Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Bekijk resultaten poll: Is je vertrouwen in Kabinet Balkenende sinds 2003 toegenomen of afgenomen?
heel veel toegenomen 6 9.84%
een beetje toegenomen 9 14.75%
een beetje afgenomen 14 22.95%
heel erg afgenomen 29 47.54%
Het interesseert me niet welk kabinet we hebben. 3 4.92%
Aantal stemmers: 61. Je mag niet stemmen in deze poll

Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 28-06-2005, 10:11
Verwijderd
Citaat:
McCaine schreef op 27-06-2005 @ 19:55 :
Regeert is met een t in derde persoon enkelvoud
Weetikookwel. Maar daar ging het mij niet om.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 28-06-2005, 10:13
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 27-06-2005 @ 22:20 :
Waarom doen ze het dan niet? Het enige dat ze doen is de minima naaien zonder structurele problemen op te lossen zoals de hypotheekrenteaftrek.
Dit kabinet heeft meer gedaan dan op z'n gat zitten.

Verder is letterlijk elke partij wel het verwijt te maken dat ze problemen voor zich uit schuiven, dus om nu precies deze coalitie er de schuld van te geven... dat klopt ook weer niet.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 28-06-2005, 10:56
Verwijderd
Citaat:
T_ID schreef op 28-06-2005 @ 11:13 :
Dit kabinet heeft meer gedaan dan op z'n gat zitten.

Verder is letterlijk elke partij wel het verwijt te maken dat ze problemen voor zich uit schuiven, dus om nu precies deze coalitie er de schuld van te geven... dat klopt ook weer niet.
Dat klopt wel, maar je moet er iedere coalitie de schuld van geven. Nadeel van democratie, helaas.
Met citaat reageren
Oud 28-06-2005, 16:02
doornroosje_88
doornroosje_88 is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 26-06-2005 @ 22:35 :
Ik heb er nooit vertrouwen in gehad. Wat moet ik dan aanvinken?
Ik ook niet maja, democratie he
__________________
With the lighs out it's less dangerous!
Met citaat reageren
Oud 28-06-2005, 16:16
Joostje
Avatar van Joostje
Joostje is offline
ik vrees dat het de vier jaar wel haalt, geen enkele coalitiepartij heeft nu baat bij herverkiezingen.

Daarnaast merkte Bos in de Wordt Vervolgd (blad van Amnesty0 op dat hij de beste steunpilaar was van Balkenende ... Ik vrees dat de PvdA sowieso die gristenhonden prefereert

Trouwens is de Christenunien ook links, dus > 77
__________________
Gatara was here! De W van stampot!
Met citaat reageren
Oud 28-06-2005, 17:36
Verwijderd
Nou, laatst zag ik echt een rampzalig PvdA-spotje in de zendtijd voor politieke partijen. Waarschijnlijk door een militant kaderlid geschoten en gemonteerd. Het thema was 'Balkenende II deugt niet, we worden constant genaaid waar we bijstaan door die rechtse rukkers, waar blijft de solidariteit, stem PvdA'. Snel afgezet natuurlijk.
Met citaat reageren
Oud 28-06-2005, 17:48
Verwijderd
Citaat:
McCaine schreef op 27-06-2005 @ 22:37 :
Nee integendeel, als je het mij vraagt zijn de kabinetten Kok-I en Kok-II de beste die Nederland ooit gehad heeft. Daarmee zeker niet perfect, maar "puin" is onzin.
Inderdaad, maar het blijft toch jammer van die belastingverlagingen van Zalm.
Met citaat reageren
Oud 28-06-2005, 17:52
PGWR
Avatar van PGWR
PGWR is offline
Citaat:
Blackwater_park schreef op 27-06-2005 @ 21:52 :
Dat heb ik dus ook. Het is mode om "paars maakte er een puinhoop van" te roepen maar zo slecht ging het echt niet in het land volgens mij.
Paars verzuimde de problemen aan te pakken. Ik denk hierbij aan de problemen bij het onderwijs, WAO, gezondheidszorg, immigratie, integratie, etc.
Met citaat reageren
Oud 28-06-2005, 18:22
Verwijderd
En dat gebeurt nu wel? Paars liet mischien alles op zijn beloop, dit kabinet maakt overal een echte puinhoop van.
Met citaat reageren
Oud 28-06-2005, 18:24
Levitating Nun
Avatar van Levitating Nun
Levitating Nun is offline
Citaat:
Blackwater_park schreef op 28-06-2005 @ 19:22 :
En dat gebeurt nu wel? Paars liet mischien alles op zijn beloop, dit kabinet maakt overal een echte puinhoop van.
Het punt is dat Balkenende die issues uit de schaduw haalt. Kok en Lubbers durfde dat klaarblijkelijk niet.
Met citaat reageren
Oud 28-06-2005, 18:25
Verwijderd
Citaat:
Levitating Nun schreef op 28-06-2005 @ 19:24 :
Het punt is dat Balkenende die issues uit de schaduw haalt. Kok en Lubbers durfde dat klaarblijkelijk niet.
Dat is zeker waar, maar dat wil niet zeggen dat ze er niets aan deden. Bovendien is het bij dit kabinet ook maar de vraag of ze daadwerkelijk goede dingen doen. Aanpakken is 1, succes hebben ermee is 2. Veel meer dan 'op een dag zult u ons dankbaar zijn' hebben we nog niet als onderbouwing gehoord.
Met citaat reageren
Oud 28-06-2005, 18:35
Levitating Nun
Avatar van Levitating Nun
Levitating Nun is offline
Citaat:
nare man schreef op 28-06-2005 @ 19:25 :
Dat is zeker waar, maar dat wil niet zeggen dat ze er niets aan deden. Bovendien is het bij dit kabinet ook maar de vraag of ze daadwerkelijk goede dingen doen. Aanpakken is 1, succes hebben ermee is 2. Veel meer dan 'op een dag zult u ons dankbaar zijn' hebben we nog niet als onderbouwing gehoord.
Balkenende heeft er blijkbaar vrede mee, dat hij wordt afgeslacht de volgende verkiezingen, al is alleen maar omdat "omfg, hij lijkt op Harry Potter!". Dan kun je maar net zo goed de moed hebben moeilijke problemen proberen op te lossen. En dat doet hij dus. Of het werkt is inderdaad een tweede.
Met citaat reageren
Oud 28-06-2005, 18:37
Verwijderd
Citaat:
Levitating Nun schreef op 28-06-2005 @ 19:35 :
Balkenende heeft er blijkbaar vrede mee, dat hij wordt afgeslacht de volgende verkiezingen, al is alleen maar omdat "omfg, hij lijkt op Harry Potter!". Dan kun je maar net zo goed de moed hebben moeilijke problemen proberen op te lossen. En dat doet hij dus. Of het werkt is inderdaad een tweede.
Het is met name de arrogantie van dit kabinet die veel mensen tegen de borst stuit denk ik. Het sfeertje 'wij hebben de enige goede oplossing en als je tegen bent, ben je een dinosaurus van de oude politiek'. Walgelijk.
Met citaat reageren
Oud 28-06-2005, 18:48
Levitating Nun
Avatar van Levitating Nun
Levitating Nun is offline
Citaat:
nare man schreef op 28-06-2005 @ 19:37 :
Het is met name de arrogantie van dit kabinet die veel mensen tegen de borst stuit denk ik. Het sfeertje 'wij hebben de enige goede oplossing en als je tegen bent, ben je een dinosaurus van de oude politiek'. Walgelijk.
Ik denk dat de meeste mensen te stom zijn om op dergelijke argumentatie te komen
Met citaat reageren
Oud 28-06-2005, 19:48
McCaine
Avatar van McCaine
McCaine is offline
Citaat:
Levitating Nun schreef op 28-06-2005 @ 19:24 :
Het punt is dat Balkenende die issues uit de schaduw haalt. Kok en Lubbers durfde dat klaarblijkelijk niet.
Haha, welke issues? Balkenende haalt helemaal geen "issues uit de schaduw", het enige wat ze doen is bezuinigen en zeuren over 'normen en waarden' uit de jaren '50. Dat zijn geen issues.
__________________
In Memoriam: Matthew Shepard(1976-1998)-Wake up, meet reality! mccaine.blogspot.com|geengodengeenmeesters.blogspot.com
Met citaat reageren
Oud 28-06-2005, 19:49
McCaine
Avatar van McCaine
McCaine is offline
Citaat:
PGWR schreef op 28-06-2005 @ 18:52 :
Paars verzuimde de problemen aan te pakken. Ik denk hierbij aan de problemen bij het onderwijs, WAO, gezondheidszorg, immigratie, integratie, etc.
Ja een paar random dingen roepen kan ik ook. Dat imponeert niemand.

Balkenende pakt de werkgelegenheid en het milieu en de ruimtevaart niet aan!
__________________
In Memoriam: Matthew Shepard(1976-1998)-Wake up, meet reality! mccaine.blogspot.com|geengodengeenmeesters.blogspot.com
Met citaat reageren
Oud 28-06-2005, 21:16
Hollandia
Hollandia is offline
Citaat:
PGWR schreef op 28-06-2005 @ 18:52 :
Paars verzuimde de problemen aan te pakken. Ik denk hierbij aan de problemen bij het onderwijs, WAO, gezondheidszorg, immigratie, integratie, etc.
Nee, HBO en WO gelijktrekken... da's goed voor het onderwijs. Wat volgt? Eén opleiding voor iedereen?

Ik vond de gezondheidszorg goed geregeld. Solidartiteit is leuk, totdat het geld kost. Ik kots van dit door geldgeobserdeerde kabinet. Liever iemand laten creperen dan dat je er een cent extra voor betaald. Zoals dhr. Hoogervorst die adviezen aan de kant schuift.

100 000 banen op de tocht in de bouwsector door luchtvervuiling... Nee, zo zijn we goed op weg.

En we weten toch nog wel dat VVD in Paars zat he?
__________________
You calling me out? Kid, you have to crawl before you can walk!
Met citaat reageren
Oud 28-06-2005, 22:42
Wammus
Avatar van Wammus
Wammus is offline
Mijn vertrouwen in dit kabinet is alleen maar afgenomen. Ik was al vanaf het begin aan tegen dit kabinet maar had de hoop dat ze er met z'n allen het beste van konden maken (ik was toendertijd 17 dus ik mocht nog niet stemmen anders had ik iig niet op Balkenende gestemd).

Waarom:

Balkenende mist de uitstraling die een politiek leider nou een keer nodig heeft om een beetje serieus te worden genomen. Verder heeft ie het ook niet slim aangepakt door de normen en waarden discusie te starten op deze manier. Want kom op als ik hem alleen al z'n verhaaltje hoort vertellen dan heb ik al zoiets van: ja vent lul maar een eind weg je zal wel weten waar je het over hebt. En dat doet ie dan ook (een eind weg lullen) maar ondertussen is er nog steeds bar weinig veranderd hier in Nederland. Sterker nog het is er alleen maar slechter op geworden. Zie alleen maar de stakingen bij de politie en nu ook weer het idee om de opleidingskosten voor kinderen jonger dan 18 te verlagen onder het motto: Daar gaan we allemaal wat op vooruit. Ik snap wel dat het goed bedoeld is alleen het word op zo'n manier gebracht dat iedereen zou moeten denken dat ie er wat aan heeft wat eigenlijk niet zo is. Vervolgens komt de discusie wie het moet betalen en meteen word het idee maar naar ergens in 2006 geschoven. Ook dat is weer zoiets. Het geld oftewel de euro. Iedereen zal het er ondertussen wel zo'n beetje over eens zijn dat we met de invoering van die euro behoorlijk genaaid zijn en dat we nu nog steeds genaaid worden wbt de afdraging aan europa. En daar had meneer Balkenende wat aan moeten doen? Kom op zie je hem al staan daar in het europees parlement. Met z'n slappe geouwehoer. En wat heeft ie uiteindelijk voor elkaar gekregen. Bar weinig.

Van mij mogen ze weg. Tijd voor een nieuw kabinet want dit schiet gewoon niet op.
__________________
Am I just paranoid?
Am I just stoned?
Met citaat reageren
Oud 28-06-2005, 23:35
Verwijderd
Ik sta achter het kabinet. Dit kabinet is perfect. De MP is perfect.
Wat een bullshit over charisma. Charisma lijdt er alleen toe dat een volk achter je staat, maar dat de juiste plannen falen waar je bij staat.
Charisma heeft politiek gezien alleen maar gefaald.




Het valt me trouwens op als iemand die jaren de sp steunt en een plaatsje op de gemeentelijst van de vvd krijgt aangeboden opeens voor de vvd is.
Met citaat reageren
Oud 29-06-2005, 10:00
Verwijderd
Citaat:
Pibbo schreef op 29-06-2005 @ 00:35 :
De MP is perfect.
Citaat:
Het valt me trouwens op als iemand die jaren de sp steunt en een plaatsje op de gemeentelijst van de vvd krijgt aangeboden opeens voor de vvd is.
Wie dan?
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:32.