Advertentie | |
|
10-10-2010, 17:42 | |
Ik vier het een keer met familie en vrienden van m'n ouders, bij ouders thuis (want geen zin om al die mensen in mijn kamer te proppen). Vaak eten we samen en daarna hapjes enzo. Zaterdag is het weer zover. Eigenlijk heb ik er vaak vantevoren niet zo'n zin in, omdat ik al moe wordt bij het idee van die drukte. Maar ik wordt toch wel heel blij van kadootjes en als het eenmaal zover is vind ik het toch ook wel heel gezellig dat iedereen er is. Verder vier ik het apart met vriendinnen op mijn kamer. Dit jaar de dag na m'n verjaardag. Ik nodig ze uit om samen wat te eten en te borrelen en ik hoop dat het heel gezellig, maar niet al te laat wordt, want omg twee feestjes na elkaar. Daar moet ik drie dagen van bijkomen .
10-10-2010, 17:48 | |
Verwijderd
|
Ieder jaar neem ik me voor om niet mijn verjaardag te vieren, want ik heb er nooit zin in. Maar twee weken voor ik jarig ben, begint er iets te kriebelen en dan denk ik: "Ik nodig twee of drie vrienden uit." Maar ja, dat zijn dan al snel mijn beste vriend, mijn beste vriendinnen, een vriendin waarvan ik vind dat ik die ook moet uitnodigen en dan nog de hele clan en dan zijn we ineens met een stuk of tien. Dit jaar gingen we weerwolven, dat was leuk.
Qua taart bakt mijn moeder meestal iets (kruidkoek, appeltaart, kokostaart, een soort zoetige clafoutis, weet ik wat) en ik kies wat we gaan eten. Dat is maar net waar ik zin in heb. Ik vind jarig zijn echt een van de leukste dingen die er is. Het leukste cadeau dat ik ooit heb gehad, pfoe, dat zou ik niet weten. Mijn neefje denk ik, die is een kleine week voor mijn zevende of achtste verjaardag geboren. |
12-10-2010, 10:05 | |
Verwijderd
|
Dus, hoe vier jij je verjaardag?
Ik vier het niet uitgebreid, ik koop gewoon een taartje en nodig wat naasten uit. Komen er veel mensen langs of blijft het stil? Het blijft stil, ook toen ik het nog wel vierde want ik ben jarig op 24/7 en dan is haast iedereen altijd op vakantie. Wat voor kadootjes krijg je altijd graag voor je verjaardag? dingen die groen zijn. Wat is het leukste kado dat je voor je laatste verjaardag heb gehad? een naaimachine! tevens ook het enige cadeautje. En die heb ik gekregen trouwens want ik heb het nog. Wat is het leukste kado dat je ooit hebt gehad? allerlei dingen voor m'n woning van m'n ouders. Niet persee het leukste cadeautje, maar wel een waar ik nog steeds plezier van heb en toen heel veel aan had. Wat voor stomme kadootjes heb je vroeger gehad? een of andere lelijke winterjas, donkerblauw en model jute zak. Bak je zelf taart of koop je taart? die koop ik bij de hema. Vier je het apart voor vrienden? neen. Hoe vierde je vroeger je verjaardag? Kreeg je dure kadootjes van je ouders? Mocht je zelf uitkiezen wat je wou eten? Ik geloof niet dat ik extreem dure dingen kreeg, gewoon normaal. Vroegah nodigde mijn moeder de hele familie en wat goede vaste gasten van het café uit, dit was altijd op een zondag. Er kwam dan een taart in de vorm van het getal dat ik dat jaar was geworden. Er werd veel gezopen en volgens mij was het meer een feestje voor m'n ouders Op mijn 'echte' verjaardag, de dag zelf, mocht ik altijd kiezen wat we gingen eten. Ik geloof dat ik nooit iets anders heb gekozen dan biefstuk/ossenhaas met patat. Mijn voorkeur ging er naar uit dat mijn vader die zou bakken, want die kan dat echt als de beste. Uitdelen op school deed ik altijd de een-na-laatste dag van het schooljaar (of die dag daarvoor, want er was iemand op dezelfde dag jarig als ik en mijn moeder en zijn moeder gingen altijd even overleggen wie op welke dag ging uitdelen). Als je vroeg vakantie had was het best gek op begin juli al je verjaardag te vieren op school. Ik deelde altijd ijsjes uit. |
12-10-2010, 11:47 | |
Ik vier mijn verjaardag meestal twee keer. Een keer op de dag zelf, dan komen de buren meestal even langs en de opa en oma's. Andere familie komt de laatste jaren niet meer. Wat ik niet zo erg vind. Op de dag zelf doe ik het meestal rustig aan. Zoals afgelopen verjaardag hebben we 's ochtends de taart opgehaald, lekkere broodjes gegeten. Na patat gegeten te hebben (we mogen nog steeds bepalen wat je wil eten op je verjaardag), zijn we met de vrouwen uit het gezin gaan bowlen. We waren echt hilarisch slecht. 's Avonds zijn de opa en oma's langs geweest en daarna ben ik met vrienden de kroeg ingegaan.
Ik vier mijn verjaardag voor vrienden ook. Het ene jaar is dat gezellig met een paar vrienden uiteten, dit jaar heb ik in juni al mijn verjaardag gevierd samen met een andere vriendin. De laatste jaren voel ik me niet echt meer jarig op mijn verjaardag. Ik zie het altijd meer als een lekker dagje vrij met leuke dingen. Het leukste kado dat ik heb gehad was een soort kinderlaptop waarmee je kon schrijven, spelletjes spelen. Geniaal ding was dat. Vroeger ging het ongeveer hetzelfde zoals het nu gaat, maar dan in de kinderversie. Qua kadootjes krijg ik altijd 10 euro van opa en oma. Van mijn ouders meestal iets wat ik nodig heb. Afgelopen verjaardag had ik laarzen gekocht voor rond de 50 euro. Meestal betalen ze dat, anders hebben ze geen idee wat ze moeten geven. Taart koop ik bij de Hema.
12-10-2010, 19:11 | |
Niet, of meteen uitgebreid met veel vrienden. De rest van de familie zie ik toch wel rond de kerst (ben zelf 20-12 jarig). Kado's zijn mooi meegenomen, maar ik heb nu de leeftijd dat je gewoon een fles drank krijgt, of een 'flauw' kado, en van de (groot)ouderlijke macht soms nog een financiele bijdrage.
12-10-2010, 19:19 | |
Verwijderd
|
Ik vier het eigenlijk alleen voor mijn schoonfamilie; mijn schoonouders, schoonzus en zwager komen altijd langs. We eten vlaai en daarna gaan we met z'n zessen aan tafel om te eten, ik kook altijd zelf. Dit jaar waren mijn ouders er ook, dus waren we met z'n achten Als ik echt een cadeauwens heb, dan krijg ik dat meestal (als gezamenlijk cadeau bijvoorbeeld), en anders gewoon geld om voor iets te sparen. Mijn schoonzus maakt vaak een soort surprise, dit jaar een grote snoeptaart <3 Erg leuk!
|
12-10-2010, 19:22 | |
Komen er veel mensen langs of blijft het stil?
Ergens uit eten met wat goede vrienden, eventueel daarna nog iets drinken in mijn huis. Op een andere dag bij mijn ouders op bezoek. Wat voor kadootjes krijg je altijd graag voor je verjaardag? CD's, DVD's en boeken, en van mijn ouders soms iets grootst, zoals een DVD-speler. Wat is het leukste kado dat je voor je laatste verjaardag heb gehad? Een boek vol Sherlock Holmesverhalen en het complete werk van Edgar Allen Poe. Wat is het leukste kado dat je ooit hebt gehad? Ik heb toch het meest genoten van die gigantische Legokastelen die ik als kind kreeg. Wat voor stomme kadootjes heb je vroeger gehad? Een tijdschrift, van een vriendje. Maar daar zaten ook wel andere cadeaus bij. Bak je zelf taart of koop je taart? Ik koop geen taart. Mijn ouders kopen taart, of mijn moeder bakt ereen, en die krijg ik dan als ik daar op bezoek kom. Nu ja, stukken ervan. Hoe vierde je vroeger je verjaardag? Kinderfeestjes. Meestal met piratenthema, hoewel er geloof ik geen dresscode was. We gingen dan gewoon op speurtocht. Later (toen ik tien was) naar de film. In de puberteit gewoon een groot feest met veel drank in mijn ouderlijk huis. De ouders gingen dan op bezoek bij vrienden en ik nodigde alle vage kennisen en vrienden van vrienden uit om het goed vol te krijgen. Kreeg je dure kadootjes van je ouders? Soms wel, soms niet. Het varieerde van televisie tot DVD. Mocht je zelf uitkiezen wat je wou eten? Ja.
12-10-2010, 19:47 | ||
Verwijderd
|
Citaat:
|
12-10-2010, 20:32 | |
Met thema's. Mijn verjaardagen hebben geloof ik sinds mijn geboorte bepaalde thema's. Het komt door mijn moeder, die ermee begonnen is. Sinds ik 8 ben, mag ik elk jaar zelf een thema kiezen. Toen ik nog kind was hadden we thema's zoals lieveheersbeestjes of kikkers, en toen ik nog heel klein was Nijntje of muizen (meestal waren het dieren). De laatste jaren zijn het meer kleuren. Zo was het twee jaar geleden zwart-wit (want alto, jeweet). Dat was overigens wel een beetje het laatste themafeestje, omdat ik er vorig jaar geen zin meer in had om dingen te bedenken. Overigens werden bij de themaverjaardagen speciale slingers en frutsels gekocht in het thema. Ik doe nog wel slingers en balonnen op mijn verjaardag, maar niet meer in een speciaal thema. Zo had ik met mijn afgelopen verjaardag een spinnenslinger, zwarte, groene en gele ballonnen en gekleurde vlaggetjes. En veel bloemen. Ik hou erg van bloemen en de dag voor mijn verjaardag halen mijn moeder vaak veel bloemen die we overal in de kamer neerzetten. Komen er veel mensen langs of blijft het stil? Het is wel vrij druk altijd. Meestal komen 's ochtends de buurvrouwen en 's middags de tantes. De avond is voor vrienden. Pak je groot uit of vier je je verjaardag helemaal niet? Ik ben wel enthousiast in het vieren van mijn verjaardag, ja. Ik vind het gewoon leuk, want vaak komen er mensen die ik niet zo vaak zie. Wat voor kadootjes krijg je altijd graag voor je verjaardag? Geld en boeken/VVVbonnen, want daar kan ik tenminste wat mee. Wat is het leukste kado dat je voor je laatste verjaardag heb gehad? Mijn Nintendo DS, van mijn ouders. Hij was een maand van tevoren in een speciale aanbieding, en ik wist opeens wat ik voor mijn verjaardag wilde hebben. Wat is het leukste kado dat je ooit hebt gehad? Mijn mobiele telefoon, 5 jaar geleden. Ik kreeg voor het eerst mijn echte eigen mobiel. Ik gebruik nog steeds dezelfde. Wat voor stomme kadootjes heb je vroeger gehad? Dat kan ik me niet meer zo goed herinneren. Ik spaarde pluche beesten en mijn moeder zorgde er wel voor dat iedereen cadeautjes gaf die ik leuk vond. Meestal waren dat dus pluschen beesten. Bak je zelf taart of koop je taart? Meestal maak ik zelf wat, en vroeger deed mijn moeder dat. Ik maak vaak kwarktaart, monchoutaart met kersen en appeltaart. Afgelopen jaar heb ik een lading cakejes gebakken, daar met glazuur 16 op gespoten en geserveerd met een kaarsje in het midden. Gewoon, omdat ik dat lief vond, zo'n kaarsje. Vier je het apart voor vrienden? Niet echt, maar meestal is de avond wel een beetje gereserveerd voor vrienden. Hoe vierde je vroeger je verjaardag? Zie hierboven. Ik deed kinderfeestjes in dezelfde thema's. Mijn vader was (en is) handig met papier en ontwierp altijd een bijpassende verrassing om op school te trakteren. Het mooiste was wel op de kleuterschool, toen had mijn vader een papieren taart gemaakt van losse taartpunten. De taart was geel papier met gaatjes voor de kaas, bovenop zat een kunstig gemaakte muis van grijs en roze papier. Kreeg je dure kadootjes van je ouders? Vroeger niet, ik kreeg vaak dingen die mijn vader had gemaakt (poppenwieg, een poppenstapelbedje, een barbiehuis). Mijn vader is meubelmaker, dus het was altijd mooi versierd en geschilderd. De laatste jaren zijn de cadeaus wel wat duurder geworden, het was bijna allemaal elektronica. Mocht je zelf uitkiezen wat je wou eten? Ja, maar patat was wel de standaard, of broodjes met soep. Ik wilde ook nooit wat anders eten.
12-10-2010, 22:13 | |
Verwijderd
|
Op de dag zelf komt er vaak familie langs, broer en zus (wonen beiden in Tilburg al op kamers). Vaak is het lekker weer, dus gaan we even in de tuin zitten, beetje kletsen, taart eten. Eigenlijk niet veel speciaals. Komen er veel mensen langs of blijft het stil? Redelijk wat, meestal ook nog wat vrienden die zin hebben om mee te komen. Pak je groot uit of vier je je verjaardag helemaal niet? Middelmatig, maar meestal wel een feestje een paar weken later. Waarom wel of niet? Gewoon, zo overdreven hoeft het niet maar helemaal overslaan vind ik nou ook weer zoiets. Wat voor kadootjes krijg je altijd graag voor je verjaardag? Geld, speciaal biertjes, wijn, onzin dingen van vrienden waar je eigenlijk vrij weinig mee kan, tijdschriften, boeken. Wat is het leukste kado dat je voor je laatste verjaardag heb gehad? Een overlevingspakket samengesteld door vrienden, toen ik 17 werd. Het was namelijk net uit met mijn vriendin waar ik 2 jaar verkering mee heb gehad. Dat was echt heel fijn om te merken dat ze er op een humoristische manier mee omgingen, en me tegelijkertijd steunden. Wat is het leukste kado dat je ooit hebt gehad? Hm, waarschijnlijk speelgoed toen ik klein was. Wat voor stomme kadootjes heb je vroeger gehad? - Bak je zelf taart of koop je taart? Kopen, maar soms ook bakken. Ligt eraan of ik tijd heb. Vier je het apart voor vrienden? Ja. Hoe vierde je vroeger je verjaardag? Gewoon, op zondag familie die langskwam en een beetje kletsen en op de bank zitten. Vrij algemeen dus. Kreeg je dure kadootjes van je ouders? Nee, boven de 50 euro kwam het niet uit geloof ik. Mocht je zelf uitkiezen wat je wou eten? Ja, dat wel. Standaard friet eigenlijk. |
Advertentie |
|
15-10-2010, 21:57 | |
Verwijderd
|
Op de dag van mijn verjaardag komt er 's avonds wat familie. Overdags komen soms een paar vrienden, maar niet altijd. Komen er veel mensen langs of blijft het stil? Nee ik heb niet zo'n grote familie dus het is meestal redelijk stil. Wat voor kadootjes krijg je altijd graag voor je verjaardag? Meestal krijg ik geld voor m'n verjaardag zodat ik er zelf wat van kan kopen, of ergens voor kan gaan sparen. Wat is het leukste kado dat je voor je laatste verjaardag heb gehad? Een leuke ketting van mijn oma! Wat is het leukste kado dat je ooit hebt gehad? Ik kreeg ooit, vroeger, een soort macdonalds keuken. En dat vond ik helemaal geweldig om mee te spelen. Alleen m'n ouders vonden het wat minder. Wat voor stomme kadootjes heb je vroeger gehad? Toen ik een jaar of 4/5 was kreeg ik ooit 2 poppen van familie. Maar ik haatte poppen en vond het echt niet leuk om ermee te spelen dus ik vond het niet echt een leuk cadeautje! Bak je zelf taart of koop je taart? Vroeger bakte m'n ma altijd zelf taart, met marsepein en figuren erop. Tegenwoordig bak ik zelf een chocolade taart. Als dat niet lukt dan halen we ergens taart. Vier je het apart voor vrienden? Nee, als ze willen komen op m'n verjaardag dan komen ze gewoon. Hoe vierde je vroeger je verjaardag? Kreeg je dure kadootjes van je ouders? Mocht je zelf uitkiezen wat je wou eten? Vroeger kwamen er ook overdags mensen. Ik kreeg niet echt dure cadeautjes van m'n ouders, gewoon normaal. 's Avonds mocht/mag ik altijd uitkiezen wat we gaan eten, meestal is dit iets ongezonds als pizza ofzo. Op de basisschool mocht je altijd kaartjes uit zoeken met wat je wilde die dag. Je kon een verjaardagsmuts krijgen, door de school lopen met je klas en zingen dat je jarig was, de klas kon liedjes voor je zingen en dat soort dingen. In de pauze ging ik dan altijd iets trakteren. Dit was altijd iets anders (wel eten) en meestal met iets van de action erbij. |
15-10-2010, 22:13 | |
Met een paar vrienden en familie. Komen er veel mensen langs of blijft het stil? Eerder stil dan veel mensen, maar echt stil is het ook weer niet. Pak je groot uit of vier je je verjaardag helemaal niet? Ik pak niet groot uit, maar ik vier het wel. Waarom wel of niet? Ik hou niet van grote feesten organiseren. Maar gourmetten/taart eten/koekhappen vind ik wel gezellig. Wat voor kadootjes krijg je altijd graag voor je verjaardag? €. Wat is het leukste kado dat je voor je laatste verjaardag heb gehad? Een pc. Wat is het leukste kado dat je ooit hebt gehad? Een pc. Wat voor stomme kadootjes heb je vroeger gehad? Stinkende douchegel/slechte kwaliteit make-up Bak je zelf taart of koop je taart? Ik koop taart. Vier je het apart voor vrienden? Ja. Hoe vierde je vroeger je verjaardag? Met familie en ik gaf kinderfeestjes. Kreeg je dure kadootjes van je ouders? Meestal cadeaus van rond de honderd gulden. Mocht je zelf uitkiezen wat je wou eten? Ja. |
16-10-2010, 15:40 | ||||||||||||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
16-10-2010, 19:48 | |
Verwijderd
|
Ik hou heel erg van mijn verjaardag het liefst sta ik om 12 uur 's nachts als het zo ver is in de kroeg op de bar en zingt iedereen voor mij en de hele dag door wil ik gezelligheid en cadeautjes (al is dat niet het belangrijkste ) en feestje met vrienden dat wisselt. De ene keer gezellig met groepje vriendinnen en andere keer met heleboel mensen in mijn huis en dat ineens tot 7 uur duurt, maar iig vooral veel gezelligheid en mensen
|
25-10-2010, 13:11 | |
Met een paar vrienden en familie. Soms is het een surprise party, soms bellen ze op voorhand om te laten weten dat ze langskomen om gezellig samen te zijn op mijn verjaardag, of we gaan ergens eten. Komen er veel mensen langs of blijft het stil? Familie is zo'n 15 man, vrienden zo'n zes à zeven man. Niet veel dus, maar precies goed zo. Pak je groot uit of vier je je verjaardag helemaal niet? Nope! Bij een surprise party is het wel alles erop en eraan, maar zelf organiseer ik geen groot feest ofzo. Waarom wel of niet? Omdat het jaarlijks is en zo speciaal is het nu ook weer niet! Wat voor kadootjes krijg je altijd graag voor je verjaardag? parfum, geld, van m'n ouders een laptop (maar dat gebeurde maar twee keertjes ) ... maar voornamelijk geld dus. Van goede vrienden kreeg ik eens fotoalbumachtig dagboek dat ze zelf in elkaar gestoken hebben! Mijn oom kocht me een darbouka (instrument), en het jaar nadien kreeg ik mijn eerste 'moderne' GSM van hem. Daarvoor had ik een 3310 <3 Wat is het leukste kado dat je voor je laatste verjaardag heb gehad? mijn zusje kocht de album van Shakira Wat is het leukste kado dat je ooit hebt gehad? laptop, fotoalbum en de surprise party op zich <3 omringd zijn door je familie en beste vrienden Wat voor stomme kadootjes heb je vroeger gehad? ik heb eigenlijk nooit stomme cadeaus gekregen. Meestal word er rondgevraagd wat ik graag zou willen hebben enzo Bak je zelf taart of koop je taart? Soms wel. Meestal een heel diner en dan wordt er zelf taart gebracht. Vier je het apart voor vrienden? Nee Hoe vierde je vroeger je verjaardag? Met familie en ik gaf kinderfeestjes. Kreeg je dure kadootjes van je ouders? Als kind halsketting en oorbelletjes (echt goud, want ben allergisch aan vals). Nu meestal een lekkere parfum, of iets waar ik om vroeg. Mocht je zelf uitkiezen wat je wou eten? Ik maak het zelf met mijn moeder en ik vind haar keuze op dat gebied altijd goed. Ze vraagt wel wat ik graag zou willen, maar dan laat ik de keuze aan haar over. Zij is de expert Op restaurant kiest ieder zijn eigen bord |
Advertentie |
|
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|
Soortgelijke topics | ||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
De Kantine |
Hoevaak geen verjaardag gevierd? eatdrumseatcym_ | 10 | 19-07-2008 15:35 | |
De Kantine |
Dit of dat? Verwijderd | 500 | 06-05-2008 23:58 | |
Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie |