Oud 28-11-2019, 09:07
student_m
student_m is offline
Ik zit dus met een klein dingetje...

Om meteen maar met de deur in huis te vallen, ik heb inmiddels 7 maanden een relatie met een jongen die 25 is, (ik ben zelf 19, bijna 20). Zijn verleden achtervolgt mij in principe elke dag nog. Hij was vroeger (4 week voordat we een relatie hadden 7maanden terug) namelijk een enorme player, en echt op de walgelijk manier. Hij ging elk weekend met een ander meisje naar bed, en echt ELK weekend. Hij had er geen relatie mee, maar deed 't wel. Ik wist in het begin niet dat hij zo was, toen ik met hem datete. Hij is ook gewoon erg makkelijk hierin ofzo... hij praat makkelijk met meisjes en kan ze kennelijk snel het bed in praten. Ik ben namelijk TOTAAL niet zo! Ik heb voor hem 1 échte serieuze relatie gehad en pas met die jongen naar bed gegaan na 3 maanden. Daarom schrik ik er zo van hoe hij geweest is. Onze tweede date zijn we ook met elkaar bed geweest, wat eigenlijk helemaal niet mijn bedoeling was maar het gebeurde gewoon. En nu vraag ik mezelf af.... zo gebeurde het dus ook met al die duizenden (zit wel in de buurt van duizend) anderen zo is gegaan. Het is niet dat ik hem niet vertrouw! Want ik kan helemaal niet van hem aflezen dat hij zo geweest is, en hij zegt ook elke keer weer als ik er in tranen met hem over heb dat hij spijt heeft en dat hij echt niet trots is op wat hij heeft gedaan. Maar de avond dat we elkaar ontmoet hebben heeft hij zelfs met een ander gezoend, het is echt erg. Ik vind het soms lastig (en ja, nu ook na 7 maand nog) dat iemand zo opeens kan veranderen. Kan dat echt door verliefdheid komen?
Ik was vroeger nooit onzeker. Ik had altijd aandacht van jongens, maar deed nooit lichamelijk dingen met ze. Ik had wel wat scharrels, maar dat bleef bij praten of af en toe afspreken (maar dan niet eens zoenen). Ik ben nooit onzeker geweest. Maar nu ik iets met hem heb ben ik dat wel, en waarom? Waarom denk ik tijdens een intiem moment aan hoe hij met anderen dat zou hebben gedaan. Waarom denk ik aan of al die anderen mooier, slanker, grotere borsten/ kont zouden hebben gehad? Het maakt me gewoon helemaal gek. De relatie zit verder ondanks dit hartstikke goed. We hebben in principe nooit ruzie en we wonen zelfs samen. Toch blijven dit soort dingen me achtervolgen. Ik zoek overal een reden achter, zelfs dat hij zijn profielfoto van whatsapp niet wil veranderen in een foto van ons samen, dan denk ik gelijk terug aan zijn gedrag van vroeger. Ook is het vervelend dat al die meiden in de buurt wonen en ik soms weleens van een ander hoor, 'oh, jouw vriend? daar heeft die en die ook iets mee gescharreld..', en dan is mijn dag alweer verpest.

Mijn vraag is, hoe ga ik hier nou mee om? Mijn vriendinnen zeggen dat het zijn verleden is en dat ik vooruit moet kijken naar een mooie toekomst, maar waarom achtervolgt mij dit dan zo? En waarom ben ik zo onzeker terwijl ik weet dat ik dat niet hoef te zijn?

Please, kan iemand een goed advies geven? I need it....

Kusjes
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 28-11-2019, 09:29
Verwijderd
Ik kan het niet laten, vind het nodig om als eerste te vermelden dat het reuze mee zal vallen met dat getal duizend. Zelfs als hij letterlijk ieder weekend met een ander naar bed is gegaan vanaf zijn 15e zit hij nog niet in de buurt van de duizend - en ik geloof er niets van dat dat letterlijk zo is.

Maar goed, stel dat het er een stuk of honderd zijn. Dat zou best kunnen op je 25e. Ik denk dat je onderschat hoeveel mensen op hun 25e met een flink aantal mensen naar bed zijn geweest (niet per definitie 100, maar maakt het echt zo veel uit of het aantal 20 is, of 100?). Alleen, lang niet iedereen is hier zo trots op dat ze dat aan de grote klok hangen.

Je zou er ook trots op kunnen zijn dat jij een populaire jongen aan de haak hebt geslagen. Hij kan zijn verleden niet veranderen. Het zegt ook weinig over de toekomst. Kans dat hij vreemdgaat bijvoorbeeld? Maakt dit toch niet zo veel voor uit. Ik ken mensen die zijn vreemdgegaan in hun eerste relatie, juist omdat ze nooit gescharreld hadden, hadden ze het gevoel dat ze dat eens moesten proberen, dat ze iets misten.

Wat je beschrijft qua gevoelens zit echt vooral in je eigen hoofd. Probeer het te accepteren.

Echt, het enige negatieve in het verhaal vind ik dat getal duizend. Dat geeft voor mij aan dat hij waarschijnlijk liegt - of hij bedoelde het anders, aantal keer seks gehad (maar niet noodzakelijkerwijs met verschillende personen). Een beetje opscheppen doet iedereen wel eens, naar boven afronden. Maar 1000? Ga toch weg man.

Overigens ook niet erg leuk dat anderen steeds zo benadrukken dat deze of gene een voormalig scharrel is van je vriend. Wat is daar de toegevoegde waarde van? Naar mijn mening een beetje ongeschreven wet om daar niet over te praten.

Succes er mee.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Liefde & Relatie Hoe
E.helpt.je
2 07-07-2015 05:27
Psychologie Het-Grote-Lucht-Je-Hart-Topic #111
Little_lady
492 26-10-2007 21:27
Liefde & Relatie waarom zit ik hier toch mee
groezel538
10 14-06-2003 12:01
Liefde & Relatie Arrogante jongens, waarom vinden jullie ze leuk ???
Stainleszs
83 21-10-2002 17:58
Verhalen & Gedichten Verhaal dat ik al eerder heb geplaatst, met aanvulling.
Flipje het Kipje
126 06-09-2002 14:49
Liefde & Relatie vertrouwen
Mevrouwtjuh
4 27-02-2002 13:56


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:07.