Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 23-08-2004, 10:17
Hoefje
Avatar van Hoefje
Hoefje is offline
Is hier iemand die deze overgang heeft gemaakt? of die dat net als ik dit schooljaar gaat doen?
moest je veel inhalen en bijspijkeren?
en kreeg je ook vrijstellingen?
__________________
Boo!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 23-08-2004, 10:55
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Ik kreeg in 5vwo iemand in m'n klas die net havo examen had gedaan. Hij vond het echt een eitje allemaal. Is zonder veel te doen in 1x geslaagd en herkende veel van de havo.
Volgens mij kreeg hij vrijstelling voor ckv1 en gs1. Verder weet ik het niet echt meer.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 23-08-2004, 11:56
Hoefje
Avatar van Hoefje
Hoefje is offline
Ik moet duits 1 helemaal inhalen en ik heb vrijstelling voor maatschappijleer, ckv1 en anw
__________________
Boo!
Met citaat reageren
Oud 23-08-2004, 12:17
Liss
Avatar van Liss
Liss is offline
Die overstap ga ik ook dit jaar maken, maar dan 5 en 6 vwo in 1 jaar.
Ik krijg voor dezelfde vakken vrijstellen (anw, maatschappijleer1, ckv1 en lo)+geschiedenis1 omdat ik er havo examen in gedaan heb en heel het vak geschiedenis neem op het vwo (profiel e&m)
Voor het PW krijg ik geen vrijstelling maar ze zeiden er wel bij dat ik als ik wil wel weer hetzelfde kan inleveren en eventueel verbeterd dan, maar ik vind het leuker heel iets anders te doen. Afgelopen jaar ben ik nl ziek geweest en heb ik het pw erg snel gemaakt om een voldoende te hebben en examen te kunnen doen.
Ik zou het eerst gewoon in 2 jaar doen op mn eigen school dus heb ik in 5 havo met Duits1 bij 4vwo in de les gezeten en ik hoef nu dus niets meer in te halen. Heb de toetsen trouwens niet meegemaakt, dus geen cijfers ervan ofzo..
Maar ik kan eventueel nog wel extra lessen Duits of Frans krijgen als het toch iets te lastig is dit jaar op vwo niveau, die zitten namelijk wel in het rooster omdat de meeste die het in 1 jaar doen van de havo komen en geen Duits of Frans hebben gehad daar.
__________________
Everything should be made as simple as possible, but not simpler.
Met citaat reageren
Oud 23-08-2004, 16:56
[CP]X-Ray Cat
Avatar van [CP]X-Ray Cat
[CP]X-Ray Cat is offline
Ik ga aankomend jaar ook VWO5 volgen. Kom van de HAVO af, van de N&G afdeling en heb daarbij voor natuurkunde2 gekozen en nu ga ik N&T doen met biologie2.

Om aan de eisen te voldoen heb ik geschiedenis1 in moeten halen en begin volgend jaar maak ik nog een toets voor Frans1. Ook wil ik graag ANW en Maatschappijleer overnieuw doen om daarvoor gemiddeld een 8 of hoger te kunnen staan op m'n eindlijst, maar dat is dus verder gewoon een vrije keuze.

Heb er de afgelopen 6 jaar een potje van gemaakt op de HAVO, daar heb ik van geleerd en dit zie ik wel als een hele nieuwe start. Heb er wel zin in eigentlich...



CKV1 moet ik btw wél gewoon volgen volgend jaar :/
__________________
moeje doen
Met citaat reageren
Oud 23-08-2004, 19:26
Verwijderd
Chris, mijn vriend doet deze overstap ook. Hij moet gedeeltelijk duits1 inhalen (omdat hij dit op de havo als deelvak ook heeft gedaan) en frans1 geheel. Daarnaast heeft hij vrijstelling voor geschiedenis1, maatschappijleer1, ckv1 en anw. Meer vrijstellingen weet ik niet.

Het schijnt niet erg moeilijk te zijn, tenminste niet als je een Natuurprofiel doet aangezien vwo ongeveer dezelfde stof doet alleen dan met verdieping.
Met citaat reageren
Oud 23-08-2004, 20:20
missy87
missy87 is offline
ik ga komend jaar ook instromen in vwo5. ik heb t zelfde profiel als op de havo nl: e & m met duits 12. ik hoef alleen frans 1 maar in te halen
__________________
:)
Met citaat reageren
Oud 24-08-2004, 14:40
luchtballon
Avatar van luchtballon
luchtballon is offline
Ik ga het ook doen. Profiel E&M.
En ik heb vorig jaar niet genoeg info gevraagd over wat ik moet doen. Ik geloof dat ik eigenlijk in de vakantie iets extra wiskunde had moeten doen en dat ik een toets voor frans moet maken. Maar ik ga het wel vragen als school weer begint...

Vrijstelling weet ik ook al niet zeker maar ik geloof: gs1, duits1, anw, maatschappijleer.
En ik denk dat ik ook in de 5e niet naar M&O hoef, omdat ik dan hetzelfde boek heb als in 4 havo.

Ik heb geen zin in nóg twee jaar school
__________________
Don't worry, be happy
Met citaat reageren
Oud 25-08-2004, 16:38
Greenleaf
Avatar van Greenleaf
Greenleaf is offline
ik ga nu naar havo 5, maar ik denk erover na om na mn examen naar vwo 5 te gaan.

ik heb nu c & m (met frans 12, tekenen en biologie) en ik ben van plan (als dat mogelijk is) om e &m te gaan doen.

daarvoor moet ik waarschijnlijk duits 1 en economie 12 (ik heb nu alleen economie 1) erbij doen.
maar dat weet ik niet zeker.

heeft iemand het idee, dat dit mogelijk is?
Met citaat reageren
Oud 25-08-2004, 18:02
Liss
Avatar van Liss
Liss is offline
Citaat:
Greenleaf schreef op 25-08-2004 @ 17:38 :
ik ga nu naar havo 5, maar ik denk erover na om na mn examen naar vwo 5 te gaan.

ik heb nu c & m (met frans 12, tekenen en biologie) en ik ben van plan (als dat mogelijk is) om e &m te gaan doen.

daarvoor moet ik waarschijnlijk duits 1 en economie 12 (ik heb nu alleen economie 1) erbij doen.
maar dat weet ik niet zeker.

heeft iemand het idee, dat dit mogelijk is?
Kan wel ja maar dan moet je nu al beginnen met het inhalen ervan. Zelf had ik op de havo e&m en op het vwo ook dalijk, ik moest kunnen bewijzen dat mijn Duits (had op de havo Frans1) op vwo niveau was en dat heb ik in 5 havo moeten doen door mee te lessen met 4 vwo.
Het kan dus wel alleen is het slim het op tijd aan te geven zodat je eventueel nog tijd hebt dingen in te halen.
__________________
Everything should be made as simple as possible, but not simpler.
Met citaat reageren
Oud 25-08-2004, 18:03
Liss
Avatar van Liss
Liss is offline
Citaat:
luchtballon schreef op 24-08-2004 @ 15:40 :
..Ik heb geen zin in nóg twee jaar school
Doe je het in 1 jaar
__________________
Everything should be made as simple as possible, but not simpler.
Met citaat reageren
Oud 27-08-2004, 19:40
Greenleaf
Avatar van Greenleaf
Greenleaf is offline
Citaat:
Liss schreef:

Kan wel ja maar dan moet je nu al beginnen met het inhalen ervan. Zelf had ik op de havo e&m en op het vwo ook dalijk, ik moest kunnen bewijzen dat mijn Duits (had op de havo Frans1) op vwo niveau was en dat heb ik in 5 havo moeten doen door mee te lessen met 4 vwo.
Het kan dus wel alleen is het slim het op tijd aan te geven zodat je eventueel nog tijd hebt dingen in te halen.
hartstikke bedankt!
ik had daar zelf nog niet echt aan gedacht. Als school begint, dan zal ik het zo snel mogelijk aangeven en kijken wat de mogelijkheden zijn.
Ik zal ook dus even kijken of ik van profiel kan veranderen (van c & m naar e & m), want als ik nu opnieuw een besluit zou moeten nemen, dan zou ik het dus anders hebben gedaan.
Met citaat reageren
Oud 27-08-2004, 21:18
Ndimension
Ndimension is offline
Is een havo diploma alleen niet goed genoeg om naar vwo 5 te gaan?
Of moet je per se iets erbij hebben (een taal ofzo)?
__________________
© Ndimension
Met citaat reageren
Oud 28-08-2004, 13:25
missy87
missy87 is offline
ik heb in mei aangegeven dat ik graag vwo wilde doen na mn havo. nadat ik mn diploma had gehaald ben ik naar de coordinator gegaan en die heeft gekeken wat ik nog in moet halen en dat is eigenlijk alleen frans 1. dat ga ik dit jaar inhalen, ik krijg n aangepast rooster, ze deden er verder niet moeilijk over. ik heb trouwens e & m met duits 12, precies t zelfde als op de havo
__________________
:)
Met citaat reageren
Oud 28-08-2004, 17:03
Liss
Avatar van Liss
Liss is offline
Citaat:
Ndimension schreef op 27-08-2004 @ 22:18 :
Is een havo diploma alleen niet goed genoeg om naar vwo 5 te gaan?
Of moet je per se iets erbij hebben (een taal ofzo)?
Als je een havo diploma hebt dan zit er al standaard een Duits of Frans1 in je pakket.
Op het vwo zijn Frans1 en Duits1 verplicht en krijg je er dus maar 1tje bij. Ook de profielen zijn hetzelfde als op de havo dus als je het zelfde profiel kiest heb je alleen een taal in te halen dus ik princiepe kan je met een havo diploma gewoon naar het vwo. (sommige scholen hebben wel regeltjes als minimaal een 7 ofzo.. dat verschilt per school en op het ROC wordt je bijna altijd wel toegelaten)
__________________
Everything should be made as simple as possible, but not simpler.
Met citaat reageren
Oud 28-08-2004, 17:44
Hoefje
Avatar van Hoefje
Hoefje is offline
volgens mij is duits en frans 1 op de havo, spreken en luisteren en op het vwo alleen lezen.
__________________
Boo!
Met citaat reageren
Oud 28-08-2004, 20:45
Ndimension
Ndimension is offline
Citaat:
Liss schreef op 28-08-2004 @ 18:03 :
Als je een havo diploma hebt dan zit er al standaard een Duits of Frans1 in je pakket.
Op het vwo zijn Frans1 en Duits1 verplicht en krijg je er dus maar 1tje bij. Ook de profielen zijn hetzelfde als op de havo dus als je het zelfde profiel kiest heb je alleen een taal in te halen dus ik princiepe kan je met een havo diploma gewoon naar het vwo. (sommige scholen hebben wel regeltjes als minimaal een 7 ofzo.. dat verschilt per school en op het ROC wordt je bijna altijd wel toegelaten)
Hmz...Ik heb nu NG (kutprofiel), stel dat ik in 5 vwo CM wil doen, zou ik dan vanalles in moeten halen (zoals geschiedenis en weet ik veel wat nog meer)?
__________________
© Ndimension
Met citaat reageren
Oud 28-08-2004, 23:45
Liss
Avatar van Liss
Liss is offline
Citaat:
Ndimension schreef op 28-08-2004 @ 21:45 :
Hmz...Ik heb nu NG (kutprofiel), stel dat ik in 5 vwo CM wil doen, zou ik dan vanalles in moeten halen (zoals geschiedenis en weet ik veel wat nog meer)?
Dat denk ik niet, voor de meeste vakken in CM heb je geen basiskennis nodig die steeds weer terug komt en meer wordt zoals bij bv wiskunde, daar kan je niet zomaar een onderwerp van volgen want dan snap je er niets van. Dat is bij vakken als bv geschiedenis anders, daar bouw je niets op maar begin je steeds aan een nieuw onderwerp dus dat moet bij de meeste vakken in CM wel lukken.
Andersom zou de overstap heel wat lastiger zijn, de meeste vakken in NG kan je niet zomaar even volgen maar heb je meer kennis voor nodig als je snapt wat ik bedoel.
Wel zijn Frans1 en Duits1 op het vwo verplicht, in CM moet je volgens mij ook een hele taal hebben zitten (of 2, weet het niet zeker) en als je er nu dus geen Frans en Duits hebt zul je er 1 moeten inhalen omdat dat ook zown vak is dat je niet zomaar even meedoet.
Maar veel inhalen is dus niet nodig lijkt me, moet je zelf even op school overleggen want ik weet niet of die regels per school verschillen.
__________________
Everything should be made as simple as possible, but not simpler.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 29-08-2004, 09:56
Hoefje
Avatar van Hoefje
Hoefje is offline
Ik ken iemand die ook van NG naar CM wou maar volgens de decaan was dat echt onmogelijk
__________________
Boo!
Met citaat reageren
Oud 29-08-2004, 11:31
Zaartje
Zaartje is offline
Ja, in de 4e klas heb je toch onderwerpen van bijvoorbeeld Frans 2 gedaan, die cijfers opleveren die voor je examen meetellen. En ook ckv 3 (beeldende vorming) en ckv 2 (kunstgeschiedenis) zou je in moeten halen. Geschiedenis zou verder niet uitmaken: da krijg je toch pas in de 5e.

Overstappen van 5 havo --> 5 vwo zou wel kunnen, maar de talen zijn inderdaad heel anders dan op de havo. Wat daar Duits 1 is, is op het vwo Duits 2, en omgekeerd. Hetzelfde geldt voor Frans.

Overstappen EN overstappen naar een ander profiel, is zo goed als onmogelijk denk ik ja.
Met citaat reageren
Oud 29-08-2004, 11:36
Marie Elize
Avatar van Marie Elize
Marie Elize is offline
ik wil na mijn havo examen naar het lusac college en dan vwo in 1 jaar doen. ze zeggen dat het heel moeilijk is.
__________________
...
Met citaat reageren
Oud 29-08-2004, 12:19
Liss
Avatar van Liss
Liss is offline
Citaat:
Zaartje schreef op 29-08-2004 @ 12:31 :
Ja, in de 4e klas heb je toch onderwerpen van bijvoorbeeld Frans 2 gedaan, die cijfers opleveren die voor je examen meetellen. En ook ckv 3 (beeldende vorming) en ckv 2 (kunstgeschiedenis) zou je in moeten halen. Geschiedenis zou verder niet uitmaken: da krijg je toch pas in de 5e.

Overstappen van 5 havo --> 5 vwo zou wel kunnen, maar de talen zijn inderdaad heel anders dan op de havo. Wat daar Duits 1 is, is op het vwo Duits 2, en omgekeerd. Hetzelfde geldt voor Frans.

Overstappen EN overstappen naar een ander profiel, is zo goed als onmogelijk denk ik ja.
Als je op dezelfde school blijft mis je idd wel wat cijfers, maar goed die mis je ook als je hetzelfde profiel blijft doen want als je dan je cijfers mee zou nemen zou je makkelijker hogere cijfers hebben kunnen halen dus je begint zoiezo met niets, wat je haalt telt gewoon iets meer. (is iig bij ons op school zo)

Afgelopen jaar hem ik mn havo diploma gehaald (EM) en ik ga nu mn vwo diploma in 1 jaar halen.
Toen ik me ging inschrijven werd me wel gevraagd of ik een ander profiel wilde gaan doen, er werd wel bijgezegt dat alles mogelijk was maar dat van EM/CM naar NT/NG een overstap was waar je wel je best voor moest gaan doen en andersom het makkelijker zou zijn.
Mja, zoals ik al eerder zei verschilt dit denk ik per school en ligt het natuurlijk ook aan jezelf.
__________________
Everything should be made as simple as possible, but not simpler.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Algemene schoolzaken Havo? Vwo?
Ezzie1000
37 11-03-2013 18:24
Studeren Haalbaarheid Wiskunde Entree toets bij HBO propedeuse -> Universiteit
Osmoian
4 06-02-2007 12:25
Algemene schoolzaken van 5 havo naar 5 vwo?
Duifje
21 07-04-2004 11:10
Algemene schoolzaken [VWO] Goede leesboeken voor Nederlands, Frans en Engels?
Severus
22 21-09-2003 20:48
Algemene schoolzaken 2 stellingen... vmbo-ers naar vwo nutteloos??
Verwijderd
36 16-03-2002 18:22
Algemene schoolzaken Van HAVO 5 naar VWO 5 makkelijk te doen?
AsTheFutureRepeats
5 13-02-2002 15:10


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:10.