Oud 27-06-2007, 23:38
Mavie©2004
Avatar van Mavie©2004
Mavie©2004 is offline
Van LEGENDE tot LOSER

27 juni 2007.. een dag die al 9 maanden in mijn agenda stond aangekruist... ik had namelijk voor mijn vader het perfecte kado geregeld voor zijn verjaardag! Twee, binnen no-time uitverkochte kaartjes voor het concert van een rocklegende.. Meat Loaf! Je weet wel, die hyperactieve kerel met zijn geniale band.. nummers zoals Paradise by the Dashboard Light, I Would Do Anything For Love, Heaven Can Wait.. allemaal op nummer 1 gestaan óveral in Europa!

Pas geleden een nieuw historisch album uitgebracht die ook weer in de top 10 verkoop, óveral in Europa op de hitlijst kwam.. Bad Out Of Hell III.. de triologie voltooid!
Prachtige nummers weer:
- Bad for Good
- Cry over Me
- If God could Talk
Zomaar drie losse nummers, met die mooie schorre uithalende stem.. loeizuiver! Mooie knallende gitaren erbij.. en ieder liedje op weg naar een climax.. muziek met emotie, op z'n mooist!

Mijn vader komt mij ophalen en vrolijk vertrekken wij richting de Heineken Music Hall, volgens de site zelf de beste zaal van Europa zonder de galmende taferelen van de ArenA.. ook al zijn we vroeg - er staat al een enorme rij en we sluiten gezellig aan bij alle enthousiastelingen! Al snel zijn we binnen, hebben we de muntjes gekocht en zitten we binnen no-time op een mooie zitplaats recht voor het podium (ja, mijn vader wordt ook een dagje ouder hea ).. na een half uurtje gezellig kletsen met de mensen om ons heen komt Marion Raven op.. een prachtige vrouw.. supermuzikaal en een mooi akoustisch voorprogramma.. foto:

http://newmedia.10thst.com/meatloaf/...arionraven.jpg

Het grappigste, waarschijnlijk zelfs ironische van deze avond waren de woorden van mijn vader: 'leuk meisie, mooie nummers.. maar van mij mogen we nu wat gaan knallen!' ...

En ja hoor... alle lichten uit.. het intro van Paradise by the Dashboard Light! Kippenvel natuurlijk.. we waren dr helemaal klaar voor!
Meat Loaf zelf komt op.. iedereen in extase!



Wát een anticlimax... hij begon buiten de maat met het nummer.. ah foutje, maakt niet uit! Geen enkel moment komt hij op de juiste toonhoogte.. iedere toon die hij uitstoot laat hij naar beneden weglopen.. wat moet je je daar bij voorstellen als niet muziek-kenner? Iemand die heel monotoon praat en steeds laag naar beneden eindigt... het hele trapgedeelte waar we op zaten keek elkaar aan.. ehm...

Oh dit is een geintje.. na een cabaret act met Marion lijkt alles nog wel goed te komen.. dus echt even niet.. het volgende nummer.. één van zijn nieuwe album.. ik herken het direct, maar vervolgens word ik zo verbaasd door het vals zingen van Meat Loaf.. hij stond continu krom, voorovergebogen... soms met een trillende hand.. was ie dan ziek? De hoge uithalen die zijn nummers zo beroemd maakte miste hij finaal.. en dan ook echt fínaal..

Gelijk discussies op onze trapgedeelte.. is ie ziek?? Dronken? Stoned..? Er moet íets zijn.. want hij was geen schim van wat deze legende hoorde te zijn.. helaas, zelfs zijn podiumgenoten waren angstig in hunzelf gekeerd en niet vrolijk aan het interacteren op het podium.. af en toe leken ze elkaar vol onbegrip aan te kijken.. vooral bij het duet van het wereldberoemde It's All Coming Back to me Now.. Marion moest verschrikkelijk veel moeite doen om haar eigen toon vast te houden bij de tweestemmige gedeelten.. Meat Loaf zong zó slecht.. je kreeg er bijna plaatsvervangende schaamte voor ..
In plaats van het hoogtepunt van de avond werd dit een dieptepunt..

Zonde, ik had hier echt naar uitgekeken.. vooral om gezellig met mijn vader hier los te gaan! Gelukkig deed de band het super en hebben we genoten van een geniale saxofonist en twee dijken van gitaristen ..

Misschien toch maar op je hoogtepunt stoppen.. al denk ik (vooral aan de reviews van vorige concerten dit jaar) dat wij gewoon pech hebben gehad met een off-day van een nr1. rocklegende.. die vanavond voor mij helaas het trappetje afdaalde richting rockloser..

Zó hoorde het te zijn:

http://www.youtube.com/watch?v=2WiMjTgh-u4

En grote kans dat morgen in de krant / youtube / fora's .. clips tevoorschijn komen van het drama van vanavond ..

Tnx voor het lezen,

Ivo

(rechtstreeks van mijn hyves gekopieerd dus sorry voor het missen van smiles, links, gadget )
__________________
\ooo/ MetallicA \ooo/ Love Is Rockin´In The Air Tonight
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 27-06-2007, 23:42
Haligh
Avatar van Haligh
Haligh is offline
Citaat:
Mavie©2004 schreef op 28-06-2007 @ 00:38 :
[B](rechtstreeks van mijn hyves gekopieerd dus sorry voor het missen van smiles, links, gadget )
ik had liever de hele tekts gemist.

__________________
hello dave.
Met citaat reageren
Oud 27-06-2007, 23:53
DeadNation
Avatar van DeadNation
DeadNation is offline
Ahaha
__________________
The death toll is rising
Met citaat reageren
Oud 28-06-2007, 11:07
Mavie©2004
Avatar van Mavie©2004
Mavie©2004 is offline
Citaat:
Haligh schreef op 28-06-2007 @ 00:42 :
ik had liever de hele tekts gemist.

Ha-ha, en ik jou geboorte :')
Of reageer serieus, of gewoon niet he?
__________________
\ooo/ MetallicA \ooo/ Love Is Rockin´In The Air Tonight

Laatst gewijzigd op 28-06-2007 om 11:11.
Met citaat reageren
Oud 28-06-2007, 12:32
Verwijderd
hmpf.
Met citaat reageren
Oud 28-06-2007, 14:57
Verwijderd
Scheer je weg met je Meat Loaf man.
Met citaat reageren
Oud 28-06-2007, 19:30
SisterOfMercy
Avatar van SisterOfMercy
SisterOfMercy is offline
Heineken muzak hel blijft een ballentent.

En heel veel van de liedjes op de Bat out of Hell trilogie zijn door Jim Steinman geschreven. Die is ook wel goed, schreef voor the Sisters of Mercy natuurlijk This Corrosion.
En z'n soloplaat die ik ken lijkt nogal op Bat out of Hell 2.

Maar ik geloof niet dat het zo slecht kan zijn als jij beweert, je was zo dronken als een aap.
__________________
give me a golden shower... give me a new thrill.. | barco is love | iheartkimwilde
Met citaat reageren
Oud 28-06-2007, 20:08
Broeder
Avatar van Broeder
Broeder is offline
Afgezien van de titel is het met zo'n overenthousiast begin al wel duidelijk dat je het daarna wilt gaan afkraken. Daarnaast is een band de grond in boren altijd wel erg gemakkelijk en toch is dit maar een matig, zo niet slecht, stuk.
__________________
ENIGSINDS WANNEER?
Met citaat reageren
Oud 28-06-2007, 21:18
Metal
Avatar van Metal
Metal is offline
Citaat:
Broeder schreef op 28-06-2007 @ 21:08 :
toch is dit maar een matig, zo niet slecht, stuk.
Ik zou het nog niet in de plaatselijke basisschool krant durven plaatsen. Het lijkt meer op zo'n weekend evaluatie/kringgesprek achtig iets.
Met citaat reageren
Oud 28-06-2007, 21:20
Haligh
Avatar van Haligh
Haligh is offline
Citaat:
Mavie©2004 schreef op 28-06-2007 @ 12:07 :
Ha-ha, en ik jou geboorte :')
daar was jij helemaal niet bij.
__________________
hello dave.
Met citaat reageren
Oud 28-06-2007, 21:22
Metal
Avatar van Metal
Metal is offline
Maw; die heb je dus gemist kerel. Geen rare dingen zeggen.
Met citaat reageren
Oud 28-06-2007, 21:23
Haligh
Avatar van Haligh
Haligh is offline
en als je erbij was had je wel beter geweten, want het was me toch een block party hier in west-brabant!
__________________
hello dave.

Laatst gewijzigd op 28-06-2007 om 21:27.
Met citaat reageren
Oud 28-06-2007, 21:25
Verwijderd
Dat schrijf je als 'block party'. Stomme band.
Met citaat reageren
Oud 28-06-2007, 21:28
Haligh
Avatar van Haligh
Haligh is offline
Citaat:
MetalliCat schreef op 28-06-2007 @ 22:25 :
Dat schrijf je als 'block party'. Stomme band.
dat zeg ik!
__________________
hello dave.
Met citaat reageren
Oud 28-06-2007, 21:51
Uice
Avatar van Uice
Uice is offline
Het is maar goed dat er copyright op zit.
__________________
That's what happens when you look, lady. Now you're a salt pillar, and all the deer are gonna lick ya.
Met citaat reageren
Oud 29-06-2007, 02:21
Lenny K
Avatar van Lenny K
Lenny K is offline
haha die muziekforummers toch
__________________
Freedom is indivisible. As soon as one starts to restrict it, one enters upon a decline on which it is difficult to stop.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:01.