Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 29-09-2003, 17:30
groovy
Avatar van groovy
groovy is offline
Heey allemaal...

ik zit dus met een probleem waar ik écht niet uitkom...
Ik zal even bij het begin beginnen...

In de zomervakantie ben ik een week met mijn ouders op vakantie gegaan, en van hen mocht ik mijn vriend ook meenemen. Daar waren we natuurlijk super blij om!

Ik ga nu anderhalf jaar met mijn vriend, en wat me steeds meer opvalt is, dat mijn ouders heel erg loyaal zijn tegenover mijn vriend...daar ben ik natuurlijk ontzettend blij om..hij mag altijd blijven slapen, mijn ouders denken altijd aan hem, en geven hem met feestdagen, of als ze op vakantie zijn geweest, ook een cadeautje..

Zijn ouders, daarentegen, zijn helemaal niet zo tegenover mij...ik heb best sterk het gevoel dat ik daar gewoon niet welkom ben, wat mijn vriend in alle toonaarden ontkent...

Zijn moeder is wel aardig, maar zijn vader...
Als ik daar een keertje wil blijven slapen is het altijd moeilijk-moeilijk...ze hebben nog nooit een kleinigheidje aan mij gegeven vanuit een vakantie, en met de feestdagen wilden ze alleen met het gezin zijn..er werd niet aan gedacht mij uit te nodigen...wel moet ik erbij zeggen dat ze voor mijn verjaardag wel een cadeautje hadden gekocht, maar dat was denk ik, omdat ik voor hun verjaardagen ook altijd een cadeautje heb gekocht..

Dit doet mij dus ontzettend veel pijn...ook heb ik hier veel ruzie over gehad met mijn vriend, maar het moeilijke hieraan is, dat mijn vriend er ook niet alles aan kan doen, zijn ouders zijn nu eenmaal zo...

Hij ziet ook wel in dat zijn ouders tegen mij lang niet zo loyaal zijn als mijn ouders tegen hem...

Maar nu komt dus het 'grote' probleem...

Wat ik dus al in het begin van mijn verhaal vertelde, mijn vriend is een week met mij meegegaan (naar Spanje)...
Nu blijkt dat zijn ouders een lang weekend weggaan met hem en zijn broertje..

Toen ik dit hoorde deed het mij ontzettend veel pijn...ik had me net voorgenomen om me nóg meer in te zetten voor een betere band met zijn ouders, hoor ik dit....
En het klinkt misschien een beetje fout, maar ik snap eigenlijk gewoon écht niet waarom zijn ouders mij niet zouden mogen...om het maar even flauw te zeggen, ik vind zelfs dat ik betere manieren dan hen heb...ik probeer zo netjes en zo aardig mogelijk te zijn, en ik heb nooit echt iets 'fouts' ofzo gedaan, waar zij mij op zouden kunnen beoordelen..

Toen mijn ouders hoorden dat ik niet met zijn gezin mee mag voor een weekendje tussendoor, werden ze best wel kwaad...niet op mij natuurlijk...zij vinden gewoon echt dat mijn vriend het dan voor mij moet opnemen thuis..mijn ouders snappen gewoon niet dat zijn ouders niet een keer wat terug kunnen doen..echt, als ik zie wat mijn ouders allemaal voor mijn vriend hebben gedaan...maar wat vinden jullie wat ik met deze situatie aan moet?

Zou hij bijvoorbeeld moeten zeggen tegen zijn ouders, dat hij niet meegaat, als ik ook niet mee mag? (niet dat ik hem dat ga vragen, maar vinden jullie dat hij dit best wel zou mogen doen voor mij?)

Eigenlijk hoop ik zelf ook wel, dat hij het eens écht een keertje opneemt voor mij...ik ben nu knap onzeker over zijn gevoelens voor mij... ..maar dat weet hij ook...

Hij zegt zelf dat hij het echt shit vind dat zijn ouders mij niet mee hebben gevraagd, maar zegt verder niet zo goed raad te weten met de situatie...wat moet ik hier nou mee??

Ik vind het gewoon zo erg, dat ik een vriend heb, met ouders waar ik absoluut niet mee kan opschieten, hoe hard ik ook mijn best doe..het doet gewoon zo'n pijn, en daardoor krijg ik ook steeds minder 'zin' in een relatie met mijn vriend...

Vinden jullie dus dat hij het echt voor me op moet nemen wat betreft deze vakantie? Help me alsjeblieft, want ik weet het echt niet meer....alvast ontzettend bedankt voor eventuele tips en adviezen, en sorry voor de lange post!! Ik wilde het jullie zo goed mogelijk uitleggen...

Liefs....

Laatst gewijzigd op 29-09-2003 om 17:34.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 29-09-2003, 17:34
Mindfields
Mindfields is offline
Ik snap je probleem wel helemaal, alleen ik denk dat er niet zo heel veel aan te veranderen. Je vriend kan hier natuurlijk ook vrijwel niks aan doen, maar voor hem is het denk ik net zo vervelend als voor jou.

Je vriend zou er natuurlijk wel met hun over kunnen praten in de zin van: 'waarom nemen jullie haar niet mee? Ik mocht ook met hun mee'
__________________
No Bad Religion song can make your life complete
Met citaat reageren
Oud 29-09-2003, 17:40
Angeles
Angeles is offline
Ik denk niet dat ze iets op jou tegen hebben, ik denk dat zijn ouders gewoon anders in elkaar zitten dan jouw ouders. Jouw ouders zijn ontzettend gastvrij, voor hun hoort jouw vriend er gewoon bij. Lang niet iedereen is zo. Heel veel ouders willen gewoon dingen doen met hun eigen kinderen samen en hoeven de aanhang of andere vrienden er niet zo nodig bij te hebben.

Ik zou er in elk geval geen ruzie met je vriend om maken en proberen het je niet persoonlijk aan te trekken. Je hebt een relatie met je vriend, niet met zijn ouders. Geniet maar gewoon van de vakanties met je ouders en je vriend. Ik begrijp best dat het niet zo leuk is, maar nogmaals, de kans is groot dat zij gewoon anders in elkaar zitten en dat het niets met jou te maken heeft.
__________________
Susan
Met citaat reageren
Oud 29-09-2003, 17:44
elledc
elledc is offline
Ik denk dat je dat niet te erg moet opnemen. Die ouders van hem zijn misschien erg gesteld op gewoontes, willen enkel met hun kinderen op reis. Ik kan dat best begrijpen, mijn ouders zijn ook zo. Vanaf er iemand anders komt eten bijvoorbeeld, zoals mijn vriend, dan zijn ze niet meer zichzelf en letten ze op alles wat ze zeggen of doen. Pff ja zo zijn ze eenmaal, best irritant eigenlijk maar dus neem ik liever mijn vriendje niet te vaak mee naar huis.

Heeft je vriend dan eigenlijk zoveel zin om met zijn ouders op reis te gaan? Hij kan toch gewoon niet meegaan en iets gezelligs doen bij hem thuis terwijl er dan toch niemand is thuis.
Met citaat reageren
Oud 29-09-2003, 17:46
groovy
Avatar van groovy
groovy is offline
Angeles
24V - Lid

gepost op 29-09-2003 @ 18:40

--------------------------------------------------------------------------------
Ik denk niet dat ze iets op jou tegen hebben, ik denk dat zijn ouders gewoon anders in elkaar zitten dan jouw ouders. Jouw ouders zijn ontzettend gastvrij, voor hun hoort jouw vriend er gewoon bij. Lang niet iedereen is zo. Heel veel ouders willen gewoon dingen doen met hun eigen kinderen samen en hoeven de aanhang of andere vrienden er niet zo nodig bij te hebben.

Ik zou er in elk geval geen ruzie met je vriend om maken en proberen het je niet persoonlijk aan te trekken. Je hebt een relatie met je vriend, niet met zijn ouders. Geniet maar gewoon van de vakanties met je ouders en je vriend. Ik begrijp best dat het niet zo leuk is, maar nogmaals, de kans is groot dat zij gewoon anders in elkaar zitten en dat het niets met jou te maken heeft.


hmm..ik denk dat je in dat eerste inderdaad gelijk hebt, mijn ouders zijn wel wat meer gewend qua vriendjes/vriendinnetjes, zijn ouders absoluut niet...maar dan nog...ze doen eigenlijk altijd alles met het gezin, is het dan zo moeilijk om 1 keer mij mee te vragen? En ik ben toch niet aanhang, ik heb al anderhalf jaar een hele serieuze relatie met mijn vriend...
Maar zijn ouders zitten inderdaad anders in elkaar dan de mijne, dat heb ik maar te accepteren ...
Maar mijn ouders zijn door zijn ouders nu ook een stuk terughoudender geworden, dus of mijn ouders hem nu nog meenemen op vakantie...ik betwijfel het...maar genoeg over ouders, zijn er nog tips over wat ik er met mijn vriend aan moet doen...? Want dat zit me nog het meeste dwars..kan ik va hem verwachten dat hij het voor me opneemt..?
Met citaat reageren
Oud 29-09-2003, 17:46
Angeles
Angeles is offline
Citaat:
utopia5 schreef op 29-09-2003 @ 18:44:

Heeft je vriend dan eigenlijk zoveel zin om met zijn ouders op reis te gaan? Hij kan toch gewoon niet meegaan en iets gezelligs doen bij hem thuis terwijl er dan toch niemand is thuis.
Het is toch maar gewoon een weekendje? Misschien vindt hij zo'n gezinsuitje ook wel gewoon gezellig, ze gaan toch geen weken op reis?
__________________
Susan
Met citaat reageren
Oud 29-09-2003, 17:47
Verwijderd
Jouw ouders moeten zich minder met jullie bemoeien. En jij moet je niet zo aanstellen. Je hebt wat met dat jochje, niet met z'n ouders. Wat boeit het wat ze van je vinden?
Met citaat reageren
Oud 29-09-2003, 17:49
Angeles
Angeles is offline
Citaat:
groovy schreef op 29-09-2003 @ 18:46:

hmm..ik denk dat je in dat eerste inderdaad gelijk hebt, mijn ouders zijn wel wat meer gewend qua vriendjes/vriendinnetjes, zijn ouders absoluut niet...maar dan nog...ze doen eigenlijk altijd alles met het gezin, is het dan zo moeilijk om 1 keer mij mee te vragen? En ik ben toch niet aanhang, ik heb al anderhalf jaar een hele serieuze relatie met mijn vriend...
Maar zijn ouders zitten inderdaad anders in elkaar dan de mijne, dat heb ik maar te accepteren ...
Maar mijn ouders zijn door zijn ouders nu ook een stuk terughoudender geworden, dus of mijn ouders hem nu nog meenemen op vakantie...ik betwijfel het...maar genoeg over ouders, zijn er nog tips over wat ik er met mijn vriend aan moet doen...? Want dat zit me nog het meeste dwars..kan ik va hem verwachten dat hij het voor me opneemt..?
Aanhang betekent ook niet per se dat je nog maar kort iets met iemand hebt, gewoon dat je de 'partner van' bent.

Je vriend kan er natuurlijk ook niks aan doen dat zijn ouders zo zijn, dus dat zou ik jouw ouders ook vertellen. Het zou flauw zijn als ze jouw vriend anders gaan behandelen omdat zijn ouders zo zijn.

Je kunt je vriend wel vragen of hij er eens met zijn ouders over wil praten, maar als hij dat niet wil of als dat niets uithaalt dan houdt het verder denk ik op, het zijn toch in de eerste plaats zijn ouders. Het is ook zonde om zoiets tussen jullie te laten komen.
__________________
Susan
Met citaat reageren
Oud 29-09-2003, 17:53
elledc
elledc is offline
Wees blij dat je een niet te goeie band hebt met zijn ouders, aanhankelijke en té enthousiaste ouders dat is ook helemaal niet leuk.
Overigens kan je vriend er niets aan veranderen, zijn ouders zijn nu eenmaal zo, dat merk ik best genoeg bij mijn ouders ook.
Liever met mijn vriend alleen dan met zijn ouders erbij hoor, of de mijne dan
Met citaat reageren
Oud 29-09-2003, 17:53
groovy
Avatar van groovy
groovy is offline
Nee, mijn vriend heeft helemaal geen zin om dat weekend weg te gaan, maar ik denk dat hij het lef niet heeft om tegen zijn ouders te zeggen dat hij thuis blijft...

En het gaat mij er niet om hoelang ze weggaan, tuurlijk het is maar een week-endje, maar de tijdsduur is voor mij niet belangrijk, het gaat mij om het gebaar...

Ik hoef echt niet altijd mee, het gaat mij erom dat ik al anderhalf jaar nergens voor wordt uitgenodigd...heb ik het recht om er wat over te zeggen ja of nee? Mag ik verwachten dat mijn vriend het voor me opneemt nu...?

Ik snap wel dat alle ouders nu eenmaal anders zijn, maar...tis gewoon niet meer leuk...

thx Parallel, Angeles en utopia5 voor de adviezen ..iemand nog meer tips.. ?

Liefsss
Met citaat reageren
Oud 29-09-2003, 17:56
groovy
Avatar van groovy
groovy is offline
Ja ik weet ook heel goed dat mijn vriend er niets aan kan doen...maar het minste wat hij dan voor me zou kunnen doen, is het voor me opnemen, toch?

Maar ik vraag hem idd dan of hij misschien met zijn ouders eens wil praten...maar wat ik vergeten ben erbij te vermelden is, dat mijn ouders alleen boos zouden zijn op mijn vriend, als hij het niet voor me op zou nemen...zij beseffen ook dat zijn ouders nu eenmaal anders zijn en dat mijn vriend daar niet álles aan kan doen...
Met citaat reageren
Oud 29-09-2003, 17:58
Angeles
Angeles is offline
Word je daar echt nooit uitgenodigd of gaat het vooral om vakanties en de feestdagen?

Ik kan me op zich wel voorstellen dat je je buitengesloten voelt, alsof die ouders de relatie niet serieus nemen (ik zeg niet dat dat zo is, maar ik kan me voorstellen dat jij dat zo ziet). Leg het anders nog eens aan je vriend uit zoals je het hier hebt uitgelegd.
__________________
Susan
Met citaat reageren
Oud 29-09-2003, 17:58
Poor twisted me
Avatar van Poor twisted me
Poor twisted me is offline
bij mij gaat het gelukkig zo'n beetje gelijk op
en daar ben ik echt heel blij mee als ik dit zo allemaal lees
maar ik denk dat alle ouders daarin heel anders zijn, of denken. Misschien hebben ze het niet eens echt in de gaten, je weet het nooit
Je zou eens aan je vriend kunnen vragen hoe zijn ouders reageren als hij erover begint thuis.
Ik denk toch dat je vriend diegene is die het voor je op kan nemen hier, en dat eigelijk ook zou moeten doen.
__________________
It's all fun and games, until someone looses an eye...than it's fun and games you can't see
Met citaat reageren
Oud 29-09-2003, 17:58
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Ik ben het wel met Angeles eens, kdenk dat die ouders gewoon wat meer op hun privacy gesteld zijn.

Ik ga sinds 2 jaar alleen met m'n ouders op vakantie omdat m'n broer niet meer mee gaat, maar er mag echt niemand mee bij ons. Nou had ik geen vriend die mee kon, dus het is niet helemaal hetzelfde, maar ook m'n beste vriendin die ik al 6 jaar ken mag niet mee. Het gaat er gewoon om dat m'n ouders willen doen wat ze normaal ook doen op vakantie. Ze willen geen rekening houden met een ander; het is hún vakantie en daar willen ze van genieten (met hun eigen gewoontes dus).
Ik kan me heel goed voorstellen dat die ouders dat ook hebben, hoewel ik dan wel zou zeggen dat je vriend dat dan aan jou had kunnen uitleggen.

Vraag je vriend d'r nog eens naar, maar wees wel bereid het te accepteren wanneer het een dergelijke reden heeft. Wordt dus niet boos en betrek het ook niet op hoe jullie het thuis allemaal doen. Probeer het te begrijpen, dat helpt veel meer denk ik.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 29-09-2003, 18:06
Poor twisted me
Avatar van Poor twisted me
Poor twisted me is offline
ik denk dat je het misschien verkeerd opvat, kijk wat hierboven gezegd wordt kan natuurlijk ook kloppen, dat zijn ouders echt gewoon met hun gezin op vakantie willen en zich niet willen hoeven aanpassen aan anderen.

Over die kadootjes met kerst enzo, dat kan natuurlijk altijd wel, bij mijn vriend thuis koopt iedereen nog kerstkadootjes voor elkaar dat is hier niet wij doen alles nog met sinterklaas een helemaal geen kerst....
verjaardagen doen we natuurlijk wel aan enzo... maar dat is toch in ieder gezin anders...

Misschien weten zijn ouders niet dat jij je zo buitengesloten voelt.... en hebben ze het niet eens door ( ja ik weet hoe naief mijn moeder soms kan zijn duss)
Mijn vriend woont verder weg en dus kan ik hem alleen in het weekend zien, laatst zou ik hem maar 1,5 dag kunnen zien, dus wilde ik me werk afzeggen maar me moeder wilde dat absoluut niet........ ze snapt gewoon niet dat ik bij hem wilde zijn...... dat is zo dom. Soms reageren ouders heel dom vind ik. Alsof ze er geen waarde aan hechten...... dat gevoel heb ik soms wel eens teminste zeker van mijn moeders kant.
__________________
It's all fun and games, until someone looses an eye...than it's fun and games you can't see
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
De Kantine Wat kun je niet waarderen? #Miljard+3
Verwijderd
500 16-12-2011 23:35
Liefde & Relatie Ouders die zich er té veel mee bemoeien..
SJONN.
49 14-02-2007 09:35
Liefde & Relatie Jonge man Oudere vrouw
JeffreyH
45 16-10-2006 06:15
Psychologie De ouders van een vriend(in) inlichten als je weet dat hij/zij problemen heeft?
Gigli
14 26-10-2003 20:45
Liefde & Relatie Hij houdt niet meer van mij
ziggy
116 01-02-2003 13:36
Liefde & Relatie Mijn vriend & zijn vrienden..
Piccola
93 27-09-2002 19:40


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:20.