Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 07-01-2007, 11:06
FunkyCinderella
FunkyCinderella is offline
hallo,

ik ben een meisje van 15 en zit dus dik in de pubertijd waardoor ik heel snel onzeker ben. Sinds een jaar heb ik een overmatig zweet probleem. Ik heb echt werkelijk alles geprobeert van heel duur tot heel erg goedkoop spul. Ik gebruik nu een spray van therme dat je om de 5 dagen opsprayt, dat helpt wel maar niet helemaal totaal.

Ik wou vragen ofdat jullie misschien iets weten dat echt goed helpt .. Zoals iets natuurlijks ofzo. Want een dag na het gebruiken van dat spul krijg ik erge schrale oksels omdat het niet erg goed is voor je huid.

groetjes michelle
__________________
If I rule the world..
Met citaat reageren
Oud 07-01-2007, 12:08
Anki
Avatar van Anki
Anki is offline
Ik heb daar toen ik zo oud als jij was ook gigantisch last van gehad. Toen las ik ergens iets over Odorex Extra Dry.
Dat is een flacon, en dat kan je op een watje doen, en dat dep je voor het slapen gaan op je oksels, en de volgende ochtend was je je oksels met zeep.
Ik heb er echt toen ik dat gebruikte zo weinig last van gehad. Je moet het alleen niet opdeppen na het scheren.
Ik weet nog dat ik versteld stond dat ik niet zweette.

__________________
Tsja...nou zeg...
Met citaat reageren
Oud 07-01-2007, 12:29
jet
Avatar van jet
jet is offline
het is de pest voor je oksels dat spul maar het helpt wel ja.

heeft mij ook aan de abcessen geholpen
__________________
Ik heb een geheugen als een......uh.....een...... je weet wel, zo'n ding met gaatjes
Met citaat reageren
Oud 07-01-2007, 15:10
Anki
Avatar van Anki
Anki is offline
Ik heb wel een branderig gevoel gehad, en het werd ook rood, maar dat negeerde ik. Ik vind het ondanks alles echt goed spul.
Heel soms doe ik het wel eens een avond voordat ik uitga op.
__________________
Tsja...nou zeg...
Met citaat reageren
Oud 07-01-2007, 15:52
FunkyCinderella
FunkyCinderella is offline
dat heb ik dus ook al geprobeerd
maar dat hielp ook niet helemaal, int begin wel maar na een paar weken/maanden hiept het niet meer ..
__________________
If I rule the world..
Met citaat reageren
Oud 07-01-2007, 16:20
Anki
Avatar van Anki
Anki is offline
Citaat:
FunkyCinderella schreef op 07-01-2007 @ 17:52 :
dat heb ik dus ook al geprobeerd
maar dat hielp ook niet helemaal, int begin wel maar na een paar weken/maanden hiept het niet meer ..

Hm, en als je het elke avond op doet?

Een vriendin van mij had het ook, en is naar de huisarts gegaan. Daar kreeg ze ook een spulletje. Maar ik weet niet of het hielp.
Of langs een dermatoloog.
Succes!
__________________
Tsja...nou zeg...
Met citaat reageren
Oud 07-01-2007, 16:53
Danny
Avatar van Danny
Danny is offline
en als je helemaal niks gebruikt, dus ook geen deodorant, heb je er dan ook last van?
__________________
Red Red Wineeee
Met citaat reageren
Oud 07-01-2007, 17:21
duivelaartje
Avatar van duivelaartje
duivelaartje is offline
Misschien zijn je oksels 'van slag'? Nu je zoveel verschillende producten hebt gebruikt ga je misschien alleen maar meer zweten, door irritatie en overgevoeligheid enzo. Ik zou zeker een keer langs de huisarts gaan, die je eventueel doorverwijst, voordat je het alleen maar erger maakt ofzo.

Ik heb het 'vreemde' verschijnsel, van hoe minder deo ik gebruik, ik minder ik zweet. Op doordeweekse dagen gebruik ik dus amper deo. En neem van mij aan; totaal geen zweetgeurtjes. Gewoon goed wassen. Alleen voor het sporten, uitgaan en in de zomer gebruik ik wel deo. Ik ben me dit ook aan gaan wennen toen ik een soort 'allergie' tegen deo kreeg. Maar of dit te maken heeft met wat jij hebt...
Met citaat reageren
Oud 07-01-2007, 18:04
jet
Avatar van jet
jet is offline
als het niet meer werkt kan je is langs de huisarts gaan, er kan natuurlijk ook een medische (hormonale) reden voor zijn..

en dan kan hij evt er botox in spuiten, maar dat is niet echt een oplossing die je zomaar even toepast
__________________
Ik heb een geheugen als een......uh.....een...... je weet wel, zo'n ding met gaatjes
Met citaat reageren
Oud 07-01-2007, 18:59
LiefsvanHier
Avatar van LiefsvanHier
LiefsvanHier is offline
Ik heb hetzelfde probleem als de TS: pubertijd, veel zweten. (En al drie jaar horen dat het vanzelf wel weer overgaat.)

Nu ben ik het zat, het grootste probleem voor mij is dat ik gewoon niet lekker ruik, ik stink naar zweet, wat ik ook doe. Ik douche mij minstens één keer per dag.

Wat duivelaartje zegt, als ik geen deo op doe, is het alleen maar erger. Dat heb ik al geprobeerd.

Ik ga waarschijnlijk vrijdag naar de dokter, toch eens vragen wat ik het beste kan doen. Ik post wel wat de dokter zei, misschien heb je er wat aan!
Met citaat reageren
Oud 08-01-2007, 12:57
dingske
dingske is offline
HOI,

Ik heb voorheen een keer syneo 5 gekocht bij de DA. Deze Spray je ongeveer 3a4 keer onder je oksel. Dit doe je 's vonds zodat het snachts in kan trekken. Je kunt 's ochtends je oksles wassen en ook gewoon deo opdoen. Deze spray werkt letterlijk 5 dagen. Dat wil zeggen dat je 5 dagen ook echt niet zweet. HEt grapje kost wel 20 euro, maar als hij niet goed werkt kun je je geld terugkrijgen.

Al deze soort deo's waarvan je helemaal droog blijft zijn naar mijn inzien niet helemaal goed voor je oksels. Het is gewoon een chemisch spulletje die de zweetkliertjes (porien) een paar dagen verstopt.

Het werkt overigens wel heel goed. zeker een aanrader.

Suc6 ermee
Met citaat reageren
Oud 08-01-2007, 15:33
FunkyCinderella
FunkyCinderella is offline
Citaat:
Danny schreef op 07-01-2007 @ 17:53 :
en als je helemaal niks gebruikt, dus ook geen deodorant, heb je er dan ook last van?
Ik heb het vandaag geprobeert om zonder deo op te doen naar school te gaan en dan hielp nog best wel goed !
Ik ga het zeker vaker doen, en dan ''s ochtends gewoon mn oksels wassen.
BEDANKTT!

Maar ik denk dat ik toch maar een keertje naar de docter ga ..
__________________
If I rule the world..

Laatst gewijzigd op 08-01-2007 om 15:37.
Met citaat reageren
Oud 08-01-2007, 18:57
A*
Avatar van A*
A* is offline
Wat ik me nou afvraag, is waardoor dat overmatige zweten veroorzaakt wordt. (en dan niet dingen als puberteit want ik ben geen 15 meer.)

Ik gebruik al jaren lang dezelfde deo, en sinds een maand of 4 zweet ik echt gigantisch. Ik heb daar echt nog nooit last van gehad, en nu ineens wel. Nogal vreemd vind ik, en vandaar dus mijn vraag, waardoor kan deze verandering veroorzaakt zijn?
Met citaat reageren
Oud 09-01-2007, 17:20
Danny
Avatar van Danny
Danny is offline
Ik weet nog wel van toen ik ongeveer even oud was als jij, toen gebruikte ik ook af en toe deodorant en toen ging ik ontzettend zweten (vooral in de zomer), maar alleen onder m'n oksels. Heb een tijdje helemaal niks gebruikt en heb sindsdien eigenlijk nergens last meer van. Het kan ook zijn dat je lichaam geirriteerd raakt door de chemicalien die in deodorant zitten. Probeer het dus een tijdje zonder en als dat werkt dan is dat natuurlijk fantastisch !

Succes ermee iig!

Danny
__________________
Red Red Wineeee
Met citaat reageren
Oud 09-01-2007, 17:23
Neiu
Avatar van Neiu
Neiu is offline
Citaat:
A* schreef op 08-01-2007 @ 19:57 :
Wat ik me nou afvraag, is waardoor dat overmatige zweten veroorzaakt wordt. (en dan niet dingen als puberteit want ik ben geen 15 meer.)

Ik gebruik al jaren lang dezelfde deo, en sinds een maand of 4 zweet ik echt gigantisch. Ik heb daar echt nog nooit last van gehad, en nu ineens wel. Nogal vreemd vind ik, en vandaar dus mijn vraag, waardoor kan deze verandering veroorzaakt zijn?
Ben je recentelijk aangekomen?
__________________
Kõigi teede pikkus ajas on võrdne - | - Рукописи не горят
Met citaat reageren
Oud 09-01-2007, 23:52
A*
Avatar van A*
A* is offline
Citaat:
Neiu schreef op 09-01-2007 @ 18:23 :
Ben je recentelijk aangekomen?
Nope..
Met citaat reageren
Oud 10-01-2007, 00:19
Neiu
Avatar van Neiu
Neiu is offline
Citaat:
A* schreef op 10-01-2007 @ 00:52 :
Nope..
Ok, het was niet lullig bedoeld, het kan namelijk wel een reden zijn.
Allergie bouw je op over het algemeen. Misschien eens een andere deo gebruiken? Welke gebruik je nu?
__________________
Kõigi teede pikkus ajas on võrdne - | - Рукописи не горят
Met citaat reageren
Oud 10-01-2007, 07:54
gewoonmax
Avatar van gewoonmax
gewoonmax is offline
accupunctuur, dat werkt intern en is veel beter dan al die spraytjes of zalfjes. En als je bang bent voor naalden kan je ook naar accupressuur gaan, dat is meer in de vorm van massage, werkt allebei.
__________________
Life is too important to be taken seriously
Met citaat reageren
Oud 10-01-2007, 09:53
Teres
Avatar van Teres
Teres is offline
Axitrans (apotheek) helpt echt!
(Geen idee of het al dan niet met doktersvoorschrift is maar ik denk van niet)
En ook geen last van branderig gevoel ofzo, behalve als je het er pas hebt opgesmeerd.
2keer om de week gebruiken en je zweet bij warm weer zelfs minder dan mensen die normaal vanzelf weinig zweten

Trouwens wat oorzaak betreft: die zijn zo uiteenlopend.. van stress over hypoglycemie tot hyperthyroidie...
Zoals al zoveel gezegd is: bezoek een arts
Met citaat reageren
Oud 10-01-2007, 16:56
FunkyCinderella
FunkyCinderella is offline
wauw mensen!
ik ben zo blij dat ik eindelijk achter mijn probleem ben gekomen!
het was waar wat duivelaartje zei !
Mijn oksels zijn gewoon verschrikkelijk van slag, ik heb al 2 dagen geen deo gebruikt en gewoon 's ochtends mn oksels gewassen, nu stink ik niet onder mn oksels (dat deed ik al niet maar ik dacht dat ik zou gaan stinken zonder deo) en ik zweet niet meer!

O MENSEN JULLIE WETEN NIET HOE BLIJ IK WEL NIET BEN
EINDELIJK BEN IK VAN MN GROOTSE PROBLEEM AF !

xxx
__________________
If I rule the world..
Met citaat reageren
Oud 10-01-2007, 17:00
duivelaartje
Avatar van duivelaartje
duivelaartje is offline
Oh wauw!

Als je gaat sporten ofzo heb je denk ik nog wel deo nodig, zoals de meeste mensen. Maar misschien is het dan het beste om deo te kopen voor allergie-gevoeligen. Neutral ofzo, gewoon te halen bij de drogisterij. Ik krijg daar geen uitslag of irritatie van. (Maar toch gebruik ik het zo min mogelijk.)
Met citaat reageren
Oud 10-01-2007, 19:05
LiefsvanHier
Avatar van LiefsvanHier
LiefsvanHier is offline
Hé, ik kan me voorstellen hoe blij je bent.

Ik ga in februari ervoor naar de dokter .
Met citaat reageren
Oud 10-01-2007, 21:39
A*
Avatar van A*
A* is offline
Citaat:
Neiu schreef op 10-01-2007 @ 01:19 :
Ok, het was niet lullig bedoeld, het kan namelijk wel een reden zijn.
Allergie bouw je op over het algemeen. Misschien eens een andere deo gebruiken? Welke gebruik je nu?
Ik was ook niet beledigt hoor.

Ik gebruikte voorheen altijd Dove, echt al 5 jaar lang ofzo.
Ik heb geprobeerd zonder deo rond te lopen maar ik ben echt te bang dat ik dan ga zweten en stinken. Ik zweet vet snel, als ik een stukje loop ofzo is het al raak.

Momenteel gebruik ik nog steeds Dove, en af en toe Sanex want die heb ik toevallig in huis gevonden.

Het zijn wel allebei anti transpirant dingen, en die schijnen toch eigenlijk funest voor je oksels te zijn?
Met citaat reageren
Oud 10-01-2007, 21:41
A*
Avatar van A*
A* is offline
Citaat:
Teres schreef op 10-01-2007 @ 10:53 :
Trouwens wat oorzaak betreft: die zijn zo uiteenlopend.. van stress over hypoglycemie tot hyperthyroidie...
Zoals al zoveel gezegd is: bezoek een arts
Ja, maar hiervoor ga ik dus echt niet naar de dokter. Die dokter van mij is zo conservatief als de neten dus die zegt vast dat ik me niet moet aanstellen of dat ik van die abces kwekende zalfjes/deo's moet gebruiken..
Met citaat reageren
Oud 11-01-2007, 14:00
LiefsvanHier
Avatar van LiefsvanHier
LiefsvanHier is offline
Citaat:
A* schreef op 10-01-2007 @ 22:41 :
Ja, maar hiervoor ga ik dus echt niet naar de dokter. Die dokter van mij is zo conservatief als de neten dus die zegt vast dat ik me niet moet aanstellen of dat ik van die abces kwekende zalfjes/deo's moet gebruiken..
Ga dan naar een andere dokter? Mij zit het ondertussen wel zo dwars dat ik wel wil weten hoe ik dit (verantwoord, niet met abceskwekende deo's) op kan lossen .
Met citaat reageren
Oud 16-01-2007, 19:40
FunkyCinderella
FunkyCinderella is offline
pff, ik word helemaal gek van dat gezweet.
ik heb net met mn ouders gepraat.
ik ga waarschijnlijk donderdag naar de dokter .. it drives me crazy!

niks helpt bij mij .
__________________
If I rule the world..
Met citaat reageren
Oud 16-01-2007, 20:31
LiefsvanHier
Avatar van LiefsvanHier
LiefsvanHier is offline
Citaat:
FunkyCinderella schreef op 16-01-2007 @ 20:40 :
pff, ik word helemaal gek van dat gezweet.
ik heb net met mn ouders gepraat.
ik ga waarschijnlijk donderdag naar de dokter .. it drives me crazy!

niks helpt bij mij .
O! Ja, ik ga dus volgende maand. Post je wat de dokter zei?
Met citaat reageren
Oud 16-01-2007, 20:45
ongebruikelijk
ongebruikelijk is offline
@ A* en @ wie het ook wil lezen

Als je een keer thuis blijft (als je ziek bent oid) om uit te proberen of het dus helpt om geen deodorant op te doen (dan hoef je niet bang te zijn dat het gaat stinken, want dan kun je je meteen wassen )
En je kunt proberen om elke dag andere deodorant op te doen.
Als dat ook niet helpt zou ik iets van de drogist/apotheek halen. (de bovengenoemde merken bijv. Odorex, Vichy)
En dan is er ook nog een andere optie, je zweetklieren laten verwijderen. Alleen kost dit heel erg veel geld.

En anders gewoon proberen jezelf goed schoon te houden (dat geeft wat meer zekerheid) en zorgen dat je stress verlaagt: ontspanningsoefeningen, jezelf via je buik leren te ademen, een goede houding aannemen. Dit helpt niet per sé tegen zweten maar kan het soms wel veroorzaken. DUS: Meer zelfvertrouwen kweken en wat relaxter worden.
Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Lichaam & Gezondheid Overmatig zweten
Jahney
8 11-05-2006 08:45
Lichaam & Gezondheid Sporten -> zweten
D-sire
10 02-05-2005 10:49
Lichaam & Gezondheid zweten, ik ben het zo beu
Verwijderd
40 30-04-2005 19:58
Lichaam & Gezondheid overmatig zweten
sterre
21 02-09-2003 21:01
Lichaam & Gezondheid Overmatig zweten
dunjatjuuh
6 22-05-2003 12:04
Lichaam & Gezondheid overmatige zweten
jull
2 19-05-2003 16:54


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:56.