Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 24-03-2004, 18:57
moon
Avatar van moon
moon is offline
Ik merk dt ik zowel gelukkig als ongelukkig al heel snel kan zijn. Als iemand een vervelende opmerking maakt kan ik daar echt dagen van overstuur zijn, als iemand een compliment maakt kan ik me daar dagen daarna nog goed door voelen. Ik heb dit echt heel snel en heel sterk. Ik merk dat de dingen die gebeuren altijd invloed hebben op mijn stemming. En eigenlijk leef ik ook aan de hand van die gebeurtenissen soms gelukkig en soms ongelukkig.

Ik dacht hieraan toen ik vanmiddag weer eens door iets heel stoms ineens heel gelukkig was, en nu nog steeds !
(Ik ben fan van Youp van 't hek en ik heb vanmiddag in een radioprogramma via de sms een vraag aan hem kunnen stellen, en ik kreeg ook antwoord op die vraag..... ik ben gelukkig!

Oké na dit hele verhaal wil ik weleens van jullie weten..zijn jullie snel gelukkig of ongelukkig? en zo ja, kun je daar ook voorbeelden van geven?
__________________
wees jezelf er zijn al zoveel anderen (loesje)
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 24-03-2004, 20:16
Kussentje
Kussentje is offline
Jah, ik herken het heel erg, vooral nu! Ik dacht dat ik begon aan een mooie relatie met een lief meisje, wilt ze niet , En sindsdien heb ik bij heel veel dingen gelijk een klotegevoel of een fijn gevoel.. maar ik ben vast beinvloedt door iets wat liefde heet...
Met citaat reageren
Oud 24-03-2004, 20:19
Mother Earth
Avatar van Mother Earth
Mother Earth is offline
Dat had ik eerst wel, dat ik me heel snel ongelukkig voelde, maar nu denk ik van 'het is gebeurd, dat is toch niet meer terug te draaien, dus waar maak ik me nog zorgen om?'

Dus nu ben ik meestal gewoon happy... En soms extra happy
__________________
Praat niet zo veel over jezelf Dat doen wij wel als je weg bent
Met citaat reageren
Oud 24-03-2004, 20:25
elledc
elledc is offline
Stemmingwissels heb ik. Zonder enige reden verander ik van blij naar verdrietig en omgekeerd. Ik kan een leuke dag gehad hebben maar toch 'n dipje hebben, eigenlijk zonder reden. De ene dag ben ik een optimist, de andere dag een pessimist
Vraag me niet waarom... ik zou niet weten hoe dat komt.
Met citaat reageren
Oud 24-03-2004, 21:04
Quiana
Avatar van Quiana
Quiana is offline
Hangt er een beetje vanaf hoe ik me dan verder voel ed,
of ik redelijk sterk in m'n schoenen sta of niet.

Er zijn momenten/periodes waarin ik vrij gevoelig ben voor
tegenslagen en andere vervelende dingen ed, en dat kan
er dan wel flink inhakken... Vaak ben ik dan ook weer minder
gevoelig voor (vaak kleine) fijne dingen ed.

Zo zijn er ook momenten/periodes waarin het tegenovergestelde
is, dat ik meer (kleine) fijne dingen oppik, daarvan weet te
genieten, en dat ook een positieve invloed heeft op de rest
van m'n gevoel ed. En ik beter om kan gaan met tegenslagen ed.

Zoiets.
__________________
Drie.
Met citaat reageren
Oud 24-03-2004, 21:26
Sponstanietje
Avatar van Sponstanietje
Sponstanietje is offline
Vroeger was het heel wisselvallig, maar neigde het vaak naar ongelukkigheid en eenzaamheid. Sinds ik mijn vriendin heb leren kennen is dat sterk veranderd en beschouw ik mezelf wel als 'stabiel' in dat aspect.
Met citaat reageren
Oud 24-03-2004, 21:33
Ruudje
Avatar van Ruudje
Ruudje is offline
Ja, dit heb ik de laatste tijd heel erg veel...
Het is het eene moment gewoon super leuk en melig, en dan ben ik supergelukkig... en een andere keer ben ik helemaal down...
Met citaat reageren
Oud 24-03-2004, 22:30
phensicske
Avatar van phensicske
phensicske is offline
Ja, ik heb daar ook last van. Leerkrachten schrijven het zelfs in mijn rapport, dus het zal wel opvallen. Het viel hen eigenlijk eerder op dan mezelf, maar toen ik erbij stilstond besefte ik het wel.

Zo kan ik helemaal duf en down naar school gaan en iemand vertelt iets grappigs, dan ben ik weer o zo happy, tot ik eens in mijn agenda kijk wat ik nog allemaal moet doen en dan slaat het weer om. Of ook gewoon, zonder reden.
Meestal zijn het hele kleine aanleidingen.

Ik ben een hele tijd heel labiel geweest, maar nu ik reeds van donderdag terug thuis zit is dit echt aan het verbeteren.
Ik hoop dat ik door ga in stijgende lijn en die stemmingswisselingen niet opnieuw opduiken, want ik vind dit echt vervelend.

Zo kan ik bijvoorbeeld nooit beloven aan iemand ergens naar toe te gaan, want ik weet niet hoe ik me de volgende dag of zelfs het volgende uur me zal voelen.

Nu spreek ik gewoon niet meer af en zit ik zielig alleen thuis. Dat is nu al van ehm begin februari ergens. Nu beginnen sommige mensen te vragen aan mijn zus waar ik uithang... en toch durf ik nog niet naar buiten.
Met citaat reageren
Oud 24-03-2004, 22:32
Nona
Avatar van Nona
Nona is offline
Oh ja, iemand hoeft me maar even boos aan te kijken en ik ren onderhand gillend weg. Twee minuten later komt iemand met een vrolijk gezicht binnen en ik ben weer helemaal blij.

Heeft met neurotransmitters te maken geloof ik...
__________________
I like my new bunny suit
Met citaat reageren
Oud 25-03-2004, 10:11
Fantôme
Avatar van Fantôme
Fantôme is offline
ja. te erg denk.
maar ik probeer het, iig voor de irl mensen, zo min mogelijk te laten merken.
__________________
Dit is een coole sig.
Met citaat reageren
Oud 25-03-2004, 18:22
Freestyler*
Freestyler* is offline
ongelukkig wel, gelukkig niet
__________________
I love dr Phil :D
Met citaat reageren
Oud 25-03-2004, 19:23
Miss Helena
Avatar van Miss Helena
Miss Helena is offline
Ja, dat heb ik wel, maar dat heeft met andere factoren te maken. Als ik me toch al niet te best voel, en iemand beledigd me, of zegt iets wat ik me echt aantrek, dan kan ik daar dagen meezitten. Voel ik me happy en iemand beledigt me, dan kan het me weer niets schelen. Het verschilt
Met citaat reageren
Oud 25-03-2004, 20:18
Verwijderd
mijn humeur kan idd omslaan in een fractie van een seconde..

hangt van veel af in wat voor humeur ik sneller beland, b.v. hoe mijn dag was, hoe en waar mijn omgeving op dat moment is (b.v. schoolklas of thuis)

als ik alleen ben laat ik me meestal wel meer gaan qua overvallende emoties.. (hoef ik me nergens voor te schamen of dat te denken)

ik kan heel ongelukkig worden als ik een dag het gevoel heb dat alles tegen me spant..

meestal word ik blij als ik iets grappigs zie/heb gezien, en dat ik daar dan de rest van de dag op terug kan vallen (ja, ik leef met de dag )

knufkes

relaxxamann
Met citaat reageren
Oud 26-03-2004, 12:56
Verwijderd
Citaat:
Quiana schreef op 24-03-2004 @ 22:04:
Hangt er een beetje vanaf hoe ik me dan verder voel ed,
of ik redelijk sterk in m'n schoenen sta of niet.

Er zijn momenten/periodes waarin ik vrij gevoelig ben voor
tegenslagen en andere vervelende dingen ed, en dat kan
er dan wel flink inhakken... Vaak ben ik dan ook weer minder
gevoelig voor (vaak kleine) fijne dingen ed.

Zo zijn er ook momenten/periodes waarin het tegenovergestelde
is, dat ik meer (kleine) fijne dingen oppik, daarvan weet te
genieten, en dat ook een positieve invloed heeft op de rest
van m'n gevoel ed. En ik beter om kan gaan met tegenslagen ed.

Zoiets.
Ja, dat geldt ook voor mij.
Met citaat reageren
Oud 26-03-2004, 15:18
Silvie
Avatar van Silvie
Silvie is offline
Ik kan heel heel snel ongelukkig zijn.
Als ik een onvoldoende heb gehaald op school is echt heel mijn humeur verpest en ben ik depri
Echt heel erg
Met citaat reageren
Oud 26-03-2004, 16:02
Vogelvrij
Avatar van Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Ja, ik word heel snel ongelukkig. En ja, ik word ook heel snel gelukkig. Ik leef gewoon ontzettend intens, kan helemaal verdwijnen in één bepaald gevoel
__________________
Het werkelijke leven is een veel oppervlakkiger gedoe dan men zichzelf bekennen wil. (T. Thijssen)
Met citaat reageren
Oud 26-03-2004, 16:52
Cruz
Cruz is offline
Ik ben sneller ongelukkig dan gelukkig
Als er iets slechts gebeurt dan vergeet ik gelijk al het goede.. Het slechte telt voor mij zoveel zwaarder mee ofzo.. Ik ben nogal overgevoelig enzo.. trek me alles zo snel aan en dan op een negatieve manier.. Waarover ik vaak aan mezelf twijfel enzo en dan word ik echt wel depri!

Iets kan mij heel gelukkig maken, maar dan ben ik een dag gelukkig ofzo.. Als iets slechts gebeurt dan ben ik meteen een week verdrietig ofzo!
__________________
What Goes Around Comes Around
Met citaat reageren
Oud 26-03-2004, 20:25
yoepi
Avatar van yoepi
yoepi is offline
Ik herken me wel in jou. Maar bij mij duurt het geen dagen maar minuten (meestal dan).
Of hoog in de lucht of diep in de grond. Ik dus .
__________________
Zeg niet alles wat je weet, maar weet altijd wat je zegt
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 27-03-2004, 07:25
Verwijderd
ik ben makkelijker gelukkig dan ongelukkig, als dat is dan kun je er vanuit gaan dat er heel veel kuts in mijn kop omgaat.

maar algemeen ben ik gelukkig
Met citaat reageren
Oud 27-03-2004, 16:56
kimberley
Avatar van kimberley
kimberley is offline
Ik ben heel snel gelukkig te krijgen, er moet wel heel veel tegenzitten wil ik het ffies niet meer zien zitten...
Maar over het algemeen ben ik altijd gelukkig/positief

Behalve dan als ik weer een slecht jaar heb met mijn ziekte, dan ben ik niet snel weer vrolijk te krijgen.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen Boekbespreking "La vie à reculons"
designerfox
5 18-04-2007 13:57
Verhalen & Gedichten [Vervolg]Achter de gele deur #2
Eend
166 20-06-2006 20:32
Verhalen & Gedichten -Verhaal-
Redhair
430 21-09-2005 13:54
Levensbeschouwing & Filosofie kerstofobie: IK HAAT KERST!
frankzinnig
71 30-03-2003 07:46
Muziek Help help help!!!!!!!!!!!!!!!!!
OLD DIRTY BASTERD
24 25-07-2002 18:04


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:36.