Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 10-04-2004, 13:46
BelleRosé
Avatar van BelleRosé
BelleRosé is offline
ik neem het nu ongeveer 1.5 maand in..
Er komen geen puisten meer bij, maar de roodheid van de puisten die er waren en de eventuele littekens zijn er nog altijd..
Mijn rug is zo goed als helemaal genezen en is lekker zacht.. M'n gezicht is nog zo roodachtig van de ex-puisten. Dat heeft naar het schijnt ook veel tijd nodig om te genezen..

Heb tot nu toe niet echt een 'puistenexplosie' gehad. Wel enorm droge lippen en gezicht..

*x

Ps: weet iemand na hoeveel tijd die rode vlekken/littekens beginnen te minderen?
__________________
Echt...
Oud 10-04-2004, 21:15
Keyser Saus
Avatar van Keyser Saus
Keyser Saus is offline
De littekens op mn rug en borst zijn nu wat aan het wegtrekken. Lichter worden ze, je gaat het bijna niet meer zien, maarja het heten niet voor niks littekens.

Ik gebruik het nu zo'n drie maanden, en het gaat echt heel erg goed Er komen helemaal geen puistjes meer bij, en mn gezicht is lekker glad geworden. Rode vlekjes zitten er nog wel, maar dat neem ik wel voor lief. Al worden die ook lichter.

Ik word wel helemaal ziek van die droge mond. Als ik sochtends wakker word is de binnenkant van mn mond ook helemaal pijnlijk, geen druppeltje speeksel meer over. En mn lippen zijn ook steeds kapot, en zijn ook ontstoken geweest. Spierpijn heb ik ook vaak. Vooral in mn rug.

Ik moet af en toe op controle komen, en mn cholesterol zou waarschijnlijk stijgen, maar het was juist 0.4 gedaald
De bijwerkingen zijn vervelend, maar het resultaat is echt super!
Oud 10-04-2004, 21:40
Methuselah
Avatar van Methuselah
Methuselah is offline
Citaat:
Welteruste schreef op 10-04-2004 @ 14:46 :
ik neem het nu ongeveer 1.5 maand in..
Er komen geen puisten meer bij, maar de roodheid van de puisten die er waren en de eventuele littekens zijn er nog altijd..
Mijn rug is zo goed als helemaal genezen en is lekker zacht.. M'n gezicht is nog zo roodachtig van de ex-puisten. Dat heeft naar het schijnt ook veel tijd nodig om te genezen..

Heb tot nu toe niet echt een 'puistenexplosie' gehad. Wel enorm droge lippen en gezicht..

*x

Ps: weet iemand na hoeveel tijd die rode vlekken/littekens beginnen te minderen?
Ik heb eigenlijk nooit echt littekens of rode vlekjes gehad, hoewel ik m'n puisten eigenlijk wel altijd uitkneep. That's a , I know maar 't is met mij nog redelijk goed afgelopen.
__________________
the world is a vampire, sent to drain secret destroyers, hold you up to the flames, and what do i get for my pain, betrayed desires...
Oud 11-04-2004, 12:53
Verwijderd
Ik heb ook wel rode plekjes van de puisten, maar goed. Wat ik door de roaccutane heb is dat ik heel vaak een heel rood gezicht heb. Net alsof ik het heel warm heb, of dat ik heel erg bloos. Volgens de dokter komt die doordat je huid dunner wordt, en je daardoor beter je bloedvaten ziet zeg maar. Maar ik heb het nog nooit ergens gelezen van mensen die roaccutane gebruiken. Hebben wel meer mensen dit?
Oud 11-04-2004, 20:11
Methuselah
Avatar van Methuselah
Methuselah is offline
Citaat:
MevrouwM schreef op 11-04-2004 @ 13:53 :
Ik heb ook wel rode plekjes van de puisten, maar goed. Wat ik door de roaccutane heb is dat ik heel vaak een heel rood gezicht heb. Net alsof ik het heel warm heb, of dat ik heel erg bloos. Volgens de dokter komt die doordat je huid dunner wordt, en je daardoor beter je bloedvaten ziet zeg maar. Maar ik heb het nog nooit ergens gelezen van mensen die roaccutane gebruiken. Hebben wel meer mensen dit?
Ja, ik had daar ook wel 'n beetje last van, maar ik bloos sowieso nogal snel dus echt hard viel dat niet op
__________________
the world is a vampire, sent to drain secret destroyers, hold you up to the flames, and what do i get for my pain, betrayed desires...
Oud 14-04-2004, 09:33
Verwijderd
Citaat:
Methuselah schreef op 11-04-2004 @ 21:11 :
Ja, ik had daar ook wel 'n beetje last van, maar ik bloos sowieso nogal snel dus echt hard viel dat niet op
Owww dan was het alleen maar makkelijk voor jou, had je een excuus om te blozen
Oud 14-04-2004, 10:24
1337uselah
Avatar van 1337uselah
1337uselah is offline
Citaat:
MevrouwM schreef op 14-04-2004 @ 10:33 :
Owww dan was het alleen maar makkelijk voor jou, had je een excuus om te blozen
Jups.
__________________
1337
Oud 14-04-2004, 10:31
Plusmarktboy
Plusmarktboy is offline
het is een echt paardenmiddel en werkt zeer effectief alleen moet je wel de nadelen ervoor dragen. Ik had enorm droge lippen en hele droge armen (ik ervaarde dit als zeer pijnlijk). Het droogt min of meer het lichaam uit maaaaaar het resultaat is perfect! Vrouwen moeten alleen oppassen dat ze niet zwanger worden tijdens het gebruiker want men zegt dat je dan een misvormt kind krijgt.
__________________
Hetzij zo...
Oud 15-04-2004, 15:36
Verwijderd
Citaat:
Plusmarktboy schreef op 14-04-2004 @ 11:31 :
Vrouwen moeten alleen oppassen dat ze niet zwanger worden tijdens het gebruiker want men zegt dat je dan een misvormt kind krijgt.
Ow shit hadden ze dat niet wat eerder kunnen vertellen tegen mij
Oud 20-04-2004, 21:06
Diabestia
Diabestia is offline
Ik slik het nu twee maanden (56 dagen om precies te zijn), 40 miligram per dag.

Het heeft ervoor gezorgd dat waar ik het voorheen het ergste had zo goed als verdwenen is (rond mijn kin, vooral mondhoeken), het is daarentegen een stuk verergerd op mijn wangen. Daarnaast is op mijn voorheen altijd met rust gelaten voorhoofd nu zelfs de ergste acne van mijn gezicht.
Ik moet dus stellen dat ik totaal niet tevreden met de werking van roaccutane deze twee maanden.
Overmorgen (donderdag) heb ik een controleafspraak met de huidarts. Ik ga daar vragen of ik misschien over mag gaan op 60 mg per dag. Als argumenten daarvoor heb ik dat ik nauwelijks tot geen bijwerkingen heb, het niet het gewenste effect geeft tot nu toe en ik dan eerder klaar ben zodat ik in augustus nog zon mee kan pakken. Ten vierde zit ik ook verschrikkelijk met dit acne-huidje zoals het nu is.
De mensen om mij heen zijn er echter van overtuigd dat het gaat werken, en zelf denk ik het eigenlijk ook wel. Het gaat me alleen zo tergend langzaam allemaal.
Ik hoop echt dat het snel aanslaat.
Vol ongeduld wacht ik af.

-groet.
Oud 21-04-2004, 09:16
Verwijderd
Citaat:
Diabestia schreef op 20-04-2004 @ 22:06 :
Ik slik het nu twee maanden (56 dagen om precies te zijn), 40 miligram per dag.

Het heeft ervoor gezorgd dat waar ik het voorheen het ergste had zo goed als verdwenen is (rond mijn kin, vooral mondhoeken), het is daarentegen een stuk verergerd op mijn wangen. Daarnaast is op mijn voorheen altijd met rust gelaten voorhoofd nu zelfs de ergste acne van mijn gezicht.
Ik moet dus stellen dat ik totaal niet tevreden met de werking van roaccutane deze twee maanden.
Overmorgen (donderdag) heb ik een controleafspraak met de huidarts. Ik ga daar vragen of ik misschien over mag gaan op 60 mg per dag. Als argumenten daarvoor heb ik dat ik nauwelijks tot geen bijwerkingen heb, het niet het gewenste effect geeft tot nu toe en ik dan eerder klaar ben zodat ik in augustus nog zon mee kan pakken. Ten vierde zit ik ook verschrikkelijk met dit acne-huidje zoals het nu is.
De mensen om mij heen zijn er echter van overtuigd dat het gaat werken, en zelf denk ik het eigenlijk ook wel. Het gaat me alleen zo tergend langzaam allemaal.
Ik hoop echt dat het snel aanslaat.
Vol ongeduld wacht ik af.

-groet.
Ik slik ook 60 mg per dag (en ben precies even lang bezig als jij -2 dagen dan ). Bij mij werkt het wel al. Niet alleen dat ik dat zelf (wil) zien, maar ook de omgeving maakt er opmerkingen over. Natuurlijk is het nog niet verdwenen hoor! Zo heb ik zelf af en toe echt nog een grote puist (een ontsteking echt). Maar ja. Het werkt dus wel al.
Ik heb daar en tegen wel erg veel last van bijwerkingen (of nou ja erg veel last, maar ik heb wel redelijk wat bijwerkingen), maar ja die neem ik maar voor lief he .
Hopelijk mag je van de huisarts over op 60 mg, en hopelijk heb je dan nog steeds geen last van bijwerkingen
Oud 21-04-2004, 09:42
Methuselah
Avatar van Methuselah
Methuselah is offline
Tja, de hoeveelheid die je neemt is normaal gezien, om te beginnen (is mij verteld) je lichaamsgewicht in kg's, gedeeld door twee en dat in mg. Niet in kg's natuurlijk.

Kan gewoon zijn dat je dosis te licht is om effect te hebben, en dat je binnenkort als je misschien meteen mag overschakelen op 80mg je wél resultaten ziet. In elk geval, voor wanhopen is het nog te vroeg.

Trouwens, sneller gedaan hebben? Ik moest sowieso 7 maanden nemen, ongeacht m'n dosis.
__________________
the world is a vampire, sent to drain secret destroyers, hold you up to the flames, and what do i get for my pain, betrayed desires...
Oud 22-04-2004, 16:09
BelleRosé
Avatar van BelleRosé
BelleRosé is offline
nogmaals vraagje
als je echt enorm droge lippen hebt (dat het zelfs pijn doet als je te hard lacht)
is dat dan een teken dat de pillen ECHT beginnen te werken (slik het nu ong 2maand ofzo)
__________________
Echt...
Oud 24-04-2004, 13:09
Roeleke
Roeleke is offline
Citaat:
Welteruste schreef op 22-04-2004 @ 17:09 :
nogmaals vraagje
als je echt enorm droge lippen hebt (dat het zelfs pijn doet als je te hard lacht)
is dat dan een teken dat de pillen ECHT beginnen te werken (slik het nu ong 2maand ofzo)
Jups.

Wacht tot je niets meer kunt eten zonder je lippen eerst serieus te bevochtigen, of dat ze anders beginnen te bloeden. Da's pas erg. :/
__________________
roelekeboeleke :o | <Roeleke> ©Lindansje | *Roeleke groet zijn fans*
Oud 24-04-2004, 16:30
Verwijderd
Citaat:
Roeleke schreef op 24-04-2004 @ 14:09 :
Jups.

Wacht tot je niets meer kunt eten zonder je lippen eerst serieus te bevochtigen, of dat ze anders beginnen te bloeden. Da's pas erg. :/
Ik heb hier toruwens al vrij snel last van gekregen (nou ja niet echt zo erg dat het echt ging bloeden (kotm nog wel ) Niet echt prettig (maar ja ik heb ook wel veel bijwerkingen). Maar ja het is voor een goed doel he

@ Welteruste: zodra je bijwerkingen krijgt, betekent het dus dat het op/ in je lichaam werkt. Heb je na 2 maanden nog helemaal geen verbetering?? En heb je verder ook geen last van andere bijwerkingen??

Laatst gewijzigd op 24-04-2004 om 16:33.
Oud 27-04-2004, 20:09
BelleRosé
Avatar van BelleRosé
BelleRosé is offline
Citaat:
@ Welteruste: zodra je bijwerkingen krijgt, betekent het dus dat het op/ in je lichaam werkt. Heb je na 2 maanden nog helemaal geen verbetering?? En heb je verder ook geen last van andere bijwerkingen??
Ik had een tijd droge lippen, maar nu zijn vooral mijn mondhoeken heel pijnlijk en als ik lach, scheuren ze ook meteen.. ook mijn armen zijn heel droog, zo pelletjes.. heel kleintjes, maar toch.. ik smeer ze nu ook in..
Mijn rug is heel goed aan het genezen.. Gezicht ook.. maar daar was de acné immens, dus dat wordt nog tijdje wachten..
Ook heb ik veel rugpijn.. maar ik dacht eerst dat het van mijn reuma kwam.. maar nu blijkt dat het ook van die pillen kan komen.. Het is denk ik eerder van de pillen want de pijn is meer spierpijn achtig.. vooral als ik 's avonds in bed ga liggen en mijn spieren zich op 'ontspanmodus' willen zetten, dan doet het ff heel erg pijn. Voor de rest ben ik blij met het resultaat!

(als ik nu een beetje foundation smeer van de dokter, zie je bijna niets meer.. ik = happy.. na zoveel tijd uitgelachen te worden voor puistekop etc..)
__________________
Echt...
Oud 28-04-2004, 10:44
Methuselah
Avatar van Methuselah
Methuselah is offline
Citaat:
Welteruste schreef op 27-04-2004 @ 21:09 :
Ik had een tijd droge lippen, maar nu zijn vooral mijn mondhoeken heel pijnlijk en als ik lach, scheuren ze ook meteen.. ook mijn armen zijn heel droog, zo pelletjes.. heel kleintjes, maar toch.. ik smeer ze nu ook in..
Mijn rug is heel goed aan het genezen.. Gezicht ook.. maar daar was de acné immens, dus dat wordt nog tijdje wachten..
Ook heb ik veel rugpijn.. maar ik dacht eerst dat het van mijn reuma kwam.. maar nu blijkt dat het ook van die pillen kan komen.. Het is denk ik eerder van de pillen want de pijn is meer spierpijn achtig.. vooral als ik 's avonds in bed ga liggen en mijn spieren zich op 'ontspanmodus' willen zetten, dan doet het ff heel erg pijn. Voor de rest ben ik blij met het resultaat!

(als ik nu een beetje foundation smeer van de dokter, zie je bijna niets meer.. ik = happy.. na zoveel tijd uitgelachen te worden voor puistekop etc..)
Ik had dat ook, dat ik niet kon lachen of m'n mondhoeken sprongen open. Echt heel vervelend, maar tja, 't was voor 't goeie doel en ik moest erdoor...
__________________
the world is a vampire, sent to drain secret destroyers, hold you up to the flames, and what do i get for my pain, betrayed desires...
Oud 28-04-2004, 14:18
Diabestia
Diabestia is offline
Zoals ik eerder al aangaf ben ik afgelopen donderdag naar de dermatoloog geweest.

Hij moest er niets van weten toen ik vroeg om dosisverhoging van 40 naar 60 mg. Ik legde mijn probleem nog eens extra uit en toen ging hij overleggen buiten de behandelkamer met collega's. Toen hij terugkwam veranderde hij de 4 in een 6.

Ik slik nu dus 5 dagen 3 pillen per dag. Ik merk wel wat verbetering nou, nog niet spectaculair, maar het gaat vooruit. Mijn kin en wangen zijn nu stukken verbeterd. Op mijn voorhoofd is het nog heel erg (voordat ik met roaccutane begon zat daar niets, maarja). Ook zijn er de laatste dagen een aantal echt grote ontstekingen in mijn nek gekomen, pijnlijk als je je hoofd draait. Ik heb ook nu nog zo goed als geen last van bijwerkingen. Opzich is dat niet zo'n goed teken, maar toch heb ik het vertrouwen dat het gewoon gaat werken, ook voor de overige delen van mijn gezicht en nek.

-groet
Oud 01-05-2004, 09:57
Verwijderd
*moet weer even mijn verhaaltje kwijt *

Mijn gezicht wordt echt al een stuk beter! Het is zelfs bijna ''gaaf''. Dat is erg positief, en ook zeker erg stimulerend om er mee door te gaan.
Verder heb ik wel bijwerkingen (maar ja dat is ook logisch he . Hele droge huid (maar ik gebruik babybodylotion, werkt goed ), hele droge ogen (kan mijn lenzen bijna niet meer in de dokter heeft het sterk afgeraden om mijn lenzen nog wel in te doen, maar goed), mijn hele neus is kapot van binnen (bloedneuzen), droge lippen (daar heb ik vasaline voor), eczeem plekken (maar daar heb ik zinkzalf voor), hele droge haren (en hoofdhuid) (maar daar heb ik mijn babyshampoo voor), dat vind ik niet eens een nadeel, eerst waren mijn haren zo snel vet, terwijl ik mijn haren nu alleen was omdat het mss wel fris is, maar niet omdat het moet . En verder natuurlijk ook een heel droog gezicht, maar ook daar heb ik mijn babyzalf voor (speciaal voor schale babywangetjes ).

En je kan wel raden... ik ruik de hele dag naar baby
Oud 01-05-2004, 10:28
Keyser Saus
Avatar van Keyser Saus
Keyser Saus is offline
Citaat:
MevrouwM schreef op 01-05-2004 @ 10:57 :
*moet weer even mijn verhaaltje kwijt *
Voor die bloedneuzen heb ik amandelolie moeten halen bij de drogist, en lekker met mn vinger erin smeren. Daarna nog maar 1 keer een bloedneus gehad. (had het daarvoor minstens drie keermper week) Je kunt hiervoor geloof ik ook gewoon vaseline gebruiken, tis immers gewoon te droge huid.
Oud 01-05-2004, 12:59
Roeleke
Roeleke is offline
Citaat:
MevrouwM schreef op 01-05-2004 @ 10:57 :
En je kan wel raden... ik ruik de hele dag naar baby
Leuk toch?
__________________
roelekeboeleke :o | <Roeleke> ©Lindansje | *Roeleke groet zijn fans*
Oud 02-05-2004, 22:01
Verwijderd
Citaat:
Roeleke schreef op 01-05-2004 @ 13:59 :
Leuk toch?
Ow daarom ruikt mijn vriendje de hele dag aan mij, hij vindt het vast ook leuk

Morgen een controle afspraak bij de dokter. Whah om 8.00 uur, en het is nog wel vakantie
Oud 03-05-2004, 14:14
Diabestia
Diabestia is offline
Citaat:
MevrouwM schreef op 02-05-2004 @ 23:01 :
Ow daarom ruikt mijn vriendje de hele dag aan mij, hij vindt het vast ook leuk

Morgen een controle afspraak bij de dokter. Whah om 8.00 uur, en het is nog wel vakantie
haha, ik heb heerlijk uitgeslapen vanochtend

En, hoe ging de controle afspraak. Wat zei die?



Bij mij betert het nu ook langzaam. Maar o, ik ben zo ongeduldig. Kan echt niet wachten. Maarja, ik zal dr toch doorheen moeten hae...

succes iedereen.

-groet...
Oud 03-05-2004, 14:31
Methuselah
Avatar van Methuselah
Methuselah is offline
Citaat:
MevrouwM schreef op 02-05-2004 @ 23:01 :
Ow daarom ruikt mijn vriendje de hele dag aan mij, hij vindt het vast ook leuk

Morgen een controle afspraak bij de dokter. Whah om 8.00 uur, en het is nog wel vakantie



ghehe.
__________________
the world is a vampire, sent to drain secret destroyers, hold you up to the flames, and what do i get for my pain, betrayed desires...
Oud 04-05-2004, 09:40
DvoorA
Avatar van DvoorA
DvoorA is offline
de naam alleen al deed me weer schrikken. Mijn moeder had op haar 42e nog steeds last van acne, maar geen jeugdpuistjes, maar echt galbulten. Toen kreeg ze die Roaccutane. Binnen de kortste keren was haar huid helemaal uitgedroogd en vielen de vellen ervanaf, ze werd heel erg depressief (telkens huilen enzo), haar lippen waren zo droog dat ze wel verschrompeld leken en toen ze een keer in de zon kwam, was haar hele gezicht vuurrood, pijnlijk en nog meer vellerig. Ze is er toen mee gestopt en overgestapt op de Diane-pil, nu heeft ze weer een goed huidje. Ik zou heeeeeeel goed nadenken voordat je dat spul gaat gebruiken!
__________________
There is nothing real outside our perception of reality, is there?
Oud 04-05-2004, 10:25
Methuselah
Avatar van Methuselah
Methuselah is offline
Citaat:
DNMB schreef op 04-05-2004 @ 10:40 :
de naam alleen al deed me weer schrikken. Mijn moeder had op haar 42e nog steeds last van acne, maar geen jeugdpuistjes, maar echt galbulten. Toen kreeg ze die Roaccutane. Binnen de kortste keren was haar huid helemaal uitgedroogd en vielen de vellen ervanaf, ze werd heel erg depressief (telkens huilen enzo), haar lippen waren zo droog dat ze wel verschrompeld leken en toen ze een keer in de zon kwam, was haar hele gezicht vuurrood, pijnlijk en nog meer vellerig. Ze is er toen mee gestopt en overgestapt op de Diane-pil, nu heeft ze weer een goed huidje. Ik zou heeeeeeel goed nadenken voordat je dat spul gaat gebruiken!
Duh, da's je laatste redmiddel, maar hoe zij erop reageerde is wel héél extreem. Snap niet dat ze niet eerst de Diane-pil probeerde trouwens.
__________________
the world is a vampire, sent to drain secret destroyers, hold you up to the flames, and what do i get for my pain, betrayed desires...
Oud 04-05-2004, 15:46
Keyser Saus
Avatar van Keyser Saus
Keyser Saus is offline
Citaat:
DNMB schreef op 04-05-2004 @ 10:40 :
de naam alleen al deed me weer schrikken. Mijn moeder had op haar 42e nog steeds last van acne, maar geen jeugdpuistjes, maar echt galbulten. Toen kreeg ze die Roaccutane. Binnen de kortste keren was haar huid helemaal uitgedroogd en vielen de vellen ervanaf, ze werd heel erg depressief (telkens huilen enzo), haar lippen waren zo droog dat ze wel verschrompeld leken en toen ze een keer in de zon kwam, was haar hele gezicht vuurrood, pijnlijk en nog meer vellerig. Ze is er toen mee gestopt en overgestapt op de Diane-pil, nu heeft ze weer een goed huidje. Ik zou heeeeeeel goed nadenken voordat je dat spul gaat gebruiken!
Ja, dat weet je als je eraan begint. Tenminste, ik moest zo'n beetje 5 keer zeggen dat ik alles begreep enz enz. Erover nadenken doe je sowieso dus wel, en je krijgt het ook niet zomaar voorgeschreven
Oud 04-05-2004, 20:34
katlijne
Avatar van katlijne
katlijne is offline
hoi hoi
ik heb al allerhande middeltjes uitgeprobeerd dit jaar en als zovelen werken ze niet echt optimaal
ik ben echt hopeloos geworden en zou mss overwegen te beginnen met Roaccutane want wil er echt vanaf (zoals zo velen)

met de zomer in aantocht lijkt het me niet zo verstandig om te beginnen vanwege de bijwerkingen (droge huid etc) maar aan de andere kant heb ik er veel voor over (behalve hier lekker zitten wachten tot ze weggaan )

maar nu mijn vraag : is het wel een goed idee om nu nog te beginnen?
thx
Oud 04-05-2004, 21:24
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
katlijne schreef op 04-05-2004 @ 21:34 :
maar nu mijn vraag : is het wel een goed idee om nu nog te beginnen?
thx
Het lijkt me niet slim om nu te beginnen tenzij je heel de zomer in de schaduw kan blijven zitten want als je dat spul slikt mag je niet in de zon. Dus dat wordt of nu slikken en goed smeren en in de schaduw zitten of nog even geduld hebben
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 04-05-2004, 21:31
Keyser Saus
Avatar van Keyser Saus
Keyser Saus is offline
Citaat:
katlijne schreef op 04-05-2004 @ 21:34 :
hoi hoi
ik heb al allerhande middeltjes uitgeprobeerd dit jaar en als zovelen werken ze niet echt optimaal
ik ben echt hopeloos geworden en zou mss overwegen te beginnen met Roaccutane want wil er echt vanaf (zoals zo velen)

met de zomer in aantocht lijkt het me niet zo verstandig om te beginnen vanwege de bijwerkingen (droge huid etc) maar aan de andere kant heb ik er veel voor over (behalve hier lekker zitten wachten tot ze weggaan )

maar nu mijn vraag : is het wel een goed idee om nu nog te beginnen?
thx
Wat Daantje zegt; en laat je goed adviseren door een/je dermatoloog/huisarts.
Oud 04-05-2004, 21:56
Verwijderd
Citaat:
Diabestia schreef op 03-05-2004 @ 15:14 :
haha, ik heb heerlijk uitgeslapen vanochtend

En, hoe ging de controle afspraak. Wat zei die?

Bij mij betert het nu ook langzaam. Maar o, ik ben zo ongeduldig. Kan echt niet wachten. Maarja, ik zal dr toch doorheen moeten hae...

Nou ja die afspraak was niet echt boeiend Ik had deze keer een andere huisarts (in die praktijk werken 2 huisartsen), en deze huisarts schreef dit middel zelf nooit voor (maar stuude mensen altijd naar de huidarts), en hij wist er dus ook niet echt iets van.

Dus hij in zijn medicijnenboek opzoeken wat het precies was (en de bijwerkingen enzo), en daarna ging hij de bijwerkingen af, en of ik dat dan had. Hij begon al met droge huid, heb je niet (toch?), uhh nou nee nu niet nee, maar ik moet wel de hele dag door insmeren met 100 verschillende dingen . Nou ja niet erg zinvol dus, maar ja. De bloeduitslag van de vorige keer was iig goed, deze keer hoef ik geen bloed te laten prikken (maar ja hij had er ook niet echt veel verstand van). Wel even over mijn droge ogen gehad, en ik mag eigenlijk mijn lenzen niet meer in (dat was de vorige keer ookal gezegd)... maar ja ik doe het toch nog (alleen wel HEEL weinig nog maar, alleen als ik weg moet, ben ik thuis dan heb ik mijn bril weer op , en als ik veel last heb van mijn lenzen, dan doe ik ze ook maar uit...) Maar ja, verder leef ik nog goed hoor . Nog geen zelfmoordpogingen gehad ofzo


@katlijne: wat heb je allemaal voor dingen gebruikt dan??
je kan wel beginnen met roaccutane, zo voor de zomer (ik ben ook pas in aug. klaar, en heb dus ook heel wat dagen ''last'' van de combinatie zon en roaccutane ). Ik weet niet hoeveel problemen het oplevert hoor, en je mag wel in de zon, alleen niet te veel. Ik zou idd even overleggen met de huisarst/ huidarts. Daarnaast in de zomer is je huid altijd wel wat beter.
Je moet er wel HEEL goed over nadenken voordat je hieraan begint, want het is toch niet echt fijn spul... (maar ik zou er zo weer aan beginnen hoor!). Gewoon even overleggen, en wie weet zijn er nog andere oplossingen.
Oud 05-05-2004, 12:03
katlijne
Avatar van katlijne
katlijne is offline
heb zo'n 3 jaar geleden een soort creme/gel gebruikt gedurende een jaartje, was trouwens voorgeschreven door een huidarts, maar na een tijdje hielp dat echt niet en zijn we naar een gewone huisarts gestapt en kreeg ik mino-50 voorgeschreven, heb ik een paar maanden gepakt maar ook dit werkte amper. Begin december ben ik tetracycline gaan pakken tot eind maart want je mag het maar een paar maanden slikken en dit hielp wel goed want stond heel onder zonder het zelf te beseffen.
heb ook es een tijd stomen geprobeerd maar nam redelijk wat tijd in en weet niet of het werkte of niet...
laatst wou ik overwegen de pil (diane-35) te pakken en heb het hier zelf liggen, maar ik wacht toch nog maar eventjes daarmee.
nu was ik me iedere dag met een reinigende gel van vichi (kan ff niet op de naam komen) en sinds kort slik ik biergisttabletten en gebruik ik dermalotion (op basis van kruiden)
klinkt best wel zielig en hoploos vind ik
anyway ik ben afgestapt van zogezegde 'middeltjes en cremes'
wil echt roaccutane proberen, ben toch niet zo'n zon-freak en de bijwerkingen heb ik er echt voor over want psychisch heb ik er ook last van
'k heb een afspraak met een dermatoloog en hopelijk vinden we iets dat ik eindelijk kan buiten komen zonder me zorgen te maken van hoe mn gezicht eruit ziet
afwachten dus
Oud 05-05-2004, 15:23
Verwijderd
Citaat:
katlijne schreef op 05-05-2004 @ 13:03 :
laatst wou ik overwegen de pil (diane-35) te pakken en heb het hier zelf liggen, maar ik wacht toch nog maar eventjes daarmee.

'k heb een afspraak met een dermatoloog en hopelijk vinden we iets dat ik eindelijk kan buiten komen zonder me zorgen te maken van hoe mn gezicht eruit ziet
afwachten dus
Waarom probeer je die diane pil niet dan?

Wanneer heb je een afspraak? Suc6 iig
Oud 05-05-2004, 16:41
Diabestia
Diabestia is offline
Katlijne, De aankomende zomer moet je echt niet als reden nemen om niet met roaccutane te beginnen. Je moet er vanuit gaan dat een kuur zo'n 6 tot 11 maanden ofzo duurt. Als het onverstandig zou zijn om in de zomer roaccutane te slikken dan zou je van december-januari tot augustus niet mogen beginnen. Dan zou je dus maar drie maanden in het jaar kunnen beginnen, omdat het anders zomer is ergens in de kuur.

Het enige wat je ff moet doen is zonnebrandcreme met factor 60 aanschaffen, deze in de zomer elke dag smeren. Eventueel een petje dragen ofzo. Dan komt het wel goed. Behalve natuurljik als je uren aan een stuk in de zon gaat lopen bakken, maar dan moet je dat gewoon ff niet doen.

succes.
Oud 05-05-2004, 18:03
katlijne
Avatar van katlijne
katlijne is offline
daar zeg je inderdaad wat...

@MevrouwM: ja ik wil die pil pakken maar 1. m'n moeder is er niet echt voor, maar daar trek ik me lekker niets van aan en 2. stel dat ik dan andere pillen voorgeschreven krijg door de dermatoloog is het eigelijk nutteloos nu nog ermee te beginnen
heb overigens een afspraak op 19 mei, nog twee weekjes wachten dus en als ik dan geen pillen voorgeschreven krijg kan ik toch nog beginnen met de pil

dankje voor jullie hulp
Oud 05-05-2004, 18:13
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
katlijne schreef op 05-05-2004 @ 19:03 :
daar zeg je inderdaad wat...

@MevrouwM: ja ik wil die pil pakken maar 1. m'n moeder is er niet echt voor, maar daar trek ik me lekker niets van aan
Is je moeder tegen omdat je de anticonceptiepil gaat slikken? In dat geval kan je tegen haar zeggen dat de Diane-pil in veel gevallen voornamelijk wordt voorgeschreven tegen acne en dat die als soort van bijwerking heeft dat ie ook beschermd tegen zwangerschap.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 05-05-2004, 20:46
katlijne
Avatar van katlijne
katlijne is offline
ze vind me er te jong voor
we zijn samen naar de dokter geweest en die heeft haar dat uitgelegd en toen heeft ze wel toegestemd, maar toch is het dik tegen haar zin
het is ook omwille van de acne dat ik die pil koos, nie om het feit 'niet zwanger te geraken' dus dat weet ze wel
ahja moeders blijven bezorgd en wat doe je eraan
in ieder geval heeft ze zich er wel bijneergelegd dat het geen kwaad kan de pil te nemen en daar ben ik blij om
Oud 05-05-2004, 21:05
Verwijderd
Ik heb wel een aantal maanden de diane-pil geslikt. Je bent dan mss wel erg jong, maar ik vraag me eerlijk gezegd af of Roaccutane niet slechter voor je is dan de diane-pil, maar goed.

Mijn ervaring met de diane-pil is niet erg positief. Tegen de acnee werkte deze goed!! Alleen ik had last van veel andere bijwerkingen, ik kwam veel aan (en at niet veel = erg frustrerend!!), en ik werd er een beetje depri van. Maar bij veel mensen werkt het juist wel goed hoor!!

Persoonlijk zou ik dus eerst de pil slikken, voordat je hieraan begint. Maar ja nog even afwachten wat de huidarts zegt!!
Oud 06-05-2004, 11:13
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
MevrouwM schreef op 05-05-2004 @ 22:05 :
Ik heb wel een aantal maanden de diane-pil geslikt. Je bent dan mss wel erg jong, maar ik vraag me eerlijk gezegd af of Roaccutane niet slechter voor je is dan de diane-pil, maar goed.
Ik was volgens mij ook 14 of 15 toen ik de pil begon te slikken, misschien ook wel jong maar mijn huisarts vond het goed toen. Ik weet alleen niet of andere huisartsen de pil ook al zo vroeg voorschrijven. Misschien wel sneller de Dianepil omdat die ook werkt tegen acne en niet alleen als voorbehoedsmiddel wordt gebruikt.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 06-05-2004, 20:22
katlijne
Avatar van katlijne
katlijne is offline
ja mijn huisarts vond het ook goed terwijl de dermatoloog zei dat ik er nog véél te jong voor was
ik denk er ook aan om eerst de pil te proberen
heb eigelijk best wel last van rode vlekjes en hoop dat die daar ook mee zouden weggaan
nu zeg m'n moeder ineens dat ik mag want dat ze gehoord heeft dat het niet goed is roaccutane te nemen voor dat je eens zwanger bent geweest waar haalt ze dat nu weer vandaan (weet dat dit niet klopt)
Oud 06-05-2004, 20:59
Verwijderd
Citaat:
katlijne schreef op 06-05-2004 @ 21:22 :
ja mijn huisarts vond het ook goed terwijl de dermatoloog zei dat ik er nog véél te jong voor was
ik denk er ook aan om eerst de pil te proberen
heb eigelijk best wel last van rode vlekjes en hoop dat die daar ook mee zouden weggaan
nu zeg m'n moeder ineens dat ik mag want dat ze gehoord heeft dat het niet goed is roaccutane te nemen voor dat je eens zwanger bent geweest waar haalt ze dat nu weer vandaan (weet dat dit niet klopt)
Je had toch pas een afspraak op 19 mei

Het is niet goed, offe heel slecht (zelf ''verboden'') om zwanger te worden op het moment dat je bezig bent met de kuur (en een maand daarna). Je krijgt hiervan misvormingen aan het kindje. Daarom is het trouwens ook verplicht om de pil te slikken als je roaccutane gebruikt.

Ik denk trouwens ook dat je wel erg jong bent hoor hiervoor, dit is echt het laatste ''redmiddel''. Voor hetzelfde geld ben je er zo over heen.
Oud 07-05-2004, 17:31
katlijne
Avatar van katlijne
katlijne is offline
ja heb pas een afspraak 19 mei hoor, de dermatoloog zei dat de laatste keer toen ik haar had bezocht (zo'n twee maanden geleden) en een goed week geleden ben ik naar de huisarts geweest om de pil te vragen.
je hebt gelijk dat ik eerst de pil zou proberen, wat ik ook ga doen want ik vind me idd iets te jong om zo'n extreem spul te gaan gebruiken, had gewoon effe geen hoop niet meer en wou eens informeren
maar als ik je goed begrijp is het dus mogelijk de pil én roaccutane te nemen?!
Oud 07-05-2004, 18:39
Diabestia
Diabestia is offline
Bij het slikken van roaccutane gaat het er niet zo zeer om of je nu een bepaalde leeftijd gepasseerd hebt en je anders te jong bent, het gaat er om of je nog in de groei zit. Roaccutane kan een storende werking op de groei hebben. Met het bloed prikken wat je vooraf en tijdens de kuur moet doen meten ze je ck-gehalte. ck staat voor creatinekinase. Dat is een enzym en deze heeft iets met de groei te maken.
Opzich hoeft 15 jaar oud niet te jong te zijn om te beginnen. Dit is iets wat de dermatoloog bij jou persoonlijk moet beoordelen. Hij is deskundig, als hij je groen licht voor roaccutane geeft dan zou ik er als ik jou was gewoon voor gaan.
Oud 07-05-2004, 19:54
Verwijderd
Citaat:
Diabestia schreef op 07-05-2004 @ 19:39 :
Bij het slikken van roaccutane gaat het er niet zo zeer om of je nu een bepaalde leeftijd gepasseerd hebt en je anders te jong bent, het gaat er om of je nog in de groei zit. Roaccutane kan een storende werking op de groei hebben. Met het bloed prikken wat je vooraf en tijdens de kuur moet doen meten ze je ck-gehalte. ck staat voor creatinekinase. Dat is een enzym en deze heeft iets met de groei te maken.
Opzich hoeft 15 jaar oud niet te jong te zijn om te beginnen. Dit is iets wat de dermatoloog bij jou persoonlijk moet beoordelen. Hij is deskundig, als hij je groen licht voor roaccutane geeft dan zou ik er als ik jou was gewoon voor gaan.
In de bijsluiter staat: Roaccutane wordt voorgeschreven aan mensen met bepaalde ernstige vormen van acne die niet op een gebruikelijke behandeling reageren.

Ik zou er dan dus niet aan beginnen! Er is namelijk nog een gezonde middel en wel de diane-pil. En dat is echt wel een goede oplossing voor als je acnee hebt!
Enne... ik weet bijna zeker dat er nooit CK gemeten is hoor bij mij (of ben ik dan weer te oud daarvoor ).

@katlijne: je MOET zelfs de pil en roaccutane slikken, omdat het echt verboden is zwanger te worden. Misschien heb je dit al eens gelezen, maar dat is de bijsluiter van dit wondermiddel (lees paardenmiddel ).

(dit is wel een andere bijsluiter dan die ik heb, maar dat zal wel komen omdat ik dan net een ander ''merk'' (fabriek) heb, wat er staat komt wel overeen hoor)

Laatst gewijzigd op 07-05-2004 om 19:56.
Oud 07-05-2004, 20:19
katlijne
Avatar van katlijne
katlijne is offline
elkaar niet tegenspreken hé of ik raak nog eens verward
heb de bijsluiter eens doorgenomen en ga toch maar eventjes eerst die pil pakken, moest die niet werken zou ik nog altijd kunnen overstappen op een andere pil of roaccutane
'k ben overlaatst te weten gekomen dat een jongen uit m'n klas nu ook al een maand tetralysal neemt (dus niet tetracycline, was ik effe fout in) en bij hem is haast niets meer te zien en bij mij was zo'n resultaat op 4 maanden nog niet eens bereikt, vind ik wel kut
nuja nog effe vraagje @MevrouwM: de pil, na hoeveel tijd had die effect bij jou? verschilt waarschijnlijk van persoon tot persoon maar ben effe te lui om het nog maar eens te gaan opzoeken op forum
Oud 07-05-2004, 20:58
Diabestia
Diabestia is offline
Opzich spreken we elkaar helemaal niet tegen.

Ik zeg dat je niet een bepaalde leeftijd moet hebben om te mogen beginnen met slikken, en mevrouwM zegt dat dit geneesmiddel alleen word voorgeschreven aan ernstige vormen van acne. Ik zie niet waar ze me tegenspreekt.

Hier wil ik even aan toevoegen dat het ook word voorgeschreven aan minder ernstige gevallen als zij daar psychische hinder aan hebben: zie de bijsluiter.

Misschien heeft mevrouwM wel gelijk, en is het beter als je eerst de diane-pil neemt, ik als jongen kan daar natuurlijk weinig over zeggen.

Wel wil ik nog even kwijt dat er naar mijn mening wel heel opgeblazen word gedaan over roaccutane. Als je toch nog ooit eens zou beginnen zul je zien dat het best meevalt. Ik bedoel maar: droge lippen, ogen en bloedneuzen zijn best te verwaarlozen als je kijkt naar die vervelende acne.

@mevrouwM: met het prikken van het bloed onderzoeken ze meerdere dingen(waaronder dus dat CK-gehalte), misschien dat je niet helemaal ingelicht bent over wat ze nou allemaal precies onderzoeken.

Laatst gewijzigd op 07-05-2004 om 21:02.
Oud 07-05-2004, 21:12
katlijne
Avatar van katlijne
katlijne is offline
sorry bedoelde er niets mee
en die bijwerkingen neem ik er bij, het is gewoon ik heb het al een tijdje (ook al ben ik dan nog maar 15...) en heb er inderdaad veel psychische problemen door gekregen en daar wil ik wat aan doen maar eerst die acne wegkrijgen
Oud 07-05-2004, 21:38
Diabestia
Diabestia is offline
Citaat:
katlijne schreef op 07-05-2004 @ 22:12 :
sorry bedoelde er niets mee
en die bijwerkingen neem ik er bij, het is gewoon ik heb het al een tijdje (ook al ben ik dan nog maar 15...) en heb er inderdaad veel psychische problemen door gekregen en daar wil ik wat aan doen maar eerst die acne wegkrijgen
Ik bedoelde er ook niets mee hoor

Precies, dat zei ik ook. Bij mij wogen die bijwerkingen echt niet af bij de hinder die ik ondervond aan de acne.
De diane-pil schijnt ook een goed alternatief te zijn voor vrouwen, maar ik geloof dat je hier een kleinere garantie hebt op dat het werkt dan met roa. Plus dat ik heb gelezen dat de diane-pil de acne niet stopt: als je stopt met het slikken van de pil komt het terug heb ik gelezen (behalve natuurlijk als je acne op natuurlijke wijze al is opgehouden)
Bij roaccutane heb je 66% kans dat het na de kuur ook voorgoed wegblijft.
Het laatste woord is en blijft natuurlijk aan je huidarts, maar ik raad je aan om als hij groen licht voor roaccutane geeft daar ook mee te beginnen. Liever een wat zwaardere kuur en grotere garantie dat het ophoud, dan het iets voorzichtiger te doen en een groter risico te lopen dat het bij jou helemaal niet werkt.
Dat is mijn mening tenminste, en omdat je al aangeeft dat je psychische problemen hebt met de huidige situatie denk ik dat je het wel met me eens zult zijn.

Nou, in ieder geval succes
Oud 07-05-2004, 22:11
Roeleke
Roeleke is offline
Het wordt niet vaak toegediend bij jonge mensen (in hun vroege puberteit, that is) omdat zij vaak niet nog andere middeltjes uitgeprobeerd hebben. Maar als je alles al geprobeerd hebt, is Roaccutane zowat je laatste redmiddeltje. Of dat nu op 15-jarige leeftijd of op 40-jarige leeftijd is. Let er trouwens op, bij sommige mensen komt de acné na 'n jaartje terug en moeten ze 'n nieuwe kuur ondergaan...
__________________
roelekeboeleke :o | <Roeleke> ©Lindansje | *Roeleke groet zijn fans*
Oud 08-05-2004, 09:24
Verwijderd
Citaat:
Diabestia schreef op 07-05-2004 @ 21:58 :
@mevrouwM: met het prikken van het bloed onderzoeken ze meerdere dingen(waaronder dus dat CK-gehalte), misschien dat je niet helemaal ingelicht bent over wat ze nou allemaal precies onderzoeken.
Hehe ik ben toch niet achterlijk

Nee, maar op die ''bloedonderzoekaanvraagkaart'' waren 2 dingen aangestreept (triglyceriden en cholestrol (maar die weet ik niet 100 % zeker), en ik ben er bijna zeker van dat CK nooit aangekruist is geweest. Maar goed, het maakt weinig uit hoor . Het zal wel goed zijn, ik leef nog steeds

Laatst gewijzigd op 08-05-2004 om 09:29.
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Lichaam & Gezondheid Ervaringen met Roaccutane #3
Lyne
40 03-04-2015 08:15
Lichaam & Gezondheid [Deel 2] Ervaringen met Roaccutane
johnbiezen
109 09-03-2009 15:01
Lichaam & Gezondheid Ervaringen met Roaccutane #2
Apomes
500 02-07-2008 17:59
Lichaam & Gezondheid Ervaringen met Roaccutane #2
Methuselah
2 19-01-2007 19:46
Lichaam & Gezondheid ervaring met deze geneesmiddelen?
Sorela
1 23-05-2005 01:31
Lichaam & Gezondheid Puisten komen 1,5 jaar na Roaccutane-kuur terug!!!
Verwijderd
2 05-11-2003 19:28


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:28.