Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 15-01-2007, 15:45
Verwijderd
Toen ik bijna 12 was moest ik naar de huisarts omdat ik ontdekte, dat ik maar 1 bal in mn balzak had zitten, terwijl ik eerst 2 ballen in m'n zak had. Na het doktersbezoek moest ik door naar het ziekenhuis. Na onderzoek bleek dat ik teelbalkanker in m'n linkerbal in beginnend stadium had. Daardoor was mijn bal mijn buik ingetrokken. Via mijn lies werd de aangetaste bal gelift. Ik had hier helemaal geen problemen mee omdat het beter voor me was.

Maar na een klein half jaar merkte ik tijdens het douchen op sport dat alle jongens van mijn leeftijd schaamhaar kregen en ik niet. Volgens mijn beste vriend gaf dat niet omdat hij het ook nog maar pas had. voor controle moest ik in oktober terugkomen en de ene arts verwonderde zich over dat ik lichamelijk me niet of nauwelijks ontwikkelde. Na het sporten durfde ik me niet meer te douchem omdat ik me schaamde voor mn kleine piemel en mn kale onderbuik. In januari moest ik weer terugkomen en nog was ik amper ontwikkeld en had nog geen schaamhaar en nog steeds een lichte stem. Omdat ik bijna 13 was gingen de artsen op onderzoek uit en toen bleek dat door de ballift mijn hormonale stelsel uit evenwicht was.

uiteindelijk werden er hormoonstimulerende middelen ingegspoten. Een paar weken daarna begon mijn ontwikkling. Ik kreeg schaamhaar een donkere stem en mn balzak en penis gingen groeien. Ik was heel gelukkig want ik hoorde er nu weer bij. Toch was het ook vervelend want mensen herkenden me soms amper omdat ik opeens hard begon te groeien en ik donker praatte.

Het volgende probleem diende zich aan. Ik was een paar maanden 13 of ik merkte baardgroei. Ik schaamde me vreselijk omdat ik zwartharig ben en je zag nu duidleijk en snorretje. Dat was geen probleem, scheerapparaat kocht pa wel. Maar omdat ik het vorige jaar nog een jongeteje was qua uiterlijk en nu al voorliep op de jongens van mijn leeftijd(op enkele uitzonderingen na). Na onderzoek in het ziekenhuis bleek dat ze net iets te veel hadden toegediend. Met de kerst gingen we op wintersport en mijn zus zei laat je bakkebaarden eens staan. Omdat niemand van school me nu toch niet zag wilde ik dat wel. Ik heb ze toto nu toe laten staan. Ik had inmiddels ook buikhaar gekregen en ik was nog niet lang veertien of ik had al een beetje borsthaar. Ik schoor het direkt af want ik schaamde me dood. Na een jaar of twee durfde ik het in beperkte mate laten staan. Gelukkig ben ik niet zeer zwaar behaard maar toch schaamde ik me nog steeds.

Nu ben ik bijna 18 en ik kan achteraf om dit alles lachen. Maar andere problemen heb ik wel. Veel voruwen en meisjes denken dat ik in de 20 ben maar ik ben nu nog maar 17 dat vind ik vervelend. Ik ben op zich niet lelijk en er lopen dus heel wat meisjes achter me aan. het klinkt heel ego maar dat is juist het probleem. Ik wilde dat ik iets minder knap was dan durfde ik misschein wat meer. het maakt me heel verlegen en ik kan geen avond de kroeg in of er loopt iemand te flirten. IK WORD DAAR GEK VAN. Ik ben verliefd op moniek een meisje van 17. ik durf alllen geen verkering aan omdat ik bang ben dat zij ook kanker krijgt omdat ik het ook heb gehad. Kan dit en moet ik hier bang voor zijn. Of is dat uitgesloten. de arts zegt dat het geen probleem is maar ik ben zo bang. Ik wil haar anderzijds ook niet kwetsen omdat ik seks niet aandurf. Seks zelf lijkt me heerlijk maar ik durf dat niet en daarom durf ik haar ook bniet te vragen. Ik heb wel met haar gezoend en ik weet dat ze gek op me is. Wie kan wijze raad geven over mijn beide problemen.

Ik wist niet of ik het onder Seksualiteit of Liefde en relatie moest zetten of hieronder. Ik heb het hier maar onder gezet dan willen jullie ook vast reageren.

sorry voor het lange verhaal, maar ik hoop dat het duidelijk is.

alvast super bedankt,

Bryan
Met citaat reageren
Oud 15-01-2007, 15:49
Ray
Avatar van Ray
Ray is offline
Het lijkt me sterk dat zij kanker krijgt omdat jij het hebt (gehad).
Met citaat reageren
Oud 15-01-2007, 15:51
Verwijderd
Iedereen kan ziek worden, maar in het geval van kanker niet omdat jij dat hebt gehad (kanker is niet besmettelijk), die dingen staan los van elkaar. Seks is iets dat vanzelf komt als je daar aan toe bent. Als jij haar verkering vraagt zul je ook echt niet dezelfde dag nog seks met haar hebben, daar gaat tijd over heen en wie weet durf je het dan wel. En zo niet, dan zie je dat dan wel weer, dan ken je haar hopelijk zo goed dat je dat met haar kunt bespreken.

Ik denk dat je topic beter op seksualiteit of psychologie past, ik zal even met de andere fb's overleggen.
Met citaat reageren
Oud 15-01-2007, 15:53
Maija
Avatar van Maija
Maija is offline
Ik weet niet of je vroeger met meer informatie hebt gekregen over kanker. Maar anders zou ik eens rustig op google rondkijken. (of een boekje kopen, maar google is meestal 'redelijk' betrouwbaar en makkelijk)
Want kanker kan je niet overdragen zoals een soa.
__________________
Met citaat reageren
Oud 15-01-2007, 15:53
Verwijderd
Ja ik wist ook niet precies waaronder ik het moest plaatsen.
Met citaat reageren
Oud 15-01-2007, 15:53
Verwijderd
Kanker krijg je niet van seksueel contact met iemand anders, dus daar hoef je je geen zorgen over te maken
Enne, als je haar leuk vindt, en je weet zeker dat ze jou ook leuk vindt, gewoon een keer wat afspreken en samen wat leuks gaan doen, als dat bevalt nog een keer wat gaan doen en dat 'groeit' dan vanzelf wel uit tot een relatie (0f niet natuurlijk, maar daar gaan we maar even niet van uit ). En seks hoeft natuurlijk niet meteen, en zeker niet als je haar uitlegt dat je het rustig aan wil doen.
Met citaat reageren
Oud 15-01-2007, 15:56
Verwijderd
Ik weet niet of je vroeger met meer informatie hebt gekregen over kanker. Maar anders zou ik eens rustig op google rondkijken. (of een boekje kopen, maar google is meestal 'redelijk' betrouwbaar en makkelijk)
Want kanker kan je niet overdragen zoals een soa.

Ik heb wel informatie gekregen en daar staat voldoende in, maar ik blijf bang. En dat is het probleem omdat ik niet verlegen, teruggetrokken of mensenschuw ben. Ik wil gewoon dat ze er goed over na kan denken of ze het aandurft. Maar ik vind dat juist zo moeilijk om haar voor die keuze te stellen.
Met citaat reageren
Oud 15-01-2007, 16:00
Verwijderd
. En seks hoeft natuurlijk niet meteen, en zeker niet als je haar uitlegt dat je het rustig aan wil doen. [/B][/QUOTE]


Nee dat hoeft ook niet meteen maar het zal in de toekomst dan ook zeker gaan gebeuren. En ook al doen we rustig aan dan zal ik het moeilijk vinden. volgens mij kan het beter onder het kopje psychologie maar dat klinkt zo dramatisch. terwijl ik het niet dramatisch wil laten lijken. Het is gewoon eenprobleem maar niet levensgroot. Toch zit ik er mee
Met citaat reageren
Oud 15-01-2007, 16:13
Roosje
Avatar van Roosje
Roosje is offline
Citaat:
89ok schreef op 15-01-2007 @ 17:00 :
.Nee dat hoeft ook niet meteen maar het zal in de toekomst dan ook zeker gaan gebeuren. En ook al doen we rustig aan dan zal ik het moeilijk vinden. volgens mij kan het beter onder het kopje psychologie maar dat klinkt zo dramatisch. terwijl ik het niet dramatisch wil laten lijken. Het is gewoon eenprobleem maar niet levensgroot. Toch zit ik er mee
Waarom denk je dat je seks moeilijk zult vinden? Ik kan me er wel iets bij voorstellen hoor, daar niet van, maar als je weet waar dat door komt, is het waarschijnlijk ook makkelijker om er iets aan te doen. En wanneer je seksuele ervaring opdoet, in je eigen tempo, zal het waarschijnlijk stap voor stap minder moeilijk worden. (: Je went eraan, om het zo maar uit te drukken.
__________________
Veel lopen, langzaam water drinken.
Met citaat reageren
Oud 15-01-2007, 16:17
Verwijderd
de seks is niet het probleem maar het feit dat ik kanker heb gehad en dat zij dat misschien ook kan krijgenn. Ik zou dolgraag ontmaagd willen worden maar niet met die angst. Als dat weg is dan zou ik het durven proberen. Ik moet de knoop doorhakken en dat vind ik moeilijk. bedankt voor het meedenken
Met citaat reageren
Oud 15-01-2007, 16:27
LiefsvanHier
Avatar van LiefsvanHier
LiefsvanHier is offline
Het lijkt mij toch volledig uitgesloten dat zij kanker krijgt omdat jij het hebt gehad? Serieus, daar heb ik nog nooit van gehoord. Je arts zei toch ook dat het niet kon? Dat maak ik iig op uit je verhaal. Kanker is geen soa, ik heb er echt nooit van gehoord dat kanker overdraagbaar is!

En daarbij, je hóeft toch ook nog geen seks te hebben, ook al vind je wel iemand leuk. Als jullie toch iets met elkaar krijg en jij wil nog steeds geen seks, dan doe je dat toch niet? Daar zou zij gewoon respect voor moeten hebben, lijkt me. En je kwetst meisjes over het algemeen niet door geen seks met ze te hebben. Ik zou liever willen dat mijn vriend het vertelde dat hij dat nog niet wilde dan dat hij het verzweeg en erover zou tobben.

Succes ermee .
Met citaat reageren
Oud 15-01-2007, 16:34
Roosje
Avatar van Roosje
Roosje is offline
Citaat:
LiefsvanHier schreef op 15-01-2007 @ 17:27 :
Het lijkt mij toch volledig uitgesloten dat zij kanker krijgt omdat jij het hebt gehad? Serieus, daar heb ik nog nooit van gehoord. Je arts zei toch ook dat het niet kon? Dat maak ik iig op uit je verhaal. Kanker is geen soa, ik heb er echt nooit van gehoord dat kanker overdraagbaar is!

En daarbij, je hóeft toch ook nog geen seks te hebben, ook al vind je wel iemand leuk. Als jullie toch iets met elkaar krijg en jij wil nog steeds geen seks, dan doe je dat toch niet? Daar zou zij gewoon respect voor moeten hebben, lijkt me. En je kwetst meisjes over het algemeen niet door geen seks met ze te hebben. Ik zou liever willen dat mijn vriend het vertelde dat hij dat nog niet wilde dan dat hij het verzweeg en erover zou tobben.

Succes ermee .
Qft. Waarom zou je niet vertrouwen op het oordeel van je arts? Die kerel zal wel weten waar hij het over heeft, hij heeft er tenslotte lang genoeg voor gestudeerd. Kanker is echt niet besmettelijk of overdraagbaar of zo hoor. ^^
__________________
Veel lopen, langzaam water drinken.
Met citaat reageren
Oud 16-01-2007, 17:31
Verwijderd
Iedereen heel hartelijk bedankt voor reacties. Ik moet het overwinnen en ik ga er voor. Ik heb zaterdag een gala waar zij ook is. Ik ga haar uit vragen.
Met citaat reageren
Oud 16-01-2007, 17:34
Verwijderd
Spannend, succes ermee
Met citaat reageren
Oud 16-01-2007, 17:39
Verwijderd
D ank je wel. Ik ben gewoon helemaal happy. Had ik ook wel eerder kunnen bedenken. Het zal wel vorm zijn van mannelijke verlegenheid. Leekker onschuldig om op af te schuiven.
Met citaat reageren
Oud 16-01-2007, 18:09
LiefsvanHier
Avatar van LiefsvanHier
LiefsvanHier is offline
Heel veel succes en plezier!
Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Psychologie Diepzeechatten: van chatten naar verkenchatten
Waterput
12 02-01-2008 10:01
Liefde & Relatie Leeftijd
snuffel3000
23 19-01-2007 05:24
Lichaam & Gezondheid Het Grote Zwangerschapstopic
Bloem
500 05-11-2006 19:54
Liefde & Relatie Te Vroeg Beginnen Met Seks
Ivon*
274 05-06-2005 19:53
Psychologie Wat kunnen de oorzaken zijn van anorexia?
-Meisje-
31 01-02-2003 06:23
Huiswerkvragen: Exacte vakken Doping
juutje_17
8 06-04-2001 13:37


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:28.