Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / Vrije tijd
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 20-04-2004, 10:30
Boogie
Avatar van Boogie
Boogie is offline
Na het werk op de Vlaamse (en de Nederlandse) bodem is het nu tijd voor de Waalse Klassiekers.

Woensdag 21 april: Waalse Pijl
Zondag 25 april: Luik-Bastenaken-Luik

Wie is favoriet voor welke wedstrijd? En in hoeverre verschillen deze Ardense klassiekers van elkaar?

En dan nog: de afgelopen jaren is de Waalse Pijl niet gewonnen door een van de topfavorieten. Zie maar naar de afgelopen winnaars: Astarloa, Aerts, Verbrugghe. Dat zijn/waren niet de allergrootste namen. Hoe win je als topfavoriet de Waalse Pijl?

Het profiel van de Waalse Pijl:

__________________
Maar dat geheel ter zijde.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 20-04-2004, 11:57
EmilioFCG
Avatar van EmilioFCG
EmilioFCG is offline
Wie er wint of wat dan ook maakt mij geen donder uit, wat ik wel wil weten is of het uitgezonden wordt op tv?
__________________
Wie weet wat je hier neer moet zetten?
Met citaat reageren
Oud 20-04-2004, 11:59
Roeleke
Roeleke is offline
Citaat:
EmilioFCG schreef op 20-04-2004 @ 12:57 :
Wie er wint of wat dan ook maakt mij geen donder uit, wat ik wel wil weten is of het uitgezonden wordt op tv?
Canvas (België 2 voor jullie)
__________________
roelekeboeleke :o | <Roeleke> ©Lindansje | *Roeleke groet zijn fans*
Met citaat reageren
Oud 20-04-2004, 12:09
EmilioFCG
Avatar van EmilioFCG
EmilioFCG is offline
Citaat:
Roeleke schreef op 20-04-2004 @ 12:59 :
Canvas (België 2 voor jullie)
He ik weet heus wel wat Canvas is hoor domme Belg
__________________
Wie weet wat je hier neer moet zetten?
Met citaat reageren
Oud 20-04-2004, 12:10
Methuselah
Avatar van Methuselah
Methuselah is offline
Citaat:
EmilioFCG schreef op 20-04-2004 @ 13:09 :
He ik weet heus wel wat Canvas is hoor domme Belg
__________________
the world is a vampire, sent to drain secret destroyers, hold you up to the flames, and what do i get for my pain, betrayed desires...
Met citaat reageren
Oud 20-04-2004, 12:15
vreselijke fout
Avatar van vreselijke fout
vreselijke fout is offline
Heb je daar ketnet?
__________________
Hattrick is geen sport!! Hattrick is geen sport!! Hattrick is geen sport!! Hattrick is geen sport!!
Met citaat reageren
Oud 20-04-2004, 13:10
Boogie
Avatar van Boogie
Boogie is offline
Citaat:
vreselijke fout schreef op 20-04-2004 @ 13:15 :
Heb je daar ketnet?
Helaas voor jou komt dat door de Waalse Pijl in het gedrang

Volgens de Volkskrant van maandag doet Michael Boogerd niet mee aan de Waalse Pijl. De afgelopen jaren heeft hij dat van zijn ploeg Rabobank wel moeten doen (zonder succes), maar nu gaat hij zijn pijlen volledig op Luik-Bastenaken-Luik richten.
__________________
Maar dat geheel ter zijde.
Met citaat reageren
Oud 20-04-2004, 16:01
houn
Avatar van houn
houn is offline
favorieten voor mij: Bettini, Dekker, Samuel Sanchez en Astarloa als ie meedoet
__________________
Kein Geloel
Met citaat reageren
Oud 20-04-2004, 20:31
Mr.Oizo
Avatar van Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Waalse Pijl heb ik eigenlijk alleen vorig jaar gevolgd / gezien. Ik vond die slotklim wel mooi toen
Luik-Bastanaken-Luik vind ik persoonlijk de minste klassieker van de drie. Maar toch ook een mooie wedstrijd en voor LBL hebben we in Nederland al jaren een favoriet om hem te winnen, wat we bij die andere twee op papier niet hebben.
BTW: Doet Armstrong mee aan LBL (omdat hij ook vorig jaar meedeed)? En Ullirch? Ik denk Armstrong niet, die is ook niet in de Amstel Gold Race komen rijden, dus dan denk ik LBL ook niet...
__________________
Mr.Oizo als vaste forummer: 27-04-2000 - 13-11-2006. Daarna passief lid geworden.
Met citaat reageren
Oud 21-04-2004, 11:38
houn
Avatar van houn
houn is offline
Citaat:
Mr.Oizo schreef op 20-04-2004 @ 21:31 :

Luik-Bastanaken-Luik vind ik persoonlijk de minste klassieker van

welke 3 bedoel je?
__________________
Kein Geloel
Met citaat reageren
Oud 21-04-2004, 11:47
djeddie
Avatar van djeddie
djeddie is offline
Citaat:
EmilioFCG schreef op 20-04-2004 @ 12:57 :
Wie er wint of wat dan ook maakt mij geen donder uit, wat ik wel wil weten is of het uitgezonden wordt op tv?
Gewoon op Nederland 2
Met citaat reageren
Oud 21-04-2004, 13:11
EmilioFCG
Avatar van EmilioFCG
EmilioFCG is offline
Citaat:
djeddie schreef op 21-04-2004 @ 12:47 :
Gewoon op Nederland 2
Ik zie het idd
__________________
Wie weet wat je hier neer moet zetten?
Met citaat reageren
Oud 21-04-2004, 14:57
_Moby_
Avatar van _Moby_
_Moby_ is offline
Vandaag een mooie Waals Pijl gezien hoor! Hele interessante wedstrijd, ik heb me geen moment verveeld. Elke paar kilometer lag weer iemand anders op kop...
Jammer dat Erik Dekker het niet kon afmaken, ondanks die halve minuut voorsprong in de laatste 5 kilometer. Mja hij heeft met z'n solorit laten zien dat ie in vorm is.

De finish was een herhaling van de Amstel Gold race. Zoals bij de AGR Boogerd voorbij werd gereden door Rebbelin op de Cauberg, zo werd vandaag Di Luca voorbij gereden door Rebbelin op de muur. Wat een prestatie van die vent, twee grote overwinningen in enkele dagen tijd!

Opvallend was dat Bettini vroeg opgaf en Ullrich de hele wedstrijd onzichtbaar was, waarschijnlijk omdat hij TOTAAL niet in vorm is en het na 50 kilometer al opgaf ofzoow volgens mij is die Duitser dit jaar niet eens kopman van T Mobile in de Tour de France.
__________________
Como se dice..
Met citaat reageren
Oud 21-04-2004, 18:24
hi
hi is offline
Citaat:
_Moby_ schreef op 21-04-2004 @ 15:57 :
Opvallend was dat Bettini vroeg opgaf en Ullrich de hele wedstrijd onzichtbaar was, waarschijnlijk omdat hij TOTAAL niet in vorm is en het na 50 kilometer al opgaf ofzoow volgens mij is die Duitser dit jaar niet eens kopman van T Mobile in de Tour de France.
Bettini spaart zich voor zondag, hij heeft nog geen klassieker gewonnen. Tenminste dat denk ik. Armstrong deed volgens mij wel mee in LBL.
Met citaat reageren
Oud 21-04-2004, 18:31
Mr.Oizo
Avatar van Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Citaat:
houn schreef op 21-04-2004 @ 12:38 :
welke 3 bedoel je?
LBL, Parijs-Roubaix en De Ronde van Vlaanderen. Amstel Gold Race kan ik ook meetellen, maar vergeleken met de historie is het niet een klassieker van het caliber van die andere drie.

Leer wel ff beter quoten in het vervolg, jung!

Rebellin doet het weer op dezelfde manier. Deze keer is Di Luca het haasje...
__________________
Mr.Oizo als vaste forummer: 27-04-2000 - 13-11-2006. Daarna passief lid geworden.
Met citaat reageren
Oud 22-04-2004, 13:23
djeddie
Avatar van djeddie
djeddie is offline
Blijlevens beëindigt carrière 22-04-'04


Jeroen Blijlevens stopt per direct met wielrennen. De 32-jarige sprinter voelt zich niet fit genoeg om terug te komen op zijn oude niveau.

"Het heeft geen zin in dit stadium te blijven doorrijden. Ik kan terugzien op een mooie carrière en wens de eer aan mezelf te houden'', lichtte de coureur van BankGiroLoterij zijn beslissing toe.

Wereldfaam
Blijlevens, ook wel Jerommeke genoemd vanwege zijn gedrongen gestalte en grote krachtexplosies in de sprint, begon zijn profcarrière in 1994 bij TVM. In de vijf jaar dat hij daar reed was hij een sprinter van wereldfaam. Hij won vier etappes in de Tour de France, vijf in de Vuelta en twee in de Giro.

Vanaf zijn vertrek naar het Italiaanse Polti ging het bergafwaarts met zijn loopbaan. Ook daarna bij Lotto, Domo en BankGiroLoterij kreeg het publiek de oude Blijlevens niet meer te zien.

Blijlevens had het besluit om te stoppen eigenlijk al vorige week genomen na de Scheldeprijs. "Een paar weken geleden is bij een test geconstateerd dat er weer een virus in mijn bloed zit, net als twee jaar geleden. Ik moest aan de antibiotica en dat is funest voor een wielrenner. In de Scheldeprijs werd ik er gewoon vanaf gereden.'' En dat terwijl Blijlevens de wedstrijd in Vlaanderen één keer won en daar twee keer als tweede eindigde.

'Manier van leven'
De Brabander, die zich nog beraadt op zijn toekomst, weet zeker dat hij het fietsen zal gaan missen. "Met de jongens op pad, zes uur trainen, ik genoot ervan. Ik ben er twintig jaar mee bezig geweest. Wielrennen is niet alleen een sport, het is een manier van leven. Op dit moment voel ik me opgelucht, net alsof ik vakantie heb. Ik kan veel met de kinderen doen, hoef niet meer aan mijn rust te denken. Maar ik weet dat er nog een moeilijke periode gaat volgen, misschien pas over een paar maanden.''
Met citaat reageren
Oud 24-04-2004, 19:20
Mr.Oizo
Avatar van Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Citaat:
djeddie schreef op 22-04-2004 @ 14:23 :
Blijlevens beëindigt carrière 22-04-'04

blabla
Jammer, ik was in de jaren dat-ie de Tour reed altijd liefhebber van hem, hoopte altijd dat-ie massaspurts zou winnen. Jammer is het na die dopingaffaire bij TVM sterk bergafwaarts met hem gegaan en heeft hij nooit meer het hoge niveau gehaald.
__________________
Mr.Oizo als vaste forummer: 27-04-2000 - 13-11-2006. Daarna passief lid geworden.
Met citaat reageren
Oud 24-04-2004, 22:57
B@RTOLI
Avatar van B@RTOLI
B@RTOLI is offline
Fotos van bij Lampre en Gerolsteiner Hotel

Fotos zijn gemaakt in Hotel Limburgia in Kanne waar Lampre en Gerolsteiner verblijven voor Luik. Ik was daar voor een gesprek met Marco Pinotti en de volgende fotos zijn daar resultaat van.
__________________
http://www.cyclingfx.nl/MarcoPinotti en http://www.wop2008.nl, http://www.cyclingfx.nl check it out
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 25-04-2004, 16:51
Wolter
Avatar van Wolter
Wolter is offline
mooie finale

maar wat een ontiegelijk grote groep zeg
__________________
Reis met de 'perongelukexpress'
Met citaat reageren
Oud 25-04-2004, 16:55
houn
Avatar van houn
houn is offline
Boogerd sterkste in de koers, maar Rebellin mentaal iets beter
maar toch diep rescpect voor Boogerd
__________________
Kein Geloel
Met citaat reageren
Oud 25-04-2004, 16:56
Tha Gladnekker
Tha Gladnekker is offline
Boogerd had misschien anders moeten spelen, hij ging Vinokourov halen en de snelste van de groep kon ervan profiteren (zie de Ronde van Vl.). En hij had misschien nu wel moeten gokken op de sprint, want nu reed hij zichzelf weer naar de slachtbank.
Met citaat reageren
Oud 25-04-2004, 17:02
Wolter
Avatar van Wolter
Wolter is offline
Citaat:
Wunkyteb schreef op 25-04-2004 @ 17:56 :
Boogerd had misschien anders moeten spelen, hij ging Vinokourov halen en de snelste van de groep kon ervan profiteren (zie de Ronde van Vl.). En hij had misschien nu wel moeten gokken op de sprint, want nu reed hij zichzelf weer naar de slachtbank.
rebellin wist dat boogerd zou gaan, daarom wachtte hij
als boogerd niet gegaan was, zou het gaatje niet dichtgereden worden en had vino gewonnen
__________________
Reis met de 'perongelukexpress'
Met citaat reageren
Oud 25-04-2004, 17:37
hi
hi is offline
Machtig zowel klasse van Boogerd als Rebellin. 3 van zulke koersen winnen in een week ! Van Boogerd weet ik wat hij kan dat hij nerveus is heeft hem een paart mooie overwinningen gekost. Toch is er nog een ander pluspunt. Zowel Boogerd als Dekker als Freire staan mooi in het wereldbekerklassement! Dat zegt wat over de ploeg en de individuele kwaliteit.
Met citaat reageren
Oud 25-04-2004, 20:55
Mr.Oizo
Avatar van Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
En die Rebellin flikt het me weer he! Weer op dezelfde manier. Maja, Boogerd had weinig keus. Misschien had hij voor de laatste bocht af moeten geven aan Rebellin dan had-ie misschien nog een kansje gehad. Maja, nix aan te doen, tis altijd een sluwe, slimme rijder geweest. Maar Boogerd was wel de beste op de Saint-Nicolas.

Wat me is opgevallen in alle drie de klassiekers en de Amstel Gold Race is dat de topklasse renners veel breder is geworden. Steeds een hele grote groep vooraan van een man of 50, 60. Van de ene kant wel leuk van de andere kant ook minder omdat: 1. Iedereen op elkaar let en als er dus iemand wegspringt wordt die dus snel bijgehaald... en 2. Er kunnen winnaars komen die van naam voor het winnen van een klassieker redelijk onbekend zijn... en 3. Zo'n grote groep is vaak onoverzichtelijk: wie zit er nog bij en wie niet? Ja, omdat iedereen naar elkaar kijkt weten de renners dat wel, maar de kijker krijgt niet alle namen direct mee.

Maar goed, ik heb toch best wel genoten van alle vier de wedstrijden. Alle vier mooie finales en bij drie van de vier wedstrijden een Nederlander op het podium alleen wel steeds 2e!
__________________
Mr.Oizo als vaste forummer: 27-04-2000 - 13-11-2006. Daarna passief lid geworden.
Met citaat reageren
Oud 25-04-2004, 22:05
peaceflower
Avatar van peaceflower
peaceflower is offline
Citaat:
Mr.Oizo schreef op 25-04-2004 @ 21:55 :
En die Rebellin flikt het me weer he! Weer op dezelfde manier. Maja, Boogerd had weinig keus. Misschien had hij voor de laatste bocht af moeten geven aan Rebellin dan had-ie misschien nog een kansje gehad. Maja, nix aan te doen, tis altijd een sluwe, slimme rijder geweest. Maar Boogerd was wel de beste op de Saint-Nicolas.
Ik had het gevoel dat ik naar een herhaling van de Gold Race-finale zat te kijken. Exact hetzelfde, inderdaad!
Ja, en Boogerd heeft gewoon goed gereden, alleen 'vergeet' ie te winnen. Dat is nou zo ontzettend jammer. Nu gaat Rebellin telkens met de eer naar huis. Rebellin speelt het ook wel erg slim. Hij blijft koel, wacht langer af dan Boogerd en weet vervolgens dat ie sneller is in de sprint.
En nu gaat ie ook nog aan de leiding voor de Wereldbeker, tweede is Boogerd.
En waar vinden wij Bettini?
__________________
LANCE! | 1999-2000-2001-2002-2003-2004-2005 | 7 Tours! | Floyd Landis <3
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 25-04-2004, 23:27
B@RTOLI
Avatar van B@RTOLI
B@RTOLI is offline
fotos LBL
__________________
http://www.cyclingfx.nl/MarcoPinotti en http://www.wop2008.nl, http://www.cyclingfx.nl check it out
Met citaat reageren
Oud 26-04-2004, 11:08
vreselijke fout
Avatar van vreselijke fout
vreselijke fout is offline
Citaat:
Mr.Oizo schreef op 25-04-2004 @ 21:55 :


2. Er kunnen winnaars komen die van naam voor het winnen van een klassieker redelijk onbekend zijn..
Dat vind ik juist leuk elke keer dezelfde winnaar (met Formule 1 Schumacher is ook niet echt leuk toch? )
__________________
Hattrick is geen sport!! Hattrick is geen sport!! Hattrick is geen sport!! Hattrick is geen sport!!
Met citaat reageren
Oud 26-04-2004, 11:59
djeddie
Avatar van djeddie
djeddie is offline
Boogerd had gewoon achter Rebellin moet gaan wachten en dan op het eind aanvallen.
__________________
Interpolis. Glashelder
Met citaat reageren
Oud 26-04-2004, 12:06
Stom Konijn
Avatar van Stom Konijn
Stom Konijn is offline
Citaat:
djeddie schreef op 26-04-2004 @ 12:59 :
Boogerd had gewoon achter Rebellin moet gaan wachten en dan op het eind aanvallen.

tuurlijk niet gek, wat dacht je nou dat Boogerd Rebbelin op een vlak stuk in de sprint ff voorbij vloog?!?

hij heeft gewoon gedaan wat ie moest doen maar kwam te kort, die man is gewoon in topvorm. Enige kans om te winnen was misschien geweest als Dekker mee had kunnen springen maar 1 tegen 1 win je niet van Rebellin in deze vorm
__________________
Alcohol doesn't solve any problems, but then again, neither does milk
Met citaat reageren
Oud 26-04-2004, 12:13
djeddie
Avatar van djeddie
djeddie is offline
Citaat:
Stom Konijn schreef op 26-04-2004 @ 13:06 :
tuurlijk niet gek, wat dacht je nou dat Boogerd Rebbelin op een vlak stuk in de sprint ff voorbij vloog?!?

hij heeft gewoon gedaan wat ie moest doen maar kwam te kort, die man is gewoon in topvorm. Enige kans om te winnen was misschien geweest als Dekker mee had kunnen springen maar 1 tegen 1 win je niet van Rebellin in deze vorm
JA oke daar heb je ook wel weer gelijk in.
__________________
Interpolis. Glashelder
Met citaat reageren
Oud 26-04-2004, 12:18
Stom Konijn
Avatar van Stom Konijn
Stom Konijn is offline
hmm Rabo doet het in de Wereldbeker 'wel aardig' met 3 man in de top 5 , alleen gaat het om die eerste plaats en die hebben ze weer niet

Misschien moeten ze zich daar meer op gaan richten ipv die Tour, Vuelta of Gire waarin ze toch nooit zullen presteren.
__________________
Alcohol doesn't solve any problems, but then again, neither does milk
Met citaat reageren
Oud 26-04-2004, 20:30
Wolter
Avatar van Wolter
Wolter is offline
Citaat:
Stom Konijn schreef op 26-04-2004 @ 13:18 :
hmm Rabo doet het in de Wereldbeker 'wel aardig' met 3 man in de top 5 , alleen gaat het om die eerste plaats en die hebben ze weer niet

Misschien moeten ze zich daar meer op gaan richten ipv die Tour, Vuelta of Gire waarin ze toch nooit zullen presteren.
dat hebben ze dit jaar afgezworen
ze gaan weer voor dagsuccessen, want voor het klassenemt rijden is de afgelopen paar jaar niet ged bevallen.
Ook willen ze meer nederlands talent een kans geven ipv het aankopen van een goede ronderenner. daarom is het ook de vraag hoe lang Leipheimer nog bij de Rabo's blijft.
__________________
Reis met de 'perongelukexpress'
Met citaat reageren
Oud 27-04-2004, 21:54
Mr.Oizo
Avatar van Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Citaat:
vreselijke fout schreef op 26-04-2004 @ 12:08 :
Dat vind ik juist leuk elke keer dezelfde winnaar (met Formule 1 Schumacher is ook niet echt leuk toch? )
Ja oke, ik bedoel ook niet steeds dezelfde winnaar (want op dit moment vind ik dat ook bij de Formule 1 minder, ondanks dat ik het Schumi wel weer gun), maar als je een grote groep vooraan hebt, hoeven je niet per se drie toppers op het podium te komen.
Kijk bijvoorbeeld naar de Ronde van Vlaanderen. Ene Leif Hoste werd daar tweede. Who the f*ck is Leif Hoste d8 ik. Nooit van die vent gehoord. Bij Parijs-Roubaix won Backstedt, iemand die al jaren meerijdt in het wielerpeleton maar van naam geen topper. Had ook niemand verw8 deze winnaar. Het zegt ook genoeg dat Marc Lotz er bij de Amstel Gold Race pas af moest bij de Eyserbosweg en dat Landaluze en een Duitser waarvan die naam me nu al weer ontglipt is vooraan koersen in LBL met nog 10 kilometer te gaan.
Zeker is het leuk om steeds een andere winnaar te hebben en af en toe een verrassing is ook leuk, maar het moet niet te vaak gaan voorkomen.
__________________
Mr.Oizo als vaste forummer: 27-04-2000 - 13-11-2006. Daarna passief lid geworden.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Vrije tijd Wielerseizoen 2006
geen punt :|
360 30-06-2006 10:40
Vrije tijd Wielrennen: Wat is jullie favoriete EENDAAGSE wielerwedstrijd / klassieker?
Mr.Oizo
28 12-05-2005 15:06
Vrije tijd Amstel Gold Race 39e editie.
northwave
28 19-04-2004 19:10
Vrije tijd Rabobank onderhandelt met Freire
Boogie
25 16-10-2002 15:22
Vrije tijd De Ardense klassiekers
Boogie
39 23-04-2002 09:34
Vrije tijd de Vlaamse koersen als voorbereiding op "De Ronde"
Boogie
66 08-04-2002 16:22


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:09.