post je de uitslag?
__________________
Wouldn't it be great if there was a war and nobody came?
Met citaat reageren
Oud 29-06-2009, 13:06
Verwijderd
Citaat:
Dankjewel allebei!

Spiegels gaat niet werken, want het hangt heel dicht tegen de muur aan. Een foto erbij hangen doe ik liever niet, want het is juist mooi symmetrisch zo en dat wil ik graag zo houden. Maar ik neem wel mijn dummy mee en daarin zitten ook foto's van de achterkant en een uitvergroting van het klimmende poppetje, dus ik hoop dat dat voldoende is.

Nog vijf uurtjes en dan weet ik de uitslag!
*stuitert*
Dummy

;x meld de uitslag hier graag! succes heb je niet nodig, bij deze.
Met citaat reageren
Oud 29-06-2009, 13:42
Nocturnal
Avatar van Nocturnal
Nocturnal is offline
10.000 views nice
__________________
𝑱𝑬 𝑴𝑶𝑬𝑫𝑬𝑹
Met citaat reageren
Oud 30-06-2009, 09:41
Verwijderd
Ik heb een 8 voor mijn eindbeoordeling! Was niet echt een grote verrassing want ik wist wel dat het niet lager dan een 8 kon zijn, maar ik ben nu wel vreselijk opgelucht. Eigenlijk ging ik voor de 9, maar met mijn 8 ben ik nu toch ook heel blij.
Presentatie opzich ging ook wel goed. De docenten waren vooral verbaasd over 'het gemak waarmee ik presenteerde'. Volgens mij heb ik geen fatsoenlijke zin mijn mond uit gekregen, maar ik ben blij dat het zo overkwam.


Klein overzichtje.


En dit ben ik.
Met citaat reageren
Oud 30-06-2009, 10:33
flyaway
Avatar van flyaway
flyaway is offline
Je ziet er zo goed uit! Blij, en je haar zit mooi.
Met citaat reageren
Oud 30-06-2009, 17:43
Miekje*
Avatar van Miekje*
Miekje* is offline
Gaaf, Rasmusje! Feli!
__________________
Wouldn't it be great if there was a war and nobody came?
Met citaat reageren
Oud 03-07-2009, 10:23
Myuki
Avatar van Myuki
Myuki is offline
Gefeliciteerd, mooi!
__________________
To eu zèn
Met citaat reageren
Oud 09-07-2009, 10:41
Flijn
Avatar van Flijn
Flijn is offline
Wat een mooi geheel!

Gefeliciteerd met de beoordeling, fijn dat het zo goed ging.
__________________
Dear enemy, may your head fall off at an akward moment.
Met citaat reageren
Oud 05-08-2009, 17:48
Verwijderd
Upper-de-up!


Mijn vogelfascinatie is aangewakkerd en nu ben ik bezig aan een vogelgids voor een vriend, bij wijze van verjaardagscadeau. Dit is de voorkant. Het plaatje stelt twee knuffelende uilen voor, maar tot nog toe ben ik de enige die dat er in kan herkennen.


Achterkant.

Meer heb ik even niet in de aanbieding, maar ik vond het toch het uppen waard. Overigens ben ik ondertussen wel aan een schilderij bezig, maar ik wil nog even wachten met dat online zetten.

liefs,

Wendy.
Met citaat reageren
Oud 05-08-2009, 18:39
Miekje*
Avatar van Miekje*
Miekje* is offline
Vogelgids Maar ik kan er ook wel twee knuffelende vogels in herkennen Alleen of het uilen zijn, is me niet helemaal duidelijk.
__________________
Wouldn't it be great if there was a war and nobody came?
Met citaat reageren
Oud 05-08-2009, 19:50
Verwijderd
Ja, het leek mij ook overduidelijk.

ach ja.
Met citaat reageren
Oud 05-08-2009, 20:54
Chick Rock
Avatar van Chick Rock
Chick Rock is offline
Ik zie het ook maar wel pas nadat ik dat las . Maar leuk!
__________________
'I adore simple pleasures,' said Lord Henry. 'They are the last refuge of the complex.' - The Picture of Dorian Gray
Met citaat reageren
Oud 06-08-2009, 00:49
Verwijderd
Toen ik het las, zag ik het ook meteen!

Nog gefeliciteerd met je uitslag trouwens, maar vooral met het resultaat! WOoW!
Met citaat reageren
Oud 06-08-2009, 08:51
Verwijderd
Ik zag het meteen. In de achterkant zie ik een bos.
Met citaat reageren
Oud 07-08-2009, 20:48
Verwijderd
Gefeliciteerd met je eindbeoordeling.
En die knuffelende uilen zag ik ook meteen! En die zijn erg mooi geworden vind ik .
Met citaat reageren
Oud 08-08-2009, 14:35
Chick Rock
Avatar van Chick Rock
Chick Rock is offline
Maar wat ben jij lief zeg, dar je zo'n tof kado geeft aan iemand! Wat een werk!
__________________
'I adore simple pleasures,' said Lord Henry. 'They are the last refuge of the complex.' - The Picture of Dorian Gray
Met citaat reageren
Oud 08-08-2009, 15:12
Verwijderd
Haha, oh ik ben zo lief. Stiekem ben ik ook nog niet verder gekomen dan drie vogels, maar het gaat af komen!

Leuke reacties.
Met citaat reageren
Oud 19-08-2009, 08:22
Verwijderd
Om de indruk te wekken dat ik nog iets doe.


Pagina's uit mijn vogelgids.


Verjaardagskaart.


Een beest uit het schilderij waar ik op het moment aan bezig ben. Het is een kolibrievlinder. In het echt ongeveer 11 cm groot.

Hier zullen jullie het waarschijnlijk even mee moeten doen want ik ben de laatste weken niet zo productief.
Met citaat reageren
Oud 19-08-2009, 09:14
Verwijderd
zo... jaloers..... op de strakke dunne lijntjes!
Met citaat reageren
Oud 19-08-2009, 15:04
flyaway
Avatar van flyaway
flyaway is offline
Ik wou dat ik dat kon * ook jaloers *
Met citaat reageren
Oud 19-08-2009, 15:47
Miekje*
Avatar van Miekje*
Miekje* is offline
*niet jaloers* Waar wel tof dat jij dat kan! En hij wordt gaaaf
__________________
Wouldn't it be great if there was a war and nobody came?
Met citaat reageren
Oud 19-08-2009, 17:54
Verwijderd
insane
Met citaat reageren
Oud 01-10-2009, 18:27
Verwijderd


Zelfportretje. 30 x 40 cm, acryl op doek.
Met citaat reageren
Oud 01-10-2009, 18:45
Miekje*
Avatar van Miekje*
Miekje* is offline
Lief!
__________________
Wouldn't it be great if there was a war and nobody came?
Met citaat reageren
Oud 01-10-2009, 18:45
fizzle-fluffy
Avatar van fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Citaat:
*niet jaloers* Waar wel tof dat jij dat kan! En hij wordt gaaaf
dit, want ik ben veel te gehecht aan mijn eigen stijl, maar gelukkig heeft niet iedereen mijn stijl want dat zou ook saai zijn
Met citaat reageren
Oud 02-10-2009, 15:54
Verwijderd
Afdrukken van mijn eerste houtsnede.









Het is niet helemaal geworden wat ik ervan had verwacht, maar ben toch best tevreden.
De bovenste is een beetje hoe het eruit hoort te zien, gewoon egaal zwart. Alleen de uitsneden rond het oog zijn volgelopen met inkt en dat had niet gemoeten. De onderstaande drie zijn feitelijk mislukt, maar vind ik zelf een stuk spannender en sfeervoller.
Met citaat reageren
Oud 02-10-2009, 18:03
Miekje*
Avatar van Miekje*
Miekje* is offline
Mooi . Wat je ook maakt, een vogel of mens of boom, ik blijf jouw stijl erin zien.
__________________
Wouldn't it be great if there was a war and nobody came?
Met citaat reageren
Oud 02-10-2009, 20:09
Verwijderd
Dat zelfportret is wel zo gaaf.
Met citaat reageren
Oud 04-10-2009, 16:52
Verwijderd


Dingetje waar ik nog aan bezig ben.
Met citaat reageren
Oud 04-10-2009, 17:17
Miekje*
Avatar van Miekje*
Miekje* is offline
Ik moest even kijken wat het was . Maar libelle's met mensenhoofden neem ik aan?
__________________
Wouldn't it be great if there was a war and nobody came?
Met citaat reageren
Oud 04-10-2009, 21:10
Verwijderd
Citaat:
[afbeelding]


Dingetje waar ik nog aan bezig ben.
Dit vind ik leuk.
Met citaat reageren
Oud 04-10-2009, 22:10
marrel
Avatar van marrel
marrel is offline
Tijdje niet gekeken maar dat zelfportret
__________________
Bij gebrek aan beter, een .
Met citaat reageren
Oud 04-10-2009, 22:46
Verwijderd
OMG IK WIL DIE VOGELGIDS!!!!!!!!!

(kun je er 2 maken ik betaal wel hoor )

Ik hou van vogels en dit is echt te gek! Als ik jouw vriend was, omg, ik zou je doodknuffelen.

En ja ik zag ook knuffelende vogels na het bestudeerd te hebben ^^
Met citaat reageren
Oud 05-10-2009, 18:59
Verwijderd
Citaat:
[afbeelding]


Dingetje waar ik nog aan bezig ben.
Citaat:
[afbeelding]


Zelfportretje. 30 x 40 cm, acryl op doek.
Citaat:
Om de indruk te wekken dat ik nog iets doe.

[afbeelding]

Pagina's uit mijn vogelgids.

[afbeelding]

Verjaardagskaart.

[afbeelding]

Een beest uit het schilderij waar ik op het moment aan bezig ben. Het is een kolibrievlinder. In het echt ongeveer 11 cm groot.

Hier zullen jullie het waarschijnlijk even mee moeten doen want ik ben de laatste weken niet zo productief.
waaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaauw
Met citaat reageren
Oud 05-10-2009, 23:59
Verwijderd
Zelfportret + libelles = <3!! En hoe was het houtsnijden? Dat lijkt mij echt supervet om eens te doen...
Met citaat reageren
Oud 06-10-2009, 12:32
fizzle-fluffy
Avatar van fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Ik dacht trouwens dat je eerst de achtergrond schilderde en dan de beesten erop, maar ik zie dat schilderij met die kolibrievlinder, daar heb je helemaal een harp op geprield enzo maar nog helemaal geen achtergrond?
Met citaat reageren
Oud 06-10-2009, 16:20
Verwijderd
@ Fizzle: Ja, ik moet toegeven dat de opzet van dat schilderij totaal onlogisch is. Ik had nog niet echt een idee voor de achtergrond maar had al wel allerlei ideeen voor figuren die ik wilde, dus ben uit ongeduld daar mee begonnen. Ik ben altijd zo nieuwsgierig wat ik zelf ga maken, en dan moet ik gewoon beginnen. Daarbij verveel ik me enorm als ik grote vlakken moet schilderen, dus maak ik er kleinere vlakken van door eerst figuren te schilderen en de achtergrond daar vervolgens omheen te maken, zodat het toch nog een gepriegel wordt. Niet handig, moet ik mezelf nog zien af te leren want ik werk best vaak op zo'n onpraktische manier.

@ Freyja: Ja, houtsnede is superleuk om te doen! Ik dacht eigenlijk dat je echt uit een dik blok hout ging snijden, maar het is gewoon van dat dunne triplexhout. Je moet dan de lichtste soort hebben en dat is dan berk of populier, heb ik me laten vertellen. Ik vond ook dat het uitsnijden verrassend makkelijk ging, misschien zelfs makkelijker dan lino. Maar dat hangt natuurlijk af van je hout en de kwaliteit van je gutsen. Houtsnede is wel een aanrader vind ik.

@ de rest: bedankt allemaal, jullie zitten me wel in verlegenheid te brengen zeg.
Met citaat reageren
Oud 06-10-2009, 16:46
fizzle-fluffy
Avatar van fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Ja want ik denk dat je daarna die snaren en die haartjes enzo opnieuw kan gaan doen
Maar je hebt er dus eigenlijk geen experimentele reden voor?
Met citaat reageren
Oud 06-10-2009, 17:00
Verwijderd
Citaat:
Ja want ik denk dat je daarna die snaren en die haartjes enzo opnieuw kan gaan doen
Maar je hebt er dus eigenlijk geen experimentele reden voor?
Euh, nouja, nee.
En toen ik die dingen schilderde was ik me er bewust van dat ik ze over zou moeten doen hoor, maar weglaten vind ik niet echt een optie omdat ik toch direct wil weten hoe het eruit ziet. Eigenlijk ook een kwestie van onzekerheid of zo: ik geloof pas dat het wat gaat worden als die figuurtjes er goed op staan, en dat vertrouwen heb ik weer nodig om me tot de rest van het schilderij te zetten. Zonder zelfvertrouwen kun je niet schilderen, althans, ik niet.
Maar zoals ik al zei, ik probeer het mezelf af te leren.
Met citaat reageren
Oud 07-10-2009, 18:17
Solare
Avatar van Solare
Solare is offline
Ik vind je zelfportret echt geweldig
Met citaat reageren
Oud 04-11-2009, 18:22
Verwijderd


Foto van een zijproject waar ik samen met een klasgenoot de komende twintig jaar aan ga werken. Althans dat is onze bedoeling, of het echt uitvoerbaar is weet ik niet.

Ons idee is om van aan elkaar genaaide zakdoeken één grote zakdoek te maken. Elke zakdoek staat symbool voor een keer huilen, dus elke keer als een van ons huilt komt er een zakdoek bij. Dat huilen houden we bij in een maandelijkse huilturf.
De bedoeling is dat we uiteindelijk een enorme deken van zakdoeken hebben waar je je helemaal in kunt wikkelen. Je wentelen in verdriet dus eigenlijk.

Binnenkort zal ik weer wat van mijn eigen werk posten. De afgelopen maanden heeft alles zo goed als stil gelegen, maar ik begin nu weer bezig te raken.
Met citaat reageren
Oud 05-11-2009, 02:24
Verwijderd
Maar ga je dan niet geforceerd huilen om maar extra zakdoekjes aan te kunnen naaien?

Ik vind trouwens dat zelfportret erg mooi /spuitelf
Met citaat reageren
Oud 05-11-2009, 15:05
Verwijderd
Dankje.

Hm, ik zou zelf niet kunnen huilen alleen maar zodat er daarna weer een zakdoek aan kan. Het zal hooguit zo zijn dat als ik moet huilen dat ik het minder/niet inhoud, of zo. Maar we zijn allebei nogal jankerds, dus aan die zakdoeken komen we wel.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
ARTistiek Oehoe topic
Verwijderd
177 26-04-2012 19:50
Psychologie Het Grote Lucht Je Hart Topic #144
Verwijderd
500 14-04-2009 22:38
De Kantine OMGWTFBBQ-topic! #6
Verwijderd
500 15-01-2009 21:37
Vrije tijd Het grote Tour de France topic (deel 2)
0oFZo0
107 30-07-2005 19:30
Vrije tijd Het grote Tour de France topic #2
Mavie©2004
2 22-07-2005 10:52
Vrije tijd Het Algemene Tour de France topic
BarbapapaX
500 25-07-2004 19:09


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:38.