Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-04-2005, 10:16
Angelos
Avatar van Angelos
Angelos is offline
Hallo, ik studeer MWD en voor een vak moeten wij de gevolgen van borderline onderzoeken. Wij moeten interviews houden met mensen die het hebben. Dus als je je aangesproken voelt zou je dan deze vragen willen beantwoorden?
Alvast bedankt voor je moeite.
Ps.: je kunt me natuurlijk ook mailen: 0765294@student.hro.nl

Ken jij mensen die borderline hebben of heb je het zelf?
Wat doet borderline met jou?
Wat zijn de gevolgen voor jou zelf en de omgeving?
Wat doe je eraan om de gevolgen te verminderen?
Krijg je hulp, zo ja, van wie?
Vind je dat er genoeg hulpverlening is?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 13-04-2005, 12:42
*Ster*
Avatar van *Ster*
*Ster* is offline
Ken jij mensen die borderline hebben of heb je het zelf?
Bij mij is de diagnose in 2003 (17/18 jarige leeftijd) gesteld tijdens mijn opname in een Algemeen Psychiatrisch Ziekenhuis (APZ). Mijn tante heeft ook Borderline...

Wat doet borderline met jou?
Ik voel me vaak depressief, maar kan ook 'ineens' heel druk en vrolijk zijn. Daarnaast kan ik, mede dóór die stemmingswisselingen, impulsief reageren (vb. besluiten om te stoppen met school). Het is ook (bijna altijd) alles of niets. Ik wil de dingen helemaal goed doen óf niet... Natuurlijk gaat dit niet altijd, maar dan krijg ik te maken met stress en teveel stress veroorzaak negatieve emoties met als gevolg een dipje dat zelfs een depressie in de hand kan werken. Tijdens zo'n 'depressieve periode' voel ik me bovendien erg onzeker. Ik vind mezelf dan dik, lelijk (< zelfhaat) en krijg destructieve gedragingen (eetbuien, lijn-gedrag, zelfbeschadiging e.d.)

Wat zijn de gevolgen voor jou zelf en de omgeving?
Zelf vind ik het erg frustreren om mijn gedrag (en emoties) niet onder controle te hebben...