Oud 16-01-2007, 16:48
~*kar*~
Avatar van ~*kar*~
~*kar*~ is offline
ik heb sinds vanmorgen last bij het plassen, echt zo'n branderig gevoel. nu heb ik al een keer blaasontsteking gehad, en dat voelde precies hetzelfde.
ik loop stage bij een dierenarts, en die had van die teststrips voor urine, maar dat kon ook bij mensen. dus ik bij mezelf gedaan, en ja wel, ik heb blaasontsteking.
ik heb een homeopatisch mixje meegekregen, en dat schijnt te werken (vertelde een collega)

maar moet ik nu alsnog naar de dokter voor een antibiotica-kuurtje? ik kan pas donderdagochtend naar de dokter...

en kan ik sex hebben met blaasontsteking?
__________________
c a r p e d i e m
Met citaat reageren
Oud 16-01-2007, 16:52
Verwijderd
Je moet naar de dokter voor antibiotica als je na een week nog klachten hebt of koorts krijgt of je ziek gaat voelen of pijn aan de zijkant van je onderrug krijgt.
Zolang dat niet zo is, doe wat je wil met je homeopatische mixje - blaasontstekingen bij jonge vrouwen gaan vaak vanzelf over.

Je kan best seks hebben met een blaasontsteking, maar het zou wel kunnen dat 't vervelend voelt. Ga wel daarna naar de wc.
Met citaat reageren
Oud 16-01-2007, 16:53
~*kar*~
Avatar van ~*kar*~
~*kar*~ is offline
okee, tnxx
__________________
c a r p e d i e m
Met citaat reageren
Oud 16-01-2007, 18:29
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Zorg in de tussentijd dat je ook veel drinkt, vooral zure dingen zoals sinaasappelsap of cranberriesap/capsules zijn dan goed. Let idd goed op of je geen koorts krijgt, dan moet je echt wel naar de huisarts.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 16-01-2007, 18:37
Verwijderd
en als je het vaker krijgt moet je opletten, er kan dan iets mis zijn met je nieren, nierstenen oid, of je kan een te korte urinebuis hebben, waardoor bacterien eerder bij je blaas zijn. ook kan een darmbacterie-infectie (E. coli) voor blaasontstekingen zorgen

om te voorkomen dat je blaasontsteking krijgt kun je een aantal dingen doen:
- veel drinken
- idd cranberrysap/capsules slikken (maar deze vervangen geen antibiotica-kuur, die moet je ook slikken, mocht je toch een ontsteking krijgen. ook altijd je kuur afmaken, anders werkt het misschien later niet meer, omdat er dan resistente bacterien in je lichaam zitten)
- katoenen ondergoed dragen, en geen strings
- direct na seks gaan plassen
- beneden wassen met lactacyd (en je vriend ook. vaak komt blaasontsteking door slechte hygiene, laat hem dus ook zijn handen wassen)
- vifit drinken, daar zitten stoffen in die goed zijn voor je nierfunctie
Met citaat reageren
Oud 16-01-2007, 19:39
Verwijderd
Ik denk niet dat je vriend zich met lactacyd moet wassen, want z'n ph-waarde is wel anders, maar hij moet zich natuurlijk wel wassen (Maar misschien bedoel je dat ook gewoon )

En ik kom altijd van m'n blaasontsteking af door een combinatie van véél drinken en cranberriecapsules. Altijd gaan plassen wanneer je voelt dat je moet, ook al zijn het maar drie druppels. Goed uitplassen ook. En hooguit een kwartier na de seks gaan plassen & wassen.

Ik heb dus geen antibiotica nodig en ook geen vifit, ook al is dat wel lekker
Met citaat reageren
Oud 16-01-2007, 23:02
Verwijderd
Citaat:
Andijvie schreef op 16-01-2007 @ 20:39 :
Ik denk niet dat je vriend zich met lactacyd moet wassen, want z'n ph-waarde is wel anders, maar hij moet zich natuurlijk wel wassen (Maar misschien bedoel je dat ook gewoon )
ja, ik ben nooit zo goed in formuleren laat mn vriend zich wassen down there met zwitsal spul, dat zeepvrij is... das namelijk toch het enige wat mijn huid verdraagt als douchegel.

Citaat:
Andijvie schreef ook:
Ik heb dus geen antibiotica nodig en ook geen vifit, ook al is dat wel lekker
dat had mn papa voor me opgezocht (mijn vaderrrrrr is dokterrrrr), vind het lekker en krijg toch te weinig zuivel binnen dus vond het wel leuk excuus
Met citaat reageren
Oud 17-01-2007, 08:28
Verwijderd
Voordat cranberrysap echt preventief werkt moet je elke dag 2 keer minimaal 250 ml cranberrysap drinken, en dan bedoel ik puur cranberrysap (ocean spray is half sap en half suikerwater omdat puur cranberrysap nogal zuur is). Maar ik weet niet hoe dat met capsules zit.
Je kunt ook preventief je urine aanzuren met vitamine C, maar dan moet je 2 à 3 gram vitamine C per dag binnenkrijgen en dat vergroot dan weer de kans op nierstenen.
Met citaat reageren
Oud 17-01-2007, 08:44
Verwijderd
Op mijn cranberrycapsules staat:
200 mg cranberry
120 mg vit.C (= 200% ADH)

Als ik iets merk van een blaasontsteking, neem ik meteen één zo'n capsule tijdens het eten en de dag erna nog één, meestal is het dan al over. Als je echt last heb van je blaas, dan neem je er 's ochtends één en 's avonds ook, zodra je geen last meer hebt, schakel je terug naar 1 capsule en dat doe je nog drie dagen. Tenminste, zo doe ik het. Werkt prima in combinatie met veel drinken
Met citaat reageren
Oud 17-01-2007, 15:05
Dith
Avatar van Dith
Dith is offline
Die pure cranberrysap is ook echt vreselijk duur. Omdat je dus zoveel moet innemen had ik die fles in 4 dagen leeg en als je je dan bedenkt dat zo'n fles 8 euro kost bij de reformwinkel .
De capsules die ik heb zijn er zo'n 150 geloof ik, voor 40 euro... ook overdreven duur en tot nu toe had ik niet het gevoel dat het werkte.
__________________
wat een heerlijkheid
Met citaat reageren
Oud 17-01-2007, 15:20
ekki
Avatar van ekki
ekki is offline
Citaat:
Dith schreef op 17-01-2007 @ 16:05 :
Die pure cranberrysap is ook echt vreselijk duur. Omdat je dus zoveel moet innemen had ik die fles in 4 dagen leeg en als je je dan bedenkt dat zo'n fles 8 euro kost bij de reformwinkel .
De capsules die ik heb zijn er zo'n 150 geloof ik, voor 40 euro... ook overdreven duur en tot nu toe had ik niet het gevoel dat het werkte.
Ik absoluut wel. Je moet wel de goede capsules nemen, die zeker weten een vaste hoeveelheid cranberry bevat. En genoeg (heel veel) water drinken.

Overigens alleen als je niet een heel heftige blaasontsteking hebt, dan moet je gewoon antibiotica slikken.
__________________
De enige domme vraag is de niet gestelde vraag. (© Caatje) | Ik ben gelukkig, gelukkig (naar Brigitte K.) | Koeien!!!! (© Brigitte Kaandorp) | ergo
Met citaat reageren
Oud 17-01-2007, 16:35
Verwijderd
Precies, als je echt télkens weer een blaasontsteking krijgt, en hij niet over gaat of je je echt ziek voelt, dan moet je gewoon naar de dokter. Bij een wat pijnlijk gevoel bij het plassen / vaak het gevoel hebben te moeten plassen, hoeft dat nog niet. Zolang het na een dag of 4/5 maar sterk vermindert is.

En 4 dagen doen met een fles van 8 euro vind ik niet erg duur, eigenlijk, dat heb ik er wel voor over

Mijn capsules kostten €6,- ongeveer, voor 60 stuks.
Met citaat reageren
Oud 17-01-2007, 20:20
Steefjuh
Avatar van Steefjuh
Steefjuh is offline
Weet iemand misschien hoeveel bacterien je urine bevat als je blaasontsteking hebt?
Kan het niet vinden op internet Ik denk dat ik niet goed kijk
__________________
Fighting for peace is like fucking for virginity...
Met citaat reageren
Oud 17-01-2007, 20:25
Verwijderd
Citaat:
Steefjuh schreef op 17-01-2007 @ 21:20 :
Weet iemand misschien hoeveel bacterien je urine bevat als je blaasontsteking hebt?
Kan het niet vinden op internet Ik denk dat ik niet goed kijk
t gaat niet om de bacterien, maar om het aandeel bloed dat erin terecht komt door de ontsteking. dat is wat je meet. urine is namelijk vrijwel steriel
Met citaat reageren
Oud 17-01-2007, 20:26
Steefjuh
Avatar van Steefjuh
Steefjuh is offline
Citaat:
sterrenmeisje schreef op 17-01-2007 @ 21:25 :
t gaat niet om de bacterien, maar om het aandeel bloed dat erin terecht komt door de ontsteking. dat is wat je meet. urine is namelijk vrijwel steriel
Ja, ik weet dat t steriel is, maar als je blaasontsteking hebt, zitten er toch juist bacterien in de urine, waardoor ze kunnen onderzoeken óf je daadwerkelijk blaasontsteking hebt?
__________________
Fighting for peace is like fucking for virginity...
Met citaat reageren
Oud 17-01-2007, 20:28
Verwijderd
nee, dat doen ze dus aan hoeveel bloed erin zit, en dan specifiek het aantal t-cellen, iig de cellen die ontstekingen bestrijden, afweersysteem
Met citaat reageren
Oud 17-01-2007, 20:31
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Je bekijkt ook de hoeveelheid bacterien hoor bij een blaasontsteking. Ze maken een preparaatje van de urine wat ze onder de microscoop bekijken en dan kijk je gewoon wat er allemaal inzit: epitheelcellen, gistcellen, witte bloedcellen, bacterien (gram-positief en gram-negatief) en zeker ook de hoeveelheid. Ik kan wel voor je opzoeken hoeveel het er moeten zijn.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 17-01-2007, 20:31
Steefjuh
Avatar van Steefjuh
Steefjuh is offline
aha.... oke. Dank je wel
Heb morgen assessment En er is n kans dat ze dat vragen... Dus vandaar...
__________________
Fighting for peace is like fucking for virginity...
Met citaat reageren
Oud 17-01-2007, 20:36
Steefjuh
Avatar van Steefjuh
Steefjuh is offline
Ja, graag. Ik kan het namelijk niet vinden...
__________________
Fighting for peace is like fucking for virginity...
Met citaat reageren
Oud 17-01-2007, 20:39
Verwijderd
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 17-01-2007 @ 21:31 :
Je bekijkt ook de hoeveelheid bacterien hoor bij een blaasontsteking. Ze maken een preparaatje van de urine wat ze onder de microscoop bekijken en dan kijk je gewoon wat er allemaal inzit: epitheelcellen, gistcellen, witte bloedcellen, bacterien (gram-positief en gram-negatief) en zeker ook de hoeveelheid. Ik kan wel voor je opzoeken hoeveel het er moeten zijn.
ik moest altijd alleen maar over zo'n ding heen pissen
Met citaat reageren
Oud 17-01-2007, 20:41
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Heb het even opgezocht in mijn reader van microbiologie: bij een bacteriele urineweginfectie zijn er vrijwel altijd meer dan 10^5 kve (kolonievormende eenheden) per ml.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 17-01-2007, 20:44
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
sterrenmeisje schreef op 17-01-2007 @ 21:39 :
ik moest altijd alleen maar over zo'n ding heen pissen
Dat is niet echt nauwkeurig, dat doen ze alleen als ze ff snel willen testen. Als je nauwkeurig wil testen moet je urine kweken en een grampreparaat maken.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 17-01-2007, 20:53
Steefjuh
Avatar van Steefjuh
Steefjuh is offline
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 17-01-2007 @ 21:41 :
Heb het even opgezocht in mijn reader van microbiologie: bij een bacteriele urineweginfectie zijn er vrijwel altijd meer dan 10^5 kve (kolonievormende eenheden) per ml.
oke
Dank je wel!
__________________
Fighting for peace is like fucking for virginity...
Met citaat reageren
Oud 17-01-2007, 20:54
Verwijderd
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 17-01-2007 @ 21:44 :
Dat is niet echt nauwkeurig, dat doen ze alleen als ze ff snel willen testen. Als je nauwkeurig wil testen moet je urine kweken en een grampreparaat maken.
aha...
klopt wat ik zei dan wel voor zo'n speedy testje?
Met citaat reageren
Oud 17-01-2007, 21:24
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
sterrenmeisje schreef op 17-01-2007 @ 21:54 :
aha...
klopt wat ik zei dan wel voor zo'n speedy testje?
Dat durf ik niet met zekerheid te zeggen omdat ik voor mijn studie niet met dat soort dingen gewerkt heb maar alleen kweken enzo gedaan heb
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 17-01-2007, 21:33
Verwijderd
dan geef ik mezelf gewoon gelijk

by the way, vroeger dronk ik mn blaasontstekingen altijd weg, gewoon 1 liter water drinken. plassen. weer een liter water drinken. plassen. en nog een keer. voelde alsof ik t schoon spoelde. hielp vaak als het net begon met branden zeg maar
Met citaat reageren
Oud 17-01-2007, 21:38
marrel
Avatar van marrel
marrel is offline
Citaat:
sterrenmeisje schreef op 17-01-2007 @ 21:39 :
ik moest altijd alleen maar over zo'n ding heen pissen
Volgens mij meet die het eiwitgehalte of de pH, maar ik denk dat eerste. Snelle eerste indicatie en in combinatie met klinische gegevens zegt dat wel wat. Je weet alleen verder niks.

Overigens, al die potjes urine die je bij de huisarts inlevert bij een vermoedelijke blaasontsteking worden ook echt niet allemaal naar het lab gebracht. Als je gelukt hebt duwt hij ze nog op een dipslide om te kijken wat het kiemgetal is, maar verder niks. Of ook zo'n teststrookje ofzo. Ze willen ons laboranten ook een beetje werk besparen
__________________
Bij gebrek aan beter, een .
Met citaat reageren
Oud 17-01-2007, 21:49
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Klopt, meestal geven ze een breed spectrum antibioticum als er een vermoeden is op blaasonsteking en pas als dat niet aanslaat gaan ze kweken om te kijken welk antibioticum dan wel zou kunnen werken.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 17-01-2007, 21:53
Verwijderd
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 17-01-2007 @ 22:49 :
Klopt, meestal geven ze een breed spectrum antibioticum als er een vermoeden is op blaasonsteking en pas als dat niet aanslaat gaan ze kweken om te kijken welk antibioticum dan wel zou kunnen werken.
dat is echt slecht... één van de redenen waarom resistentie ontstaat
sorry... ben beetje geirriteerd vandaag door fouten die mensen kunnen maken...
Met citaat reageren
Oud 17-01-2007, 22:07
~*kar*~
Avatar van ~*kar*~
~*kar*~ is offline
dag 2 is voorbij...
nogsteeds af en toe bloed, verder geen veranderingen.
is tweede keer in mijn hele leven blaasontsteking. dit keer geen bacteriën-kwetsie (is op getest bij dierenarts)
toch ook maar geen sex gehad.
eet veel vitamine c-tabletten + mandarijnen + rode bessen sap (ook zuur )

duzzz, we zien wel
__________________
c a r p e d i e m
Met citaat reageren
Oud 17-01-2007, 22:25
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
sterrenmeisje schreef op 17-01-2007 @ 22:53 :
dat is echt slecht... één van de redenen waarom resistentie ontstaat
sorry... ben beetje geirriteerd vandaag door fouten die mensen kunnen maken...
Ik zeg ook niet dat dat is zoals ik het graag zou zien. Ik vind dat ook absoluut geen goede manier maar ondertussen zie ik op het lab steeds meer resistente bacterien verschijnen.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 17-01-2007, 22:29
Verwijderd
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 17-01-2007 @ 23:25 :
Ik zeg ook niet dat dat is zoals ik het graag zou zien. Ik vind dat ook absoluut geen goede manier maar ondertussen zie ik op het lab steeds meer resistente bacterien verschijnen.
o was ook niet negatief tegenover jou bedoeld hoor! maar je bent geloof ik al de derde die vandaag iets zegt over fout antibioticumgebruik en t viel me op... zat ook House MD te kijken over mensen met verkoudheid en griep die om antibiotica gingen zeuren... ik word af ent oe een beetje bang voor hoe de wereld zal worden als steeds meer resistente bacterien ook "in het wild" opduiken... terug naar de tijd voor Fleming
Met citaat reageren
Oud 22-01-2007, 17:54
wolvin_26
Avatar van wolvin_26
wolvin_26 is offline
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 17-01-2007 @ 23:25 :
Ik zeg ook niet dat dat is zoals ik het graag zou zien. Ik vind dat ook absoluut geen goede manier maar ondertussen zie ik op het lab steeds meer resistente bacterien verschijnen.
Daarom heeft probiotica denk ik de toekomst.
__________________
Je kunt tegenwoordig zoveel worden dat ik maar blijf wie ik ben
Met citaat reageren
Oud 22-01-2007, 18:34
Verwijderd
Citaat:
wolvin_26 schreef op 22-01-2007 @ 18:54 :
Daarom heeft probiotica denk ik de toekomst.
hoezo?
Met citaat reageren
Oud 23-01-2007, 15:11
wolvin_26
Avatar van wolvin_26
wolvin_26 is offline
Bij probiotica bestrijden ze een schadelijke bacterie met een goede bacterie. Dat is dus min of meer de "natuurlijke" oplossing, het schijnt dat slechte kiemen hier niet of nauwelijks immuum voor worden.
__________________
Je kunt tegenwoordig zoveel worden dat ik maar blijf wie ik ben
Met citaat reageren
Oud 23-01-2007, 15:17
Verwijderd
tjah... we zullen wel zien... ik denk dat het nog flink tegen gaat vallen (ben een doemdenker)
Met citaat reageren
Oud 24-01-2007, 10:29
ekki
Avatar van ekki
ekki is offline
Citaat:
~*kar*~ schreef op 17-01-2007 @ 23:07 :
dag 2 is voorbij...
nogsteeds af en toe bloed, verder geen veranderingen.
is tweede keer in mijn hele leven blaasontsteking. dit keer geen bacteriën-kwetsie (is op getest bij dierenarts)
Dierenarts? Sinds wanneer laat je je testen op blaasontsteking bij een dierenarts?

Als er bloed in je urine zit is het niet goed. Ik zou iig even naar je huisarts gaan oid.
Ik nam een iets grotere 'dosis' cranberrypillen dan op het pakje stond dat maximaal mocht. Iets van 3 of 5x per dag ofzo. Daarnaast veel water gedronken. Ook belangrijk is dat je weinig suiker eet. Het gaat namelijk om het zure milieu dat je probeert te maken, daarom slik je die cranberry. Bij mij duurde het wel even voor het over was, maar het hielp uiteindelijk wel. Heel veel drinken is echt belangrijk! En je kunt beter cranberrypillen nemen dan dat drankje. Ten eerste zit er in cranberrysap vaak suiker (en dat moet je dus niet hebben, dus als je sap neemt, doe dan zonder suiker en meng het evt met water omdat het anders wel heel zuur is) en ten tweede zijn die pillen geconcentreerder.
__________________
De enige domme vraag is de niet gestelde vraag. (© Caatje) | Ik ben gelukkig, gelukkig (naar Brigitte K.) | Koeien!!!! (© Brigitte Kaandorp) | ergo
Met citaat reageren
Oud 24-01-2007, 17:53
~*kar*~
Avatar van ~*kar*~
~*kar*~ is offline
nou, beetje late reactie, maar ben vrijdag toch maar even naar de dokter geweest, voor de zekerheid.
het verhaal uitgelegd, en ze hebben weer mijn urine getest, en het was goed! duzzz

kar is weer blaasontsteking-vrij
__________________
c a r p e d i e m
Met citaat reageren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Lichaam & Gezondheid Blaasontsteking
Verwijderd
7 30-09-2010 07:56
Lichaam & Gezondheid Blaasontsteking..
Anoniem-mens
15 29-07-2010 12:59
Lichaam & Gezondheid Blaasontsteking
ThunderShock
7 12-07-2010 22:56
Lichaam & Gezondheid Blaasontsteking
Fosca
4 28-02-2008 12:14
Lichaam & Gezondheid van blaasontsteking naar chronische blaasontsteking?
Verwijderd
15 05-12-2006 13:42
Lichaam & Gezondheid Blaasontsteking?
Konijn
5 14-04-2004 18:23


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:26.