Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 17-11-2003, 05:58
Snakeboy
Avatar van Snakeboy
Snakeboy is offline
Bij ons in de gemeente apeldoorn kost afval per kilo's nu geld..
Ik weet niet hoeveel we er dan aan kwijt zijn, maar het is sinds 2 weken, via een ondergronds afval-verwerkings-systeem...
Per kilo moeten we betalen. Het zijn van de kleine rotdeurtjes waar geen vuilniszak kan in worden gedaan...
Ik vind dat de gemeente apeldoorn daar slecht aan doet,
Hij zou veel meer millieu vervuiling krijgen, en oudpapier is nog gratis hier, wat mijn buurvrouw doet; en het is misschien lullig: Zij gooit onder bij het oudpapier gewoon afval...
Maargoed, voor afval betaal je toch niet?? Ik snap dat daar geld voor nodig is, maar die klotemachientjes daar past nog geen halve vuilniszak in...
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 17-11-2003, 07:05
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
ik heb toevallig net met economie gehad dat afval een quasi-collectieve goed is. de overheid rekent hiervoor dus geen of een niet kost-dekkende prijs. in mijn lesbrief staat dat de overheid voor afval geen prijs rekent omdat dit de stimulatie om afval niet te dumpen zou afremmen. maar het druist volgens mij niet tegen de wet in dat ze er een niet-kostdekkende prijs voor vragen. ook al vind ik dit wel vreemd. als het goed is krijgt jouw gemeente gewoon geld van de overheid om afval op te halen bij bewoners.
Met citaat reageren
Oud 17-11-2003, 10:44
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Elke 4 jaar moet er een raport van het Nationaal MilieubeleidsPlan (NMP) worden ontwikkeld, waarin de milieuplannen van de komende jaren worden uitgelegd. Al jaren wordt er voor dit plan geadviseerd om het idee 'de vervuiler betaalt' in te voeren. Dit heeft misschien de nadelen die jij beschrijft, maar zorgt er ook voor dat fabrieken minder schadelijke gassen uit gaan geven en meer hun best doen om zo min mogelijk afval te maken. Misschien dat de gemeente die idee bij jullie gaat invoeren en zo hoopt dat mensen minder vuil gaan produceren.
Ik weet wel dat bij ons al jaren moet worden betaald voor het grofvuil, maar niet voor de gewone bakken.

Ik vind het op zich wel terecht, het idee van 'de vervuiler betaalt'. Men kan wel weer belasting gaan heffen, maar dan moeten ook de milieuzuinige mensen betalen en dat is toch ook niet helemaal eerlijk.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 17-11-2003, 14:06
Verwijderd
Citaat:
Snakeboy schreef op 17-11-2003 @ 06:58:
Maargoed, voor afval betaal je toch niet?? Ik snap dat daar geld voor nodig is (...)
Spreek je jezelf nu niet heel erg tegen?
Met citaat reageren
Oud 17-11-2003, 17:32
Verwijderd
Tja, weet je wat er gaat gebeuren, de mensen gooien hun afval dan in een vuilniszak in d ebosjes, dat kost dan geen geld, en het gevolg is dat het milieu nog meer vervuild word.

Misschien is het verstandiger om veel meer producten in natuur vriendelijkere verpakkingen te stoppen, dat lijkt mij persoonlijk een veel beter plan
Met citaat reageren
Oud 17-11-2003, 20:22
ekki
Avatar van ekki
ekki is offline
Volgens mij moet ik ook één of andere afval-belasting betalen. Maar weet ik overigens niet helemaal 100% zeker. In ieder geval wel rioolbelasting.
__________________
De enige domme vraag is de niet gestelde vraag. (© Caatje) | Ik ben gelukkig, gelukkig (naar Brigitte K.) | Koeien!!!! (© Brigitte Kaandorp) | ergo
Met citaat reageren
Oud 17-11-2003, 23:17
Verwijderd
Citaat:
ekki schreef op 17-11-2003 @ 21:22:
Volgens mij moet ik ook één of andere afval-belasting betalen. Maar weet ik overigens niet helemaal 100% zeker. In ieder geval wel rioolbelasting.
Die moet de burger dan wel weer terug krijgen eigenlijk
Met citaat reageren
Oud 18-11-2003, 17:34
ekki
Avatar van ekki
ekki is offline
Citaat:
Gauloises schreef op 18-11-2003 @ 00:17:
Die moet de burger dan wel weer terug krijgen eigenlijk
__________________
De enige domme vraag is de niet gestelde vraag. (© Caatje) | Ik ben gelukkig, gelukkig (naar Brigitte K.) | Koeien!!!! (© Brigitte Kaandorp) | ergo
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Afval bestaat straks niet meer
Love & Peace
19 28-01-2008 16:00
Werk, Geld & Recht Ik kom niet uit met mijn geld
Lyne
92 12-01-2008 10:04
VMBO Economie
bagel
5 18-05-2006 14:50
Levensbeschouwing & Filosofie klimaatopwarming
dragonstorm
63 04-12-2004 15:26


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:42.