Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 25-01-2007, 20:05
Zizou06
Zizou06 is offline
Omdat ik op 1 jaar 5 keer door mijn enkels ben gezakt tijdens het sporten (ligamenten telkens uitgerokken), wil ik nu spierversterkende oefeningen doen.
Tijdens het sporten draag ik nu wel 2 bracen aan elke voet, maar dat heeft niet kunnen verhinderen dat ik opnieuw lichtjes door de enkel ben gegaan.

Daarom heb ik voor mezelf een schematje opgesteld met oefeningen:
- Op je tippen staan, naar boven en naar beneden (grond niet raken)
- Op 1 been staan met je tippen en dan weer hetzelfde: naar boven en naar beneden
- Op je tippen wat rondlopen

In het begin een goede 20 per keer, maar na enkele weken ongeveer 30 a 40 keer per keer.
Zo dus elke dag die oefeningen.

Weet er iemand nog goede oefeningen?
Dit zijn oefeningen voor je spieren van de enkel te verstevigen, maar hoe kan ik die ligamenten terug sterker maken?
Bij de kinesist oefen ik altijd op een halve bal, maar eens ik weg ben bij de kine, vervalt dit natuurlijk.
Is het misschien aangeraden om ook zo'n evenwichtsbal te kopen?
Met citaat reageren
Oud 25-01-2007, 20:13
Verwijderd
Braces dragen is niet zo heel goed, daardoor worden je spieren alleen maar slapper en ga je dus steeds sneller door je enkels heen.

Als ik jou was zou ik naar een fysiotherapeut gaan voor oefeningen. Of is een kinesist hetzelfde? Zo ja, dan zou ik daar mee overleggen welke oefeningen je het best kunt doen ed.
Met citaat reageren
Oud 25-01-2007, 20:20
Zizou06
Zizou06 is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 25-01-2007 @ 21:13 :
Braces dragen is niet zo heel goed, daardoor worden je spieren alleen maar slapper en ga je dus steeds sneller door je enkels heen.

Als ik jou was zou ik naar een fysiotherapeut gaan voor oefeningen. Of is een kinesist hetzelfde? Zo ja, dan zou ik daar mee overleggen welke oefeningen je het best kunt doen ed.
Dat werd mij ook gezegd, maar als ik nu helemaal zou sporten zonder brace dan sla ik mijn beide voeten weer om na 1 training of wedstrijd.
Dat risico wil ik dus niet meer lopen.
Ik weet ook dat de spieren minder sterk worden en vandaar die oefeningen. Verder ben ik ook van plan om 1 keer in de week te gaan lopen op een vlak wegdek zonder brace.

Fysiotherapeut en kinesist zijn hetzelfde ja.
Met citaat reageren
Oud 26-01-2007, 22:36
Roos
Avatar van Roos
Roos is offline
Je kunt ook op 1 been op je bed gaan staan. Heeft een beetje hetzelfde effect als zo'n halve bal.
Je kunt de moeilijkheidsgraad bepalen door de volgende dingen wel of niet te doen: je een beetje vast te houden, je armen opzij houden of langs je lichaam, 1 oog dicht te doen, 1 been naar voren uitsteken.

Een klassieker is ook: altijd op 1 been staan als je je tandenpoetst, of andere dingen waarbij je meestal stil staat.
__________________
Ach meid, hij komt heus wel over je heen..!
Met citaat reageren
Oud 27-01-2007, 14:29
dark*dizzie*
Avatar van dark*dizzie*
dark*dizzie* is offline
Ik heb hetzelfde. Met sporten moet ik ook altijd een brace om van de fysio. Verder gaf hij mij als oefening, in de hoek staan op één been en je ogen dicht.
__________________
Foras exire Jippus ac Jannica non possunt
Met citaat reageren
Oud 27-01-2007, 14:32
Bart777
Bart777 is offline
Dat op een been staan werkt volgens mij maar half. Je moet gaan touwspringen, op je tenen. Goed voor je enkels, kuiten en balans. Ik had vroeger hetzelfde probleem als jij en dit werkt.
Met citaat reageren
Oud 29-01-2007, 07:08
dark*dizzie*
Avatar van dark*dizzie*
dark*dizzie* is offline
Citaat:
Bart777 schreef op 27-01-2007 @ 15:32 :
Dat op een been staan werkt volgens mij maar half. Je moet gaan touwspringen, op je tenen. Goed voor je enkels, kuiten en balans. Ik had vroeger hetzelfde probleem als jij en dit werkt.
Ik moet het echt niet gaan wagen om touwtje te pringen op mijn tenen, dan zijn mijn enkels helemaal aan gort. Het doel van op 1 been staan is dat je je in balans moet houden, waardoor je enkels steviger worden.
__________________
Foras exire Jippus ac Jannica non possunt
Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Onzin Hoi, een nieuw topic! #1873
Verwijderd
500 04-06-2016 20:28
Lichaam & Gezondheid Enkel Banden verrekt
patricia15
16 18-10-2009 15:49
Lichaam & Gezondheid Gekneusde enkel
femkeb
11 19-10-2006 17:42
Lichaam & Gezondheid Enkels verstevigen
Verwijderd
6 07-01-2006 08:45
Verhalen & Gedichten Winnaar Verhalenwedstrijd: Adrian Nederlof en zijn broer.
Verwijderd
51 08-06-2005 05:41
Verhalen & Gedichten Verhalenwedstrijd: Adriaan Nederlof en zijn broer
Ieke
0 11-04-2005 17:42


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:46.