Oud 09-09-2006, 10:28
Verwijderd
Als mijn hoofdredacteur mij fronsend aankijkt volgt er meestal een vraag die bij mij een vervelend gevoel in de onderbuik opwekt. “Jeroen, we zitten een beetje krap, wil jij toch werken tijdens de kerstdagen?” “Zeg je artikel over die brand is mooi maar een beetje lang hè”. “Zeg je artikel over die brand is mooi maar een beetje kort hè”. Sander Sonnemans, de bacterie die migraine veroorzaakt.
Dus toen ik hem afgelopen maandag voor mijn bureau aantrof voelde ik de eerste steken al opkomen. Wat zou hij nu weer willen. Meer eigen initiatief, voortaan om vier uur ’s ochtends beginnen, vaker de letter ‘s’ gebruiken omdat de hoofdredacteur de stijl van de krant bepaalt?
“Hey Jeroen, mooie kerel, er is toch geen nieuws dus waarom ga je niet lekker een weekje op vakantie?”
Geen nieuws. Vraag een willekeurige journalist naar zijn grootste angst en hij zal met trillende handen u het antwoord ‘dat er geen nieuws is’ geven. Zonder misdaad hebben agenten geen werk, zonder vuil kan geen huishoudster bestaan. Geen nieuws betekent voor journalisten dat de zon geen licht meer geeft. Geen nieuws betekent op vakantie met een vrouw die je alleen ziet in de paar uur per jaar dat je geen liefde met de journalistiek bedrijft. Het enige verschil met vreemdgaan is dat je dat met een betere minnaar doet.
Acht uur de wekker, Kwart over acht het ontbijt. Nee je kladblok mag niet mee schat we zijn op vakantie. Negen uur de wandeling door de stad, elf uur de rondrit door de stad. Een losliggende stoeptegel, wat zou de gemeente daarover te zeggen hebben? Twee uur de zestiende ‘oh wat leuk dat we eindelijk samen op stap zijn’, drie uur het museum. Vier uur de zenuwinzinking. Ik zie slechts kuddes van toeristen die zich verdringen voor elk monument. Oud nieuws, zowel de kuddes als de monumenten.
“Silvie van beneden doet het met Bob, wist je dat al?” Mijn vrouw kijkt me triomfantelijk aan. “Wat ben jij nou voor journalist, alle nieuwtjes ontgaan je gewoon! Wat, je wilt alle
sappige details weten, je houdt toch niet van die kletspraat? Maar waar ren je nou heen?!” Chef ik kom naar de krant, ja ik heb nieuws! Silvie van beneden doet het met Bob!
Advertentie
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Verhalen & Gedichten Columnwedstrijd: Vakantieplezier
Ieke
0 06-05-2004 12:39


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:14.