Oud 30-12-2020, 09:35
Sophie6173
Sophie6173 is offline
Antwoorden nodig!!

Hoi, voor mijn schoolonderzoek naar genetische modificatie van dieren, hebben we echt veel meer antwoorden nodig voor de enquête! Het vraagt naar jouw mening, maar is volledig anoniem! Willen jullie mij uit de brand helpen en de enquête, die 8 vragen bevat en 2 tot 5 minuten duurt, willen invullen? Alvast bedankt!

De link; https://www.survio.com/survey/d/F7X1X2F4M3S8D7R1O
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 30-12-2020, 09:55
Verwijderd
Lieverd, een topic is genoeg. Daarnaast is genetische modificatie net zoiets als koken, of haar knippen. Het is een handeling, een proces. Afhankelijk van hoe je dit in zet en wat je er mee doet, is het goed of slecht.
Met citaat reageren
Oud 30-12-2020, 10:13
Sophie6173
Sophie6173 is offline
Hoi, om zoveel mogelijk reacties te krijgen heb ik het onder meerdere topics gezet. En jouw mening heb ik in de enquete nodig! Dus als je het erin wilt zetten, kan ik er nog wat mee! Daar is het ook voor bedoeld.
Met citaat reageren
Oud 30-12-2020, 10:19
Verwijderd
Ik heb er geen mening over, want mijn mening hangt af van wat je er mee doet.
Met citaat reageren
Oud 30-12-2020, 10:27
Sophie6173
Sophie6173 is offline
dan kan je dat aangeven, aan alle info die ik krijg heb ik wat
Met citaat reageren
Oud 30-12-2020, 10:38
Verwijderd
Dat kan ik niet aangeven. De opties zijn goed, redelijk goed, redelijk slecht en slecht. En de vraag of ik een genetisch gemodificeerd huisdier wil is ook niet te beantwoorden. Wil ik een hond die zo gefokt is dattie niet meer haart? Ja. Wil ik een hond die zo gefokt is dattie niet meer normaal kan ademhalen? Nee.
Met citaat reageren
Oud 30-12-2020, 10:43
Sophie6173
Sophie6173 is offline
oke ik snap je punt, sommige vragen zijn niet met een simpele ja of nee te beantwoorden. Toch hebben we voor het gemak wel ervoor gekozen. Als je echt geen voorkeur hebt naar een antwoord (waar ik eig niet van uitga) heeft het geen zin inderdaad
Met citaat reageren
Oud 30-12-2020, 10:54
Verwijderd
Je lijkt niet te snappen wat ik zeg, maar dat is prima. Succes met je onderzoek.
Met citaat reageren
Oud 30-12-2020, 22:24
Megatron
Avatar van Megatron
Megatron is offline
Citaat:
Hoi, om zoveel mogelijk reacties te krijgen heb ik het onder meerdere topics gezet. En jouw mening heb ik in de enquete nodig! Dus als je het erin wilt zetten, kan ik er nog wat mee! Daar is het ook voor bedoeld.
Je definieërt "genetische modificaties" als "onnatuurlijk". Betekent dit dat jouw uitgangspunt is dat willens en wetens doorfokken op specifieke mutaties die meestal negatieve impact hebben op kwaliteit van leven, "natuurlijk" is?

Vervolgens moeten we iets vinden van "genetische modificaties" bij dieren, waarvan je eerder stelt dat het "onmatuurlijk" is. Begrijp je wat voor impact dit heeft op de antwoorden die je krijgt, nog los van het vast teleurstellende antwoord op de vraag één alinea hierboven?

Je vragen over dierproeven en embryo's zijn net zo lomp geformuleerd. Welke informatie wil je verzamelen en hoe bepaal je in godsnaam de waarde van de antwoorden? Hoe denk je hier iets waardevols uit te krijgen? Let op: het antwoord interesseert mij verder niet, ik vraag dit vooral omdat ik denk dat je hier niet goed over hebt nagedacht.
__________________
eth1337 | iddqd | PROUD MEMBER OF CHAOGOTHIC ELITIST SUICIDE BUNNIES UNITED
Met citaat reageren
Oud 30-12-2020, 23:13
Sophie6173
Sophie6173 is offline
Hoi, als je niet geïnteresseerd bent in mijn reactie heb je pech, want je krijgt er toch een.
Nergens maar dan ook helemaal nergens wordt er iets over fokken gezegd in de enquete. En je kan al helemaal niet mijn mening terug vinden in de enquete. Dat genetisch modificeren onnatuurlijk is, is een feit. Het is letterlijk het knippen en plakken van DNA door menselijke handen. Onnatuurlijker kan niet volgens mij. Of je dit een goede of een slechte zaak vindt is jouw mening en die wil ik graag weten.

Ja ik wil graag jouw mening over het onnatuurlijk genetisch modificeren. En onnatuurlijk hoeft niet perse slecht te zijn, waar jij wel van uit gaat.

En dat de vragen niet op een hoog wetenschappelijk niveau zijn klopt. Deze enquete is ook gemaakt door twee scholieren die nog niet die capaciteiten hebben. Bovendien is de enquete ook geschikt voor kinderen en tieners. Dus om daar moeilijk geformuleerde vragen aan te stellen heeft al helemaal geen zin.
Met citaat reageren
Oud 31-12-2020, 12:06
Verwijderd
(dit is de enige reactie die ik nu even kan geven).
Met citaat reageren
Oud 13-01-2021, 09:12
Daan Smal
Avatar van Daan Smal
Daan Smal is offline
Ga hem nu invullen!
__________________
My message is to train hard, don't be a hard cunt, enjoy life and don't take yourself too seriously.
Met citaat reageren
Oud 13-01-2021, 10:38
Megatron
Avatar van Megatron
Megatron is offline
Citaat:
Nergens maar dan ook helemaal nergens wordt er iets over fokken gezegd in de enquete. En je kan al helemaal niet mijn mening terug vinden in de enquete.
Dan schort er iets flink aan hoe jij het concept "genetisch modificeren" plaatst in het grotere plaatje. Of, en dat lijkt mij waarschijnlijker, dat grotere plaatje moet zich nog ontwikkelen.

Citaat:
Dat genetisch modificeren onnatuurlijk is, is een feit.
Hoe verschilt genetisch modificeren met fokken of kweken op specifieke eigenschappen volgens jou?

Citaat:
Het is letterlijk het knippen en plakken van DNA door menselijke handen. Onnatuurlijker kan niet volgens mij.
Misschien moet je eens kijken naar dieren: er zijn meerdere hondenrassen die zichzelf niet meer kunnen voortplanten, omdat ze dermate genetisch zijn aangetast door de mens om specifieke kenmerken te verkrijgen. Deze hondenrassen bestaan alleen omdat de mens zorgt voor kunstmatige inseminatie. Hier is geen "knippen en plakken" van DNA in een lab bijgekomen. Bedoel je dat dit "natuurlijk" is?

Citaat:
Of je dit een goede of een slechte zaak vindt is jouw mening en die wil ik graag weten.
De vragen die je stelt zijn zó lomp dat deze niet de antwoorden gaan geven waar je naar op zoek bent. Dat is een beetje de essentie van wat ik je probeer mee te geven.

Citaat:
En onnatuurlijk hoeft niet perse slecht te zijn, waar jij wel van uit gaat.
Nergens heb ik een waardeoordeel gegeven over genetisch modificeren. Wel heb ik een waardeoordeel gegeven over jouw enquete.

Citaat:
En dat de vragen niet op een hoog wetenschappelijk niveau zijn klopt. Deze enquete is ook gemaakt door twee scholieren die nog niet die capaciteiten hebben. Bovendien is de enquete ook geschikt voor kinderen en tieners. Dus om daar moeilijk geformuleerde vragen aan te stellen heeft al helemaal geen zin.
Je moet dan ook niet moeilijk geformuleerde vragen stellen. Je moet de júiste vragen (leren) stellen.
__________________
eth1337 | iddqd | PROUD MEMBER OF CHAOGOTHIC ELITIST SUICIDE BUNNIES UNITED
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:15.