Oud 18-11-2004, 13:43
The Senna Fan
Avatar van The Senna Fan
The Senna Fan is offline
He mensen, ik woon in belgie en ben van plan te stoppen met mijn studie Oost europese talen aan de universiteit van Leuven, is niks voor mij. In ieder geval, ik heb allelei studiekeuze tests gedaan en mijn interesse gaat toch uit naar de wat meer economische management richtingen.

Ik heb ik NL gekeken en Breda trekt me best wel, daar zijn een aantal hogeschool studies die me interesseren, International business and management studie, Commerciele Economie en Management Economie en Recht (MER).
Maar das in NL en ik ben er nog niet uit of ik in NL wil studeren of hier in Belgie wil blijven. Het probleem is dat er geen exact dezelfde tegenhangers van die studies hier in belgie te doen zijn. Hier is t algemener en heet t Handelswetenschappen. Maar er zit daar veel wiskunde in en dat trekt me niet, maar je leert wel weer je talen heel goed, nederlands, engels, frans en spaans. Verder krijg je ook marekting en management enzo, maar dus ook info en wiskunde...

Dan heb je hier ook nog een proffesionele bachelor marketing, dat wil zeggen dat dat maar 3 jaar duurt, en dat je dus geen master erachteraan kan doen zonder eerst een heel schakelprogramma moet volgen. Dat is dus heeeeeel erg praktijk gericht en niet zo academisch als handelswetenschappen.

Maar goed, ik kan dus niet kiezen... Zowieso niet uit die 3 in NL en ook niet tussen die 2 in BE en al helemaal niet tussen NL en BE opzich...

Kent iemand mijn situatie en kunnen jullie me info geven over de studies die jullie wel kenne? En over Breda opzich misschien. En wat raden jullie aan etc etc

Een voorbeeld van die studie handelswetenschappen is die aan de hogeschool VLEKHO in Brussel noord, www.vlekho.be daar kan je een beetje zien wat het inhoud. Klik op de begin pagina op 'laatstejars humaniora'

Dank jullie voor je hulp.

The Senna Fan
__________________
Jusqu'ici tout va bien... jusqu'ici tout vas bien... Mais le plus important, c'est pas la chute... C'est l'atérissage. --- La Haine
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 18-11-2004, 13:47
Verwijderd
IBMS is van de drie HBO's die jij noemt de enige reeële optie. Een vriend van me heeft IBMS gedaan in Arnhem en is daarmee o.a. een jaar in Engeland geweest (De Montfort University in Leicester). Dat is wel een redelijke opleiding, waarmee je na het behalen van de bachelor kunt doorstromen naar een serieuzere opleiding, zoals International Business Administration op WO-niveeau. Wel is daar vrijwel altijd een schakelprogramma van een jaar voor vereist, of je stroomt simpelweg niet in het vierde maar in het derde jaar in.

HBO CE en HBO MER zijn eigenlijk geen serieuze alternatieven voor enige universitaire opleiding en stellen op zichzelf ook niet zoveel voor. Wat betreft die Belgische opleidingen kan ik je niet erg helpen.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:09.