Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 28-12-2006, 15:38
Mystina
Avatar van Mystina
Mystina is offline
Na 3/4 jaar behoorlijk ziek te zijn geweest zijn we het is ergens anders gaan zoeken.
De huisarts heeft namelijk al 3 bloed afgenomen en nooit wat gevonden. Dan wordt er gezegd van het is psychisch. Dan wordt je doorgestuurd naar een psycho.. deze vind ook niets. en denkt dat je t verbeeld omdat je aandacht wil.
Eenmaal weg bij de psycho kwam m'n moeder een klant van haar tegen in een winkel en vertelde over mijn situatie. De klant vertelde dat zij 2 jaar last had gehad van hoofdpijn, toen bij een mevrouw terecht kwam (via via niet via huisarts) die aan natuurgeneeskunde deed.
Wat bleek.. de mevrouw had slapende virussen opgelopen, de dame had zoveel virussen opgelopen daat haar immuunsysteem t niet meer aankon. Toen kreeg ze 4 capsules mee tegen het virus/ de bacterie in haar hoofd
Na 4 dagen capsules slikken...
1e maakt het slapende virus in je lichaam wakker
2e maakt de weg open voor de 3e en 4e capsule
3e haalt het slapende virus weg
4e geeft je DNA een nieuwe blauwdruk
..
had de vrouw na 2 weken geen pijn meer in haar hoofd.
M'n moeder geloofde haar verhaal en is toen met haar eigen ziekte eerst naar de 'dokter' gegaan. toen m'n moeder dacht dta het werkte heeft ze mij erheen gestuurd. Bij mij is nu al aardig wat pijn weg, bijvoorbeeld.. ik zing ontzettend graag.. maar kon niet meer zingen doordat ik constant last had van keelpijn... nu dit weg is kan ik dus ook weer zingen!
Maar wat vooral mijn vraag is..

geloven jullie in natuurgeneeskunde?
zo niet, waarom niet? denk je dat het een soort geloof is in die pillen die niets doen dat je beter wordt en dat je beter wordt alleen omdat je optimistich bent? of iets anders?
__________________
I see a world in anger, I see a world in pain, ech day a different story, but still the message is the same (Delain)
Oud 28-12-2006, 16:00
Mara
Mara is offline
Het geeft m'n DNA een nieuwe blauwdruk?
Oud 28-12-2006, 16:53
juno
Avatar van juno
juno is offline
Niks mis met placebo's, als het maar helpt, toch?
Oud 28-12-2006, 18:31
Miracle
Avatar van Miracle
Miracle is offline
Ik vond het erg veel gedoe en het werkte ook niet.
__________________
Oud 28-12-2006, 18:39
Dzjun
Dzjun is offline
kan niets anders zijn dan een placebo denk ik

(niet om dingen af te kraken ofzo maar dat denk ik echt)
__________________
Beetje vreemd, maar wel lekker...
Oud 28-12-2006, 21:16
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
ik ben toch wel heel benieuwd wat er in die capsules zit, zou je de stofnamen even voor me kunnen opzoeken?
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Oud 28-12-2006, 21:25
Mystina
Avatar van Mystina
Mystina is offline
ik weet niet wat erin zit. maar de capsule moet je open maken en dan zitten er witte bolletjes in. geen ideeeee wat t is... t was iets met microorganismen ofso..

maar bij mij werkt het iig wel

"Ayurveda" is de geneeskunde
__________________
I see a world in anger, I see a world in pain, ech day a different story, but still the message is the same (Delain)
Oud 28-12-2006, 21:27
Verwijderd
Ik geloof best dat het soms werkt, soms omdat het gewoon werkt en soms omdat iemand er gewoon erg in gelooft. Wat het is dat maakt dat het werkt lijkt me minder belangrijk dan het feit dàt het voor sommige mensen werkt.
Oud 28-12-2006, 21:33
Mystina
Avatar van Mystina
Mystina is offline
lijkt mij ook.. maar als ze het wil weten...
__________________
I see a world in anger, I see a world in pain, ech day a different story, but still the message is the same (Delain)
Oud 29-12-2006, 07:19
Verwijderd
Citaat:
Mystina schreef op 28-12-2006 @ 22:25 :

"Ayurveda" is de geneeskunde
Daar heb je ook massages van bij het Elysium in Bleiswijk.
Oud 29-12-2006, 12:36
Maija
Avatar van Maija
Maija is offline
Citaat:
MeelFriek schreef op 28-12-2006 @ 17:00 :
Het geeft m'n DNA een nieuwe blauwdruk?
__________________
Oud 29-12-2006, 12:37
Maija
Avatar van Maija
Maija is offline
als het officieel bewezen was dat het helpte dan zou het wel gewoon een geneesmiddel zijn!

Natuurgeneeskunde mag officieel de naam geneesmiddel nog niet eens dragen( of weer net wel, maar het word ontterecht geneesmiddel genoemd), omdat het mensen kan afleiden.
__________________
Oud 29-12-2006, 12:38
Verwijderd
Och, bij veel middelen uit de natuurgeneeskunde is aangetoond dat er inderdaad een werkzame stof in zit, aspirine kan bv. worden gewonnen uit berkenbast en morfine uit papaver, en valeriaan is bv. ook een plant, dat zijn dus ook natuurgeneesmiddelen, en die werken wel. Het kan zijn dat er nog een paar dingetjes tussen zitten die nog niet 'ontdekt' zijn door de reguliere geneeskunde, maar ik verwacht niet dat dat er veel zijn.

Daarbij speelt een placebo effect natuurlijk ook altijd een rol. Plus het feit dat de huisarts 8 minuten voor je heeft gereserveerd, waar de natuurgeneeskundige een uur de tijd voor je heeft.

Laatst gewijzigd op 29-12-2006 om 12:41.
Oud 29-12-2006, 14:45
coopergirl
Avatar van coopergirl
coopergirl is offline
Een vriend van me bezocht een homeopaat ivm ontzettende eczeemklachten. Hij kreeg wat tabletten voor geschreven en het is (nu 2 jaar) weg... Terwijl hij bij huisarts allerlei hormoonzalf gebeuren en andere middeltjes heeft geprobeerd.

Persoonlijk nog geen ervaring mee.
__________________
Just because you're paranoid doesn't mean they're not out to get you.
Oud 29-12-2006, 15:42
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Maija schreef op 29-12-2006 @ 13:37 :
als het officieel bewezen was dat het helpte dan zou het wel gewoon een geneesmiddel zijn!
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Oud 29-12-2006, 15:50
Broeder
Avatar van Broeder
Broeder is offline
Bij mij in de straat zit een winkel die eerst als uithangbord "chinese natuurgeneesmiddelen" had, maar sinds een paar maanden zit er een stuk tape over het "genees"-stuk, dus dat wekt niet echt vertrouwen bij mij
__________________
ENIGSINDS WANNEER?
Oud 29-12-2006, 16:44
Mystina
Avatar van Mystina
Mystina is offline
ayurveda is niet chinees
ayurveda is een bewezen natuurgeneeskunde
__________________
I see a world in anger, I see a world in pain, ech day a different story, but still the message is the same (Delain)
Oud 29-12-2006, 17:15
drukknoopje
Avatar van drukknoopje
drukknoopje is offline
Citaat:
coopergirl schreef op 29-12-2006 @ 15:45 :
Een vriend van me bezocht een homeopaat ivm ontzettende eczeemklachten. Hij kreeg wat tabletten voor geschreven en het is (nu 2 jaar) weg... Terwijl hij bij huisarts allerlei hormoonzalf gebeuren en andere middeltjes heeft geprobeerd.

Persoonlijk nog geen ervaring mee.

Ik heb ook eczeem, loop nu bij een elektro-acupuncturist, ik weet niet of het onder natuurgeneeskunde valt, maar voor mij werkt het! Het is nog niet helemaal weg, maar al stukken beter.
Oud 29-12-2006, 17:26
Mystina
Avatar van Mystina
Mystina is offline
acupunctuur is wel ene soort natuurgeneeskunde.. mja meer helemaal alternatief ^^
maar t zou er wel onder kunnen vallen.
__________________
I see a world in anger, I see a world in pain, ech day a different story, but still the message is the same (Delain)
Oud 16-01-2007, 17:03
ayurveda
ayurveda is offline
Hoi Mystina en anderen,

De bolletjes zitten waarschijnlijk in een plastic omhulsel capsule. Het gaat hierbij om de Ayurveda alleen dan de Ayurveda-core. Dat is Ayurveda in combinatie met medicijnen (de bolletjes

Er zijn in nederland zover ik weet 2 locaties waar ze aan Ayurveda-core doen. Ze scannen je lichaam aan de hand van je meridianen.

Ik ben zelf ook in behandeling met deze vorm van geneeskunde. En ik kan maar 1 ding zeggen het werkt! Het is geen placebo, het is een geneeskunde die niet wordt herkent! En waarom niet?
Omdat dit een vorm van genezing is waar niet in gelooft wordt er zijn geen harde bewijzen van!

Wees blij dat je bij 1 van de 2 in Nederland terecht kan! Waar ik ga is namelijk behoorlijk druk altijd
Oud 16-01-2007, 17:07
Maarten
Avatar van Maarten
Maarten is offline
Er is hier heel lang geleden een woord voor uitgevonden: kwakzalverij. Als je een beetje verstand van zaken hebt, weet je dat dit onzin is.

Je mag er best in geloven wat mij betreft, maar het helpt niet. Je denkt dat het helpt. Dat is iets heel anders.

Ik ga liever naar mensen die met de werkelijke gesteldheid van mijn lichaam bezig zijn, ipv tijd te verspillen aan deze onzin.

Sterkte, hoop dat deze leugens geen schade aanrichten.
Oud 16-01-2007, 21:53
ayurveda
ayurveda is offline
Als je het niet geprobeert heb weet je het zo ie zo niet. Ik geloofde er ook geen bal van! Ik ben er naar toe gegaan omdat ik onwijze last van migraine had. Van alles geprobeert. Van paracetamol, nurofen, etc. De dokter gaf mij bloeddrukverlagers (zonder uberhaupt de bloeddruk op te meten) wat helemaal nergens op sloeg en gaf aan dat ik waarschijnlijk meer moest bewegen.....of dat het tussen de oren zat altijd hetzelfde verhaal...
Ik bedoel dat zijn dan de mensen die er verstand van hebben?
Medicijnen op doktersrecept pakken vaak de gevolg aan en niet de oorzaak!

Het is gewoon mijn mening dat het werkt. Maar iedereen mag er anders over denken er word tenslotte om een mening gevraagt.
Oud 16-01-2007, 22:07
ongebruikelijk
ongebruikelijk is offline
Waarom zou het niet helpen als het wel helpt als je het gelooft?
Misschien zit er dan wel een of ander stofje, voor ons geheel onbekend, in je lichaam die er anders op reageert dan bij andere mensen.
Sorry hoor, maar ik vind het altijd zo oppervlakkig klinken 'het werkt niet' omdat de wetenschap dat zogenaamd heeft aangetoond. Er zijn zoveel nieuwe dingen die waarschijnlijk nu nog te hoog gegrepen zijn voor deze maatschappij (die zich op de wetenschap richt). En ik vind het soms nogal vaag hoe zij aantonen dat iets 'niet kan'. Dat baseren alleen maar op de informatie die ze hebben, die onvoldoende kan zijn.

Ik weet btw ook wel dat er van die rotzooi is die gewoon echt niet werkt.
Oud 16-01-2007, 23:07
Verwijderd
veel te veel geld betalen voor iemand die óf niets goeds doet óf het erger maakt (door verwaarlozing van echte ziekten of aanmoediging dat er niks aan de hand is) en zogenaamde 'medicijnen' die bestaan uit water wat de "geneeskrachtige werkingen van de werkzame stof na een intensief proces van schudden (jawel) heeft overgenomen"

heeft niets, maar dan ook niets, met geneeskunde te maken.
leuk bewijs dat placebo-effect echt bestaat en mensen dom zijn, enkel horen wat ze willen horen en zien wat ze willen zien
Oud 17-01-2007, 06:16
Mystina
Avatar van Mystina
Mystina is offline
ik kan nog meer vertellen. Mijn moeder heeft dus eenziekte. Zonder dat mijn moeder vertelde wat ze heeft, heeft onze 'dokter' binnen 1 uur alles naar boven kunnen halen (alle 5 ziektes). En inderdaad ik geloofde er ook niet in omdat ik meer wetenschappelijk ben. And guess what.. bij mij helpt het toch wel.

En of het dan placebo is en ik dus dom ben (?? ) of dat het echt helpt maakt mij geen flikker uit. Ik voel me er beter om en dat is toch waar t om gaat?

Dat verhaal dat alles maar tussen de oren zit van die huisartsen van tegenwoordig die amper nog medicijnen voorschrijven is ook maar gelul! Ik verging van de pijn en wat kreeg ik? EEN FUCKING SPIERVERSLAPPER! quess what.. ik was al hartstikke slap en nu werd ik nog slapper dan k al was!

Nou wil ik niet zeggen dat ik niet mer nar een reguliere arts ga, ayurveda kan alleen slapende ziektes vinden, de actieve ziektes kunnen ze ook niet stoppen etc.

Voor de mensen die oordelen zonder het gebruikt hebben zou ik zeggen probeer het 4 maanden en kom dan nog eens terug.

Verder zou ik graag alleen nog reacties krijgen van mensen die het werkelijk gebruikt hebben en horen wat ZIJ ervan vinden. Over het placebo effect heb ik nu wel genoeg gehoord. En zoalng je het zelf niet gebruikt kunnen we je ook niet overtuigen dat het helpt, dus het is vrij zinloos.
__________________
I see a world in anger, I see a world in pain, ech day a different story, but still the message is the same (Delain)
Oud 17-01-2007, 10:13
ayurveda
ayurveda is offline
Degene bij wie ik de Ayurveda-core doe zal ook nooit zeggen dat ik niet naar de dokter moet. Omdat ze heus niet alles kan oplossen. Maar dat kunnen doktoren ook niet. Maar doktoren volgen de boeken en kijken vaak niet naar de oorzaak maar vaak het gevolg van het probleem.

Als ik kijk naar mijn vriendin die onder de exczeem zat toen zo'n 8 jaar geleden. Ze is van dokter naar dokter gegaan kreeg allemaal cremetjes, zalfjes etc. Niks hielp. Todat ze naar de "natuurdoktor" ging die het binnen enkele maanden door de medicijnen liet verdwijnen.

Ik ken meer gevallen van meisjes die niet meer ongesteld konden worden. Naar de dokter zijn geweest, stuurde door naar de gynaecoloog en die zei het moet weer op gang komen. Half jaar verder nog niks.... Op een gegeven moment is ze ook "onderzocht" door de "natuurdoktor". Kwam eruit dat ze iets in een aantal bacterien in haar baarmoeder had. Uiteindelijk heeft ze dus ook een kuur meegekregen en na 3 maanden nadat de kuur was afgerond werd ze weer ongesteld.

Door mijn vriendin ben ik er uiteindelijk ook terrecht gekomen... Ik geloof er in want ik heb het ervaren. wat een ander geloofd moeten ze zelf weten. Graag hoor ik van andere of ze hier ook ervaring mee hebben....
Oud 17-01-2007, 12:46
ekki
Avatar van ekki
ekki is offline
Ik had nooit van ayurveda gehoord.

Ik vind het altijd erg lastig om het slikken van pillen en dranken lang vol te houden. En aangezien je dit soort dingen meestal lang moet volhouden, werkt het bij mij meestal niet zo goed .
__________________
De enige domme vraag is de niet gestelde vraag. (© Caatje) | Ik ben gelukkig, gelukkig (naar Brigitte K.) | Koeien!!!! (© Brigitte Kaandorp) | ergo
Oud 17-01-2007, 13:24
Verwijderd
Citaat:
ayurveda schreef op 17-01-2007 @ 11:13 :
Op een gegeven moment is ze ook "onderzocht" door de "natuurdoktor". Kwam eruit dat ze iets in een aantal bacterien in haar baarmoeder had. Uiteindelijk heeft ze dus ook een kuur meegekregen en na 3 maanden nadat de kuur was afgerond werd ze weer ongesteld.
dit soort verhalen vind ik dus echt prachtig. het zijn mensen die niet gestudeerd hebben voor dokter of arts, zich niet zo mogen noemen en geen medische onderzoeken mogen uitvoeren en geen medische claims mogen doen. praten over bacterien in haar baarmoeder is gewoon een moderne variant van "de goden zijn boos op je". dit soort mensen zeggen wat ze weten dat hun klanten zullen geloven.
is er een uitstrijkje gemaakt? een kweekje? iets anders? want door gewoon te kijken is het niet zo moeilijk vast te stellen dat er bacterien zijn, maar wel erg moeilijk welke. bacterien zitten namelijk overal, dus das makkelijk praten. en kuurtjes met poeders en korrels en een dieet (daar zijn ze dol op, vooral zonder melk en vlees) kunnen niet echt tegen die zogenaamde bacterien helpen, want zo'n "natuurdokter" mag geen medicijnen voorschrijven.
ik ontken niet dat er in de natuur krachtige planten enzo aanwezig zijn die geneeskrachtige eigenschappen hebben. dat zou ook wel dom zijn om te ontkennen, en ik denk ook wel dat de kuurtjes en shit die je moet nemen van dit soort mensen onder andere uit dat soort dingen bestaan, en dat dat soort middeltjes wel werken ontken ik ook niet. maar blijft het feit dat ongeveer 90% van de "natuurgenezers" ed pure onzin is, crap, kwakzalvers, oplichters, zweverige hippies... en dat placebo-effect een grote rol speelt (ook bij wel echte medicijnen, trouwens)
Oud 17-01-2007, 13:57
Nienna*
Avatar van Nienna*
Nienna* is offline
Citaat:
ayurveda schreef op 16-01-2007 @ 22:53 :
Als je het niet geprobeert heb weet je het zo ie zo niet. Ik geloofde er ook geen bal van! Ik ben er naar toe gegaan omdat ik onwijze last van migraine had. Van alles geprobeert. Van paracetamol, nurofen, etc. De dokter gaf mij bloeddrukverlagers (zonder uberhaupt de bloeddruk op te meten) wat helemaal nergens op sloeg en gaf aan dat ik waarschijnlijk meer moest bewegen.....of dat het tussen de oren zat altijd hetzelfde verhaal...
Ik bedoel dat zijn dan de mensen die er verstand van hebben?
Medicijnen op doktersrecept pakken vaak de gevolg aan en niet de oorzaak!

Het is gewoon mijn mening dat het werkt. Maar iedereen mag er anders over denken er word tenslotte om een mening gevraagt.
Ik wil niet persoonlijk worden of kwetsend overkomen. Dat zeg ik maar vast bij voorbaat.
Maar:
Migraine heeft vaak wel degelijk een psychische oorzaak. Als jij heel veel stress hebt, zul je sneller zo'n aanval krijgen dan wanneer je heel rustig bent. In dat opzicht zit het dus tussen de oren, ja.
Mensen die ervoor hebben gestudeerd, zijn inderdaad de mensen die er verstand van hebben. Soms is de oorzaak niet aan te pakken. De dokter heeft jou Nurofen e.d. voorgeschreven, omdat jij waarschijnlijk aanvallen van migraine hebt in verband met je psychische welbevinden. Hiermee wil ik niet zeggen dat je psychisch ziek bent, voordat we daar weer gezeur over krijgen (mensen beginnen altijd te yukyukken bij het woord "psychisch").
En ja, ik ken het, want ik heb er zelf regelmatig last van.

@ Mystina: als jij beter wordt van een placebo, wil dat absoluut niet zeggen dat je dom bent. De oorzaak ligt gewoon ergens anders, dat is iets anders dan domheid.
Oud 17-01-2007, 14:02
Verwijderd
Citaat:
Nienna* schreef op 17-01-2007 @ 14:57 :
@ Mystina: als jij beter wordt van een placebo, wil dat absoluut niet zeggen dat je dom bent. De oorzaak ligt gewoon ergens anders, dat is iets anders dan domheid.
ik denk dat dit door mij komt, maar ik bedoelde met domme mensen mensen die klakkeloos geloven wat hen verteld wordt. beter worden van een placebo is gewoon 'normaal', is in ieder geval een wetenschappelijk concept dat placebo-effect bestaat.
Oud 17-01-2007, 14:12
ekki
Avatar van ekki
ekki is offline
Ik ben er iig van overtuigd dat voeding wel degelijk een effect kan hebben op de gezondheid. Sommige mensen kunnen bepaalde dingen nou eenmaal niet goed hebben. Zo eet ik bijv. nooit (bijna nooit) uien, omdat ik merk dat ik daar last van m'n darmen van krijg. Net (zoiets) als dat ik geen komkommer eet.

Als je die 'medicijnen' ziet als een voedingssupplement, denk ik dat ze best kunnen werken. Ik weet het nooit zo goed. Ik ga iig niet verkondigen dat het allemaal niet werkt, maar ook niet dat het wel werkt, want ik heb dat nog nooit ervaren. Ik heb veel verhalen gehoord van mensen die zich beter gingen voelen na bezoek aan een 'natuurarts' oid. Waarom zou je ze niet geloven? Als mensen zich beter gaan voelen, waarom zouden ze zoiets dan niet doen? Het helpt toch?
__________________
De enige domme vraag is de niet gestelde vraag. (© Caatje) | Ik ben gelukkig, gelukkig (naar Brigitte K.) | Koeien!!!! (© Brigitte Kaandorp) | ergo
Oud 17-01-2007, 14:54
Dith
Avatar van Dith
Dith is offline
Ik weet of homeopathie ook echt onder natuurgeneeskunde valt maar ik heb er zeker baat bij. Ik heb meer dan anderhalf jaar lang vrijwel continu blaasontstekingen gehad wat uiteindelijk zelfs resulteerde in nierbekkenontsteking en zelfs nierstenen. Continu heb ik antibiotica geslikt en telkens kwam het na een paar weken weer terug. Daarnaast deed ik werkelijk alles om het te voorkomen maar het had allemaal geen baat.
Afgelopen november besloot mijn huisarts om mij een onderhoudskuur te geven, een half jaar lang elke dag een lage dosis antibiotica, daar was ik het niet mee eens omdat ik gewoon merkte dat mijn darmen steeds vervelender deden en ik echt het idee had dat het aan de antibiotica lag, daar was hij het wel mee eens dus heeft hij besloten dat ik steeds antibiotica moest nemen na geslachtsgemeenschap. Dat heb ik een keer of 10 gedaan en toen kreeg ik alsnóg een blaasontsteking. Ik ben er toen niet mee naar de huisarts gegaan omdat ik wist dat als ik dat deed ik naar de uroloog werd doorgestuurd en nou ja, dat zag ik eigenlijk niet meteen zo zitten.
Na een dag goed veel drinken en cranberries eten was het alweer over (voor mijn gevoel dan) en toen ben ik eens een homeopaat gaan bellen.
Consult gehad (2 uur durend gesprek waarbij zo'n beetje mijn hele levensverhaal en vooral al mijn "ziektes" werden besproken) en een week later kreeg ik twee korreltjes thuisgestuurd. Zelf ben ik absoluut niet bijgelovig en ik geloofde er eigenlijk niet in maar van de andere kant had ik zoiets van 'ik kan het altijd proberen'. Tot het moment dat ik die korreltjes had ingenomen had ik dus al sinds die laatste blaasontsteking pijn bij het plassen, moest ik 5x per nacht uit bed om te plassen en constant een 'drukkend' gevoel. De dag daarna heb ik gewoon nergens meer last van gehad. Ik weet hoe ongelooflijk dom het klinkt (tenminste, dat vind ik) maar ik denk écht dat het werkt. Normaal gesproken moest ik gewoon plassen na seks want anders had ik gegarandeerd een blaasontsteking en nu hoeft dat zelfs niet meer. Misschien zit het allemaal wel tussen mijn oren, maar dan nog ben ik blij dat ik het heb geprobeerd.
__________________
wat een heerlijkheid
Oud 17-01-2007, 14:59
Verwijderd
@dith: wat een slechte huisarts had je dan ook! juist door dat soort gebruik van antibiotica kunnen bacterien resistentie ontwikkelen en dan krijg je idd dat soort problemen (dat antibiotica niet meer werkt)
@ekki: natuurlijk helpt je voeding om je gezond(er) te maken, maar ik vind die vage omschrijvingen altijd zo irritant. "korrels"

is iemand ooit precies uitgelegd wat daar in zit?
Oud 17-01-2007, 15:00
Mystina
Avatar van Mystina
Mystina is offline
microorganismen.. k kan t verder niet pcies uitleggen, maar ik ga 13 februari weer naar haar toe en dan zal ik er een snaar vragen ^^
__________________
I see a world in anger, I see a world in pain, ech day a different story, but still the message is the same (Delain)
Oud 17-01-2007, 15:02
Dith
Avatar van Dith
Dith is offline
Dat is eigenlijk ook de reden dat ik het ergens anders ben gaan proberen, gewoon omdat ik hem eigenlijk niet meer vertrouwde met die constante antibiotica. Had inderdaad ook het idee dat mijn blaas gewoon totaal geen weerstand meer had.

Wat ik erover op internet lees is dat die korrels een basis hebben van ziektekiemen van jouw probleem. In mijn ogen allemaal te zwevend etc. maar goed, mij heeft het tot nu toe geholpen, ook al moet ik erbij zeggen dat het pas 3 weken geleden is geweest dat ik die korrels heb ingenomen dus het kan goed zijn dat ik het over een paar maanden weer dubbel zo hard terugkrijg maar goed, dat bekijk ik dan wel weer tot nu toe ben ik allang blij dat ik al 3 weken geen blaasontsteking meer heb gehad hehe.
__________________
wat een heerlijkheid
Oud 17-01-2007, 15:05
Mystina
Avatar van Mystina
Mystina is offline
Citaat:
Dith schreef op 17-01-2007 @ 16:02 :
Dat is eigenlijk ook de reden dat ik het ergens anders ben gaan proberen, gewoon omdat ik hem eigenlijk niet meer vertrouwde met die constante antibiotica. Had inderdaad ook het idee dat mijn blaas gewoon totaal geen weerstand meer had.

Wat ik erover op internet lees is dat die korrels een basis hebben van ziektekiemen van jouw probleem. In mijn ogen allemaal te zwevend etc. maar goed, mij heeft het tot nu toe geholpen, ook al moet ik erbij zeggen dat het pas 3 weken geleden is geweest dat ik die korrels heb ingenomen dus het kan goed zijn dat ik het over een paar maanden weer dubbel zo hard terugkrijg maar goed, dat bekijk ik dan wel weer tot nu toe ben ik allang blij dat ik al 3 weken geen blaasontsteking meer heb gehad hehe.
een vriend van mij heeft hier ook last van gehad. sinds ie heel klein was
en dankzij dit heeft hij er al 3 jaar geen last meer van gehad!
__________________
I see a world in anger, I see a world in pain, ech day a different story, but still the message is the same (Delain)
Oud 17-01-2007, 15:52
Verwijderd
Citaat:
Dith schreef op 17-01-2007 @ 16:02 :
Dat is eigenlijk ook de reden dat ik het ergens anders ben gaan proberen, gewoon omdat ik hem eigenlijk niet meer vertrouwde met die constante antibiotica. Had inderdaad ook het idee dat mijn blaas gewoon totaal geen weerstand meer had.

Wat ik erover op internet lees is dat die korrels een basis hebben van ziektekiemen van jouw probleem. In mijn ogen allemaal te zwevend etc. maar goed, mij heeft het tot nu toe geholpen, ook al moet ik erbij zeggen dat het pas 3 weken geleden is geweest dat ik die korrels heb ingenomen dus het kan goed zijn dat ik het over een paar maanden weer dubbel zo hard terugkrijg maar goed, dat bekijk ik dan wel weer tot nu toe ben ik allang blij dat ik al 3 weken geen blaasontsteking meer heb gehad hehe.
true
Oud 17-01-2007, 18:37
Maija
Avatar van Maija
Maija is offline
Citaat:
Gothic schreef op 29-12-2006 @ 16:42 :
heb je zelf wel eens naar de beginpost gekeken
__________________
Oud 17-01-2007, 18:52
ayurveda
ayurveda is offline
Migraine heb ik al sinds dat ik 12 ben. En geen dokter heeft me kunnen helpen. Bij mij heeft het niks met stres te maken gehad. Ik ben blij dat ik er geen last meer van heb.

Antibiotica is rotzooi. Het pakt namelijk niet de oorzaak aan maar het gevolg. De bacterie, schimmel etc. is namelijk niet weg en het is een tijdelijke oplossing. Het maakt de slechte dingen dood maar ook de goede en de handtekening wordt niet gezet (zoals bovenaan staat bij de topic)
Oud 17-01-2007, 18:55
Mystina
Avatar van Mystina
Mystina is offline
Citaat:
ayurveda schreef op 17-01-2007 @ 19:52 :
Migraine heb ik al sinds dat ik 12 ben. En geen dokter heeft me kunnen helpen. Bij mij heeft het niks met stres te maken gehad. Ik ben blij dat ik er geen last meer van heb.

Antibiotica is rotzooi. Het pakt namelijk niet de oorzaak aan maar het gevolg. De bacterie, schimmel etc. is namelijk niet weg en het is een tijdelijke oplossing. Het maakt de slechte dingen dood maar ook de goede en de handtekening wordt niet gezet (zoals bovenaan staat bij de topic)
en dat gaat over ayurveda-core of over antibiotica?
__________________
I see a world in anger, I see a world in pain, ech day a different story, but still the message is the same (Delain)
Oud 17-01-2007, 19:08
Maarten
Avatar van Maarten
Maarten is offline
Homeopathie dat is pas grote onzin. Homeopathie is equivalent aan een niet werkzame stof in de zee gooien en vervolgens een glas uit die zee nemen en opdrinken.

Pure kwakzalverij!
Oud 17-01-2007, 19:12
Maarten
Avatar van Maarten
Maarten is offline
Citaat:
ayurveda schreef op 17-01-2007 @ 19:52 :
Migraine heb ik al sinds dat ik 12 ben. En geen dokter heeft me kunnen helpen. Bij mij heeft het niks met stres te maken gehad. Ik ben blij dat ik er geen last meer van heb.

Antibiotica is rotzooi. Het pakt namelijk niet de oorzaak aan maar het gevolg. De bacterie, schimmel etc. is namelijk niet weg en het is een tijdelijke oplossing. Het maakt de slechte dingen dood maar ook de goede en de handtekening wordt niet gezet (zoals bovenaan staat bij de topic)
"During World War II, penicillin made a major difference in the number of deaths and amputations caused by infected wounds amongst Allied forces; saving an estimated 12-15% of lives. "

Jij weet dus echt niet waar je het over hebt... Overduidelijk.

Leg aan mij uit wat penicilline doet?

Penicilline maakt inderdaad zowel goede als slechte bacterieen dood, maar je moet toch wat? Bacterieen krijg je zo weer binnen.

Handtekening zetten is pure bullshit. Bestaat niet.

Mensen, krijg verstand. Ik zou me eigenlijk niet druk moeten maken, want jullie spelen met je leven als je geen antibiotica neemt terwijl het noodzakelijk is.

Als de keuze is, antibiotica of een alternatief bullshitmiddel dan is de keus snel gemaakt. En het zijn gewoon bullshitmiddelen, dat weet iedereen met een gezond verstand.
Oud 17-01-2007, 19:20
zonnestoeltje
Avatar van zonnestoeltje
zonnestoeltje is offline
Ja, ik geloof wel degelijk dat natuurgeneeskunde werkt. Mensen vergeten dat de middelen die we nu gebruiken ooit uit de natuur kwamen, maar omdat met ze graag sterker wilde, zodat t effect beter werd, werden ze synthetisch gemaakt. Daarom is het nog niet gezegt dat middelen die alleen natuurlijke bestanddelen bevatten niet werken of volgens het placebo-effect.

Mijn vader bv. heeft door zijn ziekte last van zn nieren en niets hielp. En hij staat niet heel erg open voor natuurgeneeskunde. Toen waren we ooit in oostenrijk en raadde een 'kruidenvrouwtje' die een leerzame tocht door de omgeving met ons maakte, een bepaald kruid aan. Dit hebben we geplukt en later in nl hebben we het ook gekocht (bij een hele oude drogisterij) en het werkte echt. De artsen vonden het raar, maar zeiden dat hij t maar moest blijven gebruiken zolang het hielp.
De hond van mn opa en oma was verlamd en zou dood moeten, maar door acupuntuur was hij zou verbetert, dat hij weer kon lopen én dat hij dus kon blijven leven (hij is 17 geworden).
Zelf heb ik ook goede ervaringen met elektro-acupuntuur, terwijl ik er een beetje sceptisch tegenover stond, maar het hielp wel.

Verder is het ook niet waar dat deze mensen geen opleiding zouden hebben. Er bestaat namelijk een speciale opleiding voor natuurgeneeskunde. Ook wordt deze leer doorgegeven d.m.v. curssussen e.d..
In oosterse landen wordt deze geneeskunde ook nog vaak gebruikt om mensen te genezen ipv onze westerse methode. Dat onze methode anders is en 'wetenschappelijk' betekent nog niet dat het andere niet werkt. De oosterse theorie over medianen en acupuntuur is wel getest en wetenschappelijk aangetoont.

De 'reguliere' geneeskunde hier in het westen wordt door iedereen vertrouwd, maar vergeet niet dat de artsen hier nog heel weinig weten en vaak ook maar moeten proberen, omdat de kennis al ver is, maar er blijkt nog zo veel meer te zijn.

Ik denk daarom dat ipv het ene uit te sluiten, beide soorten geneeskunde zouden moeten samenwerken, om zo door zo weinig mogelijk kapot te maken, mensen te genezen.
__________________
werk alsof je t geld niet nodig hebt, dans alsof niemand kijkt, heb lief alsof je nog nooit gekwetst bent
Oud 17-01-2007, 19:23
pyres
Avatar van pyres
pyres is offline
Citaat:
juno schreef op 28-12-2006 @ 17:53 :
Niks mis met placebo's, als het maar helpt, toch?
ben het niet dat het een placebo-effect is...



ik heb ook jaren maag problemen gehad, wat van slecht naar dramatisch ging toen ik een bepaalde tijd alleen rijst met suiker kon verdragen.

ik heb anderhalf jaar chinese thee gehad en toen had ik er geen last meer van

ok anderhalf jaar.. is lang... maar medicijnen hielpen niet
en de dokter kon niet vinden wat ik had
__________________
mmm lekker mmm ik ben bokkebokkebokkebok
Oud 17-01-2007, 19:23
Maarten
Avatar van Maarten
Maarten is offline
Citaat:
zonnestoeltje schreef op 17-01-2007 @ 20:20 :
Ja, ik geloof wel degelijk dat natuurgeneeskunde werkt. Mensen vergeten dat de middelen die we nu gebruiken ooit uit de natuur kwamen, maar omdat met ze graag sterker wilde, zodat t effect beter werd, werden ze synthetisch gemaakt. Daarom is het nog niet gezegt dat middelen die alleen natuurlijke bestanddelen bevatten niet werken of volgens het placebo-effect.

Mijn vader bv. heeft door zijn ziekte last van zn nieren en niets hielp. En hij staat niet heel erg open voor natuurgeneeskunde. Toen waren we ooit in oostenrijk en raadde een 'kruidenvrouwtje' die een leerzame tocht door de omgeving met ons maakte, een bepaald kruid aan. Dit hebben we geplukt en later in nl hebben we het ook gekocht (bij een hele oude drogisterij) en het werkte echt. De artsen vonden het raar, maar zeiden dat hij t maar moest blijven gebruiken zolang het hielp.
De hond van mn opa en oma was verlamd en zou dood moeten, maar door acupuntuur was hij zou verbetert, dat hij weer kon lopen én dat hij dus kon blijven leven (hij is 17 geworden).
Zelf heb ik ook goede ervaringen met elektro-acupuntuur, terwijl ik er een beetje sceptisch tegenover stond, maar het hielp wel.

Verder is het ook niet waar dat deze mensen geen opleiding zouden hebben. Er bestaat namelijk een speciale opleiding voor natuurgeneeskunde. Ook wordt deze leer doorgegeven d.m.v. curssussen e.d..
In oosterse landen wordt deze geneeskunde ook nog vaak gebruikt om mensen te genezen ipv onze westerse methode. Dat onze methode anders is en 'wetenschappelijk' betekent nog niet dat het andere niet werkt. De oosterse theorie over medianen en acupuntuur is wel getest en wetenschappelijk aangetoont.

De 'reguliere' geneeskunde hier in het westen wordt door iedereen vertrouwd, maar vergeet niet dat de artsen hier nog heel weinig weten en vaak ook maar moeten proberen, omdat de kennis al ver is, maar er blijkt nog zo veel meer te zijn.

Ik denk daarom dat ipv het ene uit te sluiten, beide soorten geneeskunde zouden moeten samenwerken, om zo door zo weinig mogelijk kapot te maken, mensen te genezen.
Het gaat bij alternatieve geneeskunde/natuurgeneeskunde bijna nooit om werkzame stoffen. Hoezo moet er dan serieus tegenaan gekeken worden?

Het is prima als ze niet precies weten hoe het werkt, maar dan moeten ze minstens een dubbelblind placebo-gecontroleerd gerandomiseerd onderzoek gedaan hebben om aan te tonen dat het effect meer is dan placebo. Zoveel is dat toch niet gevraagd?

Anders is het gewoon kwakzalverij. Als je middel werkt, dan heb je er baat bij om het aan te tonen. Kun je dat niet / of doe je het niet dan ligt je de boel op en zijn de goede resultaten gebaseerd op placebo effect en/of toeval (dat het vanzelf beter gaat).
Oud 17-01-2007, 19:25
Maarten
Avatar van Maarten
Maarten is offline
Citaat:
pyres schreef op 17-01-2007 @ 20:23 :
ben het niet dat het een placebo-effect is...



ik heb ook jaren maag problemen gehad, wat van slecht naar dramatisch ging toen ik een bepaalde tijd alleen rijst met suiker kon verdragen.

ik heb anderhalf jaar chinese thee gehad en toen had ik er geen last meer van

ok anderhalf jaar.. is lang... maar medicijnen hielpen niet
en de dokter kon niet vinden wat ik had
Er zijn wetenschappelijk positieve effecten van groene thee aangetoond. Wat die effecten precies waren weet ik niet meer en of het onderzoek correct uitgevoerd was ook niet. Heb het niet kritisch bekeken, zag het kopje alleen staan toen ik naar iets anders aan het zoeken was.

Wat ik nu zeg is voorbarig, maar ik ben benieuwd of het groene thee was
Oud 17-01-2007, 20:37
Verwijderd
Citaat:
ayurveda schreef op 17-01-2007 @ 19:52 :
Antibiotica is rotzooi. Het pakt namelijk niet de oorzaak aan maar het gevolg. De bacterie, schimmel etc. is namelijk niet weg en het is een tijdelijke oplossing. Het maakt de slechte dingen dood maar ook de goede en de handtekening wordt niet gezet (zoals bovenaan staat bij de topic)
sorry, maar dit slaat helemaal nergens op. antibiotica doden bacterien geen schimmels sowieso (penicilline is een antibioticum dat wordt geproduceerd door een schimmel, Penicillium notatum, misschien dat je daarmee in de war bent)
die bacterie is de oorzaak van je ziekte, geen gevolg! dus dan wordt toch de oorzaak weggenomen?
zoals al hier boven wordt gezegd doden antibiotica ook andere bacterien, maar als wordt gekozen voor een goed soort antibioticum, namelijk een "narrow spectrum", dan heeft dit maar effect op een bepaald soort bacterie, waardoor enkel schadelijke bacterien verdwijnen en goede bacterien niet.
en die handtekening... je kunt je lichaam niet laten onthouden wat voor bacterie-infecties het heeft gehad. dat is weer een kenmerk van een virus, dat de antistoffen tegen het virus in je lichaam aanwezig blijven om zo sneller te kunnen reageren op een nieuwe virus-infectie van dezelfde soort
doe wat je wilt, maar zorg wel dat je over de juiste kennis beschikt
Oud 17-01-2007, 20:45
Verwijderd
@mystina: waarom wil je je topic laten sluiten?
Oud 17-01-2007, 20:48
Mystina
Avatar van Mystina
Mystina is offline
omdat ik genoeg meningen gehoord heb, ne in principe nu alles alleen nog steeds maar wordt herhaald.
__________________
I see a world in anger, I see a world in pain, ech day a different story, but still the message is the same (Delain)
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
De Kantine Dingen die iedereen denkt maar die niet waar zijn.
Briseïs
500 18-09-2007 19:51
Lichaam & Gezondheid Welke medicijnen gebruik jij regelmatig?
Fragezeichen
100 29-05-2006 15:02
Levensbeschouwing & Filosofie Ramadan
ibrahim
309 27-11-2004 09:47
De Kantine Googlism.
kaleidoscope
71 05-02-2003 15:20
Lifestyle je favoriete.......
#JumpDaFuckUp!#
109 17-06-2002 08:52


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:28.