Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 23-01-2007, 20:08
wolvin_26
Avatar van wolvin_26
wolvin_26 is offline
Citaat:
Ieke schreef op 23-01-2007 @ 21:06 :
Ja, m aar ik had nog 1 keer de hoop je er een beetje over laten nadenken. Maar goed, zinloos dus aangezien je het niet snapt. Stress heeft effect op heel wat metabole processen over je hele lichaam. Heeft effect op je immunsysteem en ga zo maar door. Stress is een fysologische reactie DUS heeft het effect op alles van je lichaam DUS ook op ziekte, ongeacht welke.
Precies maar stress kan ook de veroorzaker van een ziektebeeld zijn. En ik denk hier een stuk meer over na dan de meeste mensen. Als je al mijn reacties had gelezen had je dit geweten. Maar je kiest ervoor alleen mijn wat drakerige reacties te lezen. Waarom?
__________________
Je kunt tegenwoordig zoveel worden dat ik maar blijf wie ik ben
Oud 23-01-2007, 20:08
Verwijderd
Citaat:
wolvin_26 schreef op 23-01-2007 @ 20:48 :
Signalen op persoonlijk niveau.

Bron:http://www.fibromyalgie.be/content/view/17/5/
Misschien moet je zelf ook even lezen waarvan dat de signalen zijn.
Oud 23-01-2007, 20:09
wolvin_26
Avatar van wolvin_26
wolvin_26 is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 23-01-2007 @ 21:08 :
Misschien moet je zelf ook even lezen waarvan dat de signalen zijn.
Ja OK maar hoe zit het met mijn tweede bron? Waarom reageer je daar niet op?
__________________
Je kunt tegenwoordig zoveel worden dat ik maar blijf wie ik ben
Oud 23-01-2007, 20:11
Verwijderd
Citaat:
wolvin_26 schreef op 23-01-2007 @ 20:18 :
Momentje ik zoek het er weer even bij.
Ik zie geen wetenschappelijke publicaties. Ik zie alleen 2 site met wat overeenkomende woorden die jij dan daarmee aan elkaar verbindt. Aangezien jij geen autoriteit op dit gebied bent, ben je er niet in geslaagd een wetenschappelijk onderzoek te leveren dat het verband aantoont. Elke ondersteuning voor je stellingname ontbreekt nog, je zal het daarom met me eens zijn dat we jouw stellingname moeten verwerpen.
Oud 23-01-2007, 20:11
Verwijderd
Citaat:
wolvin_26 schreef op 23-01-2007 @ 21:09 :
Ja OK maar hoe zit het met mijn tweede bron? Waarom reageer je daar niet op?
Je bedoelt de site van kiesbeter? Ik vind hem niet echt wetenschappelijk en het geeft ook geen antwoord op mijn vraag. Wel worden er op die site meerdere oorzaken genoemd, dus zie ik het nut niet zo in van alleen op het stress gedeelte reageren.
Oud 23-01-2007, 20:11
Poepkind
Avatar van Poepkind
Poepkind is offline
Citaat:
wolvin_26 schreef op 23-01-2007 @ 20:54 :
Jij ging er toch mee kappen? Bij neurologische aandoeningen is stress een belangrijkere factor en vererger, dan bij andere aandoeningen.
dat is niet waar, en dat geef ik je op een briefje. Stress heeft op de ene aandoening meer invloed dan op de andere aandoening, maar het feit dat neurologische stoornissen daar meer aan onderhevig zijn is mij niet bekend, en lijkt me allerminst logisch.
Ik zie niet een sterker verband tussen een hersenbloeding en stress, en een hartinfarct en stress. Van het hartinfarct is aangetoond dat deze juist wel wordt beinvloed door stress. Kanker wordt beinvloed door stress, afasie en paralyse misschien ook wel? Maar of het meer is dan bij kanker?
__________________
Inge poepte poep in de poepzak met haar poepende poeper
Oud 23-01-2007, 20:17
Poepkind
Avatar van Poepkind
Poepkind is offline
Citaat:
Lucky Luciano schreef op 23-01-2007 @ 21:11 :
Ik zie geen wetenschappelijke publicaties. Ik zie alleen 2 site die wat overeenkomende woorden die jij dan daarmee aan elkaar verbindt. Aangezien jij geen autoriteit op dit gebied bent, ben je er niet in geslaagd een wetenschappelijk onderzoek te leveren dat het verband aantoont. Elke ondersteuning voor je stellingname ontbreekt nog, je zal het daarom met me eens zijn dat we jouw stellingname moeten verwerpen.
Ik ben het daar niet mee eens, ondat uit "Medische Psychologie" van prof. dr. AA Kaptein op blz 39-45 het tegendeel blijkt.
__________________
Inge poepte poep in de poepzak met haar poepende poeper
Oud 23-01-2007, 21:17
Kwekky
Avatar van Kwekky
Kwekky is offline
Citaat:
wolvin_26 schreef op 23-01-2007 @ 20:58 :
Wou jij mij vertellen wat het is om in de shit te zitten? Ach ja, je kent me ook niet dus het is je vergeven.
Net zozeer als dat jij iets kent van fybromyalgie..

maar dat is je niet vergeven
Oud 23-01-2007, 21:58
Verwijderd
Naar mijn idee, beweer je eerst dat er wetenschappelijk bewijs is en als daar dan om gevraagd wordt ga je zoeken naar bewijs. Dat is niet de manier meisje! Je hoort je eerst te verdiepen alvorens iets te roepen.
Oud 23-01-2007, 23:08
Verwijderd
misschien moet de eerste y in de titel even omgezet worden in een I, wel zo 'expert' van de TS.
Oud 23-01-2007, 23:22
Lorelei
Avatar van Lorelei
Lorelei is offline
@ Wolvin, dat je een andere mening hebt.. prima. Ik kan niet bewijzen dat het echt lichamelijk is.. jij kan niet bewijzen dat het echt psychisch is. Daarmee is het onderwerp al voor een gedeelte behandeld. Maar als je een volwaardige discussie wil voeren over dit onderwerp, kan je het beste beginnen met:
1) je inlezen over het onderwerp
2) je mening vormen n.a.v. meer dan 15 'welvaartskneusjes'
3) je mening in een discussie onderbouwen
4) onderscheid maken tussen verschillende patienten en verschillende ziekten
5) mensen niet zo denigrerend behandelen.. welvaartskneusjes, doe normaal. Natuurlijk vallen mensen daarover. En dan kan jij wel met je trotse bek zeggen 'zie je wel, ze reageren meteen geschokt' alsof je je punt bewezen hebt en de discussie gewonnen maar helaas werkt het niet zo.

Zolang je gewoon eoa (voor sommige mensen vrij kwetsende) stelling in de groep gooit die je niet eens kan onderbouwen met meer dan 'mensen in mijn omgeving lijken psychisch hetzelfde in elkaar te zitten' krijg je nooit een goeie discussie en ben je het ook niet waard om een tegenreactie te geven.
__________________
PROUD MEMBER OF CHAOGOTHIC ELITIST SUICIDE BUNNIES UNITED
Oud 24-01-2007, 17:13
Verwijderd
Er is een interessant artikel gepubliceerd deze maand, getiteld:Reduced Presynaptic Dopamine Activity in Fibromyalgia Syndrome Demonstrated With Positron Emission Tomography: A Pilot Study door Wood PB, Patterson II JC, Sunderland JJ, Tainter KH, Glabus MF, Lilien DL . Zeker interessant
Oud 24-01-2007, 18:44
wolvin_26
Avatar van wolvin_26
wolvin_26 is offline
Citaat:
Kwekky schreef op 23-01-2007 @ 22:17 :
Net zozeer als dat jij iets kent van fybromyalgie..

maar dat is je niet vergeven
Ach wat een wraakzuchtig miepje ben jij.
__________________
Je kunt tegenwoordig zoveel worden dat ik maar blijf wie ik ben
Oud 24-01-2007, 18:52
wolvin_26
Avatar van wolvin_26
wolvin_26 is offline
Weet je wat? Is het een idee om een eindconclusie voor deze topic te maken?

Allereerst bedankt voor de info die jullie zo vurig hebben gegeven.

Ten tweede: de medische wetenschap weet inderdaad gewoon nog te weinig over FM om er harde uitspraken over te doen. Van mijn kant maar ook van jullie kant. Want wetenschappers spreken elkaar ook tegen op dit vlak.

Ten derde: bepaalde uitspraken had ik beter niet kunnen doen, en ik ben dan ook bereid die uitspraken terug te nemen.

Ten vierde: voor hen onder jullie die FM hebben, ik wens jullie veel sterkte en hoop dat jullie snel van deze aandoening afkomen.

Is dit voor iedereen een goede afsluiting?
__________________
Je kunt tegenwoordig zoveel worden dat ik maar blijf wie ik ben
Oud 24-01-2007, 19:40
Verwijderd
Prima, alleen ben je echt slecht in discussies. Telkens als mensen met betrouwbare bronnen komen om aan te geven dat er redelijk bewijs is voor het tegendeel, reageer jij er niet op, en ondertussen geef jij links met beschrijvingen van de symptomen van burn-out.

Ik ben het wel met je eens dat er nog veel onderzoek gedaan moet worden naar FM. Ook ben ik het met je eens dat je bepaalde uitspraken mogelijk niet had kunnen doen, of wat genuanceerder
Oud 24-01-2007, 19:48
Verwijderd
Ik denk dat iedereen het er idd over eens is dat er nog veel onderzoek gedaan moet worden naar FM. En dan nog het meest voor de mensen die het hebben, want wanneer bekend is wat de oorzaak is, valt er wellicht ook wat aan te doen.

Laten we het hier idd maar bij houden.
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Psychologie Het grote lucht je hart topic #54
darkfairy
485 30-03-2006 20:29
Lichaam & Gezondheid Waaraan kun je (reuma) in je handen herkennen?
Gwenniej
20 30-03-2006 19:09
Lichaam & Gezondheid Lichamelijke beperkingen???
kleinedraak
50 01-05-2004 15:40
Liefde & Relatie Wat moet je hier nou mee [friends]
colors
6 30-04-2004 10:41
Lichaam & Gezondheid wie heeft er ook chronische ziekte?
Catootjuh
108 27-06-2003 11:12
Lichaam & Gezondheid lang leven de dokters!!!!! :(
nienna elensar
13 02-11-2002 13:17


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:16.