Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Games
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 01-02-2010, 10:21
Mitch Rapp
Mitch Rapp is offline
Ik wil jullie graag op de hoogte brengen van een spel dat ik, en paar andere studenten spelen. Het spel heet Erepublik en er was al een thread over het spel maar dat was erg oud dus heb ik gevraagd of ik een nieuwe mocht beginnen. Hier is een uitleg:

Wat is Erepublik?


Het team achter Erepublik beschrijft het spel als een 'massively multiplayer online, social networking and strategy web browser game.' Deze beschrijving vat de wereld van Erepublik goed samen. Het spel biedt een kopie van de werkelijke wereld, waarbij de nadruk met name ligt op de economische, politieke en militaire systemen. Het zijn de spelers tezamen die een land vormen en daarmee ook de bedrijven, de politiek en het leger. Je kunt je als speler opwerken binnen het economische systeem door iedere dag te werken. Door iedere dag te trainen versterk je kracht om tijdens een oorlog schade te doen. Door politiek actief te worden kun je een poging wagen een plek binnen het congress te bemachtigen of zelfs president van het land te worden!

Spelelementen

Economie

Elke speler heeft de mogelijkheid om dagelijks een keer te werken. Hierdoor verdien je geld, waarmee je weer andere producten kunt kopen. In Erepublik zijn er twee soorten valuta te onderscheiden. De algemene valuta is gold daarnaast is er een nationale valuta zoals in Nederland de gulden (NLG). Er zijn in Erepublik drie verschillende sectoren:

* Manufacturing: Weapons, Gifts, Food, Moving Tickets.
* Construction: Housing, Hospitals, Defense Systems.
* Raw Materials: Iron (weapons), Oil (moving tickets, Grain (food), Diamonds (gifts), Wood (Housing, Hospitals, Defense Systems).

Elke regio bevat standaard een 0.1 factor met betrekking tot de delving van Raw Materials. Bepaalde regio's bevatten echter medium (factor 1.0) of high (factor 2.0) resources, waarmee deze dus veel efficiënter verzameld kunnen worden. Deze resources zijn niet eerlijk verdeeld over de wereld. Landen als Rusland, Brazile, Canada, de VS en India bevatten relatief veel grondstoffen. Nederland daarentegen heeft enkel de beschikking over High Grain.

De bedrijven worden allemaal opgericht en gemanaged door spelers zelf. Sommige landen hebben ook succesvolle communistische systemen gebruikt om de economie van hun land te leiden.

Politiek

De leiding van het land ligt in handen van het congress en de president. Iedere maand vinden er verkiezingen plaats voor deze functie. De president en congress hebben ieder een aantal functies. Congressleden hebben de mogelijkheid wetsvoorstellen in te dienen, zoals het veranderen van belastingen, en de mogelijkheid om te stemmen. Presidenten hebben een aantal andere mogelijkheden, zoals het indienen van een vredesvoorstel of oorlogsverklaring, waarover de congressleden vervolgens stemmen.

Oorlog

Oorlog is een belangrijk onderdeel van Erepublik. Op deze manier kunnen regio's met raw materials worden veroverd. De economie van Erepublik staat dan ook voor een flink deel ten dienste van oorlog.

Iedereen kan elke dag eenmaal trainen om zijn strength te verhogen. Dit gaat des te langer je speelt steeds langzamer, tot een zeker minimum.
Oorlogen worden per regio uitgevochten. In elke regio staat een muur, de hoogte is afhankelijk van het aantal inwoners en het Defense System dat er staat. In 24 uur wordt dan door de aanvaller en verdediger, mogelijk in verbond met andere landen, gevochten om de muur ofwel omhoog te houden ofwel omlaag te halen. Schade wordt hierbij berekend door middel van je wapen, je strenght, je rank (gevechtservaring) en je wellness.

Community

De community is in Erepublik erg belangrijk. Zo wordt er veel politiek bedreven buiten het spel zelf om, zoals op fora en IRC. Hier worden bijvoorbeeld bedrijfsplannen en oorlogstactieken besproken, diplomatische betrekkingen onderhouden en er wordt ook gewoon veel gekletst. Daarnaast is het de community van een land die samen het land bestuurt en prominenter op de kaart probeert te zetten.
• Het Nederlandse IRC-kanaal bevindt zich op de irc.rizon.net (server) #eUNL (#eUNL-nl voor Nederlandstaligen, #eUNL-fr voor franstaligen) (kanaal).
• Het forum van eNederland.

Kosten

Erepublik is gratis om te spelen. Er bestaan wel mogelijkheden om extra opties te kopen, zoals een grotere inventory, inbox of meer goud.

Hoe aan te melden


Gebruik deze invite: http://www.erepublik.com/en/referrer/Mitch+Rapp
Als je dan level 6 word dan krijg ik 5 goud wat ik (Mitch Rapp) dan aan de Nederlandse Staat zal doneren zodat we er allemaal profijt van hebben.

Vragen

Stel ze hier gerust of als je al een Citizen bent van Erepublik kan je me ook ingame pmen.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 01-02-2010, 10:25
Mitch Rapp
Mitch Rapp is offline
Op het moment is de Battle for Brittannië begonnen aangezien Canada, Noorwegen, Spanje, Polen, en de USA de UK zijn aangevallen. Wij (eNL) zijn heel goed bevriend met de UK en dus helpen wij ze door mee te vechten in de oorlog. Dit brengt wel grote risico's met zich mee voor ons land omdat wij dus ook kunnen worden aangevallen door die landen.

De kans is dus heel groot dat binnenkort Nederland word bezet door Polen of Spanje dus kom gewoon is spelen en speel ieder geval tot level 5 zodat je kan vechten.
Met citaat reageren
Oud 03-02-2010, 13:00
Mitch Rapp
Mitch Rapp is offline
Het resultaat van de boven genoemde aanval van EDEN op de UK is dat ze 2 uit de 5 gevechten hebben gewonnen en dus 2 regios hebben ingenomen. Alleen de aanvallen van de USA waren succesvol de andere werden allemaal afgeslagen. In een van de gevechten tegen Canada heb ik ook mij eerste Battle Hero Medal gewonnen wat inhoud dat je het grootste aantal damage doet. Dus heb ik er weer een medal bij.

Spanje was ook een beetje succesvol en wist 1 uit de 2 gevechten te winnen namelijk Corsica. Corsica is niet van strategisch of economisch belang dus het maakte niet veel uit voor Frankrijk. Frankrijk heeft nu het offensief tegen Spanje en kan dus gaan aanvallen. Helaas werden ze alleen net op het laatste geblockd door de USA die Spanje te hulp schoot. De Battle for Britain gaat ook gewoon weer door want Noorwegen en de USA hebben allemaal weer nieuwe aanvallen gedaan op de UK. We kunnen dus blijven vechten elke dag.

En dan nog iets belangrijks ik ben namelijk een van de Presidents Kandidaten in de komende verkiezing (vrijdag begint die) en het gaat heel spannend worden. Het gaat tussen mij (Mitch Rapp) en Trinc en beide hebben we ongeveer even veel kiezers achter ons.

Dus help mij aub het verschil te maken en stem op Mitch Rapp voor President.
Met citaat reageren
Oud 05-02-2010, 19:19
Kixtart
Avatar van Kixtart
Kixtart is offline
Ik ben ook al 2 jaar aanwezig, maar op dit moment even wat minder actief. Het is een leuke community en ingame zijn ook leuke features te vinden. Misschien tot snel
__________________
☻/
/▌ Hi
Met citaat reageren
Oud 09-02-2010, 14:58
Mitch Rapp
Mitch Rapp is offline
Er is ontussen alweer veel gebeurd in Erepublik. Eergisteren werd Frankrijk van de kaart geveegd door de USA en Spanje. Het was een grote veldslag tussen de landen van Phoenix (Rusland, Hongarije, Servie, Brazilie, UK en Nederland) tegen EDEN (Spanje, Polen, Roemenie, Kroatie, Canada en de USA). Er werd heel veel goud uitgegeven door vooral EDEN in deze slag om Frankrijk. Het resultaat is dat Frankrijk niet meer bestaat.

Ook de invasie van de UK gaat gewoon door aangezien Schotland, Wales en South East en South Engeland werden ingenomen door de USA. Er zijn dagelijks wel 3 of 4 veldslagen waarin ook Nederland zijn steentje bijdraagt.

Nu dat veel van onze vrienden zijn gevallen of op het punt staan om te vallen dreigt ook Nederland in het rijtje van landen te raken die niet meer bestaat in Erepublik. Straks spreken we in Den Haag Amerikaans, het Zuiden Spaans en in het Noorden en Oosten Pools.
Met citaat reageren
Oud 15-02-2010, 07:33
artemivanov
Avatar van artemivanov
artemivanov is offline
Citaat:
Ook de invasie van de UK gaat gewoon door aangezien Schotland, Wales en South East en South Engeland werden ingenomen door de USA. Er zijn dagelijks wel 3 of 4 veldslagen waarin ook Nederland zijn steentje bijdraagt.
W00t, USA heeft vannacht London aangevallen, de hoofdstad van UK. Het zal één van de grootste veldslagen worden in het spel. In totaal vechten er 25(!) landen mee via allianties (waaronder nederland), maar het zullen nog veel meer landen zijn die hun troepen naar london zullen sturen.

Het zal een zeer belangrijke veldslag worden, ook voor nederland. Want als UK verslagen is kost het voor spanje en polen een kleine moeite om ons in te nemen.
Met citaat reageren
Oud 15-02-2010, 19:30
Verwijderd
Ik heb me ook opgegeven. Eens kijken hoe het in elkaar zit!
Met citaat reageren
Oud 15-02-2010, 19:56
Verwijderd
Ik snap het nog niet helemaal goed. Ik heb nu een baan, ik heb eten. Ik heb getraind.. en nu?
Met citaat reageren
Oud 16-02-2010, 13:18
Mitch Rapp
Mitch Rapp is offline
Je moet een avater etc uploaden en dan tot level 5 kan je alleen trainen en werken. Level 5 hoort niet meer dan 3-4 dagen te duren. Als je level 5 bent kan je mee vechten in oorlogen en voor elke gevecht krijg je 2xp extra en je kan 5 keer vechten per dag. Dus vanaf level 5 gaat het heel snel.

De komende dagen zullen helemaal spannend voor ons in Nederland zijn omdat we nu een open oorlog hebben met de USA en zij dus ons kunnen aanvallen of wij hun. Voor degene die kunnen vechten check even morgenochtend voor een open battle want dan valt of de USA of Londen weer opnieuw aan of ons.
Met citaat reageren
Oud 18-02-2010, 19:00
Mitch Rapp
Mitch Rapp is offline
Na een week van geweldieg gevechten met hele grote veldslagen zoals London, North Brazilie en de slag om Lion King was er vandaag wat slecht nieuws. De UK heeft besloten om vrede te sluiten met EDEN en zullen alle oorlogen en open MPPs met hun afsluiten. Dat houd in voor ons dat we nu nog een paar gevechten hebben die heel snel zullen gaan maar daarna houd het op. We zijn nu aan het kijken voor andere oorlogen waar we aan kunnen meedoen. We hebben een aantal opties zoals Frankrijk en Duitsland die nog steeds bezet zijn.

Brazilie heeft ook een babyboom vandaag (meer dan 1500 nieuwe spelers op een dag) dus dat is er goed voor ons allemaal aangezien ze goede vrienden zijn.
Met citaat reageren
Oud 10-11-2010, 21:41
artemivanov
Avatar van artemivanov
artemivanov is offline
Citaat:
Ik ben mij er van bewust dat dit een oud topic is maar wil toch reageren!
ajajaj, oud topic dit

Maar ik wil toch een update plaatsen over dit spel.

Er is een totaal nieuwe versie gelanceert met veel verschillende opties, zoals tijdindeling, en veel gold boosters. Echter bijna alle spelers van het spel (internationaal) hebben zo hard geklaagd hierover dat veel van die opties weer zijn verdwenen, en er weer een duidelijke basis is.

Het aantal actieve spelers daalde enorm de laatste maanden, maar is sinds vorige maand weer omhoog aan het gaan, omdat het simpel, leuk en nog leuker wordt.

Wat NL betreft, vandaag de dag hebben zitten we flink in de penarie. Polen (1 van de wereldlanden) zit op nog maar 1 regio van onze grens vandaan, en we proberen een degelijke defensie op te bouwen.
Je raad het al, we hebben nog aardig soldaten nodig

Dus voel je vrij om een handje te helpen bij ons
Met citaat reageren
Oud 10-11-2010, 22:52
Daniel Parker
Avatar van Daniel Parker
Daniel Parker is offline
klinkt ernstig, hoe kan ik me aanmelden?
Met citaat reageren
Oud 11-11-2010, 17:35
artemivanov
Avatar van artemivanov
artemivanov is offline
Citaat:
klinkt ernstig,
Ja, gelukkig kon duitsland winnen gister tegen polen, en blijven ze nog eventjes op afstand. Door deze oorlogsdrijging komen er gelukkig ook n stel oudgedienden terug naar NL, en wordt het steeds gezelliger.

Citaat:
hoe kan ik me aanmelden?
Op erepublik.com, of via mn refferal (stuur maar pm daarvoor) je kan namelijk veel gold verdienen door refferals, en dat blijft doorwerken zolang zij ook actief spelen. Dus hoe meer vrienden je binnenhaalt hoe meer rijker je bent, en hoe meer mogelijkheden je heb.
(Ik ben echter vriendloos, vandaar dat ik hier wat probeer te sprokkelen)
Met citaat reageren
Oud 11-11-2010, 21:42
broersje
broersje is offline
Citaat:
gelukkig kon duitsland winnen gister tegen polen,
Moeten we tegenwoordig blij zijn dat Duitsland iets wint? Waar gaat het heen met Nederland?

Maar even zonder gekheid, het spel klinkt wel leuk. Ik zal het eens bekijken.
Met citaat reageren
Oud 12-11-2010, 17:45
Verwijderd
Pff ik vond het na 2 weken wel heel erg eentonig, beetje op wat dingen klikken en brood kopen. Meer niet.
Met citaat reageren
Oud 13-11-2010, 08:13
artemivanov
Avatar van artemivanov
artemivanov is offline
Hehe, ja Duitsland zit in dezelfde alliantie als wij, dus we zijn zelfs blij als ze winnen

Het lijkt wat eentonig in het begin, maar hoe 'ouder' je wordt hoe meer opties je krijgt. (Zoals president worden) En nu in tijden van oorlog kunnen we erg vaak vechten, wat de eentonigheid ook doorbreekt

Maar het belangrijkste is natuurlijk het land draaiende houden, en dat gebeurt allemaal op het eigen forum van NL.
Met citaat reageren
Oud 15-11-2010, 17:30
artemivanov
Avatar van artemivanov
artemivanov is offline
sigh,

We zijn geheel overgenomen door de Britten. Ik woon dus nu in engeland
Het is onderdeel van een strategie die ervoor zorgt dat onze oorlog met polen is afgelopen.

Echter moeten we nu wel al onze regio's terug veroveren doormiddel van 'resistance wars'. Dus het is flink hard knokken op dit moment
Met citaat reageren
Oud 02-02-2011, 14:35
artemivanov
Avatar van artemivanov
artemivanov is offline
zo, al meer dan 79 dagen niet meer gereageerd...


Er is juist een hoop gebeurd afgelopen tijd, Nederland was compleet van de map gevaagd door Polen.

De battle voor Eastern Netherlands is er één om in te lijsten. De nederlanders vochten als leeuwen (600 inwoners) tegen de polen (15000 inwoners) en wisten met maarliefst 14 ronden vol te houden.
Dit leverde een kleine boost op voor de nederlandse activiteit, er is zelfs een heuse joeptoep vid voor gemaakt:
http://www.youtube.com/watch?v=MZHapc-L8bE

Op dit moment heeft Nederland weer 2 regios terug, en zijn we plannen aan het maken om de laatste twee regios doormiddel van resistance wars weer terug te krijgen.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 02-02-2011, 15:23
DAH
Avatar van DAH
DAH is offline
In welke regio is Utrecht, want ik wil me aanmelden.
Ik doe gewoon West, maar maakt 't iets uit?
__________________
Badger badger badger badger badger badger badger, badger badger badger, badger, badger, mushroom mushroom!
Met citaat reageren
Oud 02-02-2011, 17:13
Dingaantouwtje
Avatar van Dingaantouwtje
Dingaantouwtje is offline
Ik heb me aangemeld. kijken of het wat is.
__________________
Zeg maar Jan.
Met citaat reageren
Oud 03-02-2011, 14:28
Dingaantouwtje
Avatar van Dingaantouwtje
Dingaantouwtje is offline
Denk dat ik dit wel vol kan houden, ja Leuke mensen ook allemaal.
__________________
Zeg maar Jan.

Laatst gewijzigd op 03-02-2011 om 14:55.
Met citaat reageren
Oud 08-02-2011, 18:08
artemivanov
Avatar van artemivanov
artemivanov is offline
Welkom heren

@ DAH, west is nu nog pools, maar we proberen het terug te veroveren. Echter gold is het probleem van NL, we zijn niet zo rijk dat we kunnen vechten wat we willen

In algemeen: we moeten proberen er het beste van te maken omdat het spel nogal onderhevig is aan veranderingen van de admins, maar de diehards spelen vooral voor de community
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:06.