Oud 12-11-2018, 21:48
Zeeaapje036
Zeeaapje036 is offline
hallo. k ben een jongen van 13 jaar en ken deze vriendin al vanaf groep 1. Ze betekend veel voor me en k wil haar niet kwijt. Ongeveer een maand geleden kwam k erachter dat ze zich snijdt, met een naald had ze gezegd. Maar het word nu steeds erger. Ze schroeft het mesje van een punten slijper eraf en snijdt daarmee in haar heup. K vind dit heel k*t want k ben bang dat ze misschien zelfmoord gaat plegen. Sinds dien haal k ook slechte cijfers op school. K heb al met haar gepraat wrm ze dit doet en ze zegt dat ze haar mentale pijn wil vergeten. Kan iemand hier me pls mee helpen want k ben bang dat er straks misschien iets ergs gebeurt. Groetjes Zeeaapje036
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 12-11-2018, 22:08
Kerstmann
Kerstmann is offline
Jij kan weinig doen. Zorg dat ze naar een pschyloog gaat. Ze heeft professionele hulp nodig!
Met citaat reageren
Oud 12-11-2018, 22:12
Zeeaapje036
Zeeaapje036 is offline
ik heb haar al overgehaal om naar een psycholoog te gaan maar ze reageerde apart maar ik durf ook niet naar de mentor te gaan want dan voel k me een snitch en een slechte vriend omdat k haar dan een soort van veraad.
Met citaat reageren
Oud 13-11-2018, 05:30
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Je kunt het wel bespreken met jouw huisarts of bijvoorbeeld met mensen van Stichting Chris (met hen kan je chatten of mailen over dit probleem).

Uiteindelijk kan jij niet veel doen tegen het snijden. Dat snijden doet ze niet zomaar, en daar zal ze ook niet zomaar mee stoppen. Wat je wel kunt doen is er voor haar zijn, samen tijd doorbrengen, leuke dingen doen, een goede vriend zijn.
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 13-11-2018, 08:32
Pluis
Avatar van Pluis
Pluis is offline
Je vriendin voelt zich zo naar dat ze zichzelf pijn doet, vaak doen mensen dat om spanning kwijt te raken of om zichzelf te straffen (of allebei). Ze kan leren om andere manieren te gebruiken, maar de kans dat ze uit zichzelf hulp gaat zoeken is niet zo groot denk ik. Want als je jezelf zo waardeloos vindt dat je jezelf pijn doet, dan vind je jezelf de hulp niet waard.
Dus je kan haar best zeggen dat ze naar haar mentor of ouders moet gaan om het erover te hebben, maar als ze het niet doet en jouw cijfers gaan naar de maan dan mag je ook best zelf naar je mentor gaan of naar jouw eigen ouders. Dan ben je geen snitch, maar een bezorgde vriend die het goede wil doen, ook als die ander het daar even niet mee eens is.
__________________
"Haar linker borst is groter, evenals haar rechter"
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Psychologie help mijn vriendin snijdt zichzelf!!!
gwenvds
4 28-08-2013 22:33
Liefde & Relatie Vriendin wil roken
Jeffreylange
12 29-05-2013 19:46
Psychologie [Angst] voor mensen die zichzelf wat aandoen
YYY
6 21-09-2011 13:12
Psychologie snijden
Verwijderd
113 19-02-2005 21:09
Psychologie Weer het vriendelijke verzoek... (over 'snijdtopics')
Verwijderd
109 17-01-2003 15:45
Psychologie Hoe moet je iemand helpen met zijn / haar problemen?
Verwijderd
4 25-10-2002 17:19


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:59.