Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / Vrije tijd
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 27-04-2004, 16:12
Verwijderd
FIFA-baas Blatter: 'Schaf gelijkspel af'

'Elke wedstrijd moet een winnaar hebben.' FIFA-voorzitter Joseph Blatter lanceerde dinsdagmiddag via het Duitse persbureau SID zijn nieuwste voorstel om het voetbal te verbeteren: het gelijkspel moet worden afgeschaft.
'Elke wedstrijd moet een winnaar hebben. We moeten niet naar huis gaan als het duel in een gelijkspel geëindigd. Als je kaart of een ander familiespel speelt, dan is er altijd een winnaar en een verliezer. We moeten in het voetbal ook het lef hebben om in elke wedstrijd een beslissing te forceren.'

Blatter stelt voor om bij een remise na negentig minuten een beslissing te forceren via het nemen van strafschoppen. De winnaar van deze serie krijgt een extra punt naast het punt van het gelijke spel (twee punten in totaal) en de verliezer behoudt het ene punt van het gelijkspel. De Zwitserse preses zegt nog open te staan voor andere suggesties.


Hou zelf niet zo van veranderingen in het voetbal, dus ook hier ben ik niet echt voor. Aan het einde van de wedstrijd nog een 'loterij' houden om een extra punt..

Laatst gewijzigd op 27-04-2004 om 16:51.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 27-04-2004, 16:14
Periwinkle
Avatar van Periwinkle
Periwinkle is offline
Uhm.. ik zou de titel even veranderen...
__________________
blah
Met citaat reageren
Oud 27-04-2004, 16:24
Verwijderd
wat een stomme vergelijking ook: "Als je kaart of een ander familiespel speelt, dan is er altijd een winnaar en een verliezer." Dat slaat nergens op.

Daarnaast hoort dat gewoon bij het voetbal.
Met citaat reageren
Oud 27-04-2004, 16:25
ParisPlage
Avatar van ParisPlage
ParisPlage is offline
Haha ja je hebt het verhaal of niet echt goed gelezen, of een fout gemaakt in je titel!
(ontopic: ik vind het een vreemd idee. vooral omdat Nederland nu met gewone kwalificatie-wedstrijden ook al de penatly-reeks zal gaan verliezen winnen we helemaal nooit meer!)
__________________
getrouwd ©

Laatst gewijzigd op 27-04-2004 om 16:31.
Met citaat reageren
Oud 27-04-2004, 16:50
Verwijderd
Citaat:
Periwinkle schreef op 27-04-2004 @ 17:14 :
Uhm.. ik zou de titel even veranderen...
moet ook nog drie keer de titel over lezen voordat ik het zag
Met citaat reageren
Oud 27-04-2004, 16:56
RayMania
Avatar van RayMania
RayMania is offline
Belachelijk om zulke oude regels van het voetbal te veranderen.
Discussie's over buitenspel, gelijkspel etc...terwijl het 100% nooit gaat veranderen.
__________________
http://sport.fok.nl/ http://sport.fok.nl/ http://sport.fok.nl/ http://sport.fok.nl/ http://sport.fok.nl/ http://sport.fok.nl/ http://sport.fok.nl/ !!!
Met citaat reageren
Oud 27-04-2004, 18:17
Zaina
Avatar van Zaina
Zaina is offline
Blatter heeft geen verstand van voetbal. Laat hem met andere dingen bezig houden. Zoals een nieuw (zaken)reisje naar het buitenland bijvoorbeeld. Dat kan hij wel heel goed met zijn companen.
__________________
Czech us out
Met citaat reageren
Oud 27-04-2004, 18:25
EmilioFCG
Avatar van EmilioFCG
EmilioFCG is offline
Citaat:
de ballonnenman schreef op 27-04-2004 @ 17:50 :
moet ook nog drie keer de titel over lezen voordat ik het zag
En nog is ie verkeerd


Ergens kan ik er in komen want dan krijg je niet meer zulke wedstrijden als FC Groningen - PSV vorig jaar wat met een gelijkspel goed was voor beide ploegen.
Maar je kan de regel ook anders maken.
Verlies = -1 punt
Gelijk = 0 punten
Winst = 2 Punten

Denk dat dat het nog veel spannender zou maken maar schaf alsjeblieft gelijkspel niet af, dat is net als buitenspel dat hoort erbij en verander je niet.
__________________
Wie weet wat je hier neer moet zetten?
Met citaat reageren
Oud 27-04-2004, 18:39
ParisPlage
Avatar van ParisPlage
ParisPlage is offline
Citaat:
EmilioFCG schreef op 27-04-2004 @ 19:25 :

Maar je kan de regel ook anders maken.
Verlies = -1 punt
Gelijk = 0 punten
Winst = 2 Punten
Dat verandert toch helemaal niks of zie ik dat verkeerd
Het zijn nog steeds dezelfde verschillen als nu, alleen 1 punt minder.
Het gaat om het verschil met andere clubs, en dat wordt niet anders met jouw voorstel.
__________________
getrouwd ©
Met citaat reageren
Oud 27-04-2004, 18:44
EmilioFCG
Avatar van EmilioFCG
EmilioFCG is offline
Citaat:
ParisPlage schreef op 27-04-2004 @ 19:39 :
Dat verandert toch helemaal niks of zie ik dat verkeerd
Het zijn nog steeds dezelfde verschillen als nu, alleen 1 punt minder.
Het gaat om het verschil met andere clubs, en dat wordt niet anders met jouw voorstel.
Ik denk wel dat clubs altijd punten willen hebben dus ik denk dat ze meer voor de winst gaan spelen.
__________________
Wie weet wat je hier neer moet zetten?
Met citaat reageren
Oud 27-04-2004, 19:18
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
EmilioFCG schreef op 27-04-2004 @ 19:25 :
En nog is ie verkeerd


Ergens kan ik er in komen want dan krijg je niet meer zulke wedstrijden als FC Groningen - PSV vorig jaar wat met een gelijkspel goed was voor beide ploegen.
Maar je kan de regel ook anders maken.
Verlies = -1 punt
Gelijk = 0 punten
Winst = 2 Punten

Denk dat dat het nog veel spannender zou maken maar schaf alsjeblieft gelijkspel niet af, dat is net als buitenspel dat hoort erbij en verander je niet.
Zelfs zo'n puntentelling zou ik niets vinden.

Dit is voetbal! Wen er maar aan! En als je het niets vindt, er zijn nog genoeg andere sporten waar wel altijd een winnaar is...

Ik hou van gelijkspel, het dwingt een club tot prestatie en dat is mooi. Een gelijkspel weghalen geeft ook iets extra's, net zoals afgelopen weekend tegen Ajax, da's toch fantastisch? Anders is het helemaal onmogelijk om er nog wat uit te slepen...

Nee, ik zou het heel kwalijk vinden als er weer aan de voetbalregels gesleuteld zou worden...
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Met citaat reageren
Oud 27-04-2004, 19:34
squat
squat is offline
Met buitenspel afschaffen ben ik het wel eens maar niet met gelijkspel afschaffen.
Met citaat reageren
Oud 27-04-2004, 19:38
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
squat schreef op 27-04-2004 @ 20:34 :
Met buitenspel afschaffen ben ik het wel eens maar niet met gelijkspel afschaffen.
Ook buitenspel moet je niet afschaffen, die regel is er met een wel heel duidelijke reden. Een verdediging heeft gewoon de controle over het buitenspel, maar moet goed opletten. Het wordt wel zaak om de wat nieuwere technieken toe te gaan passen op het voetbal in Nederland, waarbij het buitenspel door een tweetal mensen beoordeeld wordt. Als ze het dan allebei buitenspel vinden, wordt het spel onderbroken, anders niet. Over die techniek is hier wel eens een post geweest, geloof ik.
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Met citaat reageren
Oud 27-04-2004, 20:09
tinus11
Avatar van tinus11
tinus11 is offline
gelijk spel afschaffen ik wist dat die blatter niet spoorde maar dit???
een gelijkspel is heilig voor kleine clubs die tegen grote jongens moeten spelen. een gelijkspel geeft een club die de laatse minuut met 1-0 achter staat nog hoop.
In de VS doen ze dit al, maar daar hebben ze ook geen verstand van voetbal.

buitenspel zou niet afgeschaft moeten worden, maar beter controleerbaar. laat desnoods een computer buitenspel aangeven.
__________________
"Uit goude korenaren schiep God de Schaijkenaren, en uit het restant de rest van Nederland"
Met citaat reageren
Oud 27-04-2004, 21:37
EmilioFCG
Avatar van EmilioFCG
EmilioFCG is offline
Citaat:
squat schreef op 27-04-2004 @ 20:34 :
Met buitenspel afschaffen ben ik het wel eens maar niet met gelijkspel afschaffen.
Utrecht supporter?

Dat zou de enige reden zijn om jou te kunnen begrijpen.
__________________
Wie weet wat je hier neer moet zetten?
Met citaat reageren
Oud 28-04-2004, 08:20
Ketjing
Avatar van Ketjing
Ketjing is offline
Blatter afschaffen, dat zou pas een mooie oplossing zijn
__________________
[QUOTE=Miek;29666509]Ik dacht dat Ketjing een buitenlander was :p[/QUOTE][QUOTE=Lilith;30445293]Ketjing is.. knap. :eek:[/QUOTE]
Met citaat reageren
Oud 28-04-2004, 08:52
Mark
Avatar van Mark
Mark is offline
Een paar jaar geleden zijn we van 2 naar 3 punten voor een gewonnen wedstrijd gegaan. Dat betekende al dat het aanvallende voetbal gestimuleerd wordt.

Dus geen veranderingen aub

Mark
__________________
Deze gebruiker heeft geen handtekening ingesteld.
Met citaat reageren
Oud 28-04-2004, 09:00
Dr. Durrr
Avatar van Dr. Durrr
Dr. Durrr is offline
Ik wilde net dat verhaal van Blatter ook nog eens gaan posten omdat ik dacht dat die van jou (gezien aan de titel) over buitenspel ging Net alsof voetbal een gezelschapsspel is HET IS EEN STIJD OP LEVEN EEN DOOD!! En als die corrupte Blatter dat niet begrijpt snap ik niet waarom die gast bij een voetbalbond zit
__________________
Dr Durr and Partners - GP Surgery
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 28-04-2004, 09:02
Dr. Durrr
Avatar van Dr. Durrr
Dr. Durrr is offline
Citaat:
EmilioFCG schreef op 27-04-2004 @ 22:37 :
Utrecht supporter?

Dat zou de enige reden zijn om jou te kunnen begrijpen.
Hoe moet Kloeg dan ooit nog in het nieuws komen? Want het was meters meters meters buitenspel! meters meters meters buitenspel! Kloeg die zag het niet.. maar Utreg zag het wel.. Want het was meters meters meters buitenspel
__________________
Dr Durr and Partners - GP Surgery
Met citaat reageren
Oud 28-04-2004, 09:56
Tofke_H
Avatar van Tofke_H
Tofke_H is offline
Citaat:
EmilioFCG schreef op 27-04-2004 @ 19:25 :
Maar je kan de regel ook anders maken.
Verlies = -1 punt
Gelijk = 0 punten
Winst = 2 Punten

Nu mag jij me het verschil vertellen als je die regel zou veranderen
Hieronder vind je in de eerste rij de huidige punten, en daarnaast de punten indien jou systeem. Conclussie: Elke ploeg heeft gewoon 31 punten minder dan nu. Dus vertel me eens het nut van dat systeem?

Code:
1	Ajax	        71	40
2	PSV	        65	34
3	Feyenoord	62	31
4	AZ	        56	25
5	SC Heerenveen	55	24
6	Roda JC	        46	15
7	Willem II	   45	14
8	FC Twente	44	13
9	FC Utrecht	43	12
10	NAC Breda	42	11
11	RBC Roosendaal	40	9
12	RKC Waalwijk	36	5
13	FC Groningen	33	2
14	NEC	        32	1
15	ADO Den Haag	28	-3
16	FC Zwolle	   25	-6
17	Vitesse	        24	-7
18	FC Volendam	23	-8
__________________
Liefde: Het pokerspel van het Leven. Je begint met een paar en je eindigt met een full house.
Met citaat reageren
Oud 28-04-2004, 09:58
Tofke_H
Avatar van Tofke_H
Tofke_H is offline
Dus je speelt vanaf dan met 10 spelers in eigen doel. Je speelt elke week 0-0 en je hebt vijf strafschopspecalisten in huis met een geweldig strafschopdoelman... Gevolg. Elke week 2 punten, en je bent de meeste defensieve ploeg....
Maw ik ben groot tegenstander!
__________________
Liefde: Het pokerspel van het Leven. Je begint met een paar en je eindigt met een full house.
Met citaat reageren
Oud 28-04-2004, 10:03
EmilioFCG
Avatar van EmilioFCG
EmilioFCG is offline
Citaat:
Tofke_H schreef op 28-04-2004 @ 10:56 :
*knip*
Ik denk gewoon dat een ploeg geen min punten wil halen en geen 0 punten.
Nu spelen ploegen op 0-0 voor die ene punt dan spelen ploegen altijd voor 2punten want aan 0 punten heb je niks toch?

Of ben ik nou gek en zie ik iets totaal niet.
__________________
Wie weet wat je hier neer moet zetten?
Met citaat reageren
Oud 28-04-2004, 10:08
Tofke_H
Avatar van Tofke_H
Tofke_H is offline
Citaat:
EmilioFCG schreef op 28-04-2004 @ 11:03 :
Ik denk gewoon dat een ploeg geen min punten wil halen en geen 0 punten.
Nu spelen ploegen op 0-0 voor die ene punt dan spelen ploegen altijd voor 2punten want aan 0 punten heb je niks toch?

Of ben ik nou gek en zie ik iets totaal niet.
Ik denk gewoon dat geen enkele ploeg weinig punten willen halen, of het nu 23 is of -8... Er is geen verschil, want de ploegen net boven je, behouden dezelfde kloof.
Als je wint krijg je 3 punten dus 2 punten meer dan als je gelijkspeelt. Bij jou systeem krijg je als je wint 2 punten, dus 2 punten meer dan als je gelijkspeelt. Er is dus gewoon geen verschil, behalve dat je dan kampioen speelt met 40 punten ipv 71.
__________________
Liefde: Het pokerspel van het Leven. Je begint met een paar en je eindigt met een full house.
Met citaat reageren
Oud 28-04-2004, 10:10
EmilioFCG
Avatar van EmilioFCG
EmilioFCG is offline
Ja dat is waar.
__________________
Wie weet wat je hier neer moet zetten?
Met citaat reageren
Oud 28-04-2004, 10:19
Martjin
Avatar van Martjin
Martjin is offline
Ik heb liever de puntenverdeling zo:

Verlies - 0
Gelijk - 1
Winst - 2

Maar dat gaat natuurlijk ook nooit meer zo komen
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 28-04-2004, 11:49
Verwijderd
Citaat:
MartenZ schreef op 28-04-2004 @ 11:19 :
Ik heb liever de puntenverdeling zo:

Verlies - 0
Gelijk - 1
Winst - 2

Maar dat gaat natuurlijk ook nooit meer zo komen
ik vind winst met 3 punten veel leuker, daardoor is er voor de clubs extra veel te verdienen als ze winnen en dat kan aanvallender voetbal opleveren.
Met citaat reageren
Oud 28-04-2004, 11:58
ParisPlage
Avatar van ParisPlage
ParisPlage is offline
Citaat:
^Dragon^ schreef op 28-04-2004 @ 12:49 :
ik vind winst met 3 punten veel leuker, daardoor is er voor de clubs extra veel te verdienen als ze winnen en dat kan aanvallender voetbal opleveren.
__________________
getrouwd ©
Met citaat reageren
Oud 28-04-2004, 13:14
Martjin
Avatar van Martjin
Martjin is offline
Citaat:
^Dragon^ schreef op 28-04-2004 @ 12:49 :
ik vind winst met 3 punten veel leuker, daardoor is er voor de clubs extra veel te verdienen als ze winnen en dat kan aanvallender voetbal opleveren.
Daar heb je een( of 3 ) punt(en).
Met citaat reageren
Oud 28-04-2004, 14:05
ditbenikdus
ditbenikdus is offline
Ik vind het niet erg als de regels een keer grondig aan worden gepakt. Als iemand vindt dat er iets moet worden veranderd krijg je het afgezaagde argument " dat hoort nu eenmaal bij het voetbal "...

Ik vind het afschaffen van gelijkspel een beetje nutteloos, want dat is nou eenmaal de meest logische uitslag ( immers, beide teams beginnen op 0-0 )

Maar andere dingen kunnen wel

buitenspel - vooral in amateurvoetbal, want er wordt bij mij op de training gezegd dat ik een meter achter de laatste man moet voetballen, omdat anders die grens kan vlaggen, KOM OP ZEG

Ingooien - mag intrappen worden, veel meer aanvallend voetbal, en dan maakt het ook nog eens uit HOE je gooit maakt dat uit bij VOETbal?

wisselen - mag niet meer na de 80e minuut ( lang leve die speler van RBC van wie ik zijn naam kwijt ben )

Sow, dis mijn langste bijdrage tot nu toe
Met citaat reageren
Oud 28-04-2004, 14:14
EmilioFCG
Avatar van EmilioFCG
EmilioFCG is offline
Vind het echt de grootste onzin die ik heb gehoort.

Je noemt wel leuk wat dingen op maar je kijkt er blijkbaar niet naar wat er gebeurt als die regels worden ingevoerd.

Buitenspel afschaffen:

Dan krijg je dat er 1 of 2 lange goed koppende spelers rond om de keeper van de tegenstander blijven staan gedurende de hele wedstrijd en gewoon wachten op die perfecte lange bal die op hun hoofd terecht komt.

Buitenspel niet afschaffen maar verzin iets waardoor het snel te achterhalen is bij een twijfelvallig (bestaat dat woord??) doelpunt.

Ingooien:

Daar kan ik opzich nog wel inkomen maar ik denk dat deze regel geen enkele nut zal hebben, ik denk zelfs dat het spel langzamer wordt omdat de bal alleen maar in de voet gespeelt kan worden en je dus veel minder mogelijkheden heb tot het afspelen van de bal.

Niet wisselen na de 80ste minuut:

En als er een speler geblesseerd raakt?
Als er verlenging is?
Ik denk dat je dit niet moet doen om de spelers te beschermen tegen blessures.


Kortom, ik denk dat geen enkele van jou genoemde punten een goede invloed zal hebben op het voetbal.
__________________
Wie weet wat je hier neer moet zetten?
Met citaat reageren
Oud 28-04-2004, 15:11
ditbenikdus
ditbenikdus is offline
over buitenspel: miss heb je wel gelijk, maar dat moet een ploeg toch zelf weten of ze een speler voorin zetten en dus iemand kwijt zijn? Misschien moet je wel een een lijn trekken op een meter of twintig, die dan dezelfde functie krijgt als de middellijn pas als je daarover bent, sta je buitenspel ( dit is maar een bevlieging maar voor een grensrechter wel handig )Of je gaat met twee grenzen werken he, dan is het pas buitenspel als ze allebei vlaggen

je argument over gooien is bullshit want hoezo kan je alleen in de voeten gooien? Mijns inziens kan je een stukkie verder trappen dan schieten. Een corner komt toch ook bij de 2e paal

Okay, bij een blessure, maar dat is dan het risico. Dan moet je een twijfelgeval maar in de 80e minuut wisselen en krijgt iemand een rotschop: pech, want anders krijg je nepblessures. Over verlenging geef ik je weer gelijk. Dan mag er weer gewisseld worden. Maar vind je het zelf ook geen grote onzin dat spelers er 1 minuut voor tijd inkomen om tijd te rekken?

Nog zoiets, als een verdediger voor een aanvaller gaat lopen om een bal uit te laten lopen, heet dat een "goede verdedigende actie" dat is het ook wel, maar eigenlijk is het pure obstructie

( ik klink nu beetje negatief over voetbal, maar dat komt doordat de regels die er zijn niet goed worden toegepast in het amateurvoetbal. Ik kom nl van een bvo en daar ging het er veel feller aan toe, maar wel op de bal. Als je bij mijn club zegt dat er meer strijd moet zijn of je zegt dat er feller gevoetbald moet worden, denken dat je moet gaan schoppen
__________________
Je kunt dit regeltje lezen of je kunt het niet doen, maar als je dit leest is het zonde van je tijd.
Met citaat reageren
Oud 28-04-2004, 16:17
Guissie
Avatar van Guissie
Guissie is offline
Echt onzin het hoort bij het voetbal vind ik, en die Blatter is een kneus

Gelijkspel:''schaf Blatter af!''
Met citaat reageren
Oud 28-04-2004, 17:24
Barbapappa22
Avatar van Barbapappa22
Barbapappa22 is offline
Citaat:
Tofke_H schreef op 28-04-2004 @ 11:08 :
Ik denk gewoon dat geen enkele ploeg weinig punten willen halen, of het nu 23 is of -8... Er is geen verschil, want de ploegen net boven je, behouden dezelfde kloof.
Als je wint krijg je 3 punten dus 2 punten meer dan als je gelijkspeelt. Bij jou systeem krijg je als je wint 2 punten, dus 2 punten meer dan als je gelijkspeelt. Er is dus gewoon geen verschil, behalve dat je dan kampioen speelt met 40 punten ipv 71.
onzin, zou jij 90 minuten lang beschoten willen worden in een goal, door een koeman bijv ? nee, ik niet
Met citaat reageren
Oud 28-04-2004, 17:47
Verwijderd
Citaat:
Barbapappa22 schreef op 28-04-2004 @ 18:24 :
onzin, zou jij 90 minuten lang beschoten willen worden in een goal, door een koeman bijv ? nee, ik niet
wat heeft dat er mee te maken dat het puntenverschil tussen de de clubs hetzelfde blijft?
Met citaat reageren
Oud 28-04-2004, 18:25
Barbapappa22
Avatar van Barbapappa22
Barbapappa22 is offline
Citaat:
^Dragon^ schreef op 28-04-2004 @ 18:47 :
wat heeft dat er mee te maken dat het puntenverschil tussen de de clubs hetzelfde blijft?
sorry ik quote de verkeerde post
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Vrije tijd [WK] Achtste Finales
WolterB
9 29-06-2010 07:55
De Kantine Zo, nu eerst een Basaairia. #1022
Verwijderd
501 26-06-2010 17:03
De Kantine weerwolfspel #32
Eye of Sauron
345 15-04-2007 21:09
Vrije tijd Play-offs om verloren terrein goed te maken.
EmilioFCG
205 11-05-2006 21:44
Vrije tijd Opmerkelijke sportberichten.
EmilioFCG
500 04-07-2004 12:32
Vrije tijd Transfers en geruchten deel III
Verwijderd
500 30-06-2004 19:01


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:09.